Παρέμβαση πρωθυπουργού για την απεργία της ΟΛΜΕ στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία: “Ξεπερασμένες συνδικαλιστικές αντιλήψεις"

Eκτιμώ και ελπίζω ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη

26/06/2021

Ενημερώθηκε: 26/06/2021, 15:47

Άκουσε το άρθρο

“Την Δευτέρα θα έχουμε εξετάσεις και πληροφορηθήκαμε χτες, δυστυχώς, ότι η ΟΛΜΕ επέλεξε να προκηρύξει απεργία για να εμποδίσει τι ακριβώς; Εξετάσεις νέων παιδιών που θέλουν να διεκδικήσουν θέσεις σε ένα δημόσιο πρότυπο πειραματικό σχολείο. Για αυτό και προσφύγαμε άμεσα στην Δικαιοσύνη και εκτιμώ και ελπίζω ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη, έτσι ώστε οι εξετάσεις αυτές να διεξαχθούν κανονικά και να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι τέτοιων ξεπερασμένων συνδικαλιστικών αντιλήψεων. Και μια από τις θετικές επιπτώσεις του νέου νόμου για το εργασιακό που ψηφίσαμε είναι ακριβώς αυτή. Ότι αν αυτή η απεργία κηρυχθεί παράνομη δεν θα μπορεί να επιστρέψει από το παράθυρο μέσω κάποιου άλλου, δευτεροβάθμιου ή τριτοβάθμιου φορέα»

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εισαγωγική τοποθέτησή του κατά τη συζήτηση με θέμα «Νέοι που διαπρέπουν στην Ελλάδα και το Εξωτερικό», την οποία  διοργανώνει η ΟΝΝΕΔ στα γραφεία της ΝΔ στο Μοσχάτο.

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην  τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση σημείωσε  ότι   δυστυχώς στη χώρα μας η τεχνική εκπαίδευση ήταν το αποπαίδι της εκπαίδευσης και τόνισε την  ανάγκη «να σπάσουμε και να αλλάξουμε κι αυτά τα στερεότυπα».

Ο Κ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στους νέους είπε «το σίγουρο είναι ότι εσείς στη διαδρομή σας θα χρειάζεται συνέχεια να επιμορφώνεστε και ενδεχομένως να αλλάξετε επάγγελμα».

Τέλος ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στις αλλαγές που έρχονται, που από τον Σεπτέμβριο  τόνισε:

  • Πρέπει με κάποιο τρόπο να προσαρμόσουμε τα σχολεία μας, το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα στις ανάγκες μιας αγοράς εργασίας και ενός κόσμου ο οποίος αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα.
  • Να εμπεδώσουμε την έννοια των δεξιοτήτων.
  • Αυτών που αποκαλούμε Soft skills να φύγουμε από την παπαγαλία και να πάμε στην κριτική σκέψη.
  • Να διευρύνουμε το θεματολόγιο των αντικειμένων που διδάσκουμε με ζητήματα που απαντούν στις προκλήσεις των καιρών, όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση ή η σεξουαλική αγωγή.
  • Θέματα τα οποία αντιμετωπιζόντουσαν, ενδεχομένως, ως ταμπού. Αλλά σε μια κοινωνία η οποία εξελίσσεται και προοδεύει δεν μπορούν να μείνουν έξω από το εκπαιδευτικό αντικείμενο.

Σχόλια (21)

Ψάλτης Ν
|

Ακριβώς! Απαρχαιωμένες αντιλήψεις και αντίδραση χωρίς λόγο. Η μάλλον καταλαβαίνουμε πια . Οι συνδικαλιστές να ασχοληθούνε με ουσιαστικά θέματα και όχι ανούσιες παρεμβάσεις.

Dario Moutso
|

@ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ (Φυσικός)26 Ιουν 2021 17:01

Δεν απολύθηκαν, μπήκαν σε διαθεσιμότητα. Άλλο η διαθεσιμότητα και άλλο η απόλυση. Υπάρχουν δύο περιπτώσεις
1. Δεν ξέρεις την διαφορά της απόλυσης και της διαθεσιμότητας το οποίο είναι κακό γιατί ποτέ δεν φρόντισες να την μάθεις.

2. Την ξέρεις, αλλά σκόπιμα επιλέγεις να διαστρεβλώνεις την έννοια για τους δικούς σου (μικροκομματικούς; )λόγους. Αυτό είναι κάκιστο.

Για να σε προλάβω. Απαράδεκτο το ότι έθεσε εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα.
Σε αυτό με τα κλιματιστικά και τους ανεμιστήρες θα συμφωνήσω. Απαράδεκτο !!! Αλλά σκεφτείτε αν υπήρχαν κλιματιστικά ή ανεμιστήρες σε κάθε αίθουσα που διορθώνετε πόσοι θα έβγαιναν να <<κράζουν>> για τον covid.

Εκπαιδευτικός
|

Περιμένω από την ΟΛΜΕ μια δήλωση στον τόνο και στο πνεύμα τουλάχιστον του Δημόσιου λειτουργού παραπάνω. Και ναι, η απαξίωση είναι πρωτόγνωρη και πολύ επικίνδυνη.

Τεχνική Εκπαίδευση μόνο στα ΙΕΚ
|

Μόνο ενήλικες με απολυτήριο Γενικού Λυκείου πρέπει να εκπαιδεύονται σε τεχνική/επαγγελματική κατάρτιση.

Αρκετά πια με τα ανούσια συνθήματα: Πόσοι πολιτικοί έχουν στείλει τα δικά τους παιδιά να αποφοιτήσουν από ΕΠΑΛ; Είναι ταμπου να πουμε ξεκάθαρα ότι μέχρι το 2030 αυτά τα προγράμματα δε θα προσφέρουν τίποτα στα νέα παιδιά, που χρειάζονται άλλου τύπου εφόδια για τον 21ο αιώνα; Τα σημερινά παιδιά Δημοτικού δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από αυτά. Ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι να κοιτάει 10-20 χρόνια στο μέλλον όχι να αναμασά αποτυχημένα πειράματα προηγούμενων δεκαετιών.

Αποστολή των σύγχρονων σχολείων δεν είναι να μαθαίνουν στους μαθητές πώς να προσαρμόζονται στις ανάγκες της σημερινής αγοράς αλλά να γίνουν σωστοί πολίτες και να αναλάβουν τον ρόλο τους ως μελλοντικοί επιστήμονες και επαγγελματίες. Αυτό είναι πλέον αδύνατο χωρίς τις γενικές γνώσεις που εξασφαλίζει η φοίτηση στο Λύκειο, σε μια οικονομία και κοινωνία ολοένα και πιο παγκοσμιοποιημένη.

Νικος
|

Ελπιζει και εκτιμα ενω ειναι σιγουρος οτι ετσι θα γινει. Ποτε απεργια κηρυχθηκε νομιμη!

ΒΑΣΙΛΗΣ
|

Αν πληρωνατε τους καθηγητες για την παροχη των υπηρεσιων τους, δεν θα προκηρυσσοταν απεργια. Αλλα εσεις μας θεωρειτε σκλαβους και απο πανω απαιτειτε να μην αντιδραμε!

Αναντάν Μπαμπαντάν
|

<<Ο Κ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στους νέους είπε «το σίγουρο είναι ότι εσείς στη διαδρομή σας θα χρειάζεται συνέχεια να επιμορφώνεστε και ενδεχομένως να αλλάξετε επάγγελμα.»>>
Σε αντίθεση με κάποιους άλλους, που για 3η γενιά κάνουν το ίδιο. Και να πεις ότι δεν επιμορφώνονται?

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Καλά όλα τα υπόλοιπα, αλλά η φράση του πρωθυπουργού: "εκτιμώ και ελπίζω ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη" έχω την εντύπωση ότι είναι άκρως προβληματική έως ανησυχητική. Εντάξει, το "ελπίζω" είναι εύλογο. Εκείνο όμως το "εκτιμώ" πολύ φοβούμαι ότι προδικάζει μια απόφαση ως μη έδει! Πώς μπορούν οι δικαστές μετά από τέτοια κουβέντα να εκδώσουν διαφορετική απόφαση;

Λ.Λ.
|

Κύριε πρωθυπουργέ γιατί δεν ανοίγετε ΕΣΕΙΣ τον δρόμο; Αλλάξτε επάγγελμα!!! Όχι μόνο λόγια!!

Κρίμα Mr. Prsesident...
|

Χτίζεται με γερά θεμέλια από τον κ. Μητσοτάκη και την κ. Κεραμέως, ένα "τείχος ανοησίας". Καθημερινές και ανούσιες επιθέσεις με την γνωστή επίφαση σοβαροφάνειας στα εργατικά σωματεία και τα συνδικάτα. Όταν κάποιος είναι ατάλαντος - ακατάλληλος (άμπαλος, όπως θα έλεγε ο Αλέφαντος), τότε ασχολείται με όλα τ' άλλα (διαιτησία, χορτάρι, φίλαθλοι κλπ) εκτός από το παιχνίδι. Έτσι, και ο σημερινός μας πρωθυπουργός ασχολείται με τριτεύοντα και ανύπαρκτα ζητήματα για δημιουργία εντυπώσεων και κυρίως για να προκαλέσει κοινωνικό αυτοματισμό.

k
|

Μεσα σε ολα αυτα τα κορυφαια ειναι να εχεις μηχανικο πολυτεχνειου στο σχολειο και να αναθετεις την ρομποτικη στους δασκαλους. Μαλλον για να πας κοντρα στους ... συνδικαλιστες.

Εκπαιδευτικός
|

Κακώς παρενέβη: πού πήγε η διάκριση των εξουσιών;

pakis
|

"Eκτιμώ και ελπίζω ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη" παρέμβαση στη δικαιοσύνη ;

ΟΙΜΕ
|

Τώρα θυμήθηκε ο ΟΛΜΕ τους επιτηρητές των εξετάσεων για τα πρότυπα. Τόσα χρόνια εξετάσεις και ο ταξικός χαρακτήρας μας μάρανε. Δε βλέπει τη μεγάλη συμμετοχή των μαθητών σε αυτά.

γονιός κι εκπαιδευτικός
|

Φρόντισε η ΟΛΜΕ να στρέψει τον κόσμο κατά. Τα κατάφερε.

γελοία δήλωση : τολμά
|

να κάνει εξετάσεις παντού μετά το δημοτικό για όλους τους μαθητές και να πάνε κάποιοι (όχι αλφαβητικά δηλαδή) σε α' επιπέδου σχολεια και οι λοιποί σε β' για ομοιογενέστερη εργασία; ή εκεί το πολιτικό κόστος είναι μεγάλο; ενώ το παρτε τσάμπα σαν ιδιωτικά είναι καλό να χαϊδεύει τα αφτιά μερικών γονιών ;

Θεμις
|

Πρέπει να πληροφορήσουμε τον πρωθυπουργό και πρόεδρο της νέας δημοκρατίας ότι η δικαιοσύνη είναι τυφλή και κουφή

Οκ, παραδέχομαι.
|

Εγώ πάντως του το δίνω. Χρειάζεται τόλμη να παραδεχτείς ότι η παράταξη σου πολεμούσε και υποβίβαζε την τεχνική εκπαίδευση χρόνια τώρα (αποδεδειγμένα έτσι-) ώστε να, καταλήξεις στο συμπέρασμα πως κάναμε λάθος.. Κάποιοι το λένε ταλέντο στις κυβιστήσεις, εγώ προτιμώ τον όρο πολιτική :)

Δημόσιος λειτουργός
|

Ξεπερασμένη αντίληψη το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, κ. Πρωθυπουργέ; Μήπως ξεπερασμένος είναι ο τρόπος με τον οποίο εσείς και η υπουργός σας επιτίθεστε με κάθε ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς αυτής της χώρας, απαξιώνοντας τους συστηματικά ώστε να ξεπεσουν στην εκτίμηση του ψηφοφόρου που ψηφίζει με κριτήριο το σύνθημα και την πολιτική "μαγκιά"; Πώς απευθύνεστε έτσι στους συνδικαλιστές ενός κλάδου; Δεν σας έχω ακούσει να μιλάτε έτσι ούτε για τους συνδικαλιστές γιατρούς ούτε τους συνδικαλιστές φαρμακοποιούς, τους δικηγόρους ή τους δημοσιογράφους. Σας φαίνονται εύκολη λεία οι εκπαιδευτικοί; Σαν να μας διόρισαν από το παράθυρο. Δεν σας τιμά η απαξίωση ενός κλάδου ούτε η απαξίωση των συνδικαλιστων του. Μόνο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαξιωσουν κάποιον συνδικαλιστή μέσω των νόμιμων εκλογών του κλάδου. Μην εμπαιζετε αυτούς που μορφωνουν τα παιδιά σας σαν ανίδεους και άσχετους με την εκπαίδευση. Δεν είμαστε αμόρφωτοι ούτε αγράμματοι, κ. Πρωθυπουργέ. Έχουμε πολλές περγαμηνές, πολλά χρόνια σπουδών και διδασκαλίας πίσω μας και σε αντίθεση με άλλους πιο αγαπημένους σας κλάδους διοριστηκαμε με διαφανές σύστημα ή με εξετάσεις ΑΣΕΠ. Δεν επιτρέπετε σε μια σύγχρονη δημοκρατία πρωθυπουργός και υπουργός παιδείας να υποβαθμιζετε έναν κλάδο και τους συνδικαλιστές του στα μάτια του απλοϊκού κόσμου.

ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ(Φυσικός)
|

O ανέμελος της Πάρνηθας, της Ικαρίας, της Νέας Σμύρνης και της εξάμηνης καραντίνας χωρίς κανένα αποτέλεσμα, μιλάει σήμερα για παράνομη απεργία της ΟΛΜΕ !!!!!!!!!!! Τη στιγμή αυτή με 42 βαθμούς, στο 57ο βαθμολογικό κέντρο στην Καρδίτσα, διορθώνουμε τα γραπτά της Φυσικής, χωρίς κλιματιστικά και χωρίς ανεμιστήρες!!!!!!!!!! Οργανώστε επιτέλους κάτι όπως αρμόζει και αφήστε τα μεγάλα λόγια για την Τεχνική Εκπαίδευση. Εσείς δεν κυβερνούσατε το 2013, όταν απολύθηκαν 2200 εκπαιδευτικοί, με υπογραφή Μητσοτάκη !!!!!!!!!

Apodomisi
|

Θα τα πούμε στην κάλπη κύριε Κυριάκο! Τότε θα δούμε ποιος είναι ο ξεπερασμένος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ