Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Μοριοδοτούμενο εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση από το ΕΚΠΑ

Το πρόγραμμα πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου 4589 (ΦΕΚ 13/29-01-2019) ως προς τη μοριοδότηση (2 μονάδες) για διορισμούς - προσλήψεις εκπαιδευτικών
Δημοσίευση: 23/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης  «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Θεωρητικές και Βιωματικές Προσεγγίσεις»   παρέχει το E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).

 Για την υποβολή αιτήσεων πατήστε εδώ

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου 4589 (ΦΕΚ 13/29-01-2019) ως προς τη μοριοδότηση (2 μονάδες) για διορισμούς - προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Η έναρξη των μαθημάτων έχει οριστεί στις 27/9/2021.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Θεωρητικές και Βιωματικές Προσεγγίσεις» στοχεύει στην κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευομένων σχετικά με ζητήματα που αφορούν την εθνική και πολιτισμική ετερότητα στην κοινωνία και στο σχολείο, αλλά και στη διατύπωση των βασικών αρχών για την εκπαιδευτική της διαχείριση με έναν διαπολιτισμικό προσανατολισμό.

Μεταξύ άλλων, αποσαφηνίζονται οι βασικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης καθώς και τα μοντέλα κοινωνικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης της ετερότητας.

Αναλύονται οι βασικοί θεωρητικοί όροι της κοινωνικής ψυχολογίας, όπως τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις.

Αφού προσδιοριστούν οι έννοιες των στερεοτύπων και της προκατάληψης, αναπτύσσονται τεχνικές διερεύνησης αλλά και αποδόμησής τους.

Επιπλέον, μελετώνται τα βασικά χαρακτηριστικά του διαπολιτισμικά ικανού εκπαιδευτικού, καθώς και ζητήματα που αφορούν την προσωπική αλλά και την επαγγελματική του ταυτότητα.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, θα αποσαφηνιστούν οι βασικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης καθώς και τα μοντέλα κοινωνικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης της ετερότητας.

Αναλύονται οι βασικοί θεωρητικοί όροι της κοινωνικής ψυχολογίας, όπως τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, ώστε να καταστούν σαφείς και ξεκάθαρες οι διαδικασίες κατασκευής του άλλου ως απειλή.

Αφού προσδιοριστούν οι έννοες των στερεοτύπων και της προκατάληψης, αναπτύσσονται τεχνικές διερεύνησης αλλά και αποδόμησής τους.

Επιπλέον, μελετώνται τα βασικά χαρακτηριστικά του διαπολιτισμικά ικανού εκπαιδευτικού, ο οποίος μπορεί να διασφαλίσει τους όρους ανάπτυξης της διαπολιτισμικής επικοινωνίας στην τάξη του, καθώς και ζητήματα που αφορούν την προσωπική αλλά και την επαγγελματική του ταυτότητα.

Ακόμη, εξετάζονται οι βασικές διαστάσεις του προσφυγικού φαινομένου καθώς και η σχολική ένταξη των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τέλος, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη σχολική τάξη και την ανάγκη εφαρμογής διδακτικών προσεγγίσεων που να χρησιμοποιούν βιωματικές και συνεργατικές τεχνικές ανάπτυξης της ενσυναίσθησης.

Κατά τη διάρκεια του 7μηνου Προγράμματος παρέχεται συνεχής εκπαιδευτική υποστήριξη, βασιζόμενη στις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων, διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι o Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα https://elearningekpa.gr/courses/diapolitismiki-ekpaideusi-theoritikes-k...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.