Σχέδιο Νόμου για το πολλαπλό βιβλίο θα παρουσιάσει η υπ. Παιδείας στο υπουργικό Συμβούλιο την Τετάρτη

Το πολλαπλό βιβλίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2022-23

20/06/2021

Ενημερώθηκε: 23/06/2021, 11:25

Άκουσε το άρθρο

Σχέδιο Νόμου για την εφαρμογή   του  πολλαπλού  βιβλίου και των πολλαπλών ψηφιακών πηγών, θα παρουσιάσει η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στο υπουργικό Συμβούλιο της ερχόμενης Τετάρτης.

Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου το πολλαπλό βιβλίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το    σχολικό έτος 2022-23.

Απώτερος στόχος είναι μια συμπεριληπτική, βιωματική μαθησιακή προσέγγιση και η καλλιέργεια των απαραίτητων δεξιοτήτων των μαθητών.

Η κατάργηση του μονοπωλίου του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου, θεωρούν οι συντάκτες του Σχεδίου Νόμου για το πολλαπλό βιβλίο, συνάδει πλήρως με τη φιλοσοφία των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές.

Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή και προγραμματίζεται να ενισχυθούν από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη επιπλέον ψηφιακού υλικού και εφαρμογών.

Στο  λογαριασμό του  ΙΕΠ, έχει εγκριθεί , μέσω ΕΣΠΑ,κονδύλι 22 εκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικότερα, έχουν προβλεφθεί:

Α. 17,8 εκατ. ευρώ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών Προγραμμάτων  Σπουδών στη Γενική και την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αναλογικά προκύπτει ότι θα κοστίσει το κάθε αναλυτικό πρόγραμμα περίπου 39.000 ευρώ.

Β. 4,4 εκ ευρώ για τη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επί των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών.

Αναλογικά ο κάθε εκπαιδευτικός για την επιμόρφωσή του θα κοστίσει 27 ευρώ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΙΕΠ , αναμένονται:

Α) τα νέα προγράμματα,

Β) οι επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Με την αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών, (σ.σ. τα περισσότερα εκ των οποίων παραμένουν τα ίδια εδώ και δυο δεκαετίες)  επιδιώκεται οι μαθητές να εισέλθουν  σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος.

Ωρολόγια Προγράμματα και αναθέσεις

Α. Τα Ωρολόγια Προγράμματα θα  εξετασθούν, τόσο  βάσει των  νέων Προγραμμάτων  Προγράμματα Σπουδών  που θα εκπονηθούν από το ΙΕΠ, όσο και από το περιεχόμενο και τις  θεματικές ενότητες που θα καλύπτουν.

Β. Βάσει των νέων Προγραμμάτων Σπουδών που θα εκπονηθούν, θα καθοριστούν και οι αντίστοιχες νέες αναθέσεις των μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών.

Οδηγία

Η οδηγία που έχει δοθεί είναι:

  1.         Τα Προγράμματα  πρέπει να είναι σύντομα και κατανοητά.
  2. Παράλληλα,   να αφήνουν ανοιχτούς χώρους δράσης στους/στις εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να παρεμβαίνουν στη διαμόρφωση της διδασκόμενης ύλης ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών/τριών και τις κοινωνικές συνθήκες εντός των οποίων λειτουργεί η σχολική μονάδα και επιλέγονται οι διδακτικές πρακτικές.
  3.         Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στις μεταβατικές τάξεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, καθώς με βάση τα ισχύοντα παρατηρείται χάσμα τόσο στις μαθησιακές απαιτήσεις όσο και στη μεθοδολογία διδασκαλίας από τη μία βαθμίδα στην άλλη.

Σχόλια (26)

pacifist anarchist
|

Κάποιος της παιδαγωγικής ψυχολογίας ή της ψυχοπαιδαγωγικής μπορεί να μας δώσει παραδείγματα εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου στην παιδαγωγική;
Άρες μάρες κουκουνάρες και άλλες τόσες χαζομάρες όταν όλοι μιλούν για τις αρνητικές συνέπειες της γνωστικής υπερφόρτωσης, που όποιος έχει παιδιά κυρίως στο Δημοτικό, θα έχει φρίξει από τις συνέπειές της. Μάθε και τούτο, μάθε και εκείνο, μάθε, μάθε, μάθε. Το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη αύξηση της αδρανούς γνώσης. Οι δάσκαλοι για να κρύψουν τις αδυναμίες τους και την ασχετοσύνη τους στην ψυχοπαιδαγωγική βάζουν κάτι δεκάρια, μα κάτι δεκάρια!!!!
Ο καπιταλισμός θέλει λίγους και καλά εκπαιδευμένους για να τα φέρουν βόλτα με τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής. Βάλε τώρα και την STEM στο πρόγραμμα. Με λίγα λόγια, τα παιδιά έχουν πάθει νοητικό black out. Έλεος αδέλφια. Που πάμε; Απαιτούνται ανοικτά σχολεία για τη γνώση σύμφωνα με τις ανάγκες του καθενός. Ο καθένας να επιλέγει τι θα μάθει, πως θα το μάθει και πότε θα το μάθει. Τέλος, στην αδρανή γνώση. Οι πολιτικοί μας έχουν τον δικό τους κώδικα δεοντολογίας σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ.
'Αντε να ρωτήσουμε τους βιομηχάνους για να μας πουν για τα μαθησιακά αποτελέσματα των γνωστικών αντικειμένων στα σχολεία μας. Κατάντια και ξεφτίλα.

Και να αδερφέ μου
που μάθαμε να κουβεντιάζουμε
ήσυχα, ήσυχα κι απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα
δε χρειάζονται περισσότερα.
Κι αύριο λέω θα γίνουμε
ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια
που παίρνουνε το ίδιο βάρος
σ’ όλες τις καρδιές,
σ’ όλα τα χείλη,
έτσι να λέμε πια
τα σύκα σύκα
και τη σκάφη σκάφη.

Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε
“Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα”.
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου,
απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο.

Dieudonné Jean
|

@Μαθηματικά: Τα προγράμματα σπουδών είναι online και ο καθένας μπορεί να δει ότι η Συνδυαστική είναι υποχρεωτικό μάθημα ("Διακριτά Μαθηματικά") στα τμήματα πληροφορικής, όχι στα τμήματα μαθηματικών. Στην πληροφορική του ΕΑΠ η Συνδυαστική είναι 6 ECTS στην θεματική ενότητα Διακριτά Μαθηματικά, για παράδειγμα. Ποιο τμήμα μαθηματικών έχει υποχρεωτικό μάθημα 6 ECTS Συνδυαστική; Ποιο τμήμα μαθηματικών έχει υποχρεωτικό μάθημα Διακριτά Μαθηματικά; Ποιο τμήμα Μαθηματικών έχει υποχρεωτικό μάθημα Μαθηματικής Λογικής; Στα επιλογής χαίρω πολύ, κάθε τμήμα έχει λίγο-πολύ τα πάντα. Αυτό δεν σημαίνει ότι το πτυχίο εγγυάται την γνώση των πάντων. Εγγυάται την γνώση των υποχρεωτικών μαθημάτων.

Τώρα, το ό,τι πολλοί καθηγητές στα τμήματα πληροφορικής είναι πτυχιούχοι άλλων τμημάτων, είναι κάτι φυσικό για μια σχετικά νέα επιστήμη όπως η πληροφορική, αλλά αυτή είναι μια φθίνουσα τάση καθώς αυξάνονται οι πτυχιούχοι της πληροφορικής (και καταρρέει το μαθηματικό κατεστημένο). Ήδη, στο κορυφαίο τμήμα πληροφορικής του Ηρακλείου (γι' αυτό είναι και κορυφαίο) οι περισσότεροι καθηγητές έχουν βασικό πτυχίο πληροφορικής.

Καταχρηστικά διδάσκεται Ανάλυση στα τμήματα πληροφορικής: θα πρέπει να αντικατασταθεί με Αριθμητική Ανάλυση.

@@φιλελεύθερος
|

Η συζήτηση είναι για το νομοσχέδιο αυτό "Σχέδιο Νόμου για την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου και των πολλαπλών ψηφιακών πηγών". Γράφεις ότι οι κάτω των 65 τα κάνουμε αυτά. Συζητάς με κάποιο που διαθέτει πτυχίο φυσικής, πτυχίο χημείας, κάνει το τρίτο του πτυχίο στη βιολογία, διαθέτει τέσσερα master, θεωρητική φυσική, περιβαλλοντική χημεία, σχολική διοίκηση, τεχνολογία στην εκπαίδευση, άριστη γνώση δύο γλωσσών, πλήθος μικροτέρων διπλωμάτων και ετοιμάζεται για το πέμπτο του master στις νευροεπιστήμες. Για το διδακτορικό θα τα πούμε αργότερα. Και το σπουδαιότερο έχει προσφέρει για δεκαετίες στην εκπαίδευση. Για παράδειγμα, αυτή τη σχολική χρονιά δίδαξε φυσική και βιολογία προσανατολισμού στη τρίτη τάξη λυκείου.

65αρης εκπαιδευτικός τάξης, τέως σχολικός σύμβουλος

Μαρία
|

Μάλιστα, και εδώ ατομική ευθύνη. Η νέα μόδα τώρα και στην εκπαίδευση. Ατομική ευθύνη του κάθε εκπαιδευτικού για το βιβλίο που θα επιλέξει, ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να του ανήκουν/χρεωθούν αποκλειστικά. Απόλυτα συνδεδεμένη με την ατομική αξιολόγηση. Και εσείς συζητάτε σε ποια μαθήματα ταιριάζει και σε ποια όχι. Κρίμα......

sigxim
|

προφανώς και δεν μπορει να εφαρμοστεί (τουλάχιστον σε όλα τα σχολεία) από την χρονιά 21-22. Μαλλον θα πάει πιλοτικά (όπως όπως) και βλέπουμε.
Αυτο που με τρομάζει όμως είναι αυτό με τα νεα ωρολόγια προγράμματα και τις νέες αναθέσεις. Ποιοι θα την πληρώσουν πάλι και θα ψάχνουν ώρες ......; Μέγα ερώτημα...

Μαθηματικα
|

Η συνδυαστικη, η λογικη, η αριθμοθεωρια, η θεωρια παιγνιων, η θεωρια γραφων, η αλγοριθμικη κλπ κλπ διδασκονται στις μαθηματικες σχολες απο το 1970 στην Ελλαδα....ουτε καν υπηρχαν σχολες πληροφορικης τοτε στην εκτος των Η/Υ στη Πατρα το 1981.
Το δε βαθος γνωσεων δεν συγκρινεται καν με το επιφανειακο επιπεδο που διδασκονται στη Πληροφορικη, η οποια ακομα δεν εχει μια δικη της καθαρα στερεωμενη και αποδεδειγμενη θεωρια.
Δεν υπαρχει κατι στη Πληροφορικη που να μην προερχεται απο τα μαθηματικα σαν βασικο υποβαθρο.
Οι περισσοτεροι καθηγητες πληροφορικης ακομα και τωρα στα Πανεπιστημια - Πολυτεχνεια ειναι αποφοιτοι μαθηματικων σχολων και εν συνεχεια εκαναν ειδικευση σε πληροφορικη.
Απο που να αρχισουμε....αλγοριθμικη knuth, ασφαλεια δικτυων - θεωρια αξιοπιστιας, hash algorithms, boolean κλπ κλπ κλπ.
Τα μαθηματικα ειναι η βασιλισσα των επιστημων, η δε αριθμητικη η βασιλισσα των μαθηματικων.

polar fish
|

Τα διακριτα μαθηματικα ειναι μαθηματικα και δεν εχει σχεση με την πληροφορικη. Δεν υπαρχει επιστημη δεδομενων αλλα αναλυση δεδομενων το οποιο ειναι τμημα της εφαρμοσμενης στατιστικης. Προκειται για ενα συνδιασμο τεχνικων για να λυνεις αντιστροφα προβληματα.

Θύμιος
|

[ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές]
Πολλαπλό βιβλίο σημαίνει ότι ο μαθητής πρέπει να έχει πρόσβααση σε όλα τα βιβλία.
Όχι όπως στο πανεπιστήμιο που παίρνουν όλοι μόνον ένα βιβλίο, απλά μπορούν να μην πάρουν το ίδιο.
Το σωστό είναι να υπάρχουν όλα τα βιβλία στη βιβλιοθήκη σε αρκετά αντίτυπα για όλους και να δανείζονται για μια χρονιά.

@Sudoku
|

Ποιά συνδυαστική! Εδώ οι πιθανοτητες είναι εκτός ύλης, τα ολοκληρώματα είναι εκτός ύλης, μιγαδικοί αριθμοί εκτός ύλης. Τα Μαθηματικά στο Λύκειο είναι απλά ένα κέλυφος πλέον από πλευράς ύλης.

Πρωϊνή και απογευματινή διδασκαλία σε όλα τα σχολεία
|

Χρειάζεται αλλαγή διδασκαλίας όχι επιφανειακές αλλαγές και "πυροτεχνήματα" - πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα (π.χ Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία κ.α.) και να δοθεί χρόνος για απογευματινές καλλιτεχνικές, επιστημονικές και αθλητικές δραστηριότητες.

πχ. Σε κάθε περιοχή 4-5 Γυμνάσια και Λύκεια μπορούν να συγκροτήσουν έναν κοινό θεατρικό ή σκακιστικό όμιλο ή να προσφέρουν επικουρικά μαθήματα ξένων γλωσσών και πολιτισμού τα απογεύματα.

Μόνο έτσι θα προετοιμαστούν τα σημερινά παιδιά Δημοτικού για το 2040, όπου πλέον θα είναι απαραίτητη η ικανότητα αφομοίωσης αφηρημένων εννοιών, η επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων με αναλυτική και κριτική σκέψη καθώς και η συγκροτημένη προσωπικότητα. Σε ρεαλιστικές συνθήκες σπουδών και εργασίας στο μέλλον οι "ειδικότητες" ξεκινούν από το Πανεπιστήμιο και όχι το σχολείο και φυσικά η πολύπλευρη καλλιέργεια θα είναι εκ των ων ουκ ανευ.

@φιλελεύθερο
|

άλλο το πολλαπλό βιβλίο , άλλο οι πολλαπλές πηγές. οι κάτω των 65 στα σχολεία τα διδάσκουμε αυτά. δεν κάνουν επιστήμη τα παιδιά (ούτε κόπι-πάστε με βιββλιογραφία, ωραία παιδαγωγία) , πάιρνουν ιδέα όμως από επιστήμες και κυρίως αποκτουν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις σχολικές (από ένα καλό βιβλίο σχολικό, με σχόλια μαχίμων την πρώτη χρονιά εφαρμογής) , αλλά έρχονται σε επαφή και με λοιπές χρήσιμες δεξιότητες . πχ στη σχολική βιβλιοθήκη. ξέχασα δεν είμαστε στη φιλανδία που έχουμε βιβλιοθήκη, δεν γίνεται κακός χαμός από φωνές και περπατάμε με τις κάλτσες σε μερικά σχολεία.

ΔΕΠ
|

Δυστυχώς πανε να κάνουν άλλη μια τρύπα στο νερό, απλά γιατί νομίζουν ότι ο όρος "πολλαπλό βιβλίο" είναι αυτοσκοπός. Δεν χρειάζονται πολλαπλά βιβλία ούτε πουθενά στον κόσμο μαθαίνεις Μαθηματικά ή Φυσική από "πολλαπλά βιβλία". Αυτό ταιριάζει ίσως σε άλλα αντικείμενα (Νομική, Ιστορία, Κοινωνιολογία, κλπ) αλλά όχι στις θετικές επιστήμες. Εκεί χρειάζεται ΕΝΑ καλό σύγγραμμα, συνεκτικό (που πάντως δυσκολεύονται να κατασκευάσουν μέσω του Υπουργείου εδώ και δεκαετίες). Καλά συγγράμματα για το γυμνάσιο και το λύκειο, που εφαρμόζουν αποτελεσματικές μεθόδους διδακτικής, δεν αναλώνονται μόνο στους υπολογισμούς και τις ανθυπολεπτομέρειες, υπάρχουν αρκετά διεθνώς. Το μόνον που χρειάζεται είναι μια καλή μετάφραση - η, μια καλή αντιγραφή.
Αλλιως ας μας εξηγήσουν τι θα κάνουν οι μαθητές με πολλαπλά συγγράμματα στα Μαθηματικά ή τη Φυσική, όταν στο ένα σύγγραμμα η ύλη είναι οργανωμένη με διαφορετική σειρά για το ίδιο θέμα, οι μεταβλητές, συμβολισμοί κλπ είναι διαφορετικά σε σχέση με το άλλο σύγγραμμα. Χειρότερη ιδέα δεν έχω ακούσει. Καλές οι πολλαπλές πηγές αλλά δεν είναι "δια πάσαν νόσον...".

@Στρ. Βούρβαχης
|

Από αυτά που λέτε για τα ολοκληρώματα, την επίλυση με χαρτί και μολύβι και τη γεωμετρία, ελπίζω ότι είστε τελείως άσχετος με την επιστήμη και τη διδασκαλία των Μαθηματικών. Η εντύπωση που έχετε για το πως μαθαίνει και κατανοεί κανείς τα μαθηματικά δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αν σας ενδιαφέρει μπορείτε να ψάξετε να δείτε πως διδάσκουν μαθηματικά και γεωμετρία στα καλύτερα τμήματα Μαθηματικών του κόσμου.

ΝΙΚΟΛΑΣ Δ.
|

Το πολλαπλό βιβλίο δεν πρέπει να εφαρμοστεί στα μαθήματα προσανατολισμού
της Γ΄Λυκείου γιατί θα γίνει χαμός στη διόρθωση των γραπτών των υποψηφίων
όπως ακριβώς έγινε γύρω στο 2000 , στα μαθήματα της Φυσικής κ της Πληροφορικής νομίζω.
Ας ρωτήσει κανέναν παλαιότερο η κ. Υπουργός για να μάθει ......................

Sudoku
|

Αν πρόκειται να εισαχθεί η Συνδυαστική, θα πρέπει να μπει στο πρόγραμμα σπουδών της πληροφορικής, όχι των μαθηματικών. Η Συνδυαστική (Διακριτά Μαθηματικά) είναι υποχρεωτικό μάθημα σε όλα τα τμήματα πληροφορικής, σχεδόν σε κανένα τμήμα μαθηματικών. Οι περισσότεροι καθηγητές μαθηματικών που διδάσκουν σήμερα στα σχολεία δεν το έχουν διδαχθεί το μάθημα. Αντίθετα, όλοι οι απόφοιτοι πληροφορικής το έχουν διδαχθεί (και το εφαρμόζουν στον προγραμματισμό).

φιλελεύθερος
|

Η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου και των πολλαπλών ψηφιακών πηγών είναι μια αναγκαστική κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Αναμφίβολα αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Θα χρειαστεί χρόνος για να αλλάξει η νοοτροπία των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Σήμερα ένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βασίζεται στο ένα βιβλίο τη στιγμή που η γνώση είναι διαθέσιμη από πολλές πηγές σε διάφορες αναπαραστάσεις. Σήμερα όλοι επενδύουν στα data και στην επεξεργασία τους. Κανένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να αγνοήσει αυτή την τάση. Δυστυχώς έχουμε και στο σημείο αυτό καθυστερήσει. Η προσπάθεια θα είναι μακρόχρονη. Δεν καταλαβαίνω την γκρίνια. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Έχουμε καθυστερήσει. Συγχαρητήρια στο υπουργείο.

Στρ. Βούρβαχης
|

Το μάθημα των μαθηματικών είναι απαρχαιωμένο. Επίλυση ολοκληρωμάτων και υπολογισμός παραγώγων με χαρτί και μολύβι δεν κάνει ούτε για ένα σύγχρονο τμήμα μαθηματικών, πόσο μάλλον για ολόκληρα επιστημονικά πεδία. Επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός με νέα μαθηματικά, συνδυαστική, προτασιακή λογική, θεωρία συνόλων. Η γεωμετρία καλό είναι να καταργηθεί. Αυτά είναι μαθηματικά για το 500 π.Χ, όχι για την εποχή μας. Κάνει ζημιά η γεωμετρία γιατί δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο αφαίρεσης το οποίο απαιτεί το σύγχρονο επιστημονικό επίπεδο: μαθαίνει τον μαθητή ας πούμε ότι δύο σημεία Α και Β είναι κατ' ανάγκην διαφορετικά, πράγμα ξένο προς την σύγχρονη μαθηματική γλώσσα.

Στην in silico εποχή η σχολική βιολογία έχει μείνει στο in vivo και στο in vitro.

Στην φυσική διδάσκουν με ασκήσεις επίλυσης εξισώσεων με χαρτί και μολύβι, ενώ θα μπορούσαν να διδάσκουν πραγματική ("επιστημονική") μοντελοποίηση των φαινομένων με την βοήθεια της πληροφορικής.

Στην χημεία όταν τερματίζει η απλή μέθοδος των τριών, αυξάνει η ερμηνευτική εντροπία της εκφώνησης.

@ Από τις λίγες σωστές αποφάσεις
|

και πολλές κοροϊδίες : δηλαδή τόσα χρόνια σε ανάθεση και διαγωνισμό ένα πλήρες και αξιόλογο βιβλιο αναφοράς δεν μπορούμε και θα εμφανιστούν πλήθος άριστα βιβλία για επιλογή; πολύ σανό τρως και σερβίρεις μαζί με το μαρούσι. έχουμε μερικά καλά βιβλία (που θέλουν επίσης βελτίωση με υποβολή προτάσεων από μάχιμους, αλλά δεν... ). τα δε ερωτήματα του Στράτου (και πολλών εξ ημών) ποιος θα τα απαντήσει;;;;; οεο;

Πώ πω υποκρισία!
|

Και στο τέλος θα εξετάζονται... στην αποστήθιση! Το πολλαπλό βιβλίο μας μάρανε, ίσα για να τρελλάνουμε τα παιδιά. Αν δεν καταργηθεί η αναχρονιστική και άχρηστη αποστήθιση, κανένα πολλαπλό βιβλίο δεν μας σώζει. Παρεπιπτόντως, το υπουργείο γνωρίζει τον φόρτο εργασίας των παιδιών στο σπίτι; Γνωρίζει ότι τα παιδιά ξοδεύουν τον χρόνο τους σε μια άχρηστη παπαγαλία; Κι έχει το θράσσος να μιλά για αριστείες κι άλλα τέτοια μαγαλειώδη!!

Φυσικός
|

Όλοι ξέρουμε ότι του χρόνου δεν θα υπάρχουν πολλαπλά βιβλία, γιατί απλούστατα δεν έχουν τελειώσει τα αναλυτικά προγράμματα, δεν έχουν προκηρυχθεί διαγωνισμοί για βιβλία και φυσικά δεν θα έχουν γραφτεί τα βιβλία. Δεν πειράζει, πολιτικοί είναι και τους έχουμε συνηθίσει να λένε ανακρίβειες και ασύστολα ψέματα. Δείγμα της ανικανότητάς τους είναι και κυρίως της ανοχής μας.

'
|

Είναι προφανές ότι έχει γίνει πληκτρολογικό λάθος... το 2022 θα γίνει η εισαγωγή.
Από την «Οδηγία» φαίνεται ότι έμπειροι εκπαιδευτικοί έχουν πιάσει το τιμόνι.
Ως γεροντότερος τους συμβουλεύω να το κρατάνε καλά, το βαπόρι είναι τρελό και οι ναύτες πονηροί...

Στράτος
|

Δύο ερωτήματα γύρω από αυτή την αλλαγή που σχεδιάζει η κ. Κεραμέως αναμένουν απάντηση. Αφού το πολλαπλό βιβλίο θα εφαρμοστεί από το ερχόμενο σχολικό έτος 2021-2022:
1) Τα περσινά βιβλία γιατί ήδη τυπώθηκαν και ξεκίνησε η διανομή του στα σχολεία; Μία επιλογή του εκπαιδευτικού θα είναι το (τυπωμένο) ήδη υπάρχον βιβλίο και άλλη κάποιο από τα πολλά, που θα διατίθενται μόνο σε ψηφιακή μορφή (pdf);
2) Αφού τα νέα ετοιμαζόμενα Προγράμματα Σπουδών δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί πως και πότε θα ετοιμαστούν τα πολλά βιβλία μεταξύ των οποίων θα επιλέγει ο εκπαιδευτικός και αυτό μάλιστα θα έχει γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο; Ή μήπως κάποιοι ήδη γνωρίζουν τα νέα Προγράμματα Σπουδών και ετοίμασαν βιβλία;

Υπάρχουν φυσικά και άλλα πρακτικά ερωτήματα όπως εάν πλέον οι μαθητές (και οι εκπαιδευτικοί) θα μελετούν σχολικά εγχειρίδια μόνο μέσω tablet ή εάν θα καταργηθούν πλήρως τα έντυπα σχολικά βιβλία, κ.α. πολλά. Μερικά ίσως προβλέπονται στις διατάξεις του νομοσχεδίου που αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και δικαιολογημένη επιφυλακτικότητα.

Από τις λίγες σωστές αποφάσεις του υπουργείου
|

Πολύ θετική κίνηση. Πρέπει να πάψει η δικτατορία του ενός βιβλίου. Κατ' εξαίρεση το πολλαπλό βιβλίο δεν πρέπει να ισχύσει για τα μαθήματα προσανατολισμού της γ λυκείου που εξετάζονται στις πανελλαδικές. Ίσως και για τα μαθήματα που εξετάζονται στις ενδοσχολικές εξετάσεις του λυκείου δεν θα πρέπει να ισχύσει, λόγω της άντλησης των μισών θεμάτων από την τράπεζα θεμάτων.

'
|

Μα σοβαρούς είχαμε αλλά δεν ευδοκίμησαν!...
Είμαστε αχάριστοι!...

Καλό είναι το πολλαπλό βιβλίο, αλλά
|

α) θα είναι pdf
β) θα έχουν περισσότερη ύλη οι μαθητές και θα αυξηθούν τα φροντιστήρια.

Μήπως καλύτερα λίγα και ουσιαστικά παρά γνωστικός φόρτος;

λογικά ακούγονται κάποια
|

τα λέμε χρόνια, αλλά σοβαρότητα δε βλέπουμε - ούτε οι διορισμένοι και παγιωμένοι μόνιμοι διευθυντές εκπαιδευσης ούτε το πολλαπλό θα λύσουν τα θέματα , χειρότερα τα κάνουν σε ηθικό και πρακτικό αντίστοιχα επίπεδο. περαστικά τους και περαστικά μας , να έρθει κανας σοβαρός να γίνει τίποτα της προκοπής στην εκπαιδευση

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ