Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν.Κεραμέως: Το τρίπτυχο της επένδυσης ύψους 1,3 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στον τομέα της εκπαίδευσης της χώρας

"Τους τελευταίους 15 μήνες, η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, τον οποίο ενισχύουμε περαιτέρω με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας"
Δημοσίευση: 17/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η δράση του Ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης παρουσιάστηκε από την υπουργό Παιδείας   Νίκη Κεραμέως  στη διάρκεια παρουσιάσεων  των  δράσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» στην Αρχαία Αγορά, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen.

Η υπουργός Παιδείας  συνδέθηκε, μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς, από τη βιβλιοθήκη των 26ου και 29ου Δημοτικών Σχολείων Αχαρνών.

Ανέφερε συνοπτικά το τρίπτυχο της επένδυσης ύψους 1,3 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στον τομέα της εκπαίδευσης της χώρας, στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0», που αποτελείται από: 1. τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, 2. την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, 3. τη στρατηγική για αριστεία και καινοτομία στα Πανεπιστήμια.

Η υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και ειδικότερα στην αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών και την παροχή εξοπλισμού σε σχολικές μονάδες και, μέσω του προγράμματος voucher «Ψηφιακή Μέριμνα», σε νέους 4-24 ετών, καθώς και στην περαιτέρω καλλιέργεια δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών μέσω νέων προγραμμάτων σπουδών και επιμορφώσεων αντιστοίχως, με όρους προσβασιμότητας για όλους και συμπερίληψης.

«Τους τελευταίους 15 μήνες, η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, τον οποίο ενισχύουμε περαιτέρω με τη στήριξη  του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προκειμένου να επιτύχουμε μια ολιστική ψηφιακή αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος με όρους συμπερίληψης, για τα παιδιά μας αλλά και για τις μελλοντικές γενεές», επεσήμανε μεταξύ άλλων η Νίκη Κεραμέως.

Γιατί επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα σχολεία

Τον Ιούνιο του 2012 τα σχολεία επιλέχθηκαν ως Microsoft Pathfinder School για το 2013 στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft. Η επιλογή τους έγινε με αφορμή την επιτυχή ενσωμάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και την δημιουργική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι τα πρώτα ελληνικά δημόσια σχολεία που πήραν αυτή τη διάκριση.

Επίσης, τo Δεκέμβριο του 2013 τα σχολεία έλαβαν την διάκριση Global Mentor School στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft και του διεθνούς δικτύου Partners in Learning και το Φεβρουάριο του 2014 πήραν την τρίτη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό της European Space Agency (ESA) για την δημιουργία  εκπαιδευτικών βίντεο στο πλαίσιο του προγράμματος  «Wake Up Rosetta».

Τέλος, απέσπασαν το 3ο Βραβείο στον διαγωνισμό του OSOS και του ΙΕΠ: «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο» στο Athens re-science festival το 2019.

 

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (4)

 
@Πέτρος
18 Ιουν 2021 12:25

Διδάσκω ξένη γλώσσα εδώ κ 20 χρόνια. Η τεχνολογία χρησιμοποιούνταν στην Ελλάδα για τη διδασκαλία της (στα φροντιστήρια) από το 1980 (κασετόφωνο κ βίντεο) κ όταν διορίστηκα το 2010 βρήκα μαυροπίνακα με κιμωλίες. Χαιρετίζω λοιπόν τον τεχνολογικό εξοπλισμό σε κάθε αίθουσα και τον υποδέχομαι επιτέλους με χαρά, αν όντως γίνει. Τα καλά πρέπει να τα λέμε κ να μην μηδενίζουμε τα πάντα μόνο κ μόνο για την κόντρα όπως δυστυχώς κάνουν κάποιοι συνάδελφοι. (Προφανώς δεν εννοώ εσένα)
Συμφωνώ επίσης ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σου και χαίρομαι που κάποιος ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το αναφέρει, πως το προς διδασκαλία υλικό πρέπει να παρέχεται και να επικαιροποιείται συχνά από το κράτος. Τα τελευταία χρόνια μας έχουν εξαντλήσει προκρίνοντας ουσιαστικά μέσω των ΣΕΕ ως υποχρέωσή μας την παραγωγή διδακτικού υλικού την ώρα που στην αγορά κυκλοφορούν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ σειρές βιβλίων εκμάθησης ξένων γλωσσών τις οποίες χρησιμοποιούν στα φροντιστήρια και οι παραγωγοί των οποίων προφανώς πληρώνονται για το έργο τους. Ξαφνικά λοιπόν, πέρα από δάσκαλοι, πέρα από διοικητικοί υπάλληλοι, πέρα από ψυχολόγοι, πρέπει να γίνουμε κ συγγραφείς/παραγωγοί διδακτικού υλικού, ψηφιακού και μη, πέραν κάθε 8ώρου εννοείται, στο τζάμπα. Πού είναι το ΙΕΠ παρακαλώ; Γιατί επίμένουν οι ΣΕΕ να παράγουμε και να μοιραζόμαστε διδακτικό υλικό; Είναι τα βιβλία ακατάλληλα; Αν ναι, γιατί δεν ζητούν να αλλαχθούν και αντί αυτού ζητούν από εμάς ουσιαστικά να συγγράψουμε; Και αν επιθυμούν να το κάνουμε γιατί δεν ζητούν από το Υπουργείο οι υπερωρίες που χτυπάμε φτιάχνοντας υλικό να πληρώνονται;

 
Σωτήρης
18 Ιουν 2021 06:41

Θετικό βήμα αλλά όχι μόνο τεχνολογία. Μη χάσουμε την ουσία. Βλέπουμε τους μαθητές ότι είναι κολλημένοι στα τάμπλετ και κινητά με παιχνίδια όλη την ώρα μετά την τηλεκπαίδευση και κανένα ενδιαφέρον για κάτι άλλο. Οι ώρες προσκόλλησης στην οθόνη δυστυχώς τα αποπροσανατόλισαν και υπαρχει θέμα.

 
Πέτρος
17 Ιουν 2021 19:53

Καλά και αυτά και μπράβο. Αλλά στρουθοκαμιλίζουμε με το κεφάλι στην άμμο και δεν βλέπουμε το μέγιστο πρόβλημα της παιδείας.

Η ύλη είναι τεράστια σε κάθε τάξη και μάθημα, με κακογραμμένα βιβλία γεμάτα ασάφειες και λυμένα παραδείγματα σχεδόν αυτονόητα, ενώ έχουν ασκήσεις για σπίτι 10 επιπέδων ανώτερα χωρίς παραδείγματα και διαβαθμισμένη δυσκολία.

Τα παιδιά έχουν γυρίσει την πλάτη στη μαθησιακή διαδικασία και θεωρούν το μάθημα βαρετό και ανούσιο.

Χρειάζονται νέα βιβλία με πολύ μικρές ενότητες ύλης με ελάχιστη θεωρία (1 σελίδα μάξιμουμ), με 5 παραδείγματα από απλό μέχρι δύσκολο λυμένα σε βήματα με εξηγήσεις και ασκήσεις ατομικές αλλά και ομαδοσυνεργατικές έτοιμες με σαφή εκφώνηση, με διαβαθμισμένη δυσκολία και περιεχόμενο πάνω στο μάθημα (και όχι σαν να έπεσαν από το διάστημα και να αφορούν άλλο βιβλίο). Και τα βιβλία αυτά να είναι πλήρως ψηφιοποιημένα σε διαφάνειες, πηγές από διαδίκτυο και ίσως εκπαιδευτικά βιντεάκια.

Έτσι στο λίγο χρόνο της διδακτικής ώρας ο καθηγητής θα μπορεί να δείξει την ουσία κάθε παράδοσης, να παρουσιάσει τα απαραίτητα παραδείγματα με ομαδική εργασία και να δώσει και μια ατομική ή και ομαδική άσκηση στα παιδιά για την άλλη ημέρα.

Και φυσικά αξιολόγηση των μαθητών με σοβαρές αδιάβλητες γραπτές και προφορικές διαδικασίες

Εδώ ο καθηγητής κάθε μέρα κάνει αγώνα να ξεσκαρτάρει από το βιβλίο τι είναι χρήσιμο και πώς να το παρουσιάσει, παλεύει να βρεί απλές ασκήσεις για να κατανοήσουν τα παιδιά το βασικό νόημα, πρέπει να εντοπίσει από τις δεκάδες το βιβλίου κάποια κατάλληλη για τα παιδιά και να βρεί και άλλες από άλλες πηγές και όλο αυτό το υλικό ανά μάθημα να το ψηφιοποιήσει και να το παρουσιάσει ή και να μοιράσει φωτοτυπίες και σημειώσεις!!!

Δυσκολεύει πολύ έτσι η μαθησιακή διαδικασία και χάνεται πολύτιμος χρόνος ενώ ο καθηγητής πρέπει να εργάζεται 20 ώρες το 24ώρο!!!

Καλά τα εργαλεία αλλά χωρίς καλή πρώτη ύλη τι αποτέλεσμα αν βγάλεις;

 
arte
17 Ιουν 2021 15:57

Προχωρήστε...Υπάρχουν , προφανώς, ενστάσεις και παρατηρήσεις βελτίωσης για τη πρακτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής.. Πώς αλλιώς; Κάποια , πρακτικά θέματα οι εκπαιδευτικοί τα ξέρουμε καλύτερα .Οι εκπαιδευτικοί τάξης. ΚΑΙ ΟΧΙ οι συνδικαλιστές που, ενώ έχουν εμπειρία και θα μπορούσαν να έχουν λόγο προτάσεων/ βελτιώσεων/ αλλαγών , επιλέγουν τον πολιτικό λόγο ( γιατί τέτοιος είναι, κατά βάση, ο λόγος τους..)
Προχωρήστε.. Η εκπαίδευση πρέπει να πάει μπροστά.. Βρείτε τρόπο, όμως, να ακούσετε τις παρατηρήσεις των απλών εκπαιδευτικών.. Που νοιάζονται.. Αλλάξτε με παρρησία ό,τι, από τη σχεδιαζόμενη πολιτική σας, φαίνεται ό,τι δεν θα λειτουργήσει. Προχωρήστε μπροστά, διορθώστε/αλλάξτε, με βάση αυτά που θα ακούστε από τους εκπαιδευτικούς, πως πρακτικά δεν λειτουργεί (ορίστε συντεταγμένο διάλογο με απλούς, τυχαίους, εκπαιδευτικούς.) Ας μην πάμε πάλι πίσω, όμως..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ