Live/Βουλή: Συζήτηση ερώτησης για το σχέδιο διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων εν μέσω υγειονομικής κρίσης

Το esos συνδεθηκε με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

31/05/2021

Ενημερώθηκε: 31/05/2021, 17:54

Άκουσε το άρθρο

  1. Τι πρόβλεψη έχει γίνει και ποιος μηχανισμός έχει τεθεί σε ετοιμότητα, ούτως ώστε και δεδομένου του μεγάλου ποσοστού ψευδών αποτελεσμάτων των self-tests, οι υποψήφιοι/-ες μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί να υποβάλλονται άμεσα σε PCR, χωρίς να κινδυνεύουν να αποκλειστούν λόγω ψευδώς θετικού τεστ από τις Πανελλαδικές;
  2. Τι προτίθεται να κάνει το υπουργείο για τους μαθητές που θα κινδυνέψουν να αποκλειστούν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις λόγω θετικού self-test, κατ’ οίκον περιορισμό και εν αναμονή ολοκλήρωσης των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ, προκειμένου να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων στη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές  Εξετάσεις για την πρόσβαση τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;
  3.  Θα δικαιούνται self-tests και οι απόφοιτοι-ες, καθώς και προτεραιότητα για άμεση διεξαγωγή PCR, όπως και οι τελειόφοιτοι-ες;
  4. Ποια πρόβλεψη έχει υπάρξει σε περίπτωση που ένας/μια υποψήφιος/-α βρεθεί θετικός/-η κατά την διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, για τους/τις υπόλοιπους/-ες συνυποψήφιους/-ες του/της που εξετάζονται στην ίδια αίθουσα καθώς και για το εκπαιδευτικό προσωπικό;
  5. Τι θα γίνει με το σχολικό κτίριο σε περίπτωση που υπάρχουν πολλαπλά κρούσματα σε διαφορετικές αίθουσες;

Στις παραπάνω ερωτήσεις καλείται να απαντήσει σήμερα  Δευτέρα , στις 4 το απόγευμα , στη Βουλή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ύστερα από επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25   Κρ.   Αρσένης, ο οποίος τονίζει τα εξής:

  • Δεδομένου ότι απέχουμε χρονικά λίγες ημέρες από την ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η επιδημιολογική εικόνα της χώρας δεν έχει εμφανίσει σημαντική βελτίωση, μια σειρά από εύλογα ερωτήματα ταλανίζουν τους/τις υποψήφιους/-ες.
  • Η δήλωση της κ. yπουργού στα τέλη Απριλίου, σχετικά με τη δυνατότητα συμμετοχής των υποψηφίων στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου δεν καθησύχασε, καθώς υπάρχουν μια σειρά από πρακτικά ζητήματα για τα οποία δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καμία ανακοίνωση ή σχεδιασμός.
  • Σε ραδιοφωνική της συνέντευξη μάλιστα στις 17/5, επανέλαβε απλώς το ίδιο, χωρίς να προχωρήσει σε παρουσίαση πρωτοκόλλων και σχεδιασμού, ώστε να καθησυχάσει χιλιάδες οικογένειες και υποψηφίους-ες.
  • Η προσέλευση στις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα γίνεται με τη μέθοδο του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου;
  • Έχει λάβει υπόψη του το υπουργείο ότι σε κάθε σχολική αίθουσα θα συνυπάρχουν πια υποψήφιοι-ες από διαφορετικές σχολικές μονάδες ή/και παλαιότερων ετών απόφοιτοι/- ες;
  • Να προσθέσουμε σε αυτό και την παρουσία επιτηρητών-τριών όχι από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, όπως προβλέπεται για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, για λόγους διασφάλισης του αδιάβλητου των εξετάσεων.
  • Τι θα γίνει σε περίπτωση που εντοπιστεί κρούσμα σε μια σχολική αίθουσα διεξαγωγής εξετάσεων με τους/τις συνυποψηφίους και τους/τις επιτηρητές/-τριες;
  • Επίσης, ανησυχία υπάρχει από υποψήφιους/-ες απόφοιτους/-ες παλαιότερων χρόνων σχετικά με το εάν θα δικαιούνται δωρεάν τα τεστ του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου.

Σχόλια (10)

@ στάθη
|

εδώ αξιολόγησε και διορισε στελέχη που μερικά δεν έχουν καν 8 χρόνια σε τάξη πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας μετά το φεκ διορισμού κι εσύ λες για άσχετους; πιπέρι στο στόμα

@εκπαιδευτικος
|

Μην αγχώνεσαι συνάδελφε κανενας δεν θα βρεθεί στην Ελλάδα ζουμε

Νικις
|

Δυστυχώς δεν έχουν ιδέα από την εκπαίδευση εκ των έσω , αντιθέτως βγάζουν εκδικητικότητα και απαξίωση στους εκπαιδευτικούς .Τι νόημα έχει να είναι σε τέτοια κατάσταση τόσες οικογένειες ; Αντί να αφήσει μια περίοδο ηρεμίας σε όλη τη σχολική κοινότητα δείχνει μια βιασύνη να νομοθετήσει για ευνόητους λόγους . Πάντως στα σχολεία τα μέτρα δύσκολα θα τηρούνται με τόση ζέστη πρέπει να βγουν να τα κλείσουν στις 15 είναι δυνατόν τόσο μικρά παιδιά με μάσκες όλο το μήνα ; Που βασίζεται αυτό σε ποιους ιατρικούς κανόνες μέσα σε ζεστές τάξεις και δε μιλάει κανείς γιατρός ;

Εκπαιδευτικός
|

Να προσθέσω ακόμα ένα ερώτημα: Τί θα γίνει αν κάποιο μέλος της επιτροπής του Εξεταστικού κέντρου βρεθεί θετικό; Θα αντικατασταθεί όλη επιτροπή με τα αναπληρωματικά μέλη; Θα γίνει απολύμανση σε όλο το εξεταστικό κέντρο;

Εκπαιδευτικός
|

Να προσθέσω ακόμα ένα ερώτημα: Τί θα γίνει αν κάποιο μέλος της επιτροπής του Εξεταστικού κέντρου βρεθεί θετικό; Θα αντικατασταθεί όλη επιτροπή με τα αναπληρωματικά μέλη; Θα γίνει απολύμανση σε όλο το εξεταστικό κέντρο;

Γονέας και εκπαιδευτικός
|

Επιμένουν στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την θεσμοθετούν στη μέση της χρονιάς και την υλοποιούν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ. Αποσπασματικές κινήσεις και μέτρα, άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και απουσία ενσυναίσθησης απέναντι στους χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειες τους. Θα μας βρουν απέναντι τους. Επιφυλασσόμενοι κάθε νόμιμου δικαιώματος μας.

Στάθης
|

Το υπουργείο παιδείας δεν έχει συμβούλους άτομα που έχουν δουλέψει ΠΑΝΩ από 10 χρόνια σε δημόσια ελληνικά σχολεία , αλλιώς δεν εξηγείται ότι οι αποφάσεις είναι αντιγραφή από έξω σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης Εδώ αφήνει χωρίς ίχνος ανθρωπιάς τα δημοτικά ανοιχτά ως τις 25/6 μέσα στη ζέστη θα νοιαστεί για τις πανελλήνιες ;

Anastasia
|

Χαλαρώστε. Όπως φάνηκε από την πορεία της πανδημίας με μάσκες, αερισμό και αποστάσεις, δεν κολλάει. Να δώσουν οδηγίες για πιο αραιά θρανία, τα παράθυρα και οι πόρτες θα είναι ανοικτά, τα παιδιά θα φοράνε μάσκες. Ας ορίσουν το τεστ να γίνεται 24 ώρες πριν και να λειτουργούν τα Κέντρα Υγείας ή ότι άλλο και τις Κυριακές. Το πρόβλημα για μένα είναι η πολύ μικρή ποσόστωση για όσους πάνε το Σεπτέμβριο.

Μητέρα κι εκπαιδευτικός
|

Μπράβο στο ΜέΡΑ25, κάνει αυτό που θα έπρεπε να έχουν κάνει όλοι μετά από την αδιαφορία με την οποία αντιμετωπίζει το θέμα η υπουργός. Τι να περιμένει κανείς από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τι σημαίνουν οι πανελλήνιες τόσο για τους υποψήφιους όσο και για τις οικογένειές τους. Που συστηματικά τις παρακάμπτουν και φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό με το πορτοφόλι του μπαμπά τους. Κι ύστερα επιστρέφουν εδώ, αυτοθαυμαζόμενοι για τις "λαμπρές σπουδές τους". Δεν ένιωσαν ποτέ την αγωνία, τον φόβο, την εξάντληση, το ανυπόφορο "κι αν δεν τα καταφέρω"; Δεν είδαν ποτέ την ψυχολογική (μερικές φορές και φυσική) κατάρρευση των υποψηφίων που δεν τα πήγαν όσο καλά περίμεναν. Η σχέση τους με την πραγματικότητα και τις αγωνίες της μέσης ελληνικής οικογένειας είναι εικονική, αλλιώς δεν εξηγείται η ευκολία με την οποία παραπέμπουν τους υποψηφίους στις επαναληπτικές εξετάσεις με όλες τις συνέπειες γι' αυτούς. Αίσχος!!

Μ
|

Λογικά ερωτήματα. Θέλουνε να πιστεύουμε ότι έχουν προβλεφθεί όλα αυτά!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ