Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ρομποτική και εθελοντισμός στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο έως το Γυμνάσιο

Αγγλικά από τεσσάρων χρονών
Δημοσίευση: 03/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέες θεματικές θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο έως το Γυμνάσιο, από το νέο σχολικό έτος, ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα,όπως είπε η υπουργός, πρόκειται για τις εξής θεματικές ενότητες:

  • ρομποτική,
  • εθελοντισμός,
  • οδική ασφάλεια,
  • σεξουαλική διαπαιδαγώγηση,
  • προστασία του περιβάλλοντος,
  • κλιματική αλλαγή,
  • ανακύκλωση   
  • επιχειρηματικότητα

Κάθε θεματική, διευκρίνισε η Ν. Κεραμέως,  είναι σταθμισμένη ανά εκπαιδευτική ηλικία”.

Παράλληλα τόνισε  ότι πρόκειται “για  αλλαγή φιλοσοφίας στο σχολείο, ένα σχολείο που θα εστιάζει πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Τι εννοώ με τις δεξιότητες; Κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, ομαδική δουλειά”.

Αγγλικά από τεσσάρων χρονών

Η υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι από το νέο διδακτικό έτος τα Αγγλικά θα διδάσκονται από τα τετράχρονα παιδιά στο Νηπιαγωγείο.

Νηπιαγωγείο από τεσσάρων ετών

Για το Νηπιαγωγείο η υπουργός Παιδείας μιλώντας στον realfm, είπε τα εξής:

  • Το νηπιαγωγείο πλέον θα από τεσσάρων ετών σε όλη τη χώρα, ήταν από τα πέντε μέχρι πριν από μερικά χρόνια.
  • Ξεκίνησε σταδιακά η υλοποίηση αυτού του μέτρου και να υπενθυμίσω ότι οι χώρες που έχουν τα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα είναι χώρες που συστηματικά τις περισσότερες φορές ξεκινούν το νηπιαγωγείο από πιο νωρίς. Άρα τα χρόνια αυτά είναι εξαιρετικά κρίσιμα για να δώσουμε περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας.
  • Άρα νηπιαγωγείο από τα τέσσερα σε όλη τη χώρα. Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας.
  • Θα το πω όπως ακριβώς το νιώθω, γιατί μόνο στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία να γίνονται δραστηριότητες στα αγγλικά και όχι και σε κάθε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας;

"Επίσης από Σεπτέμβριο ξεκινούν τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που ήδη έχουμε ιδρύσει. Πλέον θα έχουμε 112 πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Οι εξετάσεις για τα πρότυπα είναι στις 28 Ιουνίου και τώρα που μιλάμε τρέχουν οι αιτήσεις, ενώ οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία τρέχουν επίσης και η κλήρωση θα γίνει στις 24 Ιουνίου. Νέα προγράμματα σπουδών: ετοιμάζοντια 453 νέα προγράμματα σπουδών. Έχουμε προγράμματα σπουδών που είναι σε μερικές περιπτώσεις του 1998. Ετοιμάζουμε νέα προγράμματα λοιπόν, που θα οδηγήσουν σε νέα βιβλία" πρόσθεσε.

"Μου κάνει τρομακτική εντύπωση που η αξιωματική αντιπολίτευση δεν λέει κουβέντα για την επαγγελματική κατάρτιση. Λες και δεν υπάρχει στον χάρτη! Λες και δεν υπάρχουν οι 25.000 σπουδαστές και οι 5.000 εκπαιδευτές που ακολουθούν τον δρόμο της κατάρτισης. Μιλώ για τα δημόσια ΙΕΚ που έχουν ειδικότητες με τεράστια ζήτηση στην αγορά εργασίας πχ τεχνικοί εφαρμογών πληροφορικής" υπογράμμισε.

"Εμάς μας νοιάζει οι νέοι μας να έχουν επιλογές. Χρέος της πολιτείας είναι να χτίζει εναλλακτικές για τους νέους, γι'αυτό για πρώτη φορά φέτος στο μηχανογραφικό όταν έρθει η ώρα, θα έχουν δύο επιλογές. Να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό για κάποιο Πανεπιστήμιο βάσει των αποτελεσμάτων και έναν δεύτερο δρόμο με το παράλληλο μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ" συμπλήρωσε.

Σχόλια (21)

 
προχωράμε συγκρατημένα
06 Ιουν 2021 11:01

Δε ξέρω αν η ρομπο0τική θα αλλάξει το σχολείο αλλά σίγουρα οι ήπιες δεξιότητες θα βοηθήσουν. Μέσα σε ένα πιεσμένο χρονικό πρόγραμμα που δεν προλαβαίνουμε βασικά μαθήματα για εμπέδωση και κατανόηση γενικότερα πού θα βρεθούν οι ώρες. Να θυμίσω ότι με τόσα διδακτικά αντικείμενα το δημοτικό τελειώνει 13.15 και η δευτεροβάθμια λίγο μετά. Για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να φεύγουν στις 4 οι μαθητές.

 
Μάνος
05 Ιουν 2021 13:54

Μπορεί να έχουν δίκιο για τη ρομποτική αλλά όλες οι άλλες δεξιότητες είναι κομβικές για τα παιδιά. Όλα τα προγράμματα που γίνονται στο σχολείο να μην είναι ξεκομμένα ως σχολικών δραστηριοτήτων και να γίνονται για το θεαθήναι αλλά ουσιαστικά με αντίκρισμα στην καθημερινή ζωή.

 
Αντώνης
05 Ιουν 2021 09:27

ρομποτική: Απαιτείται επιμόρφωση των εκπ/κών και αγορά υλικών αρκετά ακριβών

εθελοντισμός: από μικρό το παιδί μαθαίνει σε ανταποδοτικό όφελος: είσαι καλό παιδί θα σου πάρω παγωτό, διαβάζεις καλά θα πάρεις βαθμό, καθαρίζεις το δωμάτιό σου θα πάς σινεμά κλπ. όταν γαλουχείται με αυτά τα παραδείγματα άντε να μιλήσεις για αφιλοκερδή προσφορά

οδική ασφάλεια: βλέποντας σαν πρώτο παράδειγμα τους γονείς που οδηγούν με νεύρα και παραβιάζουν κανόνες καθημερινά αλλά και με όλες τις ταινίες που περνάνε το μήνυμα ότι είσαι μάγκας αν τρέχεις σαν τρελός, άντε να του πείς να σταθεί σε διάβαση να περάσει πεζός

σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: με όλα αυτά που βλέπουν ελεύθερα στην τηλεόραση και το διαδίκτυο, το να του πείς να σέβεται το σύντροφο και να πάει αργά, θα σου πεί ότι είσαι τρελός

προστασία του περιβάλλοντος: η οικογένεια ανακυκλώνει; όταν πάει σε παραλία μαζεύει τα σκουπίδια της; εκεί που καίγεται το δάσος ξαναφυτρώνουν δένδρα ή σπίτια και ξενοδοχεία; στη θάλασσα βλέπουμε λύματα από τα τουριστικά πλοιάρια και τα ξενοδοχεία; Αν τα βλέπει αυτά καθημερινά μπροστά του άντε να του περάσεις άλλες λογικές

κλιματική αλλαγή: δύσκολα αντιλαμβάνεται κανείς την αλλαγή από τη δική του στάση, όταν βλέπει τεράστιες βιομηχανίες να λειτουργούν ρυπαίνοντας, τα δάση αν γίνονται σπίτια και επιχειρήσεις, εκατομμύρια πτήσεις πολιτικές και στρατιωτικές καθημερινά να αφήνουν ρύπους σε μεγάλα υψόμετρα και ένα τρόπο ζωής από όλους που ζητά όλο και περισσότερη ενέργεια άρα περισσότερη ρύπανση να παραχθεί η έξτρα ενέργεια.

επιχειρηματικότητα: Το παιδί δεν έχει ώριμο μυαλό για επιχειρηματικότητα, γιατί ζεί σπίτι του σε ένα προστατευμένο περιβάλλον και δεν ασκεί επαγγελματική δραστηριότητα. Καλό είναι να του περάσουμε τους κανόνες για υγιή επιχειρηματικότητα και σεβασμό των νόμων

Μπορεί να γίνει μια προσπάθεια να περαστούν κάποιες αρχές σε όλα αυτά τα ζητήματα, αλλά ο μεγαλύτερος αντίπαλος του καθηγητή είναι η πραγματικότητα, όπου οικονομικά συμφέροντα επικρατούν και λογική, νόμοι, προστασία περιβάλλοντος και ανταγωνισμός πάνε περίπατο, πολλές φορές με συμμετοχή του Δήμου ή του Κράτους

καλή δύναμη και μακάρι να πετύχουν αυτά 100%

 
Πέτρακας
04 Ιουν 2021 14:31

αυτά απαιτούν να αγοραστούν τα απαραίτητα υλικά που είναι και πανάκριβα (ρομποτική 1 ανά ένα ή δύο μαθητές) αλλά και ανταλλακτικά τους από την χρήση και φθορά ή καταστροφή τους.
Επίσης όλα αυτά απαιτούν να υπάρχει ηρεμία
στο σχολείο και τις τάξεις.

ϊσως πρέπει να μπουν και φύλακες στα σχολεία και να αυστηροποιηθεί και το πλαίσιο παραβατικότητας των μαθητών. Είδαμε το περιστατικό στη Λαμία όπου ο μοτοσικλετιστής μπορούσε αν τραυματίσει από θανάσιμα μέχρι σωματικές βλάβες άλλα παιδιά.

Σε Λύκειο της περιοχής μου την τελευταία μέρα των Λυκείων έπεφταν τόσες κροτίδες και ακούγονταν τέτοια ουρλιαχτά κοριτσιών μέσα από το σχολείο που κλήθηκε αστυνομία από τους γείτονες .

Αποδείχτηκε ότι οι καθηγητές δεν μπορούσαν να συνετίσουν τους μαθητές που πέταγαν μεγάλες κροτίδες και νερόμπομπες και μπουκάλια με νερό στα κεφάλια άλλων παιδιών (με κίνδυνο να τραυματιστούν από χτύπημα ή να πάθουν ρήξη τυμπάνου από την έκρηξη) .

Όχι μόνο δεν τιμωρήθηκε κανείς μαθητής (Γ Λυκείου μη το στεναχωρήσουμε το παιδί) αλλά και οι γονείς που κλήθηκαν για τα παιδιά τους γνώριζαν τι σχεδίαζαν να κάνουν τα παιδιά τους και πλαγίως έλεγαν "δεν αφήνετε τα παιδιά να διασκεδάσουν τελευταία ημέρα"?).

Η κοινωνία έχει αλλάξει προς την αναισθησία και το πιο βίαιο τρόπο ζωής. Αν δεν ληφθούν μέτρα με την ατιμωρησία που υπάρχει στα σχολεία σε λίγα χρόνια οι καθηγητές δεν θα μπορούν να σταθούν στα σχολεία.

Το να λες "μην το ξανακάνεις" σε ένα παιδί 20 φορές μέσα στο στο χρονο, να το στέλνεις σε ψυχολόγο και αυτό να κάνει τα ίδια και τα ίδια κάνοντας μόνο ότι θέλει και βάζοντας σε κίνδυνο τους συμμαθητές του τί κερδίζουμε; Απολύτως τίποτα.
Πρέπει να καταλάβουν και τα παιδιά με κάποιο τρόπο ότι η ζωή δεν έχει ασυλία όταν κάνεις πράγματα που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή του άλλου ή απειθαρχείς συνεχώς στους κανόνες και δεν αφήνεις να γίνει η μαθησιακή διαδικασία.

Πρός αυτό δεν ακούμε τίποτα, αντιθέτως ακούμε συχνότερα στα δελτία ειδήσεων απαράδεκτα περιστατικά να συμβαίνουν στα σχολεία .

 
Κάλλιο αργά παρά ποτέ
04 Ιουν 2021 10:18

Αν και η αναπτυξιακή ψυχολογία και η γλωσσολογία θέλει τα παιδια σε επαφή με την ξένη γλώσσα πολύ νωρίτερα. Βεβαίως και η Ρομποτική, το stem μέσω της ανάπτυξη πολλαπλής νοημοσύνης (βλ. Νατουραλιστική, λογικομαθηματικη κλπ) του Gardner επιβάλει αυτο το νέο αναλυτικό πρόγραμμα ΧΘΕΣ! Συνεχίστε πιο δυναμικά με εξειδικευμένο προσωπικό για να βγούμε μπροστά απο τις εξελίξεις κ οχι να τρέχουμε πίσω τους

 
Jm
04 Ιουν 2021 08:25

Θα δώσει αυτή η κυρία πότε κάποια εξήγηση για το κόστος της Τράπεζας θεμάτων που ήταν πάνω από κύριο ;

 
Alekos Salonikios
04 Ιουν 2021 00:44

"Σεξουαλική αγωγή" ποιά ειδικότητα (ποιανού βασικού πτυχίου) θα το διδάσκει; Ξέρουμε - ή κι αυτή η ανάθεση, γενικώς, "έρχεται...", οπότε, γενικώς, αναμένουμε - κι έχει ο καιρός

 
Ανεπάρκειας συνέχεια
03 Ιουν 2021 20:36

Τι νόημα έχουν όλες αυτές οι ευτελείς καθημερινές επικοινωνιακές παράτες; Ποιον σκοπό εξυπηρετούν; Πώς είναι δυνατόν να προωθούνται, δίχως κανέναν διάλογο, οι κάθε λογής ασήμαντες υπουργικές ιδιοτροπίες και να παρουσιάζονται ως σπουδαίες μεταρρυθμίσεις. Μηδέν εις το πηλίκο, κυρία μου! Και αυτό το διαρκώς επαναλαμβανόμενο μοτίβο των υπουργικών επιχειρημάτων (η συνήθης επίθεση στην κακή αντιπολίτευση και η επίκληση κατά το δοκούν του ευρωπαϊκού παραδείγματος!), σε κάθε παρουσίαση μιας δήθεν μεταρρύθμισης, αν μη τι άλλο, μια μεγάλη ένδεια και ρηχότητα της σκέψης φανερώνει.

 
Spiros
03 Ιουν 2021 20:33

ρομποτική: Με χρήση προσωπικών ηλεκτρονικών μέσων (όπως στην τηλεκπαίδευση)
εθελοντισμός: Τι καλύτερο παράδειγμα από το παραπάνω
οδική ασφάλεια: με πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής στο έρμαιο των υπευθύνων
σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: με μηνύσεις προς εμάς από τους γονείς που δεν συμφωνούν
προστασία του περιβάλλοντος: χωρίς λόγια
κλιματική αλλαγή: χωρίς λόγια
ανακύκλωση: χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχες υπηρεσίες στους δήμους
επιχειρηματικότητα: αυτή μάλιστα. Έτσι όπως πάνε να γίνουν τα σχολεία, εκεί θα έχουμε απτά πρακτικά παραδείγματα
Καλές οι δηλώσεις. Αλλά δυστυχώς είναι μόνο λόγια και βάζουν για μια ακόμα φορά τους εκπαιδευτικούς να τα υλοποιήσουν χωρίς υποστήριξη, χωρίς κατάρτιση και καθιστώντας τους υπεύθυνους στα μάτια των γονέων, γιατί το υπουργείο "Έκανε το καθήκον του. Έβγαλε εγκυκλίους".

 
Στράτος
03 Ιουν 2021 20:21

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι λοιπόν η νέα "καινοτομία". Ερωτήματα και προτάσεις:

1. Θα υπάρξουν λοιπόν ώρες και πόσες στα Ωρολόγια Προγράμματα για αυτές τις Δεξιότητες;

2. Με ποιον τρόπο θα γίνει η ανάθεση της διδασκαλίας/υλοποίησης αυτών των Εργαστηρίων στους εκπαιδευτικούς; Όπως στις Ερευνητικές Εργασίες, ανάθεση σε όλους εκτός ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 στους οποίους θα δίνεται μόνο εφόσον έχουν καλυφθεί όλα τα κενά στους κλάδους αυτούς;

3. Πόσο θα αντέξουν στο χρόνο αυτά τα Εργαστήρια; Οι Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο, είναι αλήθεια ότι άντεξαν αρκετά χρόνια και μετά οδηγήθηκαν στην πλήρη κατάργηση.

4. Σίγουρο είναι ότι η εφαρμογή τέτοιων "καινοτομιών" στην εκπαίδευση διευκολύνει το ΙΕΠ και το ΥΠΑΙΘ στην απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ, που φυσικά δεν δίνονται στους εκπαιδευτικούς που τα υλοποιούν αλλά στους σχεδιαστές του ΙΕΠ. Πάντως καλό θα ήταν να προβλεφθεί ένα ποσό να δίνεται στα σχολεία με συγκεκριμένο σκοπό την αγορά υλικών για τα Εργαστήρια αυτά (χρώματα, καμβάδες, κόλλες, κ.α.) ώστε να είναι δυνατή μιας μορφής εναλλακτική προσέγγιση των πολλά υποσχόμενων και με βαρύγδουπους τίτλους αναφερόμενων Εργαστηρίων.

 
Κεσιδης Χρήστος
03 Ιουν 2021 19:26

Λοιπόν ακούστε φίλοι και φίλες. Όλα μπορώ να τα διδάξω. Πρώτα όμως πρέπει να μάθω καλά. Οι νέες γνώσεις που πρέπει να διδάξω μου δημιουργούν νέες ευθύνες Νέες γνώσεις μαθαίνω και νέες ευθύνες αναλαμβάνω μόνον αν έχω κίνητρο. Άρα καλή μου υπουργέ. Χωρίς αμοιβή δεν θέλω ούτε νέα γνώση, πόσο μάλλον νέες ευθύνες. Πλερωνε λοιπόν να χορεύει το αρκούδι. Φτάνει πια με τις αμπελοφιλοσοφιες κλπ κλπ.

 
Ροντα
03 Ιουν 2021 18:47

ALL in ONE δηλαδή...! Όχι τι νομίζατε εσείς? Στο 2,3 κ 4 in ONE θα μέναμε? Μιλάμε για εξέλιξη! Και Μαθηματικός και Σεξολόγος και Νοσηλευτής και σε λίγο και καθαρίστρια. Άντε και εις ανώτερα. Τη χορεύτρια ποιος θα την κάνει?

 
Η ρομποτική είναι ένα ψέμα
03 Ιουν 2021 18:32

Τέλεια και παύλα.
Ακόμα και να μη γνωρίζει κάποιος, ποιο το γνωστικό αντικείμενο της ρομποτικής είναι, ε- καταλαβαίνει ότι είναι απλά για το φαίνεσθαι...
Κατά κανόνα, τα skills που μπορούν να καλλιεργηθούν στον άνθρωπο τα οποία δεν ορίζονται μονοσήμαντα, απαιτούν θεωρία.
Το να βάλεις ένα 15χρονο να καρφώσει μια βίδα με ένα σφυρί, δε χρειάζεται θεωρία, απλά το κάνει και βελτιώνεται στην πορεία.
Το να βάλεις όμως ένα 15χρονο να υλοποιήσει ρομποτάκι έστω και το πιο απλό (τύπου: εμφάνισε ένα μύνημα σε ένα lcd, που πιο πολύ σε ολοκληρωμένο κύκλωμα τείνει το "ρομπότ"), χρει-ά-ζε-ται την θεωρία για να ξέρει τι λειτουργεί από πίσω...
Και για να μη μιλάω αόριστα για τα προφανή, όλα αυτά χρειάζονται κάτι που η χώρα έχει και θα έχει ανάγκη, λέγεται χρήμα. Συνεπώς, είτε θα έχουμε συμφωνίες για arduino ή ξέρω 'γω raspberry (αν βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη) ή απομιμήσεις αυτών, είτε θα τα δείχνουν θεωρητικά με λίγες εφαρμογές σε 1 πλακετάκι.
Και αυτά είναι μόνο το κομμάτι του λογισμικού, πηνία, πυκνωτές, αντιστάσεις, βραχυκυκλωτήρες, ολοκληρωμένα και έτοιμα κυκλώματα με αισθητήρες;;
Μακάρι (πραγματικά το εννοώ) όντως να έχουν ένα πλάνο γι' αυτό και να μη καταλήξει φτιάσκο, θα ήταν πολύ κρίμα και για τα παιδιά να μπουν με διάθεση και να πέσουν απ' τα σύννεφα...

 
Ερωτήματα
03 Ιουν 2021 18:06

Αν και δεν γνωρίζω πώς αυτά εφαρμόστηκαν στα πιλοτικά σχολεία, φοβάμαι ότι θα τα αναλάβουν εκπαιδευτικοί για να συμπληρώσουν ωράριο. Η ρομποτική, η σεξουαλική αγωγή και η επιχειρηματικότητα θα μείνουν στις εξαγγελίες. Χθες έπρεπε να μπουν στο αναλυτικό πρόγραμμα ως 3ωρα μαθήματα όπως λειτουργούν οι όμιλοι στα πειραματικά.

 
κρίσεις στελεχών πότε θα γίνουν;
03 Ιουν 2021 17:50

Αυτό το νομοσχέδιο για τις κρίσεις στελεχών που το είχατε έτοιμο από πριν τις εκλογές του 2019, πότε επιτέλους θα μας το παρουσιάσετε; Γιατί μας το κρατάτε κρυφό;

 
Ert
03 Ιουν 2021 16:43

Νέους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ θα έχει;

 
άρες μάρες και ερώτηση
03 Ιουν 2021 16:23

μπορεί να μεταφέρει το esos μπας και πάρουμε απάντηση την ερώτηση για ολίγα σέντσια του ευρώ : "Το νηπιαγωγείο πλέον θα από τεσσάρων ετών σε όλη τη χώρα, ήταν από τα πέντε μέχρι πριν από μερικά χρόνια" , δηλαδή από "μέχρι πριν από μερικά χρόνια" (πόσα; ) μέχρι "πλέον" πόσα χρόνια τα 4χρονα δεν πήγαιναν νήπιο-προνήπιο; Χμ...

 
Κωνσταντίνος
03 Ιουν 2021 16:03

Μου κάνει τρομακτική εντύπωση που ακόμη παραμένετε στην θέση σας...με την τόσην ασχετοσυνη, ανικανότητα, αυταρχικότητα και έλλειψη παιδείας και διαλόγου που σας διακρίνει.... Είναι φανερό ότι διεξαγετε ασκήσεις επί χάρτου χωρίς καμία αίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.... Αυτό άλλωστε μαρτυρά και οι τελευταίες θέσεις που καταλαμβάνετε στις δημοσκοπήσεις....

 
dimitris
03 Ιουν 2021 16:01

Καλές οι αλλαγές και η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλα η κριτική σκέψη και δεξιότητες για να γίνουν πράξη θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και η καλλιέργεια της γλώσσας με την εκμάθηση των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού που έχουν καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια. Είναι καιρός να επανέλθουν όπως ακριβώς διδάσκονται στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου, και οι Κυπραίοι είναι οι μόνοι που ομιλούν την ελληνική γλώσσα και εμείς οι την έχουμε ξεχάσει από τις συνεχείς εκπτώσεις.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
03 Ιουν 2021 15:58

Με άναρθρο λόγο (π.χ. "Το νηπιαγωγείο πλέον θα από τεσσάρων ετών σε όλη τη χώρα...", τι προσπαθεί άραγε να πει ο ποιητής;) ή υποκριτικές μεγαλοστομίες (π.χ. "...Κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, ομαδική δουλειά...") πώς μπορεί να πείσει η υπουργός για τις προθέσεις της; Τα έργα και η πολιτεία της ήδη διαψεύδουν κάθε θετική προσδοκία!
Τι είδους "κριτική σκέψη" θα καλλιεργηθεί σε ένα σχολείο όπου παρακολουθείται στενά ακόμη και η αναπνοή των εκπαιδευτικών και όλα υποτάσσονται στην ενιαία κεντρική καθοδήγηση; Τι είδους "ενσυναίσθηση" μπορεί να διδάξει ένα εκπαιδευτικό σύστημα κατακερματισμένο σε πολλαπλές ταχύτητες, όπου αίφνης ανάμεσα στα υπόλοιπα σχολεία θα έχει ξεφυτρώσει κι ένα σχολείο ψευδοαριστείας (πρότυπο) διαχωρίζοντας τους μαθητές σε εκλεκτούς και πληβείους ακόμη και μέσα στην ίδια αυλή; Πού είναι το μάθημα της Κοινωνιολογίας να δείξει το δρόμο της ομαδικής δραστηριότητας που μπορεί να κυοφορήσει τις αυριανές δημοκρατικές κοινωνίες;
Τίποτε απ' όλα αυτά δεν προοιωνίζονται οι στενόμυαλες και αυταρχικές κυβερνητικές αρχές για την ελληνική εκπαίδευση. Το σχολείο μετατρέπεται σιγά σιγά σε ένα κέντρο κατάρτισης εργαζόμενων χωρίς κρίση, χωρίς γνώση και χωρίς επίγνωση!

 
με τη νίκη
03 Ιουν 2021 15:39

Καινοτομίες, αλλαγές και βελτιώσεις! Είχαμε βαρεθεί με τη στασιμότητα. Τολμά και πάει μπροστά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ