Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: 12 αλλαγές για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 04/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τροποποιητική απόφαση, η οποία προβλέπει δώδεκα αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των υποψηφίων των ΕΠΑΛ, υπέγραψε  σήμερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Ειδικότερα, η  με αριθμό Φ.153/79899/Α5/21.05.2019 (Β ́ 1904 και 1940) κοινή απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) σε ποσοστά θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και εφεξής.», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, τροποποιείται ως εξής:

1Η ΑΛΛΑΓΗ

1. α) Από τον Πίνακα της παρ 1 του άρθρου 1 με τα Τμήματα, στα οποία εισάγονται οι απόφοιτοι/ες του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος, διαγράφονται τα ακόλουθα Τμήματα:


β) Από τον Πίνακα της παρ 2 του άρθρου 1 με τα Τμήματα, στα οποία εισάγονται οι απόφοιτοι/ες του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας, διαγράφεται το ακόλουθο Τμήμα:

γ) Από τον Πίνακα της παρ 4 του άρθρου 1 με τα Τμήματα, στα οποία εισάγονται οι απόφοιτοι/ες του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, διαγράφεται το ακόλουθο Τμήμα:

δ) Από τον Πίνακα της παρ 6 του άρθρου 1 με τα Τμήματα στα οποία εισάγονται οι απόφοιτοι/ες του Τομέα Μηχανολογίας, διαγράφεται το ακόλουθο Τμήμα:


 


2Η ΑΛΛΑΓΗ

2. Το άρθρο 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 2

Εξεταζόμενα μαθήματα – Ειδικά μαθήματα

Α. Για την εισαγωγή των παρακάτω υποψηφίων:

1. μαθητές/-τριες της Γ ́ τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2020-2021 που απέκτησαν Απολυτήριο ή/και Πτυχίο Ειδικότητας σύμφωνα με την με αριθμό Φ4/55515/Δ4/2021 (Β ́ 2093) απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,

2. μαθητές/-τριεςτηςΓ ́τάξηςΕσπερινούΕΠΑ.Λ.τριετούςφοίτησηςτουσχολικούέτους2020-2021που απέκτησαν Απολυτήριο ή/και Πτυχίο Ειδικότητας σύμφωνα με την με αριθμό Φ4/55515/Δ4/2021 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,

3. μαθητές/-τριεςτηςΓ ́τάξηςΗμερήσιουήΕσπερινούΕΠΑ.Λ.ήΔ'τάξηςΕσπερινούΕΠΑ.Λ.παλαιότερων σχολικών ετών, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου ή και των δύο και προσερχόμενοι στις εξετάσεις που διεξάγονται από 1 έως 11 Ιουνίου 2021, θα αποκτήσουν τους απαραίτητους τίτλους σπουδών,

4. απόφοιτοιΗμερήσιουΕΠΑ.Λ.παρελθόντωνετών,

5. απόφοιτοιτριετούςκαιτετραετούςΕσπερινούΕΠΑ.Λ.παρελθόντωνετών,

6. μαθητές/-τριεςτηςΔ ́τάξηςκαιαπόφοιτοιτουτετραετούςΛυκείουτουΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.,
οι οποίοι διεκδικούν θέσεις στις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (Α.Σ.Σ.Υ.), της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθορίζονται τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, όπως ορίζονται στη με αριθμό Φ.153/113019/Α5/01-09-2020 (Β ́3821) απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων:

1. δύομαθήματα Γενικής Παιδείας:«ΝέαΕλληνικά»και«Μαθηματικά»(Άλγεβρα), 2. δύομαθήματαειδικότητας.

Β. Για τις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η εισαγωγή στα οποία προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα (Ξένη Γλώσσα, Μουσική και Σχέδιο), οι υποψήφιοι/-ες εξετάζονται και στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ή τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα, εφαρμοζόμενων αναλόγως των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου. Η εξέταση των ειδικών μαθημάτων γίνεται σε κοινά θέματα με τους/τις υποψήφιους/-ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου. Για την εισαγωγή στις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων της παρούσας, απαιτείται ο υποψήφιος να επιτύχει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ανά ειδικό μάθημα, σύμφωνα με το άρθρο 4Α της παρούσας. Οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων προβλέπονται στο άρθρο 19 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 45 του ν. 4589/2019 (Α`13), και την με αριθμό Φ.253/23170/Α5/14-2-2019 (Β ́ 504) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.»


3Η ΑΛΛΑΓΗ

3. Το άρθρο 4, αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 4

Δικαιούχοι συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έχουν όλοι/-ες όσοι/-ες υπέβαλαν σχετική Αίτηση- Δήλωση το ίδιο έτος, όπως περιγράφεται στο άρθρο 3 της παρούσας, με την προϋπόθεση πως, αν πρόκειται για μαθητές/-τριες της τελευταίας τάξης ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2020-2021, αυτοί/-ές θα πρέπει να έχουν λάβει το πτυχίο ΕΠΑ.Λ. και το απολυτήριο δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή το πτυχίο ΕΠΑ.Λ., εφόσον έχουν ήδη απολυτήριο δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών, σύμφωνα με την με αριθμό Φ4/55515/Δ4/2021 (Β ́ 2093) απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επίσης, οι μαθητές/-τριες της τελευταίας τάξης ΕΠΑ.Λ. παλαιότερων σχολικών ετών που έχουν υποβάλει Αίτηση-Δήλωση και παραπέμπονται στις εξετάσεις που διεξάγονται από 1 έως 11 Ιουνίου 2021 για λήψη πτυχίου ή/και απολυτηρίου, μπορούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του ίδιου σχολικού έτους. Σε περίπτωση που δεν αποκτήσουν απολυτήριο και πτυχίο μέχρι και την έκδοση αποτελεσμάτων της εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου, η συμμετοχή τους στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις θεωρείται άκυρη και αποκλείονται από την διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν ο/η ίδιος/-α υποψήφιος/-α τον επόμενο χρόνο επιθυμεί την εισαγωγή του/της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να συμμετάσχει εκ νέου στις πανελλαδικές εξετάσεις.»


4Η ΑΛΛΑΓΗ

4. Μετά από το άρθρο 4 προστίθεται άρθρο 4Α, το οποίο έχει ως εξής: «Άρθρο 4Α

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

1. Προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, στις Α.Σ.Σ.Υ., τη Σχολή Αστυφυλάκων, τη Σχολή Πυροσβεστών, τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Ε.Ν., αποτελεί η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση (Ε.Β.Ε. σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης). Η επίτευξη της Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση απαιτείται για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων της γενικής κατηγορίας, καθώς και των, κατά περίπτωση, προβλεπόμενων ειδικών κατηγοριών, με εξαίρεση τους υποψηφίους που υπάγονται: α) στις υποπερ. i, ii, iii και vii της περ. α ́ της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α ́188), β) στην παρ. Α ́ του άρθρου 12 του ν. 2552/1997 (Α ́266), γ) στην περ. στ ́ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ.44/2016 (Α ́ 68) και δ) στο άρθρο 19 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142). Για τις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες λόγω της φύσης του γνωστικού τους αντικειμένου, απαιτείται, επιπλέον η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης (Ε.Β.Ε. ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών).

2. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την παρ. 1, λαμβάνονται υπόψη κατά σειρά: α) η Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, β) η Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και γ) το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου τομέα σπουδών/ειδικότητας, καθώς και στα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες. Για τον υπολογισμό των Ε.Β.Ε. των περ. α ́ και β ́, καθώς και τη διαδικασία διαπίστωσης της επίτευξής τους εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 13 σε συνδυασμό με το άρθρο 4Β του ν. 4186/2013. Για τον προσδιορισμό του συνολικού αριθμού των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος, σύμφωνα με την περ. γ ́ εφαρμόζονται το άρθρο 15 της παρούσας.

3.Στη διαδικασία υπολογισμού των Ε.Β.Ε. των περ. α ́ και β ́ της παρ. 2 λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων που έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε τουλάχιστον δύο (2) από τα εξεταζόμενα μαθήματα του τομέα σπουδών/ειδικότητας που έχουν δηλώσει.»


5Η ΑΛΛΑΓΗ

5. Το άρθρο 5 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 5
Μηχανογραφικό Δελτίο-Υποβολή-Διαδικασία

1. Δικαίωμα υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου προτιμήσεων υποψηφίων για εισαγωγή σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων έχουν οι υποψήφιοι/-ες, οι οποί-οι/-ες: α) έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑ.Λ. σε τουλάχιστον δύο (2) από τα εξεταζόμενα μαθήματα του τομέα σπουδών/ειδικότητας που έχουν δηλώσει και β) έχουν επιτύχει στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογική επίδοση ίση ή μεγαλύτερη της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, καθώς και την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, σύμφωνα με το άρθρο 4Α. Οι υποψήφιοι του προηγούμενου εδαφίου μπορούν να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο προτιμήσεων υποψηφίου/-ας για εισαγωγή σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι και στις Α.Σ.Τ.Ε. που είναι αντίστοιχες ή συναφείς με τους τομείς σπουδών από τους οποίους αποφοιτούν, καθώς και σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι., στις Α.Σ.Σ.Υ., στη Σχολή Αστυφυλάκων, στη Σχολή Πυροσβεστών, στη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Ε.Ν. της κοινής ομάδας όλων των τομέων.

2. Οι υποψήφιοι/-ες της παρ. 1 διεκδικούν:

α) ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) του συνολικού αριθμού εισακτέων, σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. που καθορίζονται ως αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν, καθώς και στην κοινή ομάδα σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων τμημάτων των Α.Ε.Ι., στην οποία εισάγονται απόφοιτοι όλων των τομέων. Κατ` εξαίρεση, το ποσοστό του προηγούμενου εδαφίου ανέρχεται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) του συνολικού αριθμού εισακτέων στα τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών, Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Φυσικής, Βιολογίας και Γεωλογίας, τα οποία καθορίζονται ως αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν,

β) ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) του συνολικού αριθμού εισακτέων στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) και στις Α.Σ.Τ.Ε., σε Τμήματα που καθορίζονται ως αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν,

γ) ειδικό ποσοστό θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, σε κοινή ομάδα που περιλαμβάνει τις Α.Σ.Σ.Υ., τη Σχολή Αστυφυλάκων, τη Σχολή Πυροσβεστών, τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Α.Ε.Ν., ανεξάρτητα από τον τομέα από τον οποίο αποφοιτούν,

δ) i) Σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, όπως ορίζεται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για εισαγωγή σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι., στις Α.Σ.Τ.Ε., στις Α.Σ.Σ.Υ., στη Σχολή Αστυφυλάκων, στη Σχολή Πυροσβεστών, στη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Ε.Ν με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση και την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, οι οποίες διαμορφώθηκαν κατά το σχολικό έτος της τελευταίας συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς και την αντίστοιχη συνολική βαθμολογία τους στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. και στα ειδικά μαθήματα για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό: δα) δεν αφορά στους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων και δβ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) σε όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) σε όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού δελτίου χωρίς νέα εξέταση, με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων σχετικά με τις προκαταρκτικές εξετάσεις για την εισαγωγή στις Α.Σ.Σ.Υ., τη Σχολή Αστυφυλάκων, τη Σχολή Πυροσβεστών, τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Α.Ε.Ν.. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των εισακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.. Υποψήφιοι, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τα δύο προηγούμενα έτη, εφόσον συμμετάσχουν εκ νέου έστω και σε ένα μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο με βάση τη βαθμολογία προηγούμενης εξέτασής τους για το ποσοστό του 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση.

Στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζονται οι περ. α ́ και β ́ της παρ. 4. Θέσεις του οικείου ποσοστού που δεν καλύπτονται μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της περ. β ́ της παρ. 4, μεταφέρονται διαδοχικά: i) στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. και ii) στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., εφόσον οι προς μεταφορά θέσεις ανήκουν σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, στις οποίες παραμένουν κενές θέσεις μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής μηχανογραφικού δελτίου, σύμφωνα με την περ. α ́ της παρ. 4 (μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης) των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕ.Λ. και ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του οικείου σχολικού έτους.

Ειδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη διαδικασία της περ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Γ του ν. 4186/2013 (διαδικασία του 10% χωρίς νέα εξέταση) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων των ΕΠΑ.Λ. των σχολικών ετών 2019-2020 και 2018-2019 και κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2019-2020, εφαρμόζονται οι διατάξεις της περ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Γ του ν. 4186/2013, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του ν. 4777/2021.

ii) Η υποπερ. i δεν εφαρμόζεται για τους υποψηφίους των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142), όπως ισχύει.

3.Ειδικά οι υποψήφιοι/-ες των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι με την Αίτηση - Δήλωση που υπέβαλαν επέλεξαν τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑ.Λ. με το ειδικό ποσοστό της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 241 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70), υποβάλλουν Μηχανογραφικό Δελτίο προτιμήσεων για εισαγωγή σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι. και στις Α.Σ.Τ.Ε., που είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους Τομείς από τους οποίους αποφοιτούν καθώς και σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι., και στις Α.Ε.Ν. της κοινής ομάδας, διεκδικώντας ξεχωριστό ποσοστό θέσεων 1% επιπλέον του αριθμού εισακτέων, εφόσον υποβάλλουν το Μηχανογραφικό Δελτίο προτιμήσεων υποψηφίου το ίδιο έτος που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου απαιτείται οι υποψήφιοι να έχουν επιτύχει στις πανελλαδικές εξετάσεις: α) βαθμολογική επίδοση ίση ή μεγαλύτερη της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, καθώς και β) την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, σύμφωνα με το άρθρο 4Α και με την επιφύλαξη της περ. α ́ της παρ. 1 του παρόντος.

4. α) Από το σχολικό έτος 2021-2022 οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων συμπληρώνουν ηλεκτρονικά μηχανογραφικό δελτίο (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης), ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από τον οικείο τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα. Ο αριθμός των επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του τομέα σπουδών και της κοινής ομάδας. Οι υποψήφιοι δύνανται να επιλέγουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.

β) Μετά από την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους μπορούν να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας, χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από τον οικείο τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση. Στη διαδικασία αυτή οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις των οικείων σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, οι οποίες δεν πληρώθηκαν κατά τη διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης. Στη διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου δεύτερης φάσης δύνανται να συμμετέχουν και οι υποψήφιοι, οι οποίοι υπέβαλαν παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο, σύμφωνα με το άρθρο 4Δ του ν. 4186/2013. Απαγορεύεται η εγγραφή του υποψηφίου ταυτόχρονα σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Α.Ε.Ι. και σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).

γ) Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021 οι υποψήφιοι υποβάλλουν μόνο το μηχανογραφικό δελτίο της περ. α ́ (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης). Το μηχανογραφικό δελτίο του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται χωρίς τον περιορισμό των επιλογών που προβλέπεται στα εδάφια δεύτερο και τρίτο της περ. α ́ και χωρίς να αναμένεται η έκδοση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων. Συναφώς, ο/η υποψήφιος/α μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο προτίμηση για όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμεί από αυτά που περιλαμβάνονται στον οικείο τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα και με οποιαδήποτε σειρά, εφόσον έχει επιτύχει την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, καθώς και την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Με τη δήλωσή του ο/η υποψήφιος/α προσδιορίζει για ποιες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων επιθυμεί να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής. Ο/η υποψήφιος/α δεν δικαιούται να δηλώσει προτίμηση για σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση τμήματος, στο οποίο είναι ήδη φοιτητής/τρια, εφόσον υποβάλει μηχανογραφικό δελτίο για το ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση.

5. α )Η συμπλήρωση της σειράς προτίμησης στο Μηχανογραφικό Δελτίο γίνεται με συνεχόμενη αύξουσα αρίθμηση για τις σχολές, τα τμήματα ή τις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων, που επιθυμεί ο/η υποψήφιος/-α, σύμφωνα με την παρ. 4.

β. Με τη δήλωση προτίμησής του/της, ο/η υποψήφιος/-α αποδέχεται ότι σε σύγκριση με τους άλλους/-ες υποψήφιους/-ες δεν μπορεί να εισαχθεί σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που δεν έχει δηλώσει. Αποδέχεται, επίσης, ότι δεν μπορεί να εισαχθεί σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που προσδιόρισε στη δήλωσή του/της αν το σύνολο των μορίων του/ της είναι μικρότερο από το σύνολο των μορίων του/της τελευταίου/-ας εισαγόμενου/-ης που, σύμφωνα με τον αριθμό εισακτέων, εισάγεται στη συγκεκριμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση τμήματος. Επίσης, αποδέχεται ότι, αν με το σύνολο των μορίων του/της μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων, θα εισαχθεί τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή, το τμήμα ή την εισαγωγική κατεύθυνση που προσδιόρισε στη δήλωσή του/της, με ένδειξη προγενέστερη σε σχέση με τις υπόλοιπες που έχει δηλώσει.

γ. Η δήλωση προτίμησης σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων στο Μηχανογραφικό Δελτίο υποψηφίου/-ας, το οποίο υποβάλλεται με τα ατομικά στοιχεία, αποτελεί το επίσημο παραστατικό για τη μηχανογραφική επεξεργασία των στοιχείων του/ της υποψηφίου/-ας.

δ. Η δήλωση προτιμήσεων κάθε υποψηφίου/-ας στο Μηχανογραφικό Δελτίο αντιπροσωπεύει την αυθεντική έκφραση της θέλησής του/της, η οποία είναι οριστική, και της οποίας η συμπλήρωση ή η τροποποίηση επιτρέπεται μόνο εντός της προθεσμίας υποβολής της. Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής και εντός χρονικού διαστήματος, το οποίο καθορίζεται από την Επιτροπή Έκδοσης Αποτελεσμάτων, επιτρέπεται μόνο η μερική ή ολική ανάκληση της δήλωσης προτιμήσεων.»


6Η ΑΛΛΑΓΗ

6. Η παρ. 1 του άρθρου 7 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οι πανελλαδικές εξετάσεις διενεργούνται σε κοινά θέματα και στην εξεταστέα ύλη που καθορίζεται κάθε χρόνο με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και είναι κοινή για όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας, σύμφωνα με την με αριθμό Φ6/3030/ΓΔ4/12-01-2021 (Β ́ 50) απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον καθορισμό της διδακτέας – εξεταστέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για το σχολικό έτος 2020-2021.»


7Η ΑΛΛΑΓΗ

7. Τοάρθρο14αντικαθίσταταιωςεξής:

«Άρθρο 14
Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Οι υποψήφιοι/-ες: α) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3699/2008 (Α ́199), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και β) που πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων εξετάζονται, σύμφωνα με τα άρθρα 1 και 2 αντίστοιχα της με αριθμό Φ.251/22806/Α5/2021 (Β ́897) απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199), καθώς και αυτών που πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.».»


8Η ΑΛΛΑΓΗ

8. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:

«Η αρμόδια Διεύθυνση, αφού συγκεντρώσει τα κατατεθειμένα Μηχανογραφικά Δελτία των υποψηφίων, τους βαθμούς των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων τους και λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό εισακτέων της κατηγορίας, στην οποία ανήκουν, τις τιμές των Ε.Β.Ε.: α) ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και β) των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, καθώς και το χαρακτηριστικό της κατηγορίας στην οποία ανήκουν, ξεκινά τα στάδια της επεξεργασίας.»


9Η ΑΛΛΑΓΗ

9. Οι περ. α ́ και β ́ της παρ. 2 του άρθρου 16 αντικαθίστανται ως εξής:

«α) να είναι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Λ. και απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου ή κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 (Α ́193), του ν. 4386/2016 (Α ́ 83), του ν. 4547/2018 (Α ́ 102) ή του ν. 3475/2006 (Α ́146) και απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή κάτοχοι ισότιμων τίτλων Επαγγελματικού Λυκείου και να έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑ.Λ. με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίστηκε με τον ν. 4186/20 13, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

β) Να έχουν λάβει το πτυχίο και το απολυτήριο δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου σύμφωνα με την με αριθμό Φ4/55515/Δ4/2021 (Β ́2093) απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι και την έκδοση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου του σχολικού έτους 2020-2021. Στην περίπτωση που ο/η υποψήφιος/-α δεν αποκτήσει το πτυχίο και το απολυτήριο, η συμμετοχή στις εξετάσεις θεωρείται άκυρη. Αν ο/η ίδιος/-α υποψήφιος/-α τον επόμενο χρόνο επιθυμεί την εισαγωγή του/της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να συμμετάσχει εκ νέου στις πανελλαδικές εξετάσεις.»


10Η ΑΛΛΑΓΗ

10. Οι περ.ii και iii της παρ. 2 του άρθρου 16 αντικαθίστανται ως εξής:

«ii) Για τα τμήματα, για τα οποία απαιτείται η εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα είναι η επίτευξη βαθμολογικής επίδοσης ανά ειδικό μάθημα ίσης ή μεγαλύτερης της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

iii) Για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. είναι η επίτευξη βαθμολογικής επίδοσης στις πρακτικές δοκιμασίες ίσης ή μεγαλύτερης της Ε.Β.Ε. των πρακτικών δοκιμασιών ανά τμήμα και η πλήρωση των προϋποθέσεων της με αριθμό Φ.253/128314/Β6/2002 (Β ́1538) απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει»


11Η ΑΛΛΑΓΗ

11. Στα συλλογικά όργανα της παρ. 1 του άρθρου 19 προστίθενται τα ακόλουθα:

- Επιτροπή Τεχνικής Υποστήριξης και Λειτουργίας του Συστήματος Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) θεμάτων εξετάσεων πανελλαδικού επιπέδου του Υ.ΠΑΙ.Θ.

- Ομάδα εργασίας για την υποστήριξη του ΣΑΜ θεμάτων εξετάσεων πανελλαδικού επιπέδου του Υ.ΠΑΙ.Θ.


12Η ΑΛΛΑΓΗ

12. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 19 αντικαθίσταται ως εξής:

«Ο τρόπος συγκρότησης, η σύνθεση και το έργο των ανωτέρω οργάνων καθορίζεται στην με αριθμό Φ.151/24463/Β6/2009 (Β`422) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και στα άρθρα 29 και 29Α της με αριθμό. Φ.251/25089/Α5/2020 (Β`643) απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.»
Κατά τα λοιπά ισχύει η αριθμ. Φ.153/79899/Α5/21.05.2019 (Β ́ 1904 και 1940) Υπουργική Απόφαση. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Σχόλια (6)

 
Νίκος
06 Ιουν 2021 00:23

@ΝΙΚΟΣ Λ. 5% για τα Πολυτεχνεία. Για τα Πανεπιστήμια είναι 10%. Και πάλι όμως είναι χαμηλό, θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 20%!

 
Εκπαιδευτικός
05 Ιουν 2021 20:43

@ΞΕΦΤΙΛΑ
Σκέψου πως θα μπορούσε να το κάνει και αφού δώσουν πανελλήνιες η ακόμη ακόμη αφού είχουν βγει τα αποτελέσματα!!

10 λεπτά πριν το τέλος ενός αγώνα ο διαιτητής αλλάζει τους κανόνες και ως πέναλτι (για τη ομάδα με τα κόκκινα/πράσινα/κίτρινα) θα ορίζεται και το φάουλ εκτός περιοχής. Αφεντικά είμαστε ότι ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ κάνουμε.

 
Δεν έχει σχέση
05 Ιουν 2021 15:19

Δεν έχει σχέση ούτε με την εκπαίδευση, ούτε με τις πανελλαδικές, ούτε με τα πανεπιστήμια(τα Ελληνικά), ούτε με τους φοιτητές(τους Έλληνες). Δεν έχει σχέση(γενικώς). Και την έβαλε ένας άλλος, που δεν έχει σχέση(με τίποτα), να αποφασίζει για τη νέα γενιά και το μέλλον της χώρας. Και μετά από 2 χρόνια, την κρατάει ακόμα.....

 
ΝΙΚΟΣ Λ.
05 Ιουν 2021 07:09

Πάλι ποσοστό 5% επί των Θέσεων για τα παιδιά των ΕΠΑΛ???????
Ντροπή και εμπαιγμός.........

 
Κώστας
05 Ιουν 2021 07:07

Όταν ο μισός πληθυσμός των μαθητών της Γ' Λυκείου έχει μεταφερθεί στα ΕΠΑΛ, η θεσμοθέτηση ποσοστού 5% για τις Θέσεις των Πολυτεχνικών Σχολών, κτλ είναι η μεγαλύτερη αδικία που μπορεί να δώσεις σ' αυτά τα παιδιά.... Κρίμα που κανείς υπουργός μέχρι τώρα δεν έχει καταλάβει τι υπογράφει....

 
ΞΕΦΤΙΛΑ
05 Ιουν 2021 00:45

5-10 μέρες πριν τις πανελλήνιες, η Ά(χ)ριστη των Α(χ)ρίστων ανακοινώνει τις αλλαγές που θα ισχύσουν για τους εισακτέους (τροποποιήσεις σε σχολές, ποσοστά κλπ.). Είναι ή δεν είναι ξεφτίλα, να μαθαίνεις λίγο πριν διαγωνιστείς τους "νέους" όρους του διαγωνισμού; Τόσους μήνες τι κάνουν; Θαυμάστε μια Α(χ)ριστεία....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ