Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πως θα διαμορφωθούν οι βάσεις στις φετινές Πανελλαδικές

Δημοσίευση: 24/06/2021

Σύνταξη -  επιμέλεια:Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός
Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Επιστημονικός Διευθυντής - Σύμβουλος Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
www.diakrotima.gr

Ένα σημαντικό μέρος των φετινών Πανελλαδικών ολοκληρώθηκε με την εξέταση και του 4ου μαθήματος για τους υποψηφίους των ΓΕΛ. Η διαδικασία βέβαια συνεχίζεται καθώς έχουμε την εξέταση και των λοιπών μαθημάτων για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, τα ειδικά μαθήματα και τις προκαταρτικές εξετάσεις και φυσικα την ανακοίνωση των βαθμολογίων που θα σημάνει και την αφετηρία για την κατάθεση των φετινών μηχανογραφικών όπου ενδεχομένως και λόγω της ΕΒΕ να μεταφερθεί και λίγες μέρες αργότερα.

Μάλιστα, φέτος το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να επιδείξει έντονα αντανακλαστικά και να επισπεύσει και επιμέρους διαδικασίες καθώς θα έχει -επί της ουσίας- να εφαρμόσει για πρώτη φορα τόσο το παράλληλο μηχανογραφικό όσο και το παραδοσιακό μηχανογραφικό που θα έχει μια νέα σημαντική παράμετρο που δεν είναι άλλη από την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα τη συζήτηση μονοπώλησε η Ε.Β.Ε., οι σκέψεις και η αγωνία των υποψηφίων, δεν παύει παραδοσιακά να επικεντρώνεται στις «κλασικές» βάσεις εισαγωγής. Βέβαια, ο κάθε υποψήφιος φέτος, πρώτα θα πρέπει να εξετάσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής για να γνωρίζει αν έχει τη δυνατότητα καταρχάς να δηλώσει το εκάστοτε τμήμα και εν συνεχεία, εφόσον «πιάσει» την τελική βάση εισαγωγής, τότε θα μπορεί να εισαχθεί σε αυτό.

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά πάντως, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, περι τα τέλη του Αυγούστου την τελική εικόνα που θα αποτυπωθεί, καθώς εκτιμάται πως θα έχουμε σημαντικές διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τρεις είναι οι βασικοί που θα διαμορφώσουν κατά κύριο λόγο τις βάσεις και τις επιμέρους αυξομειώσεις τους:

1. Οι θέσεις των εισακτέων

2. Οι επιδόσεις των υποψηφίων και

3. Οι δηλώσεις προτίμησης όπως θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό.

Με βάση τα προαναφερθέντα αποτυπώνεται μια αρχική εικόνα ως προς το εξής:

- Τη φετινή χρονιά είχαμε 35 τμήματα στα οποία μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων. Σε αυτά, εκ των πραγμάτων, αυτή η παράμετρος θα συμβάλει προς την πίεση προς τα πάνω της βάσης, της ανόδου δηλαδή των απαιτούμενων  μορίων εισαγωγής, εφόσον βέβαια, συντελέσουν και οι λοιποί παράγοντές (2 & 3) προς αυτήν την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, στο τμήμα Αστυφυλάκων έχουμε φέτος, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά λιγότερες από  τις μισές θέσεις! Το τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, φέτος θα προσφέρει 54 λιγότερες θέσεις και ο συνολικός φετινός αριθμός των εισακτέων θα είναι 300. Όπως επίσης και το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Αιγάλεω (ΠΑΔΑ) όπου οι προσφερόμενες θέσεις είναι -72 κ.ο.κ. Από την άλλη, έχουμε τμήματα με σημαντική αύξηση θέσεων που συνεπάγεται πως αυτή η παράμετρος θα συμβάλει στην μείωση της βάσης της εισαγωγής ή και στη συγκράτηση ενδεχόμενης ανόδου. Για παράδειγμα, φέτος στη σχολή Πλοιάρχων ΑΕΝ  προφέρονται 830  θέσεις έναντι 613 το 2020. Η Σχολή Ευελπίδων (Όπλα) θα έχει διπλάσιους εισακτέους (247) συγκριτικά με την περσινή χρονιά, αρκετά θετικό στοιχείο για τoυς ενδιαφερόμενους μαθητές οι οποίοι ενδεχομένως να δουν μια σχολή που παραδοσιακά κυμαίνεται σε βαθμολογίες άνω των 15.000 μορίων την τελευταία τριετία, να δίνει ευκαιρίες εισαγωγής με χαμηλότερες βαθμολογίες φέτος. Παρομοίως και για τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών, οι 52 περισσότερες θέσεις φέτος να βοηθήσουν στην εισαγωγή και φέτος με μικρότερο απαιτούμενο αριθμό μορίων.

- Όσον αφορά τις επιδόσεις των υποψηφίων και των εκπαιδευτικών υφίσταται μια συγκρατημένη αισιοδοξία αναφορικά με τα φετινά θέματα τα οποία σε γενικές γραμμές ήταν ευκολότερα, συνολικά, από την περσινή χρονιά, δεδομένο το οποίο να οδηγήσει σε καλύτερές επιδόσεις στις διάφορες κλίμακες των βαθμολογιών. Εδώ ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε το εξής: Εφόσον πράγματι αποδειχθεί ότι οι φετινοί υποψήφιοι γράψαν αισθητά καλύτερα έναντι της προηγούμενής χρονιάς αυτόματα θα έχουμε δυο αποτελέσματα. Αρχικά, η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα κινηθεί σε σχετικά υψηλά επίπεδα καθώς ο μέσος όρος του πεδίου είναι η μια από τις δυο τιμές που θα τη διαμορφώσει. Εν συνεχεία, ευκολότερα θέματα και καλύτερες επιδόσεις, εύλογα σημαίνουν στην πλειονότητα των τμημάτων και άνοδο των μορίων!

Τέλος, οι προτιμήσεις των υποψηφίων πάντοτε είναι ο παράγοντας Χ που φυσικα θα ορίσει τις τελικές διακυμάνσεις των βάσεων στα τμήματα. Αναμφίβολα, οι παραδοσιακές επιλογές όπως η Νομική, η Ιατρική, οι Πολυτεχνικές Σχολές κ.λπ. δύσκολα διαφοροποιούνται και αυτός είναι και ο λόγος που συγκεκριμένα τμήματα, εδώ και αρκετά χρόνια, βρίσκονται στο «ρετιρέ» των βάσεων. Ωστόσο, αρκετά είναι και τα τμήματα τα οποία

-ανάλογα με την εκάστοτε χρονική/οικονομική συγκυρία- κερδίζουν ή και χάνουν σημαντικό αριθμό προτιμήσεων όπως π.χ. τα Παιδαγωγικά τμήματα. Ήδη, σχετικές μελέτες και αναλύσεις όπως αυτή που υλοποίησε πρόσφατα η επιστημονική ομάδα της εταιρείας συμβούλων εκπαίδευσης & σταδιοδρομίας EMPLOY EDU σε Εργαστήριο  Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής «Μιχάλης Κασσωτάκης» του ΕΚΠΑ δείχνουν μια στροφή σε συγκεκριμένους κλάδους λόγω της πανδημίας που ενδεχομένως θα αποτυπωθούν στο φετινό μηχανογραφικό. Εάν λοιπόν ορισμένες κατηγορίες τμημάτων -επιστημών όπως π.χ τα τμήματα-επαγγέλματα πρόνοιας συγκεντρώσουν και περισσότερες προτιμήσεις αλλά και καλύτερες βαθμολογίες, τότε πολύ πιθανό να έχει τεθεί η βάση για μια σημαντική άνοδο μορίων ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Σε αναμονή λοιπόν και των βαθμολογιών (που έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία), μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί περιμένουν και τα τελευταία δεδομένα προκειμένου να ολοκληρωθεί και η φετινή βαθμολογική εικόνα. Σε κάθε περίπτωση αυτό που δεν πρέπει να παραβλέπουμε είναι πως, ανεξαρτήτως της εκτίμησης της πορείας των βάσεων, πλήρη εικόνα θα έχουμε με την επίσημη ανακοίνωση τους τον Αύγουστο. Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα πρέπει -ειδικα φέτος- να είναι ιδιαίτερα προσεκτική, να γίνει με τη συνδρομή έμπειρων εκπαιδευτικών και συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε να αξιοποιήσει ιδανικά τις βαθμολογίες του κάθε υποψηφίου και να τον οδηγήσει ένα βήμα πιο κοντά προς τους ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς του στόχους.

Ετικέτες: 
Διακρότημα

Σχόλια (8)

 
Εκπαιδευτικος
28 Ιουν 2021 20:31

Εμείς που διορθώνουμε πανελλήνιες,ξαναλέω πως δεν είναι έτσι πως Παρουσιαζονται οι βαθμολογίες.Η δύσκολη χρονιά επηρέασε τους μαθητές,μην την κάνετε χειρότερη.Ενσυναισθηση δεν υπάρχει;Σταματήστε τις ανούσιες προβλέψεις και αφήστε για λίγο ήσυχα τα παιδιά.

 
Δημήτρης
27 Ιουν 2021 23:41

Ευχαριστώ πολύ τον Γονιο και τον Εκπαιδευτικο , για την ενημέρωση !!
Αφού τα θέματα ήταν «εύκολα», πως δεν έγραψαν τα παιδιά ?? Που να βρεις ενσυναίσθηση σήμερα , για να αντιληφθείς τη μεταβλητή «κατάσταση», όλων των παιδιών αυτής της Ταλαίπωρης Χώρας ? Θα ρθει η απάντηση από τα αποτελέσματα και τότε όλοι αυτοί που έτρεξαν να προλάβουν να γράψουν κάτι να δούμε τι θα πουν ?? Και γω μαθηματικός είμαι αλλά ο γιος μου έγραφε ΟΧΙ ΕΓΩ !!! Εύχομαι υγεία σε όλους σας και να στε πιο προσεκτικοί και φειδωλοί στις προβλέψεις σας !!!!

 
Εκπαιδευτικος
27 Ιουν 2021 20:38

Εμείς οι εκπαιδευτικοί που διορθώνουμε πανελλήνιες ,δε βλέπουμε μεγάλες επιδόσεις,Θα σας εκπλήξουν τα αποτελέσματα.Ετσι λέγατε και πέρσι και όταν βγήκαν οι βαθμοί λέγατε άλλα.Στο τρίτο πεδίο λέγατε ότι τουςκατεστρεψε η χημεία και τελικά η βιολογία που λέγατε καλά ,δεν έγραψαν τα παιδιά.Σταματηστε τις προβλέψεις αν δε βγουν οι βαθμοί.

 
Εκπαιδευτικος
27 Ιουν 2021 19:51

Εγώ διόρθωσα έκθεση,στα ίδια επίπεδα με πέρσι οι βαθμολογίες.Δε νομίζω ότι θα είναι ανεβασμένες στην έκθεση.Οπως πέρσι θα είναι.

 
Γονιος
27 Ιουν 2021 19:43

Αν μείνουν έξω παιδιά που εχουνγραψει10000 μόρια και άνω ή και λίγο πιο κάτω δεν τους σώζει τίποτα.Οσο δε για τις εκτιμήσεις, τα θέματα δεν ήταν και τόσο απλά όσο παρουσιάζονται.Τα παιδιά φαίνονται επηρεασμένα από όλο αυτό που συνέβη.Επειδη διορθώνουμε γραπτά και ειδικά χημεία και μάλιστα τρίτο πεδίο το 50% κάτω από τη βάση και πάνω από 18 κανείς.Απο που παίρνετε όλοι εσείς τις πληροφορίες και τρελαίνεται τους μαθητές; Πόση αναλγησία πια;

 
Ανακατανομή θέσεων εισακτέων
27 Ιουν 2021 17:05

Κάθε καλοκαίρι τα ΜΜΕ ασχολούνται υπερβολικά με τις βάσεις εισαγωγής ενώ η ρίζα του προβλήματος είναι η χωροταξική και ακαδημαϊκή οργάνωση των σχολών. Υπάρχουν τμήματα που πρέπει να συγχωνευθούν και τμήματα που πρέπει να ενισχυθούν ανεξαρτήτως βάσης εισαγωγής.

πχ. Όλα τα πρώην τμήματα ΤΕΙ σε Αττική και Θεσσαλονίκη πρέπει να ενσωματωθούν στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά και να μη δέχονται ξεχωριστά νέους εισακτέους (πχ. δύο τμήματα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών των 150 φοιτητών μπορούν να συνενωθούν και να δέχονται 200 εισακτέους).

Το πλεόνασμα θέσεων μπορεί να κατανεμηθεί στα βιώσιμα περιφερειακά ΑΕΙ (πχ. Κρήτη, Θεσσαλία, Θράκη, Ήπειρο, Πάτρα), τα οποία πρέπει να ενισχυθούν ώστε να μη χάνουν τους μισούς πρωτοετείς λόγω μετεγγραφών.

Χρειάζονται τομές και αλλαγές και πρέπει οι πανεπιστημιακοί να προτείνουν άμεσες λύσεις.

https://www.esos.gr/arthra/73076/sygklitos-pan-patronnai-stin-anadiarthr...

 
Μαίρη
26 Ιουν 2021 13:09

Κανένας από τους αναλυτές δεν έχει αντιληφθεί ότι για τη διαμόρφωση της ΕΒΕ λαμβάνεται υπόψη και ο μέσος όρος των εσπερινών λυκείων?Η ΕΒΕ θα είναι χαμηλότερη από ο,τι την υπολογίζουν όλοι για τον παραπάνω λόγο.Το αναφέρει σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου.

 
Δημήτρης
25 Ιουν 2021 21:36

Υπάρχει κάποια ένδειξη προς ποια κατεύθυνση κινούνται οι βαθμολογίες πχ στο 2ο πεδίο ?? Ρωτάω ως πατέρας υποψήφιου στο 2ο πεδίο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ