Τηλεδιάσκεψη για τη σύνδεση Τμημάτων Πληροφορικής με την αγορά εργασίας

Υπό τον συντονισμό του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Αποστόλη Δημητρόπουλου

24/05/2021

Ενημερώθηκε: 24/05/2021, 21:43

Άκουσε το άρθρο

Η σύνδεση των Τμημάτων Πληροφορικής των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας βρέθηκε στο επίκεντρο της τηλεδιάσκεψης εργασίας που διοργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης,   Αποστόλη Δημητρόπουλο, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών,   Λεωνίδα Χριστόπουλου, του Διοικητή του ΟΑΕΔ  Σπύρου Πρωτοψάλτη, του Προέδρου της ΕΘΑΑΕ, Καθηγητή   Περικλή Μήτκα, και των Προέδρων των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Πληροφορικής της χώρας.

Στην τηλεδιάσκεψη έλαβαν επίσης μέρος  ο Senior Advisor του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών (ΣΕΒ),   Νίκος Γαβαλάκης, η Προέδρος του ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ),   Γιώτα Παπαρίδου, ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΠΕ,   Γιάννης Σύρρος, καθώς και εκπρόσωποι επιχειρήσεων-μελών του ΣΕΠΕ.       

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης,  συζητήθηκαν οι ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού και ψηφιακών δεξιοτήτων στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα της αγοράς εργασίας, παρά τα υψηλά ποσοστά ανεργίας πτυχιούχων άλλων κλάδων.

Οι συμμετέχοντες  παρουσίασαν τις δράσεις και τις προτάσεις τους, αναφορικά με τη σύνδεση των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Πληροφορικής με την αγορά εργασίας και ενημερώθηκαν από τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης,   Αποστόλη Δημητρόπουλο, για τον σχεδιασμό έργων χρηματοδοτούμενων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, με γνώμονα την κάλυψη των ανωτέρω αναφερόμενων αναγκών, προς όφελος των νέων επιστημόνων και της οικονομίας.

Στη σημερινή τηλεδιάσκεψη τέθηκαν τα θεμέλια για διαρκή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ Πολιτείας, Πανεπιστημίων και επιχειρήσεων, με στόχο τη λεπτομερή καταγραφή των ολοένα μεταβαλλόμενων, λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης, αναγκών της αγοράς εργασίας, τον σχεδιασμό σχετικών προγραμμάτων διά βίου μάθησης στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των ΑΕΙ, την υλοποίηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων για αποφοίτους άλλων Τμημάτων ΑΕΙ που επιθυμούν να στραφούν στον τομέα της πληροφορικής (conversion courses), την προσέλκυση επιστημόνων του κλάδου της πληροφορικής, που έχουν φύγει από τη χώρα μας στο εξωτερικό, ώστε να επιστρέψουν, καθώς και τη στενότερη συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και επιχειρήσεων στο κλάδο της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών.

Σχόλια (17)

Polar_Fish
|

@Outlier Detection
Δεν υπάρχει άγχος στο χώρο των μαθηματικών. Απλά απολαμβάνουν την επέλασή τους. Δεν ξέρω τι εικόνα έχετε για την πληροφορική. Όποιος κάνει θεωρία πληροφορίας, κρυπτογραφία, θεωρία γράφων, επιχειρησιακή έρευνα κάνει μαθηματικά με όλους τους κανόνες. Το ότι θεραπεύονται σε τμήματα πληροφορικής είναι άλλο ζήτημα. Αν θέλετε να τα πείτε πληροφορική πείτε τα. Δεν αλλάζει κάτι. Απλά από τη μια δέχεστε ότι τα μαθηματικά είναι βασικός πυρήνας στην επιστήμη αυτή, και από την άλλη ξεχνάτε το πιο ουσιαστικό και σημαντικό κομμάτι της πληροφορικής που είναι το τεχνολογικό και είναι μόνο δικό της. Αυτο το τεχνολογικό κομάτι φερνει το χώρο πιο κοντά στη φυσική από ότι στην οικονομία, ως εξεταζόμενο μάθημα.

Outlier Detection
|

Μεγάλο άγχος βλέπω να βρουν κάποιοι ρόλο για τα μαθηματικά στην πληροφορική. Ας σπουδάζατε πληροφορική παιδιά.

SVD
|

@@Null Hypothesis
Μαθηματικά είναι να λύνεις ολοκληρώματα και εξισώσεις με χαρτί και μολύβι. Τα υπόλοιπα είναι πληροφορική.

Polar_Fish
|

@Null Hypothesis
Πριν κάνουμε αναφορές στις ΗΠΑ, πρέπει κανείς να δει συνολικά το μηχανισμό εισαγωγής στα εκεί ΑΕΙ. Διότι την επιλογή κάνει το ΑΕΙ και όχι κάποιο μηχαγραφικό συστημα το οποίο εισάγει αποκλεισμούς.

@Null Hypothesis
|

Δεν έγραψα ότι ΑΙ και ΜL είναι κλάδοι της πληροφορικής. Αλλά πως ορίζει κανείς την πληροφορική όταν υλοποιούνται μαθηματικές μέθοδοι προσέγγισης? Τι είναι π.χ. ένα νευρωνικό δίκτυο? Τι είναι αυτό που εκπαιδεύεις? Όταν εφαρμόζεις τεχνικές inverse inference τι κάνεις? Πληροφορική? Applied Mathematics. Δεν μπορείς να αποκόψεις την πληροφορική από τα μαθηματικά, δεν είναι κάτι άλλο. Ακόμα και η κρυπτογραφία είναι μαθηματικά.

@Polar_fish
|

"H πληροφορική ως ιδέα είναι τεττριμένη". Come again?! Θα μας τρελάνετε; Για να σπουδάσω πληροφορική τα μαθήματα με άμεση σχέση με το αντικείμανο, που υποστηρίζουν το αντικείμενο και που αποτελούν βαρόμετρο για το πως θα τα πάω στη σχολή, είναι Μαθηματικά, Πληροφορική και Γλώσσα. Όχι Φυσική και Χημεία και Οικονομικά - έλεος.
Αν το μάθημα της πληροφορικής δεν είναι "μονόδρομος" για σπουδές στην Πληροφορική, τότε το μάθημα των Μαθηματικών δεν είναι "μονόδρομος" για σπουδές στα Μαθηματικά, το ίδιο και με Φυσική και Χημεία για τα αντίστοιχα τμήματα; Κάπου τα έχετε μπερδέψει.

Null Hypothesis
|

@Polar_Fish
Μεγάλη επέλαση των μαθηματικών προ των πυλών. Στις Η.Π.Α οι μαθητές στο Λύκειο προκειμένου να συγκεντρώσουν τα αναγκαία credits αποφοίτησης μπορούν να επιλέγουν πληροφορική αντί για άλγεβρα.

Η AΙ και η ML είναι κλάδοι της πληροφορικής, όχι των μαθηματικών. Μην μπερδεύεσαι.

@@Polar_Fish
|

Κανείς δεν είπε οτι τα μαθηματα αυτά τα λιγα (1 ή 2) σε κάνουν ειδικο στην Πληροφορική. Αυτο που επισημαίνω είναι οτι μπορείς να ξεκινήσεις με την επιστημη της πληροφορικής χωρίς να έχεις δώσει πληροφορική στις πανελλήνιες εξετάσεις. Και αυτό που αναφέρεις ισχύει. Οτι παλαιότερα όσοι είχαν δώσει πληροφορική στις πανελλήνιες ήταν πιο μπροστά από όσους δεν είχαν. Η διαφορά είναι ακριβώς ένα μάθημα. Ο ενας θα ζοριστεί πολύ και ο άλλος λίγο. Μετά η ζωή συνεχίζεται για ολους χωρίς προβλήματα.

Polar_Fish
|

@Cross Validation
Η πληροφορική και ο προγραμματισμός ήταν ενσωματωμένα στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε πολλά τμήματα πολύ πριν
την ίδρυση τμημάτων πληροφορικής.
Συνεπώς, υπερεκτιμούμε την καλή επίδοση στην πληροφορική στις πανελλήνιες εξετάσεις για να κάνει κάποιος προπτυχιακές σπουδές στην πληροφορική και το ίδιο ισχύει και για τις αρχές οικονομίας. Αντίθετα μαθηματικά, φυσική και χημεία δε μαθαίνεις από το μηδέν, πρέπει να έχεις μάθει κάποια πράγματα για να συνεχίσεις. Αυτές οι περιοχές παράγουν προβλήματα τα οποία λύνονται αλγοριθμικά. Στη σημερινή εποχή του ΑΙ και του ΜL ξέρουμε πολύ καλά την ερχόμενη επέλαση των μαθηματικών είτε είναι πανελληνίως εξεταζόμενο είτε όχι. Όποιος δεν μπορεί να ανέβει στο τρένο απλά δεν ανεβαίνει.

@Polar_Fish
|

Καταλαβαίνεις όμως ότι οι σχολές που εντάσσουν στο ΠΠΣ την πληροφορική (σαν 1 ή 2 μαθήματα), δεν γίνονται αυτόματα γνώστες "πληροφορικής"(προγραμματισμού είναι ο σωστός όρος). Δεν λειτουργεί έτσι..
Γιατί πχ στο Χημικών μηχανικών κάνουν Fortran, στο φυσικό C, άντε και κάνα matlab. Γνωρίζουν προγραμματισμό; Όχι, φυσικά!
Μπορούν να φτιάξουν μια προσομοίωση για ένα πρόβλημα; Με λίγη προσπάθεια, Ναι!
Αυτή είναι η διαφορά.
Όταν μπήκα στο 1ο μάθημα προγραμματισμού, αφού έμαθα τη σύνταξη, το μάθημα είναι πάρα πολύ εύκολο να το περάσω(που το πέρασα και με άριστα).
Τα παιδιά που ήταν όμως από Θετική κατεύθυνση, δεν μπορούν να πουν το ίδιο. Αντίστοιχα όμως, αυτοί πήραν το αίμα τους πίσω στο μάθημα της Φυσικής..

Cross Validation
|

@Polar_Fish
Δεν αποκλείεται τελικά για τον ίδιο λόγο να ενταχθούν και τα υπόλοιπα τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών στο 4ο πεδίο, μιας και οι μαθητές καταλαβαίνουν σιγά-σιγά ότι η Διοίκηση Επιχειρήσεων είναι απείρως προτιμότερη από την Ζαμπονοκοπτική (Με Λέιζερ).

Και τα μαθηματικά έχουν ενσωματηθεί σε διάφορα τμήματα, μήπως να καταργηθούν από τις Πανελλαδικές (δεν είναι κακή ιδέα, τουλάχιστον στην μορφή του "λύνω ολοκληρώματα με χαρτί και μολύβι" - δεν υπάρχει).

Είναι η Φυσική και η Χημεία "πιο κοντά στις γνώσεις που ευρύτερα πρέπει να έχει κανείς" από την πληροφορική; Αν σε βολεύει, έτσι είναι.

Polar_Fish
|

Αυτό που εννοώ είναι ότι η εξέταση σε μάθημα πληροφορικής σε πανελλήνιο επίπεδο δεν είναι μονόδρομος για σπουδές στην πληροφορική. Όλα σχεδόν τα Τμήματα Θετικών Επιστημών έχουν ενσωματώσει μαθήματα προγραμματισμού στο πρώτο έτος των σπουδών τους. Ούτε φυσικά η Oικονομία μπορεί να θεωρηθεί κριτήριο για εισαγωγή σε Τμήματα Πληροφορικής. Φυσική και Χημεία είναι πιο κοντά στις γνώσεις που ευρύτερα πρέπει να έχει κανείς. Η συγκεκριμένη απόφαση του Τμήματος στη Σάμο προήλθε απο το ίδιο
το Τμημα, διότι κανείς δεν το δήλωνε.

Bipolar_Fish
|

Τι δεν είναι απαραίτητο, για την εισαγωγή σε τμήματα πληροφορικής να εξετάζονται οι υποψήφιοι στο προτεύον μάθημα της πληροφορικής και να εξετάζονται σε οποιοδήποτε άλλο άσχετο (χημεία) ή δευτερεύον (φυσική, μαθηματικά);

Polar_Fish
|

@Μηχανική Μάθηση
Δεν ειναι απαραίτητο αυτό. Αρκει το ΑΕΙ να ειναι έτοιμο να υποστηρίξει τη μετάβαση. Η πληροφορική ως ιδέα ειναι τετριμμένη. Η δυσκολία βρίσκεται στο toolbox.

Οικονομικό μάθημα-Πληροφορική
|

πρέπει να εντάξουν την επιχειρηματικότητα και άλλες ήπιες δεξιότητες στο πρόγραμμα σπουδών τους

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

H σύνδεση αυτή πρέπει να γίνει για όλα τα πανεπιστήμια και πανεπιστήμιο με χαμηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας πρέπει να μειώνει δραστικά τους αριθμούς εισακτέων του.

Από εκεί και ύστερα, η αγορά εργασίας δεν καταλαβαίνει τίποτα προγράμματα σπουδών και γενικά από σπουδές. Σε παίρνουν αν μπορείς να τους λύσεις το πρόβλημα, αν δεν μπορείς, δεν πα να έχεις ότι πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό θέλεις, δεν θα σε πάρουν. Για αυτό και τα προγράμματα σπουδών πρέπει να προσαρμόζονται 100% στις απαιτήσεις της αγοράς, εκτός αν θέλουμε πτυχία μόνο για την κορνίζα και/ή για το δημόσιο.

Μηχανική Μάθηση
|

Η σύνδεση της πληροφορικής με την αγορά εργασίας είναι συνάρτηση μιας γενικότερης ενίσχυσης της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Δεν μπορεί να εισάγεται κανείς στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ χωρίς προετοιμασία και εξέταση στο μάθημα της πληροφορικής. Ξεκάθαρα, πρόκειται για υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ