Η Εξεταστέα -Διδακτέα Ύλη των Λατινικών Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2021-2022

Από το επόμενο σχολικό έτος 2021-22 οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας .

24/06/2021

Ενημερώθηκε: 25/06/2021, 09:58

Άκουσε το άρθρο

Εγκλυκλιο  με  την εξεταστέα-διδακτέα ύλη του μαθήματος των Λατινικών της Γ ́ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών για το σχολικό έτος 2021-2022, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 29/03-06-2021) και το με αρ. πρωτ. 98/ΕΟΕ/11-06-2021 έγγραφο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Υπενθυμίζεται ότι από το επόμενο σχολικό έτος 2021-22 οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται  στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας .

Η σχετική διάταξη του  υπουργείου  Παιδείας,που ψηφίστηκε στη Βουλή,  προβλέπει τα εξής:

Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας. Από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της υποπερ. βα ́ της περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013, όπως η περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται με την παρ. 5 του άρθρου 7 του παρόντος.

Σχόλια (37)

ΚΙΤΣΑ
|

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΞΑΝΑΔΩΣΟΥ? ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΤΕΙ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΘΑ ΑΝΤΕΞΟΥΝ? ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ

Αχ, αυτός ο κοινωνικός αυτοματισμός
|

Τι καλά που δουλεύει!! Μα αφού, σου λέει, μπήκαν τα άχρηστα Λατινικά φταίνε αυτοί οι βολεμένοι φιλόλογοι που τα έχουν καλά με την εξουσία και μας παίρνουν τις ώρες. Τι απίστευτα ψευτοδιλημματα για χρήσιμες και άχρηστες γνώσεις. Λατινικά ή Κοινωνιολογία άραγε;; Αντί να σκεφτούμε το δικαίωμα των μαθητών να διδάσκονται τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν και να εξετάζονται σε όσα επιθυμούν. Μην μασάτε κατασκευασμενα διλήμματα. Και Λατινικά και Κοινωνιολογία. Ο εχθρός δεν είναι ούτε οι φιλόλογοι ούτε η μία από τις δύο γλώσσες (μαζί με την αρχαία ελληνική) που θεμελιωσαν τον δυτικό πολιτισμό. Ο εχθρός είναι ο κοινωνικός αυτοματισμός, ο κοινωνικός δαρβινισμος και άλλα σε - ισμος που ζούμε το τελευταίο διάστημα.

Νικόλας Άρτα
|

Θα βγουν επιτέλους οι του Υπουργείου να διευκρινίσουν τα σκοτεινά σημεία της ύλης ή θα μας σπάσουν τα νεύρα καλοκαιριάτικα??????Τα κείμενα της Β θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες????Οι μεταφράσεις της Γ θα είναι εντός ύλης????Η γραμματική και το συντακτικό της Β????Ήμαρτοοοοον

Άλλη κεραμίδα
|

@Dario Moutso 21:00
"δεν με ενοχλεί να κάνει ο καθηγητής του σχολείου ιδιαίτερα αυτό που μ' ενοχλεί είναι ότι τα λεφτά που παίρνει είναι <<μαύρα>>"
Είναι νόμιμο ή παράνομο, το να κάνει ο καθηγητής του σχολείου ιδιαίτερα? Εάν πχ ο Εσκομπάρ πλήρωνε φόρους, θα ήταν όλα καλά λέτε?

Γεωργιαννα
|

Συγγνώμη, στις πανελληνιες θα ειναι στην υλη τα κειμενα και της β' και της γ' ή "μονο" της Γ' τάξης?

Dario Moutso
|

@Δεν πάμε καλά 27 Ιουν 2021 18:49

Αγαπητέ συνάδελφε,
Οι καθηγητές στα φροντιστήρια δεν είναι ούτε εξωγήινοι, ούτε απόγονοι των μάο-μάο ούτε νεφελίμ ούτε .. ούτε.. ούτε. Είναι και αυτοί εργαζόμενοι με οικογένειες και υποχρεώσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι η πολιτεία θα πρέπει να προγραμματίζει με βάση τον προγραμματισμό των φροντιστηρίων. (Εάν ο προγραμματισμός της είναι σωστός ή λάθος είναι άλλη κουβέντα και να την κάνουμε όποτε θες)
Η δημόσια εκπαίδευση δεν είναι ούτε παραγωγική ούτε αποδοτική ούτε ποιοτική, με αποτέλεσμα τα φροντιστήρια ν' <<ανθούν>>, και καλά κάνουν. Προσφέρουν την εκπαίδευση που δεν μπορεί να προσφέρει το κράτος. Αυτή είναι η αλήθεια. Θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό; Φυσικά και ΟΧΙ. Δεν θα έπρεπε να υπήρχαν τα φροντιστήρια (ή τα ιδιαίτερα, άλλη <<πονεμένη ιστορία>>, και για να μην παρεξηγηθώ δεν με ενοχλεί να κάνει ο καθηγητής του σχολείου ιδιαίτερα αυτό που μ' ενοχλεί είναι ότι τα λεφτά που παίρνει είναι <<μαύρα>>, μ ενοχλεί το <<μαύρο>> χρήμα από όπου και αν προέρχεται).

Δεν πάμε καλά
|

Dario Moutso 27 Ιουν 2021 16:15

Γιατί αγαπητέ μου οι καθηγητές στα φροντιστήρια δεν είναι εργαζόμενοι με οικογένειες και υποχρεώσεις;;;Μήπως θεωρείτε ότι είναι εξωγήινοι ή απόγονοι της φυλής Μάο-Μάο;;;Αλλά ξέχασα είναι τόσο αποδοτική και παραγωγική η δημόσια εκπαίδευση που τα φροντιστήρια θα έπρεπε να καούν στο πυρ το εξώτερον...Αυτά τα κολλήματα ανήκουν σε άλλες δεκαετίες...Θλίβομαι...

Dario Moutso
|

@Δεν πάμε καλά 27 Ιουν 2021 09:57
Ε, άμα είναι ν αλλάξει ο προγραμματισμός των φροντιστηρίων.....

Πολίτης
|

Για να γίνει το χατήρι 20 πανεπιστημιακών....ξοδεύουμε.....χωρίς κανένα όφελος το χρόνο των παιδιών μας....σε θέματα που δεν τους προσφέρουν το παραμικρό.....!!!
Ούτε το 10% των μαθητών της θεωρητικής κατεύθυνσης δεν αφορά το μάθημα των Λατινικών σε επίπεδο Λυκείου. Μπορούν άνετα στο πανεπιστήμιο να τα διδαχθούν....!!!
Είναι άραγε..... εφόδιο για τη πραγματική ζωή των παιδιών μας .....για το 2030 ,η κατασπατάληση του χρόνου τους , να μάθουν για την αφαιρετική και το γερούνδιο....;
ΆΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ....ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.........ΔΥΣΤΥΧΩΣ.....

Δεν πάμε καλά
|

Εντελώς αντιπαιδαγωγική και με πολλά ασαφή σημεία η ύλη που ανακοίνωσαν.Θα πρέπει να αλλάξει όλος ο προγραμματισμός των φροντιστηρίων και των υποψηφίων και τα βοηθήματα που κυκλοφορούν πρέπει να επανεκδοθούν γιατί σε καμία περίπτωση δεν την καλύπτουν.Έλεος!!!!Γιατί πρέπει να συμβεί αυτό μέσα σε συνθήκες πανδημίας;;;;;;Καμία επαφή με την πραγματικότητα δυστυχώς.Ας ελπίσουμε ότι θα διορθωθεί σύντομα αυτό που ανακοινώθηκε.

Φιλόλογος Αμάρυνθος
|

Θα μας πείτε επιτέλους υπεύθυνα αν οι μεταφράσεις είναι εντός ύλης;Θα εξεταστούν;Θα πιάνουν 8/20 όπως πριν;Ζητήστε διευκρινίσεις κύριοι συνάδελφοι γι'αυτήν την εξοντωτική και άκρως εχθρική για τα παιδιά αισχρή ύλη που ανακοινώθηκε.

Δον Κιχώτης
|

@ Ρίγη συγκίνησης
Παρόλο που στα εσώτερα, κύριε, της ψυχής σας είναι όντως φανερό το ευγενές συναίσθημα της αγαλλίασης, στα εξώτερα τμήματα αυτής διακρίνω μία μεγάλη, ανεξήγητη και πρωτοφανή σκληρότητα και αδιαφορία, ναι κύριε, μία σκληρό-τητα και αδιαφορία που είμαι βέβαιος ότι εκπλήσσει σφόδρα όλους τους ευγενείς σχολιαστές του esos! Γιατί, καλέ μου άνθρωπε, υποτιμάτε το ταπεινό supino; Γιατί δεν του επιτρέπετε να εγκατασταθεί κι αυτό στα εξώτερα έστω τμήματα της ψυχή σας; Ακόμη κι εγώ, που ήμουν στο Πρακτικό, μόλις έμαθα προσφάτως την ύπαρξή του, δάκρυσα, συγκινήθηκα, κάτι ράγισε μέσα μου κι άρχισα να βλέπω με άλλο μάτι την Υπουργό μας. Μας συγκίνησε όλους για πρώτη φορά! Κάτι αρχίζει να αλλάζει!
Εύχομαι να πάρει και την ευλογία του Πατριαρχείου... η Νίκη της καρδιάς μας!
Αει στο καλό σου, με έκανες να συγκινηθώ πρωί πρωί!

Ρίγη συγκίνησης
|

Μια ιδιαίτερη αγαλλίαση διατρέχει τα εσώτερα βάθη της ψυχής μου μετά απ' αυτήν την τόσο προσεκτικά μελετημένη αναβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών, και δη της λατινικής. Ίσως το λατρευτό σε όλους μας gerundium να πρέπει να διδάσκεται υποχρεωτικώς στους μαθητές όλων των ομάδων προσανατολισμού. Γιατί να χάσουν τέτοια μοναδική ευκαιρία! Ave Cerameus!

Φιλόλογος Κως
|

Επειδή υπάρχει κάποια σύγχυση, τα πρώτα 15 κείμενα έχουν διδαχτεί στη Β' Λυκείου..

Πατρινός φιλόλογος
|

Δεν έχω ξαναδεί πιο εξοντωτική ύλη σε μάθημα και με τόσες πολλές ασάφειες ως προς το περιεχόμενο της ύλης και τον τρόπο εξέτασης.Μας κοροϊδεύετε κύριοι της Επιτροπής;Δώστε διευκρινίσεις το συντομότερο...

ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|

Χωρίς να είμαι ειδικός, έχω να κάνω μια υπενθύμιση-παρατήρηση.
Πριν 18 περίπου χρόνια οι μαθητές έδιναν Πανελλήνιες και στη Β' και στη Γ' Λυκείου και στα Λατινικά είχαν ως ύλη και τα 50 κείμενα του τότε βιβλίου. Νομίζω τότε τα Λατινικά διδάσκονταν 2 ώρες στη Β' και 3 ώρες στη Γ'.
Τώρα με 6 ώρες διδασκαλία, τα 35 κείμενα μάλλον δεν είναι πολλά.
Για τη Γραμματική και το Συντακτικό δεν έχω άποψη.

Ξανθή
|

Επιτροπές φιλολόγων που είστε?????Βγείτε και διαμαρτυρηθείτε.Τι είναι αυτό το αίσχος που ανακοινώθηκε?????Οι μεταφράσεις θα είναι εντός ύλης???Η γραμματική της Β Λυκείου εννοείται ότι είναι γνωστή????Το συντακτικό????35 κείμενα????Είμαστε σοβαροί?????Όλα στο πόδι

Μιχάλης Κέρκυρα
|

Ρε παιδιά δεν είναι δυνατόν να μην εξηγήσει το Υπουργείο τι εννοεί με αυτήν την ύλη σε πολλά σημεία που υπάρχουν παρερμηνείες !!!!Εξηγήστε μας σας παρακαλούμε γιατί ξεκινάμε μάθημααααα

Αντελινα 36
|

Χμμμ...Κάτι μου λέει ότι τελικά δε θα είναι αυτή η ύλη!!!Δεν μπορεί να είναι αυτή!!!Ένα σωρό ασάφειες κι εμείς πρέπει να ξεκινήσουμε πάλι στα τυφλά. Δώστε διευκρινίσεις.Δεν είναι δυνατόν τόσα σημεία σκοτεινά.Δεν έχετε ιδέα από προγραμματισμό και ορθή λογική;;;;;Ήμαρτον

Αναστάσιος
|

Έλεος!!!Καμία επαφή με την πραγματικότητα...Είναι δυνατόν να ανακοινώνουν τόση ύλη και με τόσα ασαφή σημεία;;;Μεταφράσεις θα εξετάζονται τελικά;;;Ας βγουν άμεσα να δώσουν διευκρινίσεις.Άλλη μια φορά προχειροδουλειά...Θλίψη...

Ορφέας
|

Ευχαριστούμε ΙΕΠ που κάνατε το πιο "εύκολο" και "σίγουρο" μάθημα της Θεωρητικής το πιο δύσκολο. Δηλαδή πόσα να αντέξουμε πια? Το μάθημα με τις λιγότερες ώρες θέλετε να είναι ίσο με τα Αρχαία. Μα φυσικά εις όφελος των φροντιστηρίων . Σα να μην μας έφταναν οι 22 ενότητες στα αρχαία ...να και τα Λατινικά... των οποίων τις βάσεις τις πήραμε από το WEBEX. Αντί να βοηθηθούμε για να ανταπεξέλθουμε μας ρίχνετε ότι φυλάτε τα 2 τελευταία χρόνια. Και εμείς περάσαμε καραντίνα σε μια χρονιά προετοιμασίας για τις πανελλήνιες αλλά φυσικά ποιός θα τα λουστεί πάλι? εμείς οι "παπαγάλοι" της και τα "ταπεινά χαμομηλάκια" θεωρητικής όπως αρέσει σε πολλούς να λένε.

Δον Κιχώτης
|

Τι μαθαίνει κανείς στο esos!...
Μόλις διάβασα για το σουπίνο, τα 'χασα, πήρα την αδελφή μου τηλέφωνο να τη ρωτήσω και έβαλε τα γέλια!
«Δεν έχεις το Θεό σου», μου είπε...
Ένας νέος άνεμος άρχισε να φυσάει... έρχεται και η αξιολόγηση, ό,τι μαθαίνεις, καλό είναι! Δίνει μόρια!...

Μαρία
|

Δεν υπάρχει κανένας σύμβουλος; Είναι αισχρό αυτό που ανακοίνωσαν.

Αριστεία, όχι αστεία
|

Προσοχή στο σουπίνο παιδιά. Το σουπίνο και τα μάτια σας.
Δώσε αριστεία!!!

Όλγα
|

ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε....

ΝΙΚΗ
|

ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΟΙ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΝΟΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ. ΛΟΓΙΚΕΥΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΡΩΤΕΙΣΤΕ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΔΙΔΑΧΤΟΥΝ ΟΟΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.ΕΛΕΟΣ.

Ανδρέας
|

Μα είναι δυνατόν; Όλη αυτή η ύλη; Οι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα από σχολείο

Λατινικά ξανά
|

Αν είναι να υπάρχουν τα Λατινικά ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές, πρέπει να έχουν και σοβαρή ύλη, αντάξια της Χημείας και του ΑΟΘ. Καλύτερο όμως πιστεύεω ότι θα ήταν να υπήρχε και η Κοινωνιολογία για τις σχολές που δεν απαιτούν γνώση της Λατινικής Γλώσσας.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΙΧΑΛΑ
|

Sorry αλλά μόνο εγώ βλέπω χαοτική ολοοοκληρηηη την ύλη της θεωρητικής;είπαμε αυξήθηκαν οι ώρες αλλά ημαρτον που τα θέλουν και όλα copy paste !!!λατινικά έχω μπερδευτεί με την ύλη ;μετάφραση δε θα έχουν;η ρωμαιογνωσια τι είναι;θα έχουν ερμηνευτικές στα κείμενα ;επίσης οριστική εΦ και α, β συζυγίας τπτ,δε θα ερωτηθουν τα παιδιά σε αυτά ή θεωρούνται διδαγμενα;το ίδιο και τα ουσιαστικά ..πφφφ

Δον Κιχώτης
|

Αχ, αυτό το γερούνδιο... έκανε κάποτε την αδελφή μου να κλαίει μια μέρα, μετά από ένα τεστ... Εγώ τότε ήμουνα στο Πρακτικό και δεν ξέρω πώς μου ήρθε και της είπα ξαφνικά:
- Να σου δώσω μια παραγοντοποίηση;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ