Τα περσινά “φάουλ” και οι “γκάφες” της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, όπως τα κατέγραψε το esos

Διαγράφηκαν δύο θέματα εν ώρα εξετάσεων με εντολή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων-Της “Χημείας” έγινε μετά από λάθος της ΚΕΕ σε Χημικό Τύπο

05/06/2021

Άκουσε το άρθρο

“Φάουλ” και  “γκάφες” της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων κατέγραψε το esos, στις περσινές Πανελλαδικές Εξετάσεις και τα υπενθυμίζει σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η επανάληψή τους.

Συγκεκριμένα:



Διαγράφηκαν δύο θέματα εν ώρα εξετάσεων με εντολή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων

Σε  διαγραφή δύο υποερωτημάτων στο μάθημα της Βιολογίας Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό σύστημα, προχώρησε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, κατά τη σημερινή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ενώ μοιράστηκαν τα θέματα της Βιολογίας στους υποψηφίους Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό Σύστημα οι Λυκειακές Επιτροπές όλων των Εξεταστικών Κέντρων της χώρας, δέχθηκαν εντολή από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων  που επιλέγει τα θέματα:

Α. Να διαγραφούν από τη Β κατηγορία θεμάτων:

-το υποερώτημα β 3 που βαθμολογείται με 5 μονάδες ,  και

-το υποερώτημα β4 που βαθμολογείται με 6 μονάδες

Β. Οι συνολικά 11 μονάδες  που προκύπτουν από τα δύο διαγραμμένα υποερωτήματα να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα τρία ερωτήματα, και συγκεκριμένα

-το β1 θα βαθμολογηθεί με 8 μονάδες  ,  

-το β2 με 9 μονάδες , και,

-το β5 με 8 μονάδες.

Τι συνέβη

Στην εντολή που δόθηκε στις Λυκειακές Επιτροπές η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν εξηγεί τους λόγους της διαγραφής των  δύο υποερωτημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η διαγραφή των δύο υποερωτημάτων έγινε διότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι ήταν εκτός της εξεταστέας ύλης.



Της “Χημείας” έγινε μετά από λάθος της ΚΕΕ σε Χημικό Τύπο το οποίο επισήμαναν οι υποψήφιοι

Ο παραπάνω τίτλος του ρεπορτάζ μας θα μπορούσε να ήταν  διαφορετικός εάν δεν συνέβαιναν στις  Πανελλαδικές Εξετάσεις , στο μάθημα της Χημείας  (Νέο και παλαιό Σύστημα) τα ακόλουθα:

Υποψήφιοι από διάφορα Εξεταστικά Κέντρα επισήμαναν στους επιτηρητές ότι στο θέμα Β3 στη Χημεία υπάρχει ένα λάθος .

Συγκεκριμένα στο Χημικό Τύπο η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που επιλέγει τα θέματα έβαλε στη ρίζα παρενθέσεις, κάτι που είναι λάθος.

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δέχθηκε ερωτήματα από τα Εξεταστικά Κέντρα εάν τελικά είναι σωστό ή λάθος αυτό που χαρακτηρίσουν οι υποψήφιοι ως λάθος.

Αμέσως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων απάντησε στα Εξεταστικά Κέντρα με τη γνωστή ορολογία “Καμία Απάντηση” που πρακτικά σημαίνει ότι αυτό  που ερωτούν οι υποψήφιοι είναι άστοχο και χωρίς καμία αξία.

Έτσι οι επιτηρητές ενημέρωσαν τους υποψήφιους έλαβαν απάντηση από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ότι αυτό που χαρακτηρίζουν ως λάθος δεν ισχύει.

Μετά από δέκα λεπτά ακολουθεί δεύτερη απάντηση από τη  Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων    με την οποία παραδέχεται ότι οι υποψήφιοι είχαν δίκαιο  και ζητά να διορθωθεί ο Χημικός Τύπος.

Ακολούθησε ενημέρωση των υποψηφίων από τους επιτηρητές δίνοντας τη διόρθωση όπως αρχικά  την επισήμαναν οι υποψήφιοι.  



Δύο  λάθη

Αναστάτωση επικράτησε  στα Εξεταστικά Κέντρα, καθώς διαπιστώθηκαν  απο τους υποψηφίους  δύο  λάθη  ευτυχώς εγκαίρως, αποφεύγοντας έτσι τις όποιες συνέπειες.

1ο  λάθος :

Οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών παρέλαβαν κανονικά τα θέματα, προκειμένου να ξεκινήσει η γραπτή εξέτασή τους.

Ωστόσο πολλοί υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα μελετώντας τα θέματα και φτάνοντας στην τελευταία σελίδα, διαπίστωσαν ότι έγραφε Πανελλαδικές “ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”.

Οι παρατηρήσεις  των υποψηφίων προς τους επιτηρητές, είχε ως αποτέλεσμα να κινητοποιηθούν άμεσα οι Λυκειακές Επιτροπές οι οποίες επικοινώνησαν άμεσα με το υπουργείο Παιδείας.

Έτσι μετά από 15 λεπτά στάλθηκε γραπτή διευκρίνιση από την Κεντρική Επιτροπή  Πανελλαδικών Εξετάσεων ότι πρόκειται για τυπογραφικό λάθος και να μη ληφθεί υπόψιν η ένδειξη “ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”, αλλά αυτό που αναγράφεται στην αρχή της 1ης σελίδας:

2ο λάθος

Στα Αρχαία Ελληνικά ένα “ν” προκάλεσε άλλα ερωτηματικά των υποψηφίων. Σε ένα από τα θέματα αντί για το υποθετικό “αν” έγραφε σκέτο “α”.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Κεντρική Επιτροπή να στείλει δεύτερη διευκρινιστική προς τα Εξεταστικά Κέντρα ότι πρόκειται για “αν” και όχι “α”.



Δόθηκαν θέματα του ΠΑΛΙΟΥ συστήματος στους υποψηφίους που διαγωνίζονταν με το   ΝΕΟΥ σύστημα.

“Πρεμιέρα” με δύο “γκάφες”  έκαναν πέρσι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπου οι υποψήφιοι διαγωνίζονται με το παλαιό και νέο σύστημα “Γαβρόγλου”.

Σε δύο Εξεταστικά Κέντρα, ένα στη Λάρισα και ένα δεύτερο στην Πελοπόννησο δόθηκαν στους  υποψήφιους θέματα του νέου συστήματος αντί του παλιού και αντίστροφα.

Ο υποψήφιος δεν αντιλήφθηκε το λάθος και απάντησε κανονικά στα ερωτήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Παρέδωσε το γραπτό του και αφού αποχώρησε μετέβη στο Φροντιστήριο για να εκτιμήσουν οι εκεί καθηγητές του τις βαθμολογικές του επιδόσεις.

Όταν οι καθηγητές στο Φροντιστήριο άκουσαν από τον υποψήφιο το θέμα της έκθεσης που έγραψε  τότε κατάλαβαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και διαπίστωσαν ότι δόθηκαν λάθος θέματα.

 Οδηγία στο βαθμολογικό Κέντρο

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αμέσως έστειλε οδηγία στο Βαθμολογικό Κέντρο που στάλθηκε το γραπτό του συγκεκριμένου υποψηφίου.

Στις περιπτώσεις αυτές η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων χαρακτηρίζει το γραπτό ως “ειδικό” και βαθμολογείται με ειδικό τρόπο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (7)

Άσχετοι
|

@ άσχετοι , άσχετη
Θα έχετε ακούσει ίσως ότι η ηλεκτρονική επικοινωνία (ειδικά αυτή με ένα κόμμα, χωρίς τελεία και απουσία άλλων σημείων στίξης) είναι αιτία παρανοήσεων και στα μηνύματα του κινητού και όπου αλλού δεν υπάρχει ζωντανή επικοινωνία αλλά και τα σημεία στίξης είναι φτωχά.
Το λεπτό σας χιούμορ δεν θα το καταλάβαινε ούτε ρομπότ, καθώς και αυτό θα χρειαζόταν παραπάνω εκφραστικά στοιχεία. Μάλλον είμαι περισσότερο της ζωντανής επικοινωνίας.
Θα σας συμβούλευα να ηρεμήσετε, γιατί αν είστε βαθμολογητής-τρια φοβάμαι για τους βαθμούς που το λεπτό σας χιούμορ επιφυλάσσει για τους μαθητές...

@ άσχετοι , άσχετη
|

προφανώς και από χιούμορ λεπτό δεν κατέχεις ντιπ , τράβα στο βαθμολογικό να σε λοιδορεί το υπουργείο σου κιόλας

Εκπαιδευτικός Λυκείου (μάχιμος και βαθμολογητής)
|

Πρέπει να αλλάξουν πολλά ως αναφορά το έργο της ΚΕΕ. Πέρασαν 50 χρόνια πανελληνίων εξετάσεων και δεν βρίσκονται οι άνθρωποι που με ικανότητα και βούληση να πάρουν πρωτοβουλίες να αλλάξουν τα κακώς κείμενα. Πρέπει να υπάρχει φυσικά πρώτα απ' όλα πολιτική βούληση. Αλλά εκεί πάνω, το ξέρουμε όλοι, δεν υπάρχει η ικανότητα για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.
1. Η μυστικότητα των προσώπων της ΚΕΕ νοείται μόνο για το χρονικό διάστημα πριν την θεματοδοσία. Μετά θα πρέπει να γνωστοποιείται η επιτροπή και να λογοδοτεί για τα τυχόντα σφάλματά της.
2. Ο επίσημος φορέας που είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή των εξετάσεων πρέπει να διαδραματίσει έναν πολύ πιο υπεύθυνο και δραστικό ρόλο. (Υπάρχει άραγε μόνο για τις «καρέκλες»;) Σε όλα τα μαθήματα υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» που αφορούν την εξεταστέα ύλη. Εμείς που διδάσκουμε έχουμε πολύ συχνές απορίες για το τι ακριβώς είναι εξεταστέο, τι απαιτεί απόδειξη κτλ. Η ΚΕΕ που βάζει τα θέματα πώς προσπερνάει αυτά τα εμπόδια; Προφανώς τα αφήνει να τα περάσουν οι βαθμολογητές.
3. Οι ενδεικτικές λύσεις που στέλνει στα βαθμολογικά η ΚΕΕ είναι εντελώς πρόχειρες, κακογραμμένες επιστημονικά, παιδαγωγικά, τεχνολογικά και αισθητικά. Το χειρότερο, βέβαια, είναι ότι πολλές φορές είναι λανθασμένες. Αλλά φυσικά αυτό είναι αποτέλεσμα της ανευθυνότητας που έχει εξαιτίας της μυστικότητας των ονομάτων της.
4. Είναι απαραίτητο να δίνει η ΚΕΕ κεντρικές οδηγίες στους βαθμολογητές για το έργο τους. Δεν νοείται να λέμε πανελλαδικές εξετάσεις, ενιαία θέματα, αλλά να βαθμολογεί ο καθένας όπως νομίζει ή να αποφασίζει κάθε βαθμολογικό αυτόνομα τον τρόπο μοριοδότησης των σωστών και λανθασμένων απαντήσεων.
Είναι και πολλά άλλα, που ένας υπεύθυνος φορέας θα έπρεπε να μελετήσει και εκσυγχρονίσει. Δυστυχώς τόσα χρόνια στα βαθμολογικά τα συζητάμε, τα μεταφέρουμε στους «πάνω από μας», αλλά ποτέ δεν γίνεται το παραμικρό. Κρίμα!

Γιατί δεν μιλάτε για τα σωστά;
|

Μέσα σε δεκάδες χιλιάδες γραμμές κειμένου που έχουν δοθεί σε θέματα πανελληνιων και γράφονται μέσα σε μια νύχτα, βρέθηκε λάθος σε ένα ν, δύο παρενθέσεις κλπ και ο κάθε αλάνθαστος έχει κάτι να πει. Η δική μου εμπειρία είναι, ότι στα δικά μου θέματα, σχεδόν πάντα βρίσκω κάτι λάθος, γι'αυτό και δεν μιλάω για τους άλλους.

Άσχετοι
|

Προφανώς κε/κα "ωχ μωρέ" δεν έχετε ιδέα από βαθμολόγηση γραπτών πανελλαδικών εξετάσεων και από τραγικά λάθη της ΚΕΕ στις απαντήσεις των θεμάτων, που αποστέλλονται στα βαθμολογικά, που είχαν για χρόνια ως αποτέλεσμα τη σύγχυση των βαθμολογητών. Να προσθέσω δε και το γεγονός ότι αναλυτικές απαντήσεις στα θέματα έρχονται μόνο τα τελευταία χρόνια. Πριν από μια δεκαετία και παραπάνω δεν υπήρχαν αναλυτικές οδηγίες και απαντήσεις για όλα τα θέματα.

ωχ μωρέ
|

οι βαθμολογητές φταίνε , γι΄αυτό και οι φετινές υποδείξεις

Εκπαιδευτικός
|

Δεν αναφέρθηκε πως στη φυσική με το παλαιό σύστημα δόθηκε ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ απάντηση από την ΚΕΕ στις ενδεικτικές λύσεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ