“Φάουλ” και “γκάφες” της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων κατέγραψε το esos, στις περσινές Πανελλαδικές Εξετάσεις και τα υπενθυμίζει σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η επανάληψή τους.
Συγκεκριμένα:
Διαγράφηκαν δύο θέματα εν ώρα εξετάσεων με εντολή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων
Σε διαγραφή δύο υποερωτημάτων στο μάθημα της Βιολογίας Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό σύστημα, προχώρησε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, κατά τη σημερινή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ενώ μοιράστηκαν τα θέματα της Βιολογίας στους υποψηφίους Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό Σύστημα οι Λυκειακές Επιτροπές όλων των Εξεταστικών Κέντρων της χώρας, δέχθηκαν εντολή από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που επιλέγει τα θέματα:
Α. Να διαγραφούν από τη Β κατηγορία θεμάτων:
-το υποερώτημα β 3 που βαθμολογείται με 5 μονάδες , και
-το υποερώτημα β4 που βαθμολογείται με 6 μονάδες
Β. Οι συνολικά 11 μονάδες που προκύπτουν από τα δύο διαγραμμένα υποερωτήματα να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα τρία ερωτήματα, και συγκεκριμένα
-το β1 θα βαθμολογηθεί με 8 μονάδες ,
-το β2 με 9 μονάδες , και,
-το β5 με 8 μονάδες.
Τι συνέβη
Στην εντολή που δόθηκε στις Λυκειακές Επιτροπές η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν εξηγεί τους λόγους της διαγραφής των δύο υποερωτημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η διαγραφή των δύο υποερωτημάτων έγινε διότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι ήταν εκτός της εξεταστέας ύλης.
Της “Χημείας” έγινε μετά από λάθος της ΚΕΕ σε Χημικό Τύπο το οποίο επισήμαναν οι υποψήφιοι
Ο παραπάνω τίτλος του ρεπορτάζ μας θα μπορούσε να ήταν διαφορετικός εάν δεν συνέβαιναν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις , στο μάθημα της Χημείας (Νέο και παλαιό Σύστημα) τα ακόλουθα:
Υποψήφιοι από διάφορα Εξεταστικά Κέντρα επισήμαναν στους επιτηρητές ότι στο θέμα Β3 στη Χημεία υπάρχει ένα λάθος .
Συγκεκριμένα στο Χημικό Τύπο η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που επιλέγει τα θέματα έβαλε στη ρίζα παρενθέσεις, κάτι που είναι λάθος.
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δέχθηκε ερωτήματα από τα Εξεταστικά Κέντρα εάν τελικά είναι σωστό ή λάθος αυτό που χαρακτηρίσουν οι υποψήφιοι ως λάθος.
Αμέσως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων απάντησε στα Εξεταστικά Κέντρα με τη γνωστή ορολογία “Καμία Απάντηση” που πρακτικά σημαίνει ότι αυτό που ερωτούν οι υποψήφιοι είναι άστοχο και χωρίς καμία αξία.
Έτσι οι επιτηρητές ενημέρωσαν τους υποψήφιους έλαβαν απάντηση από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ότι αυτό που χαρακτηρίζουν ως λάθος δεν ισχύει.
Μετά από δέκα λεπτά ακολουθεί δεύτερη απάντηση από τη Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με την οποία παραδέχεται ότι οι υποψήφιοι είχαν δίκαιο και ζητά να διορθωθεί ο Χημικός Τύπος.
Ακολούθησε ενημέρωση των υποψηφίων από τους επιτηρητές δίνοντας τη διόρθωση όπως αρχικά την επισήμαναν οι υποψήφιοι.
Δύο λάθη
Αναστάτωση επικράτησε στα Εξεταστικά Κέντρα, καθώς διαπιστώθηκαν απο τους υποψηφίους δύο λάθη ευτυχώς εγκαίρως, αποφεύγοντας έτσι τις όποιες συνέπειες.
1ο λάθος :
Οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών παρέλαβαν κανονικά τα θέματα, προκειμένου να ξεκινήσει η γραπτή εξέτασή τους.
Ωστόσο πολλοί υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα μελετώντας τα θέματα και φτάνοντας στην τελευταία σελίδα, διαπίστωσαν ότι έγραφε Πανελλαδικές “ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”.
Οι παρατηρήσεις των υποψηφίων προς τους επιτηρητές, είχε ως αποτέλεσμα να κινητοποιηθούν άμεσα οι Λυκειακές Επιτροπές οι οποίες επικοινώνησαν άμεσα με το υπουργείο Παιδείας.
Έτσι μετά από 15 λεπτά στάλθηκε γραπτή διευκρίνιση από την Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων ότι πρόκειται για τυπογραφικό λάθος και να μη ληφθεί υπόψιν η ένδειξη “ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”, αλλά αυτό που αναγράφεται στην αρχή της 1ης σελίδας:
2ο λάθος
Στα Αρχαία Ελληνικά ένα “ν” προκάλεσε άλλα ερωτηματικά των υποψηφίων. Σε ένα από τα θέματα αντί για το υποθετικό “αν” έγραφε σκέτο “α”.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Κεντρική Επιτροπή να στείλει δεύτερη διευκρινιστική προς τα Εξεταστικά Κέντρα ότι πρόκειται για “αν” και όχι “α”.
Δόθηκαν θέματα του ΠΑΛΙΟΥ συστήματος στους υποψηφίους που διαγωνίζονταν με το ΝΕΟΥ σύστημα.
“Πρεμιέρα” με δύο “γκάφες” έκαναν πέρσι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπου οι υποψήφιοι διαγωνίζονται με το παλαιό και νέο σύστημα “Γαβρόγλου”.
Σε δύο Εξεταστικά Κέντρα, ένα στη Λάρισα και ένα δεύτερο στην Πελοπόννησο δόθηκαν στους υποψήφιους θέματα του νέου συστήματος αντί του παλιού και αντίστροφα.
Ο υποψήφιος δεν αντιλήφθηκε το λάθος και απάντησε κανονικά στα ερωτήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Παρέδωσε το γραπτό του και αφού αποχώρησε μετέβη στο Φροντιστήριο για να εκτιμήσουν οι εκεί καθηγητές του τις βαθμολογικές του επιδόσεις.
Όταν οι καθηγητές στο Φροντιστήριο άκουσαν από τον υποψήφιο το θέμα της έκθεσης που έγραψε τότε κατάλαβαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και διαπίστωσαν ότι δόθηκαν λάθος θέματα.
Οδηγία στο βαθμολογικό Κέντρο
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αμέσως έστειλε οδηγία στο Βαθμολογικό Κέντρο που στάλθηκε το γραπτό του συγκεκριμένου υποψηφίου.
Στις περιπτώσεις αυτές η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων χαρακτηρίζει το γραπτό ως “ειδικό” και βαθμολογείται με ειδικό τρόπο.
@ άσχετοι , άσχετη
Θα έχετε ακούσει ίσως ότι η ηλεκτρονική επικοινωνία (ειδικά αυτή με ένα κόμμα, χωρίς τελεία και απουσία άλλων σημείων στίξης) είναι αιτία παρανοήσεων και στα μηνύματα του κινητού και όπου αλλού δεν υπάρχει ζωντανή επικοινωνία αλλά και τα σημεία στίξης είναι φτωχά.
Το λεπτό σας χιούμορ δεν θα το καταλάβαινε ούτε ρομπότ, καθώς και αυτό θα χρειαζόταν παραπάνω εκφραστικά στοιχεία. Μάλλον είμαι περισσότερο της ζωντανής επικοινωνίας.
Θα σας συμβούλευα να ηρεμήσετε, γιατί αν είστε βαθμολογητής-τρια φοβάμαι για τους βαθμούς που το λεπτό σας χιούμορ επιφυλάσσει για τους μαθητές...