Εγκύκλιος: Δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας

Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του esos

27/05/2021

Ενημερώθηκε: 27/05/2021, 20:51

Άκουσε το άρθρο

Οι απουσίες οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας, δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2020-21.

Αυτό ορίζει εγκύκλιος την οποία υπέγραψε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, επιβεβαιώνοντας πλήρως σχετικό ρεπορτάζ του esos.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά  το υπουργείο Παιδείας "λύνει" τα χέρια των Διευθυντών των σχολείων και εκπαιδευτικών να μην αφήσουν στην ίδια τάξη κανέναν μαθητή λόγω απουσιών, εκτός ακραίων περιπτώσεων.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, μετά από εξέταση των απουσιών για κάθε μαθητή, έχουν το δικαίωμα να μη προσμετρήσουν τις απουσίες των μαθητών που δεν έγιναν με δική τους ευθύνη ,κατά τη διάρκεια όλου του διδακτικού έτους,   αλλά εξαιτίας  αντικειμενικών  λόγων  ανωτέρας βίας, όπως στην τηλεκπαίδευση διακοπή ρεύματος, έλλειψη τεχνικού εξοπλισμού, κακή σύνδεση ίντερνετ κλπ.

Σημειώνεται ότι η εγκύκλιος δεν κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στην εξ αποστάσεως και διά ζώσης εκπαίδευση, οπότε είναι στην κρίση των Συλλόγων Διδασκόντων να μην προσμετρήσουν και τις  απουσίες που έγιναν κατά τη χρονική περίοδο που τα  σχολεία λειτουργούσαν με τη φυσική παρουσία των μαθητών.

Σχόλια (44)

fotis
|

έκανα εγγραφή και από τις 11/9/2020 ως σήμερα δεν πάτησα στο σχολείο λόγω ανωτέρας βίας (βαριόμουνα να πάω),τώρα με υπεύθυνη δήλωση θα περάσω την τάξη

ετ
|

Η "εγκύκλιος" δεν αναφέρει πουθενά για τηλεκπαίδευση.. Μάλλον για όσους νοσήσουν από κοβιντ λέει... Για την τηλεκπαίδευση υποτίθεται είχαν παρθεί μέτρα τύπου ταμπλετ, δωρεάν ιντερνετ κτλ κτλ.... Επομένως άνθρακες ο θησαυρός....

koutso
|

@Dario Moutso
Κάνεις λες και έχεις γνώσεις δικηγόρου αλλά δεν ξέρεις την τύφλα σου μου φαίνεται. Για ρώτα κανένα δικηγόρο καλύτερα και άσε τις ψευδείς συμβουλές...

ΠΕΤΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ
|

Συνάδελφοι, δεν έγινε κανένα σχόλιο για το (κατά τη γνώμη μου) κορυφαίο:
Η εγκύκλιος ξεκινά έτσι: "Κατόπιν ερωτημάτων που αφορούν στη φοίτηση μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας / Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, σας ενημερώνουμε ότι ... "
Αυτό που καταλαβαίνει κανείς είναι ότι άν κανένας/καμία δεν είχε "ενοχλήσει" το υπουργείο κάνοντας ερώτημα, δεν επρόκειτο να εκδοθεί ούτε αυτή η τεσσάρων σειρών εγκύκλιος

Δυτικά προάστια.
|

Επειδή στην Ελλάδα και ειδικά στην εκπαίδευση, τίποτε δεν εξυπακούεται, γιατί στην εγκύκλιο δεν γίνεται ρητή αναφορά πως οι " αντικειμενικοί λόγοι" και οι λόγοι " ανωτέρας βίας " αφορούν - αποκλειστικά - μόνο τα χρονικά διαστήματα της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση ( τηλεκπαίδευση ), διότι, έτσι όπως είναι διατυπωμένη δεν μένει κανείς από απουσίες, ακόμη και αν πάτησε ελάχιστα στο σχολείο. Η αριστεία σε όλο της το μεγαλείο.

Σμαρω
|

Η αληθεια ειναι πως πολλες απουσιες εγιναν σε διακοπη ρευματος και σε προβληματα με την συνδεση και με συσκευες που δε ειχαμε διοτι κυριως με 3 παιδια που να εχεις 3 συσκευες στο σπιτι.Τα σχολεια δεν μπορουσαν να καλυψουν τετοιου ειδους καταστασεις.Οι συσκευες με βαουτσερ ηρθαν τον Μαιο.Εγω εστειλα στην εταιρια με την οποια εχω την συνδεση ,δεν θελω να πω την επωνυμια της,2 φορες μειλ για να μου στειλουν κατασταση με τις μερες που δεν ειχα συνδεση διοτι οντως μπηκαν πολλες απουσιες τοτε και απο τις 2 φορες την μια δεν μου απαντησαν καν και στην δευτερη ενω τους ειπα πως γνωριζω πως ειναι στα δικαιωματα μου αυτο μου ειπαν πως αυτο δεν μπορει να γινει γιατι δηθεν δεν βρισκουν κλησεις μου στο γραφειο παραπονων μαλλον πρεπει να μπουν εισαγγελεις στην μεση για να γινει κστι.Αν ειναι δυνατον κριμα να μην μεινει κανενα παιδι φετος γιατι εκτος των αλλων τα παιδια μας ψυχολογικα πιεστηκαν πολυ.Την μια γονεις χωρις δουλεια την αλλη μαθημα χωρις συσκευες και χωρις συνδεση.Ε πως θα γινει δηλαδη;Οσον αφορα τα παιδια που ηταν συνεπη μπραβο τους και ειμαι σιγουρη πως θα αμοιφθουν ιδιαιτερα γι αυτο απο την ιδια την ζωη.Ευχαριστω.

Παρατηρητής
|

Πω πω !!!!!!!! Λες και οι συνεπείς (είτε είχαν καλή σύνδεση είτε όχι) δεν θα επιβραβευτούν όταν έλθει η ώρα. Εσάς περιμέναμε...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΧΡ.
|

Οι αντικειμενικοί λόγοι και ανωτέρας βίας είναι και η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που προέκυψε , πάντα σύμφωνα με το αφήγημα της κυβέρνησης, λόγω της πανδημίας, της υποχρεωτικότητας της μάσκας, και γενικά το ανοίγουμε κλείνουμε τα σχολειά ανάλογα με τα κρούσματα.
Εγώ το παιδί μου δεν το έστειλα καθόλου στη δια ζώσης εκπαίδευση και αποδείχτηκε ότι είχα δίκιο από τα μετέπειτα λοκντάουν
Πολύ καλά λοιπόν έκανε η κυβέρνηση κι έβγαλε αυτή την εγκύκλιο.
Οι συνθήκες φέτος καμία σχέση δεν είχαν με αυτές των προηγούμενων χρονιών...Επομένως επιβεβλημένη η παραπάνω ρύθμιση.

Dario Moutso
|

@Χουρδάκης Μιχαήλ 28 Μάιος 2021 15:27
Κ Χουρδάκη, αν κατάλαβα καλά,
1. θα μπορούσατε να ζητήσετε πληροφορίες από την ΔΕΗ για το αν για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα η οικία του Χ μαθητή είχε ρεύμα και
2. θα μπορούσατε να ζητήσετε πληροφορίες από την οποιοδήποτε εταιρεία τηλεφωνίας για τον αν για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το Χ τηλέφωνο είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο και αν προσπάθησε να συνδεθεί στο webex και αν είχε πρόβλημα η σύνδεσή του.

Ας υποθέσουμε ότι έχω καταλάβει σωστά. τότε
Μήπως για να σας δοθεί η οποιαδήποτε πληροφορία τόσο από την ΔΕΗ όσο και από τον οποιοδήποτε πάροχο χρειάζεται εντολή εισαγγελέα; Νομίζετε ότι η ΔΕΗ θα σας δώσει έτσι απλά την πληροφορία ότι η Χ παροχή είχε κοπεί για το Ψ χρονικό διάστημα για οφειλές; Νομίζετε ότι τόσο απλά ο πάροχος θα σας δώσει πληροφορίες σχετικά με την διαδικτυακή κίνηση κάποιου συνδρομητή; Νομίζετε ότι τόσο απλά ένας πάροχος θα σας δώσει πληροφορίες για το αν είχε κόψει την Χ σύνδεση για Ψ διάστημα λόγο χρεών; Να μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω όχι για το ότι θα μπορούσε να γίνει άμεσα (σε αυτό έχετε δίκιο η τεχνολογία μας το υποστηρίζει) αλλά για το ότι θα μπορούσατε τόσο απλά να πάρετε τέτοιες πληροφορίες με μια απλή σας αίτηση (ηλεκτρονική ή μη, δεν έχει σημασία).

Να μου επιτρέψετε να σας πω ότι το παράδειγμά σας με τον διορισμό είναι ατυχές. Όταν διοριστήκατε ξέρατε τι χαρτιά έπρεπε να καταθέσετε. Ήταν σαφέστατο αυτό. Στην περίπτωσή μας δεν υπάρχει σαφές πλαίσιο και υποθέτουμε ότι θα γίνει με απλή υπεύθυνη δήλωση γονέα-κηδεμόνα. (κατά 99.999% έτσι θα γίνει και το 0.001% το βάζω για στατιστικούς λόγους)

Και πάμε στο ποιο σημαντικό. ΝΑΙ έχετε το δικαίωμα να αμφισβητήσετε και να μην δεχθείτε οποιαδήποτε υπεύθυνη δήλωση σαν αναξιόπιστη ΑΛΛΑ ξεχνάτε ότι θα πρέπει να αποδείξετε το ότι είναι αναξιόπιστη. Με άλλα λόγια θα πρέπει εσείς να αποδείξετε ότι είναι ψεύτης (γιατί αυτό είναι) ο γονέας-κηδεμόνας και ΟΧΙ αυτός ότι ΔΕΝ είναι ψεύτης. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι με το υπάρχον νομικό πλαίσιο είναι για την περίπτωσή μας μάλλον αδύνατο.

Και για να κλείσω (παρόλο που θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα όπως ότι ούτε σαν άτομο αλλά ούτε και σαν σύλλογος μπορείτε να προβείτε σε έλεγχο ορθότητας της υπεύθυνης δήλωσης, αυτό είναι δουλειά της πολιτείας να το κάνει, εσείς απλά μπορείτε να το προτείνετε) θα σας πρότεινα τόσο σε σας όσο και σε πολλούς άλλους συναδέλφους που πιθανώς (και δίκιο έχουν) ξέρουν (;) ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις θα είναι <<μαϊμού>> Προσέξτε γιατί εκεί που σας χρωστάνε θα σας πάρουν και το βόδι. Πριν κάνετε το οτιδήποτε (πχ μη αποδοχή υπεύθυνης δήλωσης) συμβουλευτείτε δικηγόρο.....

Αναστασία
|

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο γίνεται προαιρετικό. Πέρυσι με μια υπεύθυνη δήλωση επιτρέψατε στους γονείς να κρατήσουν τα παιδιά στα σπίτια τους. Φέτος με μια απλή υπεύθυνη δήλωση, θα μας πουν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν μάθημα. Θα μου πεις, έχετε τα στοιχεία του my school και βλέπετε ότι έχει γίνει χαμός από απουσίες, ειδικά σε αυτές τις περιοχές που λέμε μειονεκτικά περιβάλλοντα
Θα μπορούσατε να είχατε συνεννοηθεί με τους Δήμους και τα σχολεία και όσα παιδιά συστηματικά αντιμετώπιζαν προβλήματα να πηγαίνουν στο σχολείο ή σε χώρους του Δήμου να παρακολουθούν. Ένα παιδί σε κάθε αίθουσα και κάθε εργαστήριο. Πόσα δηλαδή θα ήταν με πρόβλημα; Αυτό θα έδειχνε ποιοι πραγματικά είχαν δυσκολία σύνδεσης ή εξοπλισμού και ποιοι λουφάρανε. Επίσης θα μπορούσατε να είχατε δώσει εξοπλισμό έγκαιρα και κουπόνι για δωρεάν συνδέσεις με οικονομικά κριτήρια. Επιπλέον δεν χρειαζόταν τα εφτάωρα, γιατί δεν την παλεύανε τα παιδιά. Αλλά δεν σας νοιάζει. Στα παλιά σας τα παπούτσια το έχετε σημειωμένο το Δημόσιο Σχολείο.

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

@Dario Moutso

Στο σχολείο μας ισχύει η κείμενη νομοθεσία περί ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (Ν.4727/2020, Ν. 3979/20211, Ν. 4440/2016) και προσωπικών δεδομένων (Ν. 4624/2019), δηλαδή: οι γονείς εισέρχονται με taxis login και έχουν αποδεχτεί νομικά ότι όλες οι ενέργειές τους καταγράφονται και υπόκεινται σε ηλεκτρονικό έλεγχο καθώς και η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων τους, καθώς και traffic shaping + analysis για τις κινήσεις αυτών και των παιδιών τους στα ηλεκτρονικά συστήματά μας, καθώς και να δέχονται οποιοδήποτε έγγραφο τους αφορά ηλεκτρονικά.

Επομένως, οποιαδήποτε πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα καταγράφεται και, σε περίπτωση που κάποιος υποστηρίξει ότι δεν είχε πρόβαση, έχουμε το δικαίωμα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις να ζητήσουμε έλεγχο από ΔΕΚΟ (ΔΕΗ για ρεύμα και πάροχο κινητής τον οποίο γνωρίζουμε βάσει της περιορισμένης πρόσβασης στα συστήματά μας). Η βάση δεδομένων μας μας επιτρέπει να τα αυτοματοποιήσουμε όλα. Οι απαντήσεις σε πάροχο κινητής και ρεύματος θα μας επέτρεπαν να αξιολογήσουμε ποιος όντως είχε πρόβλημα και ποιος όχι. Και δεν θα το κάνουμε εμείς, ο υπολογιστής θα το κάνει (μηδέν ώρες ανθρώπινης εργασίας).

Αυτό είναι η έννοια της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, να γίνονται αυτοματοποιημένες δουλειες, όχι να έχουμε τα έγγραφα αντι χαρτιά word.

Ακόμα και αν όλα αυτά δεν ίσχυαν, έχουμε την δυνατότητα να αμφισβητήσουμε οποιαδήποτε υπεύθυνη δήλωση ως αναξιόπιστη. Από πού και ως πού η υπεύθυνη δήλωση του οποιουδήποτε είναι αξιόπιστο στοιχείο; αν ήταν έτσι, θα με διορίζαν και μένα με υπεύθυνη δήλωση ότι έχω πτυχίο χωρίς να έχω πτυχίο.

Τέλος, ο νόμος περί λειτουργίας των σχολείων είναι υπεράνω οποιασδήποτε εγκυκλίου και ο νόμος δεν λέει τίποτα για περιπτώσεις ανωτέρας βίας.
Απλά κανένας δεν θα μπει στη διαδικασία να το αμφισβήτήσει και λυπάμαι για αυτό, γιατί όταν μας ΣΥΜΦΕΡΕΙ τότε θυμόμαστε π.χ. ότι άλλο νόμος και άλλο εγκύκλιος.

Και στην τελική ούτε εμένα με ενδιαφέρει. Λυπάμαι τα κακόμοιρα τα συνεπή παιδάκια και τους φουκαράδες τους συναδέλφους που προσπάθησαν όλο αυτόν τον καιρό, ενώ έχουμε ένα Υπουργείο που κλείνει το μάτι στους ... ενώ κατά τα άλλα θέλει ατομική αξιολόγηση.

Μελίτακας ο Α΄
|

Τελικά.... δεν είναι τελείως κακές....

Μπάρτ
|

Να τις διαγράψουμε ολες να γραφτουν στο χιονι και αν του χρονου χρειαστει παλι τηλεκπαιδευση θα μιλάμε με το μικροφωνο μας

Συγκλονισμένος
|

@DarioMutso
Λυπάμαι που σας χαλάω το αφήγημα. Η υπουργός δεν τοποθετήθηκε εκεί για να πηγαίνει σε στημένες περιοδείες (που θυμίζουν επταετία) αλλά για να παράγει νομοθετικό έργο (ξέρετε εκείνο που είχαν στα συρτάρια έτοιμο ως αντιπολίτευση). Αν είστε ευχαριστημένος που η μόνη αναφορά τον τελευταίο μήνα για την ΥΠΟΥΡΓΑΡΑ είναι οι περιοδείες...τότε αυτή σας αξίζει..

Θόδωρος
|

Χαλαρά κυρίες και κύριοι: θα δικαιολογήσουμε μόνο όσες απουσίες είναι πάνω από 114. Δεν χρειάζεται γενική δικαιολόγηση. Και στη βαθμολογία πρέπει να λάβουμε υπόψη τη φοίτηση του κάθε μαθητή. Ξέρουμε για τον καθένα , αν οι απουσίες του ήταν από ανώτερα βία ή όχι. Αφού λοιπόν υπάρχει μια ευνοϊκή ρύθμιση, τότε θα είμαστε δίκαιοι στη βαθμολογία.

Dario Moutso
|

@Χουρδάκης Μιχαήλ 27 Μάιος 2021 22:00
K. Χουρδάκη γράψατε ότι <<Εμείς έχουμε την τεχνική και νομική τεχνογνωσία και δυνατότητα να ελέγξουμε την "ανωτέρα βία". >>

Αν δεν σας κάνει κόπο θα ήθελα να μας πείτε πως ακριβώς θα ελέγξετε τόσο τεχνικά όσο και νομικά υπεύθυνη δήλωση γονέα-κηδεμόνα που θα σας λέει κάτι σαν και <<Στις 5/12/2020 (τυχαία ημερομηνία) το παιδί μου (ονοματεπώνυμο) δεν παρακολούθησε την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση λόγω προβλήματος σύνδεσης στο διαδίκτυο ή στο webex, ή προβλήματος στον φορητό Η/Υ ή στο κινητό τηλέφωνο ή... ή.... ή.... >> . Πως ακριβώς θ αποδείξετε ότι ο γονέας-κηδεμόνας έχει κάνει ψευδή δήλωση; Πόσο χρόνο χρειάζεστε για να το αποδείξετε αυτό για κάθε μία δήλωση, αν μπορεί ν αποδειχτεί (προσωπικά πιστεύω ότι δεν μπορεί, αλλά περιμένω να διαβάσω την ανάλυση-πρότασή σας)

Συνάδελφοι, θα πρέπει να είμαστε πάρα, μα πάρα, πολύ προσεκτικοί, γιατί όπως λέει και ο λαός, <<Εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι>>.

@Συγκλονισμένος 27 Μάιος 2021 14:07
Εάν η κ. Κεραμέως (και ΟΧΙ Νίκη όπως γράφετε) <<περιοδεύει>> τότε μας θυμίζει επταετία. Εάν η κ. Υπουργός (και όχι υπουργάρα) <<δεν περιοδεύει>> τότε είναι κλεισμένη μέσα σ ένα γραφείο, δεν επικοινωνεί με την εκπαιδευτική κοινότητα, δεν.. δεν .. δεν.. (μπορούμε να γράψουμε ένα σωρό ατάκες..). Άρα ότι και να κάνει (ή και να μην κάνει) <<χαμένη από χέρι> είναι. Εδώ για να μην παρεξηγηθώ και σας βάλω να γράφετε ατάκες να σας πω ότι δεν θεωρώ την κ. Κεραμέως <<καλή>> Υπουργό.

@Απορημένος Εκπαιδευτικός 27 Μάιος 2021 14:30
Το αν θα προσμετρηθούν ή όχι απουσίες λόγω <<ανωτέρας βίας>> δεν είναι δικό σας θέμα, αλλά θέμα συλλόγου. Ο σύλλογος θ' αποφασίσει και όχι εσείς. Ο γονέας θα στραφεί προς όλους αυτούς που ενώ είχαν την δυνατότητα να πράξουν το <<σωστό>> δεν το έπραξαν, με άλλα λόγια σε όσους ψήφισαν να μην σβηστούν οι απουσίες του Χ μαθητή λόγω <<ανωτέρας βίας>> ΄ο οποίος μπορεί ν ανήκει στα φτωχά-λαϊκά στρώματα, (ας το έχουμε και αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού μας) και έμεινε στην ίδια τάξη. Χωρίς να θέλω να είμαι μάντης κακών θα σας μείνει αξέχαστη η απόφαση του δικαστή τόσο στο ποινικό όσο και στα αστικό δικαστήριο.

@Μαρία 27 Μάιος 2021 16:00
Ο συνεπής, όπως και ο ασυνεπής μαθητής <<αμείβεται>> με τον βαθμό του. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος... Τώρα αν οι ο ασυνεπής μαθητής παίρνει <<μισθό>> συνεπή (το οποίο συμβαίνει κατά κόρον) είναι άλλο θέμα και δεν φταίει ούτε ο ασυνεπής αλλά ούτε και ο συνεπής μαθητής.

alastor
|

Επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά για να το εμπεδώσετε:

Σβήστε όλες τις απουσίες τηλεκπαίδευσης και μην ασχολείστε περισσότερο, το υπουργείο μας κλείνει πονηρά το μάτι να κάνουμε ακριβώς αυτό, με απόφαση συλλόγου βέβαια. Επιτέλους μια σωστή υπουργική απόφαση, μετά από πλήθος ατυχών (το λέω κομψά...) αποφάσεων...

Η εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως στήθηκε εξαιτίας μιας κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, δηλ. της εξάπλωσης της πανδημίας, η οποία έφερε το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων. Υπό τις συνθήκες αυτές, δεν είναι ούτε νόμιμο ούτε ηθικό να επιβάλλονται ποινές.
Πολύ περισσότερο όταν όλη η διαδικασία στηρίχθηκε στα μέσα που είχε ο κάθε μαθητής διαθέσιμα στο σπίτι του, αν τα είχε και με όποιους περιορισμούς τα είχε και τα χρησιμοποιούσε.

Κι εσείς που κόπτεσθε για τα κακόμοιρα τα παιδάκια που ταλαιπωρούνταν να παρακολουθούν τα μαθήματα, τι μήνυμα θέλετε να στείλετε; ότι ο μόνος λόγος για να παρακολουθούν τα παιδιά είναι οι απουσίες; ο συνεπής, συνειδητοποιημένος μαθητής που περιμένει να μάθει, θα παρακολουθήσει ακόμη κι αν η παρακολούθηση είναι προαιρετική. Και δεν αισθάνεται κορόιδο γιατί έμαθε κάτι που τους άλλους δεν τους ένοιαζε να μάθουν.
Στο κάτω κάτω, υπάρχει και η αξιολόγηση για τους μεν και για τους δε, και δεν εννοώ φυσικά την εξ αποστάσεως αξιολόγηση που πολλοί σπεύσατε να κάνετε στο Α΄ τετράμηνο.

Γι αυτό να σκέπτεστε πριν γράψετε, μας διαβάζουν γονείς και μαθητές...

Ψηφιακό άλμα ... στο κενό!
|

Κυβερνητικός λαϊκισμός και οι γνωστές παλινωδίες, από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν ούτε τη στοιχειώδη λειτουργία ούτε τις ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Τζαβίδας Γιάννης
|

Οι απουσίες των μαθητών/τριών, που δεν τους επέτρεπαν οι γονείς τους να προσέλθουν στο σχολείο προκειμένου να μη φορέσουν μάσκα και να κάνουν το self test , θα προσμετρηθούν ή όχι; Χρειάζεται διευκρινιστική.

Λ.Λ.
|

Έχουν δίκιο όσοι θεωρούν εμάς τους εκπαιδευτικούς υπερβολικά σχολαστικούς (βέβαια δεν μας λένε ακριβώς έτσι!) και δύστροπους. Να προσμετρηθούν όλες οι απουσίες; Άδικο! Να μην προσμετρηθούν; Δίκαιο αλλά υπάρχει το ενδεχόμενο να "αδικηθούν" οι συνεπείς. Και ποιος είπε ότι δεν είναι συνεπείς αυτοί που είχαν τεχνικά προβλήματα; Λοιπόν, ας διώξουμε την μιζέρια από πάνω μας και για μια φορά ας μην δημιουργήσουμε βαβούρα. Οι συνεπείς ούτως ή άλλως δεν χάνονται. Εμείς ήμαστσταν το ίδιο συνεπείς;

okmn
|

Υπάρχει νομος που ορίζει σαφέστατα το πλαίσιο των απουσιών και υπερισχύει της "εγκυκλίου" - "ενημέρωσης".

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Εμείς έχουμε την τεχνική και νομική τεχνογνωσία και δυνατότητα να ελέγξουμε την "ανωτέρα βία". Το θέμα είναι, θα το κάνουμε; Όχι. Η ΟΛΜΕ που είναι να καταδικάσει αυτή την απόφαση; Πουθενά. Win-Win σενάριο. Πού είναι η αξιολόγηση που θα έπρεπε να υπάρχει δεκαετίες στον κλάδο μας; Πουθενά.

Η ισοπέδωση μας αξίζει.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΙΧΛΙΜΙΡΗΣ
|

Αποφάσεις....χωρίς καθόλου..σκέψη...ανθρώπων που εχουν να μπούν σε τάξη....ποτέ...και πως θα βαθμολογήσουμε?...αφού...δεν παρακολουθούσαν?...
και πώς αποδεικνύεται αυτο?....

Γιαννης Κ.
|

Και πώς θα πιστοποιείται η "ανωτέρω βία"; Με υπεύθυνη δήλωση; Προφανώς, δεν υπάρχει τρόπος. Στην πράξη, λοιπόν, ο σύλλογος διδασκόντων "σβήνει" όλες τις απουσίες των μαθητών κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και όχι μόνο κανείς δεν τον ελέγχει, αλλά τουναντίον όλοι τον επιδοκιμάζουν. Αλλά αυτό το σκεπτικό καταργεί την τηλεκπαίδευση. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να επικαλεστεί "ανωτέρα βία" χωρίς να την πιστοποιήσει -και ουδείς εκπαιδευτικός, να είστε σίγουροι, δεν πρόκειται, αν είναι στο χέρι του απολύτως, να αρνηθεί να "εξαφανίσει" τέτοιες απουσίες.

ΟΚ
|

Αυτή η εγκύκλιος (που ήταν αναμενόμενη) επιβεβαιώνει (μεταξύ άλλων) ότι διδασκαλία είναι μόνο η δια ζώσης...

Θα ήθελα να μην πάρω θέση αν αυτό είναι σωστό ή όχι γιατί είναι πολυ-παραγοντικό το θέμα.

Να θέσω όμως δύο προβληματισμούς για σκέψη:

(α) Αν υπάρξει και τη νέα χρονιά ανάγκη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, οι μαθητές γνωρίζουν ήδη ότι δεν χρειάζεται να παρακαλουθήσουν και οι εκπαιδευτικοί ότι δεν χρειάζεται να καταχωρούν απουσίες για να κάθονται να τις σβήνουν μετά κατά το "ράβε-ξήλωνε". Η τηλεκπαίδευση είναι και επισήμως πια προαιρετική για όλους.

Και μην πείτε ότι του χρόνου θα βγει διαφορετική εγκύκλιος, διότι υπάρχει το "δεδικασμένο" και η συνέχεια του κράτους...

(β) Με ποιο σκεπτικό προχωράει η ύλη όταν οι μαθητές δεν έχουν υποχρέωση να την παρακολουθήσουν; Τι τελικά βεβαιώνει η βεβαίωση φοίτησης / το απολυτήριο που εκδίδει το σχολείο; Ότι οι μαθητές λόγω τεχνικών προβλημάτων / αδυναμιών είναι δικαιολογημένοι που δεν απέκτησαν την απαραίτητη για την ηλικία τους γνώση;

Αυτό θέλουμε από το σύγχρονο σχολείο;

γιανννης
|

Σε άλλες περιπτώσεις οι εγκύκλιοι είναι εξαντλητικά αναλυτικές. Εδώ η πονηρή ασάφεια της λακωνικότητας υπερισχύει. Πιο απλά μέχρι να νιψω τας χείρας μου περάστε τους όλους. Ένα ακόμα σκετσάκι στο δίχρονο Show που απολαμβάνουμε.

Βασιλης
|

Να δεχτώ ότι όλες οι απουσίες στο webex πρέπει να σβηστούν.....
Για τους δύο μήνες δια ζώσης οι απουσίες πρέπει να είναι 114;

Κι αυτό είναι ΑΝΩΤΕΡΑ ΒΙΑ
|

Γιατί μήπως δεν είναι ανωτέρα βία και η αναγκαστική ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ 14 ημερών λόγω επαφής με επιβεβαιωμένο θετικό κρούσμα covid;

Δυτικά προάστια.
|

Το ωραίο είναι πως η ηγεσία του υπουργείου κουνούσε και το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς, μη τυχόν και δεν καταχωρήσουν τις απουσίες των μαθητών / τριων που δεν συμμετέχουν στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση ( τηλεκπαίδευση ). Δεν έχει πάτο το βαρέλι.

Μαρία
|

Κρίμα!!!!!
Οι συνεπεις μαθητες πως θα πρεπει να ανταμειφθούν;
Είναι ΤΡΑΓΙΚΟΙ...... Επιβράβευση της τεμπελιας και της ασυνέπειας.
Κορόιδα που για έναν ολόκληρο χειμώνα ξυπνουσατε πρωι πρωι για να παρακολουθησετε....
Πως πρεπει εγώ κύριοι νομοθέτες να δικαιολογήσω τις αποφάσεις σας σε ένα παιδι 13 χρονών που όλο το χειμώνα τον περνουσε σε μια οθόνη από τις 8:30 έως τις 18:00 που τελείωνε τα αγγλικά?;;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ