Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι βασικές εκκρεμότητες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το Πολυνομοσχέδιο

Δημοσίευση: 25/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.    

Στις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και στη συνέχεια στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ. Τουλάχιστον στην ΟΛΜΕ η Υπουργός δεν κατέθεσε το σύνολο των διατάξεων, απλά παρουσίασε επιλεκτικά ορισμένους άξονές του χωρίς όμως να διευκρινίσει καίρια θέματα.

Καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να δοθούν άμεσα τα Σχέδια Νόμου πριν από τη λεγόμενη «διαβούλευση» σε ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ. Ο διάλογος οφείλει να είναι αναλυτικός, σε βάθος και να υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος.

Προσχηματικές διαδικασίες και εσπευσμένη ψήφιση δεν συνάδουν με το στόχο για μια ισχυρή Δημόσια Εκπαίδευσης. 

Η διαμόρφωση ενός νέου «αποκεντρωμένου» σχολείου απαιτεί τη συναίνεση αυτών που θα κληθούν να το «εφαρμόσουν», δηλαδή των εκπαιδευτικών.

Οι δύο θερινοί μήνες που έρχονται, ας είναι χρόνος ενός εποικοδομητικού και ουσιώδους διαλόγου.

Το σύνολο του συνδικαλιστικού δυναμικού της Ομοσπονδίας μας είναι έτοιμο να συμμετάσχει σε αυτόν και εάν χρειαστεί να προχωρήσει στις αναγκαίες δράσεις και κινητοποιήσεις.

Εκτός όμως όλων των ανωτέρω υπάρχουν σημαντικά θέματα- εκκρεμότητες που απαιτούν την άμεση επίλυσή τους.

Συγκεκριμένα:

1. Οι διορισμοί: Μετά από μια μνημονιακή χρονική περίοδο ανυπαρξίας μόνιμων διορισμών, ήρθε η ώρα να πραγματοποιηθούν. Τα κενά σε α/θμια και β/θμια είναι τεράστια, οι αναπληρωτές φέτος υπερέβησαν τις 50.000 και οι αφυπηρετήσαντες πλησίασαν τις 8.000. Οι 5.250 διορισμοί είναι πολύ λίγοι, απόλυτα απαραίτητοι και οι 10.500. Όσον αφορά τον καταμερισμό τους έχουμε προτείνει τη δίκαιη κατανομή του 50% σε κάθε βαθμίδα.

2. Εξορθολογισμός των ωρολογίων προγραμμάτων: Οι κλάδοι των Κοινωνικών- Πολιτικών- Νομικών- Οικονομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής Παιδείας έχουν εξοβελιστεί από το Λύκειο. Οι Κοινωνικοί Επιστήμονες έχουν ουσιαστικά εξοστρακισθεί, με αποτέλεσμα να πλήττεται και ο κλάδος των Οικονομολόγων καθώς υπάρχει κοινή πρώτη ανάθεση στα ελάχιστα εναπομείναντα μαθήματα. Παράλληλα καταργείται η Καλλιτεχνική Παιδεία και το Σχέδιο από το Λύκειο. Επιπρόσθετα παύει να υπάρχει το μάθημα της Τεχνολογίας, ενώ δεν έχει γίνει δεκτή η λογική πρόταση να προστεθεί το μάθημα της Ιταλικής γλώσσας στα Λύκεια που τροφοδοτούνται από Γυμνάσια στα οποία τα Ιταλικά διδάσκονται ως δεύτερη ξένη γλώσσα.

Η όλη αυτή εξέλιξη θέτει σε υπεραριθμία πλήθος μόνιμων καθηγητών, εξαφανίζει αντιστοιχίες οργανικές θέσεις, οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές, μειώνει δραματικά τους μόνιμους διορισμούς. Η Κοινωνιολογία είναι ένα ιστορικό μάθημα και δεν πρέπει να καταργηθεί, ενώ η διδασκαλία του μαθήματος «Πολίτης και Δημοκρατία» στη Β’ Λυκείου καθίσταται απόλυτα απαραίτητη. Η ΟΛΜΕ στη συνάντησή της με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έθεσε επιτακτικά το ζήτημα των επικείμενων διορισμών. Δυστυχώς δεν έλαβε απάντηση. Όσον αφορά τον εξοβελισμό των Κοινωνικών- Πολιτικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο επιμείναμε να συζητηθεί το φλέγον ζήτημα άμεσα τις επόμενες ημέρες. Δεν υπήρξε συγκεκριμένη χρονική δέσμευση, κάτι που μας αναγκάζει να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση με στόχο την επίλυση του μεγάλου αυτού προβλήματος.

Ετικέτες: 
Θ. Τσούχλος

Σχόλια (10)

 
φιλελεύθερος
27 Ιουν 2021 19:44

Ο εξορθολογισμός των αναλυτικών προγραμμάτων πρέπει να βασίζεται σε μια γενικότερη συζήτηση για την παιδεία (φιλοσοφία, σκοποί, αναλυτικά προγράμματα) στην οποία η ΟΛΜΕ αδυνατεί να πάρει μέρος με θετικό τρόπο. Η ΟΛΜΕ φαίνεται να επιθυμεί μια παιδεία που η κοινωνία δεν επιθυμεί. Για το λόγο αυτών ο διάλογος ανάμεσα στην ΟΛΜΕ και στο Υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες δεκαετίες ήταν ένας διάλογος κωφών.

 
εΠιστήμη υπολογισΤών
26 Ιουν 2021 21:35

θυμάμαι το 2013 που το μέλος ΔΕΠ του ΠΕΔΙΣ 10πλασίασε τις ώρες κοινωνικών επιστημών στο λύκειο ως υπουργός, εξοβελίζοντας άλλες επιστήμες του 21ου αιώνα, η ΟΛΜΕ έκανε το ίδιο. Τί;; όχι;

 
Πε19
26 Ιουν 2021 20:55

@Περί ωρολογίων προγραμμάτων
Σύμφωνα με τη λογική σου η πληροφορική είναι αυτό που δίνουν οι μαθητές στην Οικονομίας - Πληροφορικής (παλιά 4η Δέσμη ) και όχι η δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και όχι να παπαγαλίσουν (και μη μου πείτε πως δε γίνεται αυτό στα κοινωνικά μαθήματα). Φυσικά στη παιδεία που πρέπει να έχουν οι μαθητές (και κάθε ισορροπημένο άτομο) απαραίτητες είναι οι τέχνες, αλλά να κάνουν καλλιτεχνική παιδεία όπως γίνονταν ήταν σωστό? Μήπως πρέπει να το δούμε αλλιώς σε ένα ποιο διαεπιστημονικό επίπεδο ???
Είναι εύκολο και πουλάει να λέμε η κακιά δεξιά διώχνει τις κοινωνικές επιστήμες από το σχολείο λες και αυτή (λέγε με Αρβανιτόπουλος) δεν τις πολλαπλασίασε ??? Μήπως πρέπει να το δούμε λίγο αλλιώς και μήπως αντί να βάζουμε ένα σφικτό πρόγραμμα σπουδών να βάλουμε (στο Λύκειο τουλάχιστον) 4 βασικά μαθήματα Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Θετικές επιστήμες να υπάρχουν κύκλοι σπουδών με τα υπόλοιπα μαθήματα και προαιρετικά σε απογευματινές ώρες οι ξένες γλώσσες η χρήση Η/Υ ή θεατρική και μουσική αγωγή ???
Μήπως από την κλασσική διδασκαλία μαθημάτων πρέπει να έρθουμε (παράλληλα) στη διαεπιστημονικότητα ?????

 
1984
26 Ιουν 2021 16:36

@Περί ωρολογίων προγραμμάτων: δεν ανταγωνίζεσαι άλλο κλάδο, όταν ζητάς μείωση των ωρών της πληροφορικής; Ζήτα αύξηση των δικών σου ωρών, τους άλλους άσε τους ήσυχους. Δεν πρόκειται να κερδίσεις κάτι μ' αυτόν τον κανιβαλισμό. Το πολύ όλοι οι πληροφορικοί να ψηφίσουν νέα δημοκρατία.

 
Περί ωρολογίων προγραμμάτων
26 Ιουν 2021 15:13

@ Zero Sum
Μα δεν ανταγωνιζόμαστε εμείς κανέναν άλλο κλάδο, το αντίθετο ακριβώς συνέβη! Κάποιοι άλλοι κλάδοι με πληθωρική παρουσία στην εκπαίδευση, στοιχίζονται πίσω από την κυβερνητική ιδεοληψία εξοβελισμού των νομικών, κοινωνικών, οικονομικών επιστημών και των τεχνών από το λύκειο. Και μιλάμε για μερικές χιλιάδες συναδέλφους (περισσότερους από 5.000) αναπληρωτές και μόνιμους με πολλά χρόνια υπηρεσίας και σημαντική προσφορά στην εκπαίδευση των μαθητών. Και, βεβαίως, εδώ αναφερόμαστε σε βασικά θεμέλια της ανθρώπινης γνώσης και της ηθικοπολιτικής συγκρότησης/συνείδησης των εφήβων μαθητών, όχι σε απλές δεξιότητες οποιουδήποτε χρηστικού χαρακτήρα. Η αναφορά στις προνομίες άλλων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων έχει στόχο να αναδείξει το μέγεθος της καταστροφής και της εκδικητικότητας από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ. Εάν κανείς συγκρίνει λίγο τις ώρες Α΄ και Β΄ ανάθεσης των προαναφερθέντων κλάδων στο γυμνάσιο και το λύκειο καταλαβαίνει αμέσως περί ποιας παράνοιας - παραδοξότητας μιλούμε!

 
Zero Sum
26 Ιουν 2021 11:53

@Περί ωρολογίων προγραμμάτων: Να σε ενημερώσω ότι η πληροφορική είναι πλέον απαραίτητη και στα τμήματα οικονομικών. Το υποχρεωτικό μάθημα "Επιχειρηματική Ευφυΐα", για παράδειγμα, απαιτεί ισχυρό πληροφορικό υπόβαθρο. Άσε που δεν νομίζω να υπάρχει υποψήφιος του 4ου πεδίου που δεν δηλώνει τμήματα πληροφορικής. Γενικότερα, όσο η Τεχνητή Νοημοσύνη εισάγεται παντού, η πληροφορική καθίσταται βασική και προαπαιτούμενη γνώση παντού. Από κοινωνιολογική σκοπιά, άραγε, το να ανταγωνίζεσαι κατ΄αυτόν τον τρόπο τους συναδέλφους σου ποιο φαινόμενο συνιστά;

 
Περί ωρολογίων προγραμμάτων
25 Ιουν 2021 23:55

Τα παράδοξα της ελληνικής εκπαίδευσης και οι προνομίες ορισμένων εκπαιδευτικών συντεχνιών, που για ορισμένους σχολιαστές θεωρούνται περίπου φυσικός νόμος. Έχουμε και λέμε:
Τα λατινικά, που είναι απαραίτητα αποκλειστικά και μόνο στις σχολές Φιλολογίας, διδάσκονται υποχρεωτικά - θέλουν δεν θέλουν - οι μαθητές και υποψήφιοι των σχολών του Α΄ Πεδίου (στην πλειοψηφία τους σχολές κοινωνικού, νομικού και παιδαγωγικού προσανατολισμού). Έξι ώρες λατινικά, εβδομαδιαίως! Ας μην μιλήσουμε καλύτερα για τον υπερπληθωρισμό των άλλων φιλολογικών μαθημάτων σε όλη την δευτεροβάθμια εκπαίδευση,(μοναδικό ευρωπαϊκό φαινόμενο επίσης).
Πληροφορική, από το δημοτικό μέχρι το λύκειο. Έλεος πια με το πληκτρολόγιο και τον προγραμματισμό. Τα ίδια και τα ίδια.
Πόσοι είναι οι υποψήφιοι του 4ου επιστημονικού πεδίου για τις σχολές πληροφορικής, ώστε να χρειάζονται όλοι οι υπόλοιποι υποψήφιοι - θέλουν δεν θέλουν - έξι ώρες Πληροφορική στην Γ΄λυκείου.
Θρησκευτικά, από το δημοτικό μέχρι το λύκειο. Το υπουργείο του ενός θρησκεύματος (άλλη μοναδική ευρωπαϊκή πρωτοτυπία στον τίτλο του Παιδείας - τι εξυπηρετεί αλήθεια και σε τι προσβλέπει η έμφαση στα θρησκεύματα) αναρωτήθηκε ποτέ; Πόσες χιλιάδες ώρες θρησκευτική κατήχηση χρειάζονται πια οι μαθητές μας;
Αυτά τα λίγα! Δεν είναι, ασφαλώς, εξαντλητικός ο κατάλογος των παραδοξοτήτων. Και με κάθε καλή πίστη και διάθεση. Απλώς και μόνο για να αναρωτηθούν ορισμένοι πνευματώδεις σχολιαστές, μήπως οι μαθητές του ελληνικού σχολείου έχουν κι άλλες εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες πέραν των όσων αναφέρθηκαν πιο πάνω. Μήπως, αναρωτιέμαι, οι μαθητές μας χρειάζονται επίσης λίγο περισσότερο εκπαιδευτικό χρόνο και γνώση από άλλα επιστημονικά πεδία (Αρχές Δικαίου, Πολιτική Επιστήμη, Κοινωνιολογία, Κοινωνική Ανθρωπολογία, Εγκληματολογία, Πολιτική Οικονομία - και βεβαίως τέχνες, θέατρο, σχέδιο κλπ). Ας προβληματιστούμε όλοι μας λίγο, στα όσα αναφέρθηκαν εδώ.

 
Κωνσταντίνος
25 Ιουν 2021 18:11

Μπράβο συνάδελφε..... Ρεαλιστή.... Όταν θα καίγεται το σπίτι σου.....να δω τι θα λες... έχει ο καιρός γυρίσματα!!! Από συναδελφικοτητα δε σκίζεις.....

 
Ρεαλιστής
25 Ιουν 2021 14:55

Όταν μείωναν τις ώρες άλλων μαθημάτων και μάλιστα βασικών όπως Μαθηματικά, Φυσική , Πληροφορική δεν είδα να διαμαρτύρεται κανείς στην ΟΛΜΕ. Τώρα που αφαίρεσαν μια ώρα γεωγραφία από το Δημοτικό για να βάλουν την διαθεματική σούπα των δεξιοτήτων επίσης κιχ.
Τι σας έχει πιάσει ποια με την Κοινωνιολογία? Καλά έκαναν και μείωσαν τις ώρες. Φτάσαμε σε σημείο να θέλουμε δυο Κοινωνιολόγους σε ένα Λύκειο. Αν είναι δυνατόν 6 ώρες Κοινωνιολογία στην Γ Λυκείου.
Κανονικά θα έπρεπε η Κοινωνιολογία να είναι υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας 3 ώρες στην Α μαζί με Πολιτική Οικονομία και 2 ώρες στην Β αλλά μέχρι εκεί. Υπάρχουν και σημαντικότερα μαθήματα.

 
Δεν θέλουμε να μας σώσετε!!!
25 Ιουν 2021 08:40

Η ΟΛΜΕ ας κοιτάξει όπως πάντα για καμιά καταγγελία ή ανακοίνωση στήριξης για την Νικαράγουα και ας αφήσουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε αυτούς που είναι μάχιμοι...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.