Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Υπ. Παιδείας: Ποια μέτρα θα ισχύσουν από σήμερα για σχολεία, ΑΕΙ,Φροντιστήρια, ΚΞΓ, Εκδηλώσεις αποφοίτησης μαθητών και ορκωμοσίας φοιτητών

Τα μέτρα για τις εκδηλώσεις αποφοίτησης μαθητών και ορκομωσίες φοιτητών
Δημοσίευση: 14/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατόπιν θετικής εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών , το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από σήμερα  Δευτέρα θα ισχύσουν τα εξής μέτρα   για τα σχολεία, ΑΕΙ,Φροντιστήρια,   ΚΞΓ, ορκωμοσίες φοιτητών κλπ:

Έναρξη εργαστηριακών, κλινικών και πρακτικών ασκήσεων/μαθημάτων όλων των ετών των προγραμμάτων σπουδών α’ και β’ κύκλου Τμημάτων/Σχολών των Α.Ε.Ι., των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) των Α.Ε.Ι. και των Κολεγίων με τα μέτρα προστασίας που ισχύουν μέχρι σήμερα για τις πρακτικές/εργαστηριακές/κλινικές ασκήσεις.

Διοργάνωση επιστημονικών εκδηλώσεων υβριδικού χαρακτήρα στα ΑΕΙ, δηλαδή μέσω δυνατότητας ταυτόχρονης διαδικτυακής μετάδοσης και περιορισμένης φυσικής παρουσίας στον Πανεπιστημιακό χώρο, καθώς και ημερίδων και συνεδρίων εντός των Α.Ε.Ι., σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Παραρτήματος 13 της ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ. 36587 (ΦΕΚ Β’ 2476/10.06.21).

Δια ζώσης εκπαιδευτική επαναλειτουργία των φροντιστηρίων, με τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και επίδειξη στον υπεύθυνο του φροντιστηρίου σχολικής κάρτας/ηλεκτρονικής ή χειρόγραφης βεβαίωσης/δήλωσης αρνητικού αυτοδιαγνωστικού τεστ  που έχει διενεργηθεί έως και 24 ώρες πριν το πρώτο μάθημα κάθε εβδομάδας ή άλλου τύπου διαγνωστικού ελέγχου (rapid-test ή PCR test) που έχει διενεργηθεί έως και 72 ώρες πριν το πρώτο μάθημα κάθε εβδομάδας.

Λειτουργία των πάσης φύσεως βιβλιοθηκών με τη λειτουργία των αναγνωστηρίων εντός αυτών με υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους και τήρηση απόστασης ενάμισι μέτρου μεταξύ των χρηστών, καθώς και σύσταση για ενδελεχή καθαρισμό και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων μελέτης.

Εκδηλώσεις αποφοίτησης μαθητών και ορκωμοσίας φοιτητών: μετά την 27η Ιουνίου 2021, σε ανοιχτούς χώρους με πληρότητα έως 75%, με υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας (χειρουργικής) για όλους τους παρευρισκόμενους, μόνο με καθήμενους και όχι όρθιους επισκέπτες, με υποχρεωτική δημιουργία κενού χώρου/κενής θέσης ανά δύο καθήμενους με υποχρεωτική ταξιθεσία και ελάχιστη απόσταση μεταξύ των θέσεων 1,5 μέτρο, με χρήση μουσικής μόνο από μεγαφωνικές εγκαταστάσεις, χωρίς συνοδεία χορωδίας ή χορών, με απόσταση τουλάχιστον 3 μέτρων μεταξύ της σκηνής/ή της εξέδρας και της πρώτης σειράς θεατών, χωρίς υπηρεσίες εστίασης ή παροχής φαγητού ή ποτού. Η είσοδος των μαθητών/φοιτητών, εκπαιδευτικών, προσωπικού και επισκεπτών θα είναι εφικτή μόνο με επίδειξη είτε πιστοποιητικού εμβολιασμού (14 ημερών μετά τη δεύτερη δόση), είτε βεβαίωσης αρνητικού μοριακού τεστ 72 ωρών ή αντιγονικού τεστ (rapid-test) 24 ωρών, είτε δήλωσης αρνητικού self-test 24 ωρών είτε βεβαίωσης νόσησης (2 μήνες μετά τη νόσηση και έως 9 μήνες).

Επιπλέον:

•    Πριν από κάθε ομιλία, θα πραγματοποιείται από το προσωπικό καθαριότητας απολύμανση των επιφανειών του αναλογίου με αλκοολούχο διάλυμα με ελάχιστη συγκέντρωση αλκοόλης 70%.

•    Απαγορεύονται τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της τελετής. Εξαιρούνται ολιγόλεπτες παύσεις για τεχνικούς λόγους κατά τη διάρκεια των οποίων οι θεατές παραμένουν στις θέσεις τους

•    Οι θέσεις, τα καθίσματα και οι καρέκλες θα πρέπει να απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση. (Οι σχετικές οδηγίες είναι διαθέσιμες: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/05/covid19-apolimansi-14-05-...)

•    Θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο αντισηπτικό αλκοολούχου διαλύματος 70% σε όλες τις εισόδους και εξόδους και σε εμφανή διάσπαρτα σημεία στον χώρο της εκδήλωσης.

•    Προτείνεται η μονοδρόμηση των διαδρόμων που διατρέχουν τον χώρο. Θα πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε όσους χώρους αναμένεται να υπάρχει σειρά αναμονής, για την τήρηση ελάχιστης απόστασης ασφαλείας.

•    Προτείνεται η περισχοίνιση όπου είναι εφικτό προκειμένου να διασφαλίζει την ομαλή ροή του κοινού.

•    Προτείνεται οι πύλες εισόδου να είναι ανοιχτές για χρονικό διάστημα που θα είναι ικανοποιητικό για την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την πρόσβαση (τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την τελετή).

•     Σε περίπτωση διεξαγωγής περισσότερων από μια εκδηλώσεων την ίδια ημέρα, προτείνεται επαρκές χρονικό διάστημα μεταξύ της λήξης μίας εκδήλωσης και της έναρξης της επόμενης (τουλάχιστον μια ώρα και ανάλογα με τον αριθμό των επισκεπτών και τις προδιαγραφές του χώρου), έτσι ώστε να μπορούν να αποχωρήσουν οι επισκέπτες της πρώτης και να εισέλθουν οι επισκέπτες της δεύτερης χωρίς να συμπέσουν και χωρίς να παρατηρείται συνωστισμός στους κοινόχρηστους χώρους. Έτσι θα υπάρχει και επαρκής χρόνος για απολύμανση μεταξύ των εκδηλώσεων.

•    Προτείνεται η σταδιακή είσοδος και έξοδος ανά σειρά, με τον υποχρεωτικό συντονισμό της ροής από το προσωπικό, και ιδανικά η σταδιακή άφιξη του κοινού ώστε να μην δημιουργούνται μεγάλες ουρές. Οι θύρες εισόδου και εξόδου των επισκεπτών στους χώρους των εκδηλώσεων θα πρέπει να είναι διαφορετικές, όπου αυτό είναι εφικτό.

•    Οι διοργανωτές των εκδηλώσεων θα πρέπει να μεριμνούν για την ασφαλή αναμονή σε ουρά του κοινού, τόσο κατά την είσοδο και έξοδο στον χώρο της εκδήλωσης όσο και σε άλλες πιθανές ροές (π.χ. από τον χώρο στάθμευσης).

Σχόλια (2)

 
Ξέχασες κάτι...
12 Ιουν 2021 11:49

Χρειάζεται διάλειμμα για αερισμό ανάμεσα στα τμήματα, απολύμανση των πάγκων (!) και των θέσεων (!!) και θεωρητικά και όλων των αντικειμένων κοινής χρήσης.

 
Φωνή βοώντως εν τη ερήμω...
11 Ιουν 2021 17:43

Σας περιγράφω την παρακάτω πραγματικότητα και θα εκτιμούσα πρωτίστως τη συμβουλή των "ειδικών" του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα, αν και είμαι απόλυτα βέβαιος πως απάντηση δεν πρόκειται να λάβω ποτέ από "ειδικούς" :
Αριθμός εισακτέων φοιτητών στο Τμήμα ...... 300. Υπεύθυνος καθηγητής δύο μαθημάτων με εργαστήρια, χειμερινού εξαμήνου με 300 φοιτητές το κάθε μάθημα. Δύο κύκλοι εργαστηριακών ασκήσεων το εξάμηνο, δηλαδή από 150 φοιτητές το κάθε μάθημα ανά εβδομάδα. Εκτός από τον καθηγητή, διαθέσιμο στο εργαστήριο μόνο ένα μέλος ΕΔΙΠ και καμία δυνατότητα για πρόσληψη έκτακτου προσωπικού. Ένας εργαστηριακός χώρος 25 θέσεων το μέγιστο και με τα μέτρα για το κορωνοϊό το μέγιστο 12 φοιτητές.
Ερωτήματα: 1) Πόσα τμήματα πρέπει να δημιουργηθούν ανά εβδομάδα και πόσες ώρες την ημέρα θα πρέπει να διδάσκει εργαστήρια ο καθηγητής και το μέλος ΕΔΙΠ, ώστε να πραγματοποιηθούν τα δίωρα εργαστήρια των 12 ατόμων για 300 φοιτητές (150 + 150);
2) Ο καθηγητής πως θα αντιμετωπίσει με αξιοπρέπεια όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του (ερευνητικές, διοικητικές);
3) Αυτή η κατάσταση θεωρείται εκπαίδευση νέων επιστημόνων;
4) Υπάρχει η παραμικρή αντίληψη εκ μέρους του Υπουργείου για το τι έχει προκαλέσει στα Πανεπιστήμια (των Πληβείων, καθώς τα αντίστοιχα των Πατρικίων έχουν άλλη αντιμετώπιση) και τι έχουν να αντιμετωπίσουν οι διδάσκοντες με την αθρόα ειααγωγή φοιτητών στα Τμήματα, πετώντας στα σκουπίδια τις εισηγήσεις των Τμημάτων για τον αριθμό των εισακτέων;
Παρακαλώ θερμά για μία απάντηση από κάποιον "αρμόδιο - φωστήρα" και όποιος έχει αμφιβολίες για τα γραφόμενά μου, μπορώ να τον προσκαλέσω να αναλάβει τα καθήκοντά μου έστω και για μία εβδομάδα. Αμφιβάλλω αν θα αντέξει και για μία μέρα. Ευχαριστώ!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ