Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Ξεκινούν οι αιτήσεις για την επιμόρφωση εκαιδευτικών Γυμνασίου, Δημοτικού και Νηπιαγωγείου στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλλουν δήλωση συμμετοχής από την Δευτέρα 31-05-2021 ώρα 13:00
Δημοσίευση: 28/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)  απευθύνει πρόσκληση δήλωσης συμμετοχής στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση σε μόνιμους και αναπληρωτές/ώτριες εκπαιδευτικούς Α/θμιας (Νηπιαγωγείο- Δημοτικό) και Β/θμιας (Γυμνάσιο) Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Δεξιότητες μέσω Εργαστηρίων».

Οι ενδιαφερόμενοι/νες μόνιμοι και αναπληρωτές/ώτριες εκπαιδευτικοί Α/θμιας (Νηπιαγωγείο- Δημοτικό) και Β/θμιας (Γυμνάσιο) Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022, υποβάλλουν δήλωση συμμετοχής ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Ι.Ε.Π. (https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php) ακολουθώντας την αναγραφόμενη στην ιστοσελίδα σχετική διαδικασία.

Η δήλωση συμμετοχής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/86 για την ακρίβεια και αλήθεια του περιεχομένου των δηλωθέντων στοιχείων καθώς και της πλήρους, ρητής και ανεπιφύλακτης αποδοχής των όρων της παρούσης πρόσκλησης.

Δεν θα γίνονται δεκτές δηλώσεις συμμετοχής που θα υποβληθούν με άλλο τρόπο στο Ι.Ε.Π.

Προθεσμία υποβολής δήλωσης συμμετοχής

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλλουν δήλωση συμμετοχής από την Δευτέρα 31-05-2021 ώρα 13:00

Η εξ αποστάσεως επιμόρφωση μόνιμων και αναπληρωτών/ωτριών εκπαιδευτικών Α/θμιας (Νηπιαγωγείο- Δημοτικό) και Β/θμιας (Γυμνάσιο) Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, αφορά τις κάτωθι θεματικές ενότητες και δεξιότητες του 21ου αιώνα:

Δεξιότητες του 21ου αιώνα

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Α2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα(4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας

Β) Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)

Β2.Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)

Β3.Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Β4.Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)

Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)

Δ) Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακήσκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)

Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση)

Διάρκεια επιμόρφωσης

Η εξ αποστάσεως επιμόρφωση για τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022 θα έχει συνολική διάρκεια που αντιστοιχεί σε είκοσι (20) ώρες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

α) δέκα (10) ώρες εξ αποστάσεως ασύγχρονη παρακολούθηση βιντεομαθημάτων σε χρόνο που επιλέγει ο/η κάθε επιμορφούμενος/η

β) δέκα (10) ώρες ασύγχρονη εξ αποστάσεως μελέτη επιμορφωτικού υλικού σε χρόνο που επιλέγει ο/η κάθε επιμορφούμενος/η

Το επιμορφωτικό υλικό θα είναι διαθέσιμο από τις 22-06-2021

Παρακολούθηση επιμορφώσεων

Το υλικό της επιμόρφωσης θα διατίθεται μέσω της υφιστάμενης ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle) του Ι.Ε.Π. η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την ανάρτηση των δραστηριοτήτων προς τους επιμορφούμενους/νες καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τους/τις επιμορφωτές/τριες σε όλη της διάρκεια του προγράμματος επιμόρφωσης.

Σε περίπτωση που προκύψουν τυχόν αλλαγές στο αναρτημένο επιμορφωτικό υλικό ή στο επιμορφωτικό πρόγραμμα, οι επιμορφούμενοι/νες θα ενημερώνονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ -ΠΑΡΑΛΑΒΗ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος κάθε επιμορφούμενος/η θα λάβει σχετική βεβαίωση. Προκειμένου ο/η επιμορφούμενος/η να θεωρηθεί ότι παρακολούθησε επιτυχώς την εξ αποστάσεως επιμόρφωση οφείλει:

α) να συμπληρώσει τα απογραφικά Δελτία Εισόδου - Εξόδου

β) να απαντήσει επιτυχώς στις ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης

γ) να υποβάλει συμπληρωμένα τα ερωτηματολόγια όπου αυτά παρατίθενται δ) να υποβάλει συμπληρωμένο το ερωτηματολόγιο αποτίμησης επιμόρφωσης

ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥ
Καθώς το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο), είναι υποχρεωτική η συλλογή στοιχείων για όλους/ες τους/τις ωφελούμενους/ες, σύμφωνα με τους Κανονισμούς (ΕΕ) 1303/2013 και (ΕΕ) 1304/2013.

Ως εκ τούτου, όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στην επιμόρφωση, υποχρεωτικά πριν την έναρξη της επιμόρφωσης συμπληρώνουν το "απογραφικό δελτίο εισόδου" στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.iep.edu.gr/services/mitroo/. Αντίστοιχα, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, θα συμπληρώσουν υποχρεωτικά το "απογραφικό δελτίο εξόδου" ώστε να λάβουν βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα μπορούν να ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαχείρισης της Πράξης στην οποία θα έχουν πρόσβαση με την ολοκλήρωση της εγγραφής τους στο πρόγραμμα και της λήψης του συνδέσμου και του κωδικού πρόσβασης.
Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να απευθύνονται στo τηλέφωνo 213 1335563 (για οργανωτικά θέματα), και στο link https://iep.edu.gr/helpdesk/open.php?topicId=14 (για τεχνικά θέματα).
 

Σχόλια (23)

 
@polar_fish
01 Ιουν 2021 15:03

ωραία όλα αυτά αλλά και το πως να διδάσκεις κάποιον να αναπτύσει αλγορίθμους για να λύνει προβλήματα. Αλλά δεν υπάρχει επιστημονική περιοχή που λέγεται "αλγοριθμική σκέψη". Γι αυτό λεω ότι είναι μουφα ως όρος. Όπως δεν υπαρχει διακριτή περιοχή της επιστήμης που λέγεται "Φυσική σκέψη" ή "Χημική σκέψη". Αυτά είναι νεολογισμοί να'χαμε να λέγαμε.

 
@επαγγελματικά ουσιαστικα
01 Ιουν 2021 12:41

H ένωση είναι «πληροφορικών». Το νομοθετικό πλαίσιο αναφέρεται σε «πληροφορικούς». Προσλήψεις (ΠΕ 19, 20 κ.λπ.) γίνονται... «πληροφορικών».

 
@επαγγελματικά ουσιαστικα
01 Ιουν 2021 12:38

Με το σκεπτικό σου

φυσική - φυσικάριος
μαθηματικά - μαθηματικάριος
φιλολογικά - φιλολογικάριος
καλλιτεχνικά - καλλιτεχνικάριος
οικονομικά- οικονομικάριος
διευθυντικά - διευθυντικάριος
διοικητικά - διοικητικάριος
γυμναστική - γυμναστικάριος
ζωγραφική - ζωγραφικάριος

η γλώσσα μας είναι ήδη πλούσια δεν χρειάζεται να φτιάχνει ο καθένας το ιδίωμά του

 
επαγγελματικά ουσιαστικα
01 Ιουν 2021 07:07

Βιβλιοθηκη- βιβλιοθηκάριος, αποθηκη- αποθηκαριος, λεγεωνα-λεγεωναριος, καγκελαρια- καγκελάριος, πληροφορικη- πληροφορικαριος

 
polar_fish
31 Μάιος 2021 12:35

αλγοριθμικη σκεψη ειναι να βλεπεις ενα αλγοριθμο με βαση πως θα τον υλοποιησεις σε προγραμμα. δεν ειναι ταμπελα χωρις νοημα. αυτος ειναι ο στοχος στα πρωτα μαθηματα προγραμματισμου. και αν ανοιξετε ενα βιβλιο διδακτικης της πληροφορικης θα δειτε οτι η βασικη συσταση ειναι να συνδεεις τον αλγοριθμο με ενα πρακτικο προβλημα. και αυτος υποτιθεται ειναι ο στοχος της ρομποτικης ως εργαστηριου. βεβαια υπαρχουν και αλλοι λιγοτερο περιπλοκοι τροποι.

 
Νίκος
31 Μάιος 2021 11:21

Ερώτηση: Για να κάνει κάποιος αίτηση πρέπει να έχει οργανική σε Γυμνάσιο; Ή μπορεί να κάνει και κάποιος με οργανική σε Λύκειο ή ΕΠΑΛ που θεωρητικά μπορεί κάποια στιγμή να διδάξει και σε Γυμνάσιο.

 
@polar_fish
31 Μάιος 2021 09:10

Παιδιά να μιλάμε καλά ελληνικά..
Δεν υπάρχουν πληροφορικάριοι όπως δεν υπάρχουν φυσικάριοι, μαθηματικάριοι, φιλολογικάριοι , βιολογικάριοι, οικονομικάριοι, γυμναστικάριοι κλπ

ο σωστός όρος είναι πληροφορικός ή καθηγητής πληροφορικής προκειμένου για την εκπαίδευση

Άντε με αυτή τη λογική έχουμε και βουλευτικάριους που εκλέγονται υπουργικάριοι και κάποιος γίνεται λαι πρωθυπουργικάριος...

 
Ανδρέας
31 Μάιος 2021 09:05

Οι καθηγητές Λυκείων γιατί αποκλείονται; Ξέρει κανείς;

 
@Polar_fish
31 Μάιος 2021 01:02

Ο όρος "αλγοριθμική σκέψη", "υπολογιστική σκέψη" και άλλα τέτοια, είναι - με όλο το σεβασμό - σαπουνόφουσκες και ταμπέλες χωρίς περιεχόμενο. Στην κυριολεξία δε σημαίνουν τίποτα. Απεναντίας, οι αλγόριθμοι και η υπολογιστική επίλυση προβλημάτων είναι γνωστές και σχετικά καλά ορισμένες επιστημονικές περιοχές.

 
Polar_Fish
30 Μάιος 2021 20:01

H ακριβής φράση είναι αλγοριθμική σκέψη και αυτό μαθαίνεται ως ένα σημείο, διότι είναι ταλέντο. Η ρομποτική είναι κάτι πιο σύνθετο. Είναι engineering διότι πρέπει να καθοδηγήσεις μια μηχανική με βάση δεδομένα. Σε ότι αφορά το σχόλιο για το πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα πληροφορικής. Τα ΗΜΜΥ δε βγάζουν μόνο πληροφορικάριους και η πληροφορική που χρειάζεται διδάσκεται εντός. Τα ίδια τα τμήματα αποφασίζουν. Και τέλος η πληροφορική ενώ η βάση της είναι ίδια τελικά αποκτά πολλά πρόσωπα (τεχνολογικό, οικονομικό, βιολογικό).

 
Περικλής
30 Μάιος 2021 18:58

Το ΙΕΠ αντί να ασχολείται με ανούσια σεμινάρια (π.χ. ρομποτική), μήπως θα ήταν καλύτερα να ασχοληθεί με τη συγγραφή κ διανομή βιβλίου/ων για το μάθημα ΤΠΕ, που δεν υπάρχει τίποτα, 10 χρόνια τώρα;

 
Λ.Λ.
30 Μάιος 2021 11:54

Άλλη μια πατάτα ασύγχρονης παρακολούθησης βιντεομαθημάτων. Κι αυτό το λένε επιμόρφωση. Ας τα ανοίξουν να τα παρακολουθούν ελεύθερα όλοι οι εκπαιδευτικοί στον χρόνο και τον ρυθμό που θέλουν. Θα γλιτώσουν και τις βεβαιώσεις.

 
Μηχανική Μάθηση
30 Μάιος 2021 11:33

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι Υπολογιστική Σκέψη. Δεν μπορεί να την διδάξει κάποιος απλά με ένα σεμινάριο, χωρίς τις σχετικές σπουδές. Η υπολογιστική σκέψη συνιστά τον πυρήνα της επιστήμης της πληροφορικής. Χωρίς αποκλειστική ανάθεση στους ειδικούς επιστήμονες της πληροφορικής υποβαθμίζεται η διδασκαλία ενός πολύ σημαντικού αντικειμένου. Θα μου πεις τι περιμένεις στην χώρα που οι μαθητές οι οποίοι εξετάζονται στις Πανελλαδικές στο μάθημα της πληροφορικής δεν μπορούν να εισαχθούν σε τμήματα με βασικό αντικείμενο την πληροφορική (Μηχανικών Υπολογιστών). Όμως, η υποβάθμιση της πληροφορικής κοστίζει. Πότε θα το καταλάβουμε;

 
χαλαρώστε με τα σχόλια
30 Μάιος 2021 11:20

για απορρόφηση εσπα είναι . και το κατάλαβαν ότι πρέπει να πάει χαλαρά. πεταμένα λεφτά νάχουμε να λέμε

 
Perceptron
29 Μάιος 2021 23:43

@ @Πάνος29 Μάιος 2021 16:35
Αγαπητέ φίλε, ξεχνάς (ή αποσιωπάς σκόπιμα) ότι η Ρομποτική και η Εκπαιδευτική Ρομποτική δεν έχουν και πολύ σχέση, όπως δεν έχουν και πολύ σχέση τα Μαθηματικά με τα Διακριτά Μαθηματικά, η Java με την JavaScript, αλλά και η Σάμος με την Σαμοθράκη. Τα μόνα προγράμματα σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα οποία περιλαμβάνουν Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι αυτά των τμημάτων Πληροφορικής και συγκέκριμένα στα πλαίσια του μαθήματος της Διδακτικής της Πληροφορικής. Στην Εκπαιδευτική Ρομποτική δεν κόβουν πλακέτες οι μαθητές, εξασκούνται στην υπολογιστική σκέψη. Γενικότερα, με εξαίρεση βέβαια τα τμήματα Πληροφορικής, όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι πολύ μακριά από την υπολογιστική σκέψη. Τα Παιδαγωγικά τμήματα δεν έχουν ούτε ένα σχετικό μάθημα. Το τμήμα Μαθηματικών του ΕΚΠΑ έχει μόλις ένα υποχρεωτικό μάθημα Πληροφορικής. Μην λέμε ότι θέλουμε.

 
Legend
29 Μάιος 2021 23:32

@Κωνσταντίνε, το καθετί παίρνει την αξία που του δίνεις. Αν ο καθηγητής το υποτιμήσει, θα καταντήσει ανούσιο. Αν δώσει αξία και έμπνευση, ακόμη και το κοίταγμα του ταβανιού γίνεται ωφέλιμο. Επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί και από εκεί και πέρα δίνουν την αξία τους στα πράγματα. Το ίδιο ίσχυε και με τα πρότζεκτ, με τη θεματική εβδομάδα κλπ

 
Κωνσταντίνος
29 Μάιος 2021 18:10

Εργαστήρια δεξιοτήτων;;; Όπως λέγαμε πρότζεκτ..... Όπως λέγαμε η ώρα του παιδιού.....ΕΛΕΟΣ

 
@Πάνος
29 Μάιος 2021 16:35

Ξεχνάς (ή αγνοείς σκόπιμα) τους Ηλεκτρονικούς ΠΕ84.

 
Αγνάντευε ψηλά
29 Μάιος 2021 15:25

Νομίζω ότι πήραμε και βραβείο για αυτά ε? Επίσης για το σχολικό έτος 2020-21, λίγο νωρίς δεν είναι να γίνει από τώρα? Μήπως τα ξεχάσουμε μέχρι να τελειώσει η χρονιά.....

 
Πάνος
29 Μάιος 2021 14:22

Εντάξει! Ό,τι να ΄ναι!Θα εκπαιδεύσουμε τα παιδιά τη στιγμή που δεν ξέρουμε οι ίδιοι το αντικείμενο!Μη χειρότερα...

 
@Πανος
29 Μάιος 2021 13:47

όχι, αφορά όσους δηλώσουμε. Ξέχνα τις ειδικότητες, όλοι μέσα και όποιον έχουμε διαθέσιμο διδάσκει ότι θέλουμε.

 
Πάνος
29 Μάιος 2021 09:01

Δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης, οπως ρομποτική φανταζομαι πως αφορα μονο τους πληροφορικους, έτσι?

 
ωραία το έφτιαξαν
28 Μάιος 2021 21:35

μια χαρά απορροφητικότητα (όπως φαίνεται από τα δελτία ει-ε), μπράβο

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ