Έπεσε σήμερα η “αυλαία” της Κοινωνιολογίας στη Γ’ Λυκείου

02/06/2021

Άκουσε το άρθρο

Τέλος σήμερα  το μάθημα της Κοινωνιολογίας  για την Γ΄ τάξη του Λυκείου της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Από το επόμενο σχολικό έτος 2021-22 οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας .

Η σχετική διάταξη του  υπουργείου  Παιδείας,που ψηφίστηκε στη Βουλή, πέρσι τον Ιούνιο, προβλέπει τα εξής:

Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας. Από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της υποπερ. βα ́ της περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013, όπως η περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται με την παρ. 5 του άρθρου 7 του παρόντος.

Σχόλια (15)

Lovato Rossi
|

Επιτέλους... Τέλος

Ύβρις και νέμεση
|

Η αλαζονική και εκδικητική κατάργηση των κοινωνικών επιστημών από το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι πραγματική ύβρις. Θα πρέπει θυμάται η κυρία Κεραμέως, και όλοι όσοι κυνικά επιχαίρουν για το έγκλημα, πως την ύβρι ακολουθεί πάντοτε η νέμεση.

Κωνσταντια
|

Δεν γίνεται κλάδος θεωρητικής χωρίς λατινικά , αυτό όμως
δεν πρέπει να γίνεται ανταγωνιστικά με την κοινωνιολογία. Μπορούν να υπάρχουν και τα δυο μαθήματα στην Γ΄λυκείου

@Χρυσουλα
|

Τι εννοείτε ότι έχει ο καιρός γυρίσματα;Να εκληφθεί σαν απειλή;Η κοινωνιολογία είναι ένα μάθημα το οποίο από την εμπειρία ο κάθε καθηγητής αναλόγως της ιδεολογίας του το ερμήνευε όπως ήθελε.Ήταν ένα μάθημα που γινόταν ιδεολογική προπαγάνδα αναλόγως των πιστεύω του διδάσκοντα.Ο μαθητής έχει το δικαίωμα να σκεφτεί πολιτικά μόνος του χωρίς προπαγάνδα μέσω ενός μαθήματος που ο καθείς το ερμηνεύει κατά το δοκούν.Καλως λοιπόν καταργήθηκε γιατί ιδεολογική προπαγάνδα κάθε χρώματος πρέπει να μένει μακριά από τα σχολεια

Χρυσουλα
|

Όσοι χαίρονται τωρα για την κατάργηση της κοινωνιολογίας να θυμουνται έχει ο καιρός γυρίσματα!!!! Δεν θα'ναι παντα υπουργός η Κεραμέως!

@Αναθέσεις μόνο σε μεγάλους κλάδους
|

είσαι τραγικός, απλά.

Εκπαιδευτικός σε πειραματικό
|

Επιτέλους, κάτι καλό από το υπουργείο.
Μαθήματα κριτικής σκέψης θέλουμε και όχι μαθήματα παπαγαλίας όπως η Κοινωνιολογία που αναγκάζουν τα παιδιά να μαθαίνουν απέξω ακόμα και τα κόμματα.

Αναθέσεις μόνο σε μεγάλους κλάδους
|

Ορθώς καταργήθηκε το μάθημα αυτό και πρέπει να ακολουθήσουν κι άλλα. Πρέπει να γίνονται αναθέσεις μαθημάτων σε κλάδους που είναι πολυπληθείς και αντιπροσωπεύουν μεγάλο αριθμό αποφοίτων όπως ο ΠΕ02. Δεν θα 'επρεπε αριθμητικές μειοψηφείες να αναλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο από το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Εκπαιδευτικός κοινωνικών επιστημών
|

Έπεσε η αυλαία είναι αλήθεια. Όχι μόνο για την κοινωνιολογία. Ο αφανισμός των ειδικοτήτων κοινωνικών και οικονομικών σπουδών υπήρξε σκόπιμη και δόλια μεθόδευση της σημερινής κυβέρνησης. Περίπου 4000 χιλιάδες μόνιμοι και 1500 αναπληρωτές (εκπαιδευτικές ειδικότητες ΠΕ78 και ΠΕ80) βρίσκονται σε ομηρία και απόγνωση, εξαιτίας των εμμονών και της ιδεοληψίας της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ (Κεραμέως, Ζαχαράκη, Γκίκα). Έργο δικό τους είναι, ασφαλώς, και η δημιουργία μιας μόνιμης εστίας προστριβών και διχασμού μέσα στους συλλόγους διδασκόντων (βλ. διενέξεις για την Α' και Β' ανάθεση μαθημάτων). Ίσως αποτελεί μοναδική ευρωπαϊκή πρωτοτυπία η πλήρης σχεδόν κατάργηση των μαθημάτων ενός βασικού πυλώνα γνώσης (με στοιχεία Δικαίου, Πολιτικής Επιστήμης, Εγκληματολογίας, Κοινωνιολογίας κ.τ.λ.), δίχως μάλιστα καμία επιστημονική και παιδαγωγική έκθεση τεκμηρίωσης. Τα μαθήματα αυτά είχαν και έχουν κεντρική θέση στα αναλυτικά προγράμματα των Λυκείων σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες (βλ. δίκτυο Eurydice), διότι δεν νοείται πουθενά αλλού αυτή η μονομέρεια και φανατική προσήλωση στην μονολιθική αρχαιογλωσσία και τη θρησκευτική κατήχηση (αναφέρομαι σε λίγα ιδιάζοντα στοιχεία της εκπαίδευσης μας, με διακριτικότητα αλλά και μεγάλη πικρία).
Το αποκορύφωμα της ελληνικής παραδοξότητας, το οποίο παρουσιάστηκε ως "αναβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών" αποτυπώνεται πολύ παραστατικά στην κατανομή των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης στο Λύκειο. Ας το θαυμάσουμε!
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΥΚΕΙΟΥ 2021-22
Σύνολο ωρών Α΄ ανάθεσης (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου) = 102 Ω
ΠΕ 02 = 52 Ω (Γενικής παιδείας + ομάδες προσανατολισμού).
ΠΕ 78 = 2 Ω (Γενικής παιδείας + ομάδες προσανατολισμού).
ΠΕ 80 = 8 Ω (Γενικής παιδείας + ομάδες προσανατολισμού).
ΠΕ 08 = 0 Ω !!!

Ανώνυμος
|

Η επαναφορά των λατινικών στην ομάδα προσανατολισμού των ανθρωπιστικών σπουδών της β και γ λυκείου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Κατά τη γνώμη μου ίσως θα ήταν όμως πιο σωστό να πάμε στα 5 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα προσθέτοντας ένα ακόμη μάθημα που δεν θα είναι αμιγώς κοινωνιολογία αλλά θα περιλαμβάνει στοιχεία κοινωνικών & πολιτικών επιστημών (ενδεχομένως και νομικών). Έτσι η ομάδα προσανατολισμού των ανθρωπιστικών σπουδών θα πρέπει στη β λυκείου να περιλαμβάνει τρία μαθήματα:
1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
2) Λατινικά
3)Βασικές Αρχές Κοινωνικών επιστημών
Στη γ λυκείου :
1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
2) Λατινικά
3)Ιστορία
4)Στοιχεία Κοινωνικών-Πολιτικών-Νομικών Επιστημών
Μαζί με την γλώσσα προκύπτουν 5 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Τα λατινικά είναι εξίσου χρήσιμα αλλά χρειάζονται κάποια ανανέωση. Ήδη βέβαια το υπουργείο έχει προσθέσει στην εξέταση της β λυκείου (φαντάζομαι και στη γ ερμηνευτικές ερωτήσεις και ασκήσεις που εξετάζουν την ετυμολογική σύνδεση λέξεων της λατινικής με λέξεις της ελληνικής (π.χ. sto-στέκομαι) αλλά θα πρέπει να προβεί σε αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του μαθήματος.

Πολίτης
|

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ......ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΑΣ......ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ......ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ....ΔΥΣΤΥΧΩΣ.....!!!
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ......ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ.....ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΒΑΖΑΜΕ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ...... ΘΑ ΤΟ ΔΗΛΩΝΑΝ......ΤΟ ΠΟΛΥ ΤΟ 15 % ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ή ΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ......ΑΛΛΑ ΜΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ....!!!

nikos
|

Ευτυχώς.

Dario Moutso
|

Ας το τραγουδήσουμε στον γνωστό σκοπό

Έκλαψα χτες σαν μέτρησα
τις πίκρες της της ψυχής μου
δεν είσαι ποια στο πρόγραμμα
μάθημα της ζωής μου

Θα έπρεπε να είναι η κοινωνιολογία πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα ; ΟΧΙ. Θα έπρεπε να υπάρχει σαν μάθημα τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο;
ΝΑΙ.

Ανωνυμος
|

Δεν πτοούμαστε. Πάλι με χρόνους με καιρούς θα ξαναμπουύμε στο λύκειο. Κάποια κυβέρνηση, να είστε σίγουροι, θα επαναφέρει όλα τα μαθήματα μας Μπορεί να μας σβήσανε από το χάρτη αλλά, ας θυμούνται όλοι τους στίχους του Χριστιανόπουλου:" Μπορεί να με θάψατε ξεχάσατε όμως πως ήμουν σπόρος ".

Γιώργος
|

Όπως πριν για τα Λατινικά . Στασιμότητα δεν υπάρχει οι αλλαγές πάντα ευπρόσδεκτες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ