Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Σχολιασμός-εκτιμήσεις των θεμάτων στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού θετικών Σπουδών και Σπουδών οικονομίας και Πληροφορικής

Δημοσίευση: 16/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καραγιάννης Ιωάννης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, 2ο ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου

Α. Γενικές παρατηρήσεις:

Α1. Τα θέματα, στο σύνολό τους, είναι στο πλαίσιο της καθορισμένης εξεταστέας ύλης και εναρμονίζονται με τις οδηγίες διδασκαλίας που εκδόθηκαν από το ΙΕΠ το τρέχον σχολικό έτος.

Α2. Ως προς την δομή και την διάρθρωση τους και τα τέσσερα (4) θέματα εναρμονίζονται με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία για την επιλογή των θεμάτων. 

Β. Αναλυτικός σχολιασμός των θεμάτων:

ΘΕΜΑ Α:

Α1. Απόδειξη βασικού θεωρήματος (Σχολικό βιβλίο σελ. 135 )

Α2. Διατύπωση βασικού θεωρήματος (Σχολικό βιβλίο σελ. 74 )

Α3. Ορισμός (Σχολικό βιβλίο σελ. 23)

Α4. Ερωτήσεις τύπου Σωστού-Λάθους (5) που εξετάζουν την κατανόηση σε βασικές γνώσεις που διατρέχουν την εξεταστέα ύλη.

α) Σελ. 52 (Σωστό)

β) Σελ. 36 (Λάθος αφού πρέπει xεf(A) και χρειάζεται προσοχή)

γ) Σελ. 48 (Σωστό)

δ) Σελ. 156 (Σωστό)

ε) Σελ. 77 (Σωστό)

ΘΕΜΑ Β.

Β1. Σχετικά απλό ερώτημα εύρεσης τύπου συνάρτησης.

Β2. Κλασικό ερώτημα εύρεσης μονοτονίας και ακροτάτων.

Β3. Κλασικό ερώτημα εύρεσης κυρτότητας και Σ.Κ. και ασύμπτωτων.

Β4. (ι) Άμεσο αποτέλεσμα της μονοτονίας σε υποδιαστήματα.

(ιι) Απαιτεί καλή  κατανόηση του Σ.Τ. μιας συνάρτησης.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Εφαρμογές των ορισμών της συνέχειας και της παραγωγισιμότητας μιας συνάρτησης χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

Γ2. (ι) Εξετάζει την εφαρμογή βασικού θεωρήματος (Θ. Rolle)

(ιι) Απλή εφαρμογή με βάση το προηγούμενο ερώτημα Γ2 (ι)

Γ3. Απαιτεί καλή κατανόηση της εφαπτομένης της γραφικής παράστασης συνάρτησης καθώς και του συντελεστή διεύθυνσης.

Γ4. Εξετάζει την εύρεση μονοτονίας (πίνακα μονοτονίας) και εφαρμογή στην απόδειξη ανισότητας. Απαιτεί προσοχή.

ΘΕΜΑ Δ

Δ1. Βατό ερώτημα που όμοιά του υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο.

Δ2. Διαβαθμισμένο ερώτημα που χρησιμοποιεί το Δ1 και απαιτεί εύχερεια  πράξεων.

Δ3. Απαιτεί πολύ καλό συνδυασμό γνώσεων και χρησιμοποιεί το Δ2 καθώς και εύχερεια πράξεων. Επιδέχεται περισσότερους από έναν τρόπυς προσέγγισης.

Δ4. Απαιτητικό ερώτημα και συνδυασμό γνώσεων από σχεδόν ολόκληρη την εξεταστέα ύλη.

Γ. Διαχείριση των θεμάτων σε σχέση με τον διαθέσιμο  χρόνο εξέτασης/Βαθμός δυσκολίας:

Ο χρόνος των 3 ωρών κρίνεται  επαρκής για την πλήρη και τεκμηριωμένη ανάπτυξη των τεσσάρων (4) θεμάτων.

Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων είναι αναμενόμενος, καθώς τα ερωτήματα είναι διαβαθμισμένα και εξετάζουν ολόκληρη την εξεταστέα ύλη, με τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 να είναι απαιτητικά.

Σε σχέση με τα αντίστοιχα θέματα του Ιουνίου 2020 μπορούν να χαρακτηριστούν ευκολότερα για την βάση του 10 (τα 2 πρώτα θέματα). Το Γ και Δ θέμα μπορούν να χαρακτηριστούν ως ισοδύναμα σε βαθμό δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.

Ε. Μια πρώτη εκτίμηση για τον Μ.Ο. των επιδόσεων σε βαθμολογικής κλίμακες:(με κάθε επιφύλαξη)

Κλίμακα <10: ενδεχομένως να εμφανιστούν λιγότεροι υποψήφιοι (%) σε αυτήν την κλίμακα.

Κλίμακα [10-15):ενδεχομένως να εμφανιστούν περισσότεροι υποψήφιοι (%) σε αυτήν την κλίμακα

Κλίμακα [15-18): ενδεχομένως στα ίδια ποσοστά (%)με πέρσι.

Κλίμακα [18-20):ενδεχομένως στα ίδια ποσοστά (%)με πέρσι (μικρός αριθμός υποψηφίων).

Σχόλια (10)

 
ΣΙΑ
18 Ιουν 2021 20:34

Επιπλέον κ.Σύμβουλε στα θέματα υπάρχουν αρκετές σωστές απαντήσεις και πρέπει να γίνουν δεκτές.

 
ΝΙΚΟΛΑΣ
17 Ιουν 2021 22:03

Πάντως κ.Σύμβουλε στο παρελθόν οι εκτιμήσεις σας σε γενικές γραμμές επιβεβαιώθηκαν.

 
Inhibitor
17 Ιουν 2021 18:30

@ΜΙΚΗΣ: η ΕΒΕ δεν είναι σταθερή, εξαρτάται από τον μέσο όρο. Επομένως, μάλλον θα κοπούν με σχετικά μεγαλύτερους βαθμούς.

@Δημήτρης: στο 4ο πεδίο οι υποψήφιοι έχουν υψηλότερο IQ και διαβάζουν λιγότερο μαθηματικά (το υψηλό IQ δεν ασχολείται με μελέτη συνάρτησης με χαρτί και μολύβι στο έτος 2021). Και που να δεις από τις Πανελλαδικές του 2022 που επιλέγουν συντελεστή βαρύτητας οι ίδιες οι σχολές και τα μαθηματικά θα έχουν τον χαμηλότερο συντελεστή στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο - ως εδώ.

 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
17 Ιουν 2021 16:06

Στο Γ2 ιι υπάρχει τυπογραφικό λάθος δεν προκύπτει από το Γ2 ι όπως σωστά επισημάνθηκε.
Ευχαριστώ.

 
Μελίτακας ο Α΄
17 Ιουν 2021 08:35

Μεταμαθηματική στατιστική ανάλυση!...
«ενδεχομένως», «μηνύματα», «εκτίμηση» - αυθαίρετη βεβαίως, «ίσως» και φυσικά όλα αυτά «λεπτομερή»!
Ο γυμνασιάρχης «βεβαίως-βεβαίως» ήταν καλύτερος!

 
Δημήτρης
17 Ιουν 2021 02:38

Πολύ Καλή η ανάλυσή σας και εμπεριστατωμένη χωρίς αμφιβολία. Κε Καραγιάννη αυτό το «ενδεχομένως» είναι κατά τη ταπεινή μου γνώμη ως γονέα υποψηφίου και μαθηματικού σανίδα σωτηρίας ως προς τις βαθμολογικές κλάσεις. Μη ξεχνούμε τη παράμετρο «κατάσταση», η οποία μπορεί και να εμφανίσει πολύ διαφορετική «εικόνα» , κατά τη γνώμη μου , προς χαμηλότερες βαθμολογίες από πέρσι ….ειδικά για υποψηφίους του 4ου πεδίου !! Άποψη μου βέβαια !!

 
Giannis
16 Ιουν 2021 23:38

Το Γ2 ii δεν συνεπάγεται από το Γ2 i.

 
Δημήτρης
16 Ιουν 2021 23:22

Συμφωνώ με την ανάλυση σας !! Ενδιαφέρον όμως θα παρουσιάσει στα αποτελέσματα , η παράμετρος «κατάσταση». Δηλαδή τα δικά μου μηνύματα και ως πατέρας και ως μαθηματικός διαφέρουν κάπως ως προς τις κλάσεις που δώσατε ποιοτικά . Εκτίμησή μου είναι ότι η κλάση μέχρι το 10, ειδικά στο 4ο πεδίο, θα χει περισσότερο ποσοστό από πέρσι. Όσον αφορά το 2ο πεδίο ίσως να ναι και στο ίδιο ποσοστό η συγκεκριμένη κλάση.

 
ΜΙΚΗΣ
16 Ιουν 2021 22:56

Μάλλον λίγο πιο εύκολα φέτος για να πιάσουν την ΕΒΕ.Αν όπως λέτε πιο πολλοί γράψουν κοντά στη βάση οι βάσεις των σχολών στις χαμηλόβαθμες σχολές θα ανέβουν αρκετά.

 
ΗΡΑ
16 Ιουν 2021 20:55

Λεπτομερής ανάλυση, ίσως η μόνη, με ρεαλισμό.Πάντα βάζετε τη δική σας πινελιά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ