Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Βίντεο: Από το “Στρογγυλό Σχολείο” Αγ. Δημητρίου οι ανακοινώσεις Κ. Μητσοτάκη και Ν. Κεραμέως για το πολυνομοσχέδιο για αξιολόγηση, επιλογές στελεχών εκπαίδευσης και αυτονομία σχολικών μονάδων

Το esos συνδέθηκε διαδικτυακά για να παρακολουθήσετε ζωντανά τις ανακοινώσεις.
Δημοσίευση: 28/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από το  “Στρογγυλό Σχολείο” Αγ. Δημητρίου Αττικής, γνωστό ως  το σχολείο του μοντερνιστή  αρχιτέκτονα Τάκη    Ζενέτο, έγιναν οι ανακοινώσεις από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως , σήμερα Δευτέρα, στις 7:30 το βράδυ, επί του πολυνομοσχεδίου   για  την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης , την αυτονομία σχολικών μονάδων, και την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Στην αίθουσα των ανακοινώσεων  παρευρίσκονταν μικρός αριθμός  μαθητών  και εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν προσκληθεί να παρακολουθήσουν, διά ζώσης, τις ανακοινώσεις.

Το esos   συνδέθηκε  διαδικτυακά για να παρακολουθήσετε ζωντανά τις ανακοινώσεις.

Δείτε το βίντεο της παρουσίασης:

Αύριο Τρίτη ή μεθαύριο Τετάρτη η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως και η υφυπουργός Ζέττα Μακρή θα παρουσιάσουν το πολυνομοσχέδιο σε Συνέντευξη Τύπου προς τους εκπαιδευτικούς συντάκτες.

Αμέσως μετά, την ίδια ημέρα, θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση επί του πολυνομοσχεδίου, για δύο εβδομάδες.

Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι εντός του Ιούλη το πολυνομοσχέδιο να έχει ψηφιστεί στη Βουλή.

Αμέσως μετά θα εκδοθούν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και οι εγκύκλιοι, προκειμένου να ξεκινήσουν οι κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, καθώς και οι διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από το νέο σχολικό έτος.

Οπως ήδη το esos, κατ αποκλειστικότητα έγραψε, το πολυνομοσχέδιο   προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Α. Αύξηση της θητείας των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολείων , Διευθυντών Εκπαίδευσης, κλπ) στα τέσσερα χρόνια.

Β. Αίρεται ο περιορισμός στη δήλωση  του υποψήφιοι Διευθυντή , του ίδιου σχολείου, μετά από δύο θητείες.Προϋπόθεση για να θέσει ένας εκπαιδευτικός υποψηφιότητα για Διευθυντής Σχολείου θα αποτελεί  η 12χρονη προϋπηρεσία και για Διευθυντής Εκπαίδευσης  15 χρόνια.

Γ. Δημιουργία του θεσμού του μέντορα για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι η καθοδήγηση  των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών.

Δ. Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων οι οποίοι  «βαφτίζονται» Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Προβλέπονται 800 θέσεις από 540 που είναι σήμερα οι Συντονιστές Εκπαίδευσης.

Ε. Ο θεσμός του Συντονιστή Εκπαίδευσης καταργείται.

Ζ. Δημιουργείται ο θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή ανά μία τάξη στην Πρωτοβάθμια  ή ανά  γνωστικό αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης (σ.σ. το εφαρμόσουν πολλά Ιδιωτικά Σχολεία). Τον  Ενδοσχολικό Συντονιστή θα τον επιλέγει ο Διευθυντής του Σχολείου με συγκεκριμένα κριτήρια. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής, δεν θα έχει κάποιο οικονομικό κίνητρο αλλά θα αποκτά επιπλέον  μόρια τα οποία θα συνεκτιμώνται εάν θα είναι υποψήφιοι για στελέχη εκπαίδευσης.   Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα απαλλάσσεται  από εξωδιδακτική απασχόληση.

Η. Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης  θα υπάρχει ένας επόπτης.   Συνολικά δημιουργούνται 116 θέσεις εποπτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 13 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Ο επόπτης θα εκλέγεται από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης (Σχολικούς Συμβούλους) της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

«Πρωτιά» στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης θα έχουν οι  Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και θα ακολουθήσουν οι Διευθυντές Σχολείων. Οι δύο αυτές «κρίσεις» θα γίνουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Αξιολόγηση

Για την  ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  προβλέπεται τετράβαθμη κλίμακα:

  1.         Μη ικανοποιητικός
  2.         Ικανοποιητικός
  3.         Πολύ καλός
  4.         Εξαιρετικός

Για τους  εκπαιδευτικούς που χαρακτηρίζονται "Μη ικανοποιητικοί"  και "Ικανοποιητικοί"  προβλέπεται βελτιωτική επιμόρφωση.

Οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται μη ικανοποιητικοί θα έχουν την  μοναδική ποινή του αποκλεισμού από την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.

Στις παραπάνω κατηγορίες αξιολόγησης δεν προβλέπεται ποσόστωση.

Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και όχι ποσοτική.

Η αξιολόγηση θα γίνεται κάθε δυο χρόνια από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και από τον Διευθυντή του Σχολείου  για την  υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια  του εκπαιδευτικού  και κάθε τέσσερα χρόνια για το  για το παιδαγωγικό κλίμα , διατήρησης τάξης και όλα τα υπόλοιπα.

Η αξιολόγηση θα έχει τρεις άξονες:

Πρώτον: Γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου την οποία θα κάνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης.

Δεύτερον: Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης , η οποία θα γίνεται από τον Διευθυντή του Σχολείου, και

Τρίτον: Υπηρεσιακή συνέπεια από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής  ετυθύνης.

Ο  Διευθυντής του Σχολείου για την ατομική αξιολόγηση θα μπορεί να  μπαίνει στην αίθουσα και να παρακολουθεί το μάθημα του εκπαιδευτικού .

Επίσης στο πλαίσιο της αυτονομίας των σχολικών μονάδων δίνεται η δυνατότητα στους Διευθυντές των Σχολείων να αξιοποιούν τα σχολικά κτήριο, προς όφελος της κοινότητας του σχολείου , καθώς και να διοργανώνουν επιμορφωτικές δράσεις.

Πολλαπλό βιβλίο

Δίνεται η δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να έχει ελεύθερη επιλογή βιβλίου από συγκεκριμένα βιβλία που θα προτείνονται αό το ΙΕΠ.

Μόλις ολοκληρωθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα από το ΙΕΠ θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων.

Ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου  θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23.  

1.100 οργανικές θέσεις

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει  τη σύσταση 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα ΚΕΣΥ, προκειμένου να διορισθούν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί.

Σχόλια (52)

 
Ποιός μασάει λέτε?
29 Ιουν 2021 11:07

@ @ αυτούς που αναμασάνε 08:11
Αλήθεια τώρα? Για πείτε μας πχ ένα υπουργείο, που αξιολογεί τους υπαλλήλους του σε "Μη ικανοποιητικούς, Ικανοποιητικούς, Πολύ καλούς, Εξαιρετικούς"?
Και επίσης, πείτε μας ποιός-πότε-πού κάνει επιμόρφωση, όταν αξιολογείται στις δύο πρώτες κατηγορίες? Εκτός κι αν είναι όλοι πολύ καλοί ή εξαιρετικοί..... οπότε έχουμε το καλύτερο Δημόσιο, Υγεία, Δικαιοσύνη, ΔΕΚΟ κλπ του κόσμου.....

 
@Αποτίμηση από φιλελεύθερο
29 Ιουν 2021 08:17

Ο Φίλης δεν μπορεί να αναστηθεί με τίποτα όπως και ο Σύριζα γιατί είναι απίθανο να επαναληφθούν οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν ένα κόμμα του 3% στην εξουσία. Η παρουσία του Μητσοτάκη δείχνει ότι η ευθύνη για το επιχειρούμενο βαρύνει συνολικά την κυβέρνηση. Ο Μητσοτάκης έχει καταλάβει ότι δεν γίνεται η Ελλάδα να προχωρήσει έτσι και προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τον αραμπά. Είναι τολμηρός, ρεαλιστής και διορατικός πολιτικός. Καλή επιτυχία.

φιλελεύθερος

 
@ αυτούς που αναμασάνε
29 Ιουν 2021 08:11

την ανακρίβεια ότι δεν υπάρχει αξιολόγηση στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Υπάρχει λοιπόν, εδώ και χρόνια μάλιστα. Το ότι έχουν ατονήσει οι διαδικασίες είναι άλλο θέμα. Αξιολόγηση πάντως υπάρχει και γίνεται.

 
Να το δείτε όμως
29 Ιουν 2021 01:59

@ @pakis 28 Ιουν 2021 18:27
Γιατί πριν το 2015, πώς τοποθετούνταν οι ΠΔΕ? Επιλεκτική μνήμη το λένε αυτό που σας συμβαίνει. Αλλιώς θα θυμόσασταν, ότι για ΠΡΩΤΗ φορά το 2018 (με τον 4547) μπήκε αξιολόγηση με μόρια για τους ΠΔΕ. Τρανό παράδειγμα, ο σημερινός Γ.Γ. του υπουργείου, που τοποθετήθκε ΠΔΕ επί ΣΥΡΙΖΑ.

 
Απερχόμενος εκπαιδευτικός
29 Ιουν 2021 01:16

Η μεταρρύθμιση στην παιδεία απαιτεί χρήματα και οι δαπάνες στον προϋπολογισμό είναι ίδιες.
Απαιτεί επιμόρφωση εκπαιδευτικών ουσιαστική και όχι εξ αποστάσεως ασύγχρονη.
Απαιτεί υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων που στα περισσότερα δεν επαρκεί ή είναι απαρχαιωμένη.
Απαιτεί μισθούς ικανοποιητικούς για τούς διδάσκοντες ώστε να μην καταφεύγουν στα ιδιαίτερα μαθήματα.
Τέλος απαιτεί αξιολόγηση στην επιστημονική επάρκεια και την παιδαγωγική κατάρτιση ολων των φορέων τής εκπαιδευτικής μονάδας. Μόνο πού οι περισσότεροι θυμόμαστε την διαθεσιμότητα των συναδέλφων των Επαλ και ανησυχούμε για το εργασιακό καθεστώς στο μέλλον. Πάντως αξιολόγηση θα γίνει σε 2 χρόνια και στους άριστους.

 
Τίποτες
29 Ιουν 2021 01:09

@λεφτα δεν...
Ε τα είπαμε αυτά.... θα πληρώνεστε σε ρεπό! Άλλωστε, πότε τα λεφτά έφεραν την ευτυχία? Απλά όταν είναι να πληρώσετε ΔΕΗ ΟΤΕ και ΕΝΦΙΑ, θα τους πληρώνετε επίσης με ρεπό..... Από λεφτά λοιπόν, τίποτις οι τίποτες.

 
Αποτίμηση
28 Ιουν 2021 23:55

Ο Μητσοτάκης ξέρει ότι η Κεραμέως είναι το μεγάλο αγκάθι της κυβέρνησης. Η υπουργός που ανέστησε τον Φίλη και θα πετάξει άλλου συντομότατα με τη μάσκα αερόστατο. Υπουργός ιδιωτικής εκπαίδευσης.

 
Εκπαιδευτικός
28 Ιουν 2021 23:12

Ξύλινα, ξαναμασημένα ή ασαφή, θα οδηγήσουν σε ένα πιο φορμαλιστικό πλαίσιο που δεν έχει καμιά σχέση με τη βελτίωση του ρόλου του σχολείου. Στήσαμε πάντως και σήμερα ένα σόου ονομάζοντας με άλλες λέξεις πράγματα που σε ένα βαθμό λειτουργούν ήδη. Ο πραγματικός σκοπός αφορά στις υπερεξουσίες του διευθυντή και την εξωτερική αξιολόγηση, σε ένα πιο συντηρητικό, πιο ανταγωνιστικό και πιο αυστηρό σχολείο. Πού την είδατε τη νεοτερικότητα;

 
Γιάννης Σταματίου
28 Ιουν 2021 23:02

Αυτά τα σχέδια είναι θνησιγενή γιατί έχουν εφαρμοστεί κι έχουν αποτύχει στην Αγγλία και αλλού εδώ και 20 χρόνια. Εκεί δηλαδή όπου είναι περιζήτητοι οι γιατροί και οι μηχανικοί απόφοιτοι του κάκιστου ελληνικού σχολείου με τους εκπαιδευτικούς και του ακόμη χειρότερου ελληνικού πανεπιστημίου και πολυτεχνείου, που ευτυχώς θα βελτιωθεί από φέτος το Σεπτέμβρη με τα ειδικά σώματα πανεπιστημιακής ασφάλειας. Η Κεραμέως θα κάνει τη δουλειά της και εμείς τη δική μας. Στις εκλογές.

 
λεφτα δεν...
28 Ιουν 2021 22:46

αναβαθμισεις του ρολου των εκπαιδευτικων διαβαζουμε, αναβαθμισεις της συμμετοχης τους στη κοινωνια διαβαζουμε....
για αναβαθμιση στα οικονομικα τιποτις;;;

 
Τάκης Ζενέτος
28 Ιουν 2021 21:58

Καποια στιγμή ας μάθουμε να μη ζούμε με φαντάσματα ενός νεωτερικού μέλλοντος που ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα: Οι δεκάδες απόπειρες μεταρρυθμίσεων στην Εκπαίδευση μετά το 1975 έμειναν απλώς ένα άδειο κέλυφος, όπως το «Στρογγυλό» είναι απλώς ένα ενθύμιο μιας πολυεπίπεδης μοντερνιστικής αρχιτεκτονικής που δεν επικράτησε ως κανόνας και παρέμεινε αόριστη «ιδέα».

 
K
28 Ιουν 2021 21:53

Αναζητείται ο υπέρμαχος της αξιολόγησης που θα μας απαντήσει στο πολύ απλό ερώτημα: Αφού είναι τόσο καλή και οι προθέσεις τόσο αγαθές για ποιο λόγο όχι απλά δεν εφαρμόζεται, αλλά δεν αναφέρεται καν ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. Να υποθέσω επιπλέον πως εφόσον κατά πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία άλλοι κλάδοι πληρώνονται καλύτερα, είναι προφανώς σημαντικότεροι, άρα θα πρεπε να αξιολογηθούν και πρώτοι.

 
nik
28 Ιουν 2021 21:41

Ολα θα αλλάξουν στην παιδεία.... και οι εκπαιδευτικοί στα λύκεια θα συνεχίσουν να παίρνουν όσα οι υπάλληλοι γραφείου. Αξιολόγηση παντού όπως στα σώματα ασφαλείας..... μέχρι να δύσει ο ήλιος.

 
ΜΚ
28 Ιουν 2021 21:28

Βρε άντε στα σπίτια σας με τα στρογγυλά σχολεία σας

 
ΕΚ
28 Ιουν 2021 21:27

Το μόνο που κάνουν είναι να παίρνουν πόζες και να φωτογραφίζονται. Μπράβο τους σαυτό είναι άριστοι.

 
ΕΚ
28 Ιουν 2021 21:26

Βρε δεν αφήνουν τα στρογγυλά και τα τρίγωνα κατά μέρος. Τι άλλο θα κάνουν πια; Βαρέθηκαμε να βλέπουμε κάθε μέρα τις φάτσες τους.

 
Γιαννης
28 Ιουν 2021 21:05

Μακάρι να γίνουν οι αλλαγές. Αρκετά με τη στασιμότητα και το όχι σε όλα.

 
αξιολόγηση της πλάκας
28 Ιουν 2021 20:25

η αξιολόγηση γίνεται από την βελτίωση των μαθητών, εκεί πως πάμε??
Χάλια σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργείου Παιδείας.
Χιλιάδες παιδιά δεν καταφέρνουν στην 3η Λυκείου να περάσουν την βάση στο γραπτό...τώρα βέβαια πως παίρνουν μεγάλους βαθμούς στο σχολείο, αυτό μήπως πρέπει κάποιος να το 'αξιολογήσει'.
Ο παράδεισος του φροντιστηρίου ακόμα και για τα παιδιά που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία με αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν ώρες σε αίθουσες και οι γονείς να πληρώνουν 2-3 φορές για το ίδιο πράγμα αντί να έχουμε ένα οργανωμένο σύστημα παιδείας.
Αυτά κύριε Πρωθυπουργέ να μας πείτε πως θα το διορθώσετε !!

 
@Χριστίνα
28 Ιουν 2021 20:23

Εγώ πάντως θα ψηφίσω δαγκωτό ΝΔ λόγω του έργου 3 υπουργών: Κικίλιας, Πιερρακάκης, Κεραμέως.

 
ωραία παράσταση
28 Ιουν 2021 19:50

οι μαθητές τσάμπα ή με voucher ; άτσα και αρχιτεκτονική ανάλυση ! όλα τέτοια τα θέμε τα σχολεία. αχαχαχαχαχα, αναβάθμιση ! άιντε πάλι εδώ και δύο χρόνια τα ίδια. εντωμεταξύ η διαβούλευση πάει όλο και πιο αργά. τρελό γέλιο με τη διαφάνεια (είδαμε κάτι κρίσεις, κάτι παρατάσεις). και ο κ. βούτσινος; δεν πάει στο γραφείο να βγάλει τους υποδιευθυντές ΙΕΚ; συμπληρωματική για τα σδε ; δεξιότητες σε ποια εργαστήρια ρεεεεεεεέι ; πώς τα λέει και δε γελάει; α, γελάει... η πιλοτική εφαρμογή θα μας πει τι συμπεράσματα απέδωσε; το κλείνω , επιθεώρηση...

 
@pakis
28 Ιουν 2021 18:27

Κανένας στην εκπαίδευση δε ξεχνάει τους 13 Περιφερειακους Διευθυντές της περιόδου 2015 - 2019, με μοναδικό κριτήριο ότι ήταν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ή του συνεταίρου ΑΝΕΛ....

 
Ert
28 Ιουν 2021 18:18

Πάκη, ετοιμάσου για αξιολόγηση. Θα σας κάνει ανθρώπους ο Μητσοτάκης. Ελπίζω μόνο να μην δούμε πάλι PowerPoint ΜΟΝΟ.

 
Eκπαιδευτικος
28 Ιουν 2021 17:48

Νομοσχέδιο για την βελτίωση της παιδείας δεν είναι. Μάλλον καταστροφής είναι. Βέβαια για πολλούς η βελτίωση της εκπαίδευσης έρχεται μέσα από το προσωπικό τους βόλεμα σε θέσεις διευθυντών σχολείων κτλπ. για και τα βλέπουν όλα ωραία. Όμορφα λόγια χωρίς καμία ουσία για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 
Ανδρεας
28 Ιουν 2021 16:15

Για να δούμε τι θα παρουσιάσει αν παρουσιάσει το περιβόητο πολυνομισχρδιο

 
Το άλλο με τον Τοτό
28 Ιουν 2021 15:12

@ @Χριστινα (11:32)
Αν είναι να το γυρίσουμε στα ανέκδοτα, πείτε το να το ξέρουμε......

 
pakis
28 Ιουν 2021 13:54

@Χριστινα28 Ιουν 2021 11:32
Ενώ τώρα δουλεύουν όλα ρολόι!
-Ηλεκτρονική ψηφοφορία 90% αποχή (ούτε οι δικοί σου ψήφισαν!)
-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων το ίδιο,
-Επιμόρφωση παρωδία Τ4Ε, στο τέλος της σχολικής χρονιάς
-Με τους διορισμένους άσχετους διευθυντές εκπαίδευσης όλα ήταν στον αυτόματο πιλότο !

 
@Ηρώ
28 Ιουν 2021 12:59

Αγαπητή Διευθύντρια...
"Αν ησουν μάγκας Μητσοτακη, θα μας το παρουσιαζες απο τα προκάτ σχολεία. Κι έχουμε πολλά στην Ανατ. Αττική που είμαι διευθύντρια..."
Ο ΣΥΡΙΖΑ 5 χρόνια που κυβερνούσε με τους Ακροδεξιούς, γιατί δεν έφτιαξε σχολεία στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ;

 
Παπαδόπουλος Γ.
28 Ιουν 2021 12:29

Η κα Υπουργός θα πρέπει να ξεκαθαρίσει πώς εννοεί τον όρο "Σχολική Αυτονομία" που στην αλλοδαπή (βλ. Ην. Βασίλειο) είχε άκρως αρνητικά αποτελέσματα όπως λ.χ. με τα λεγόμενα Schools of Choice, Academy Schools κ.ο.κ.

 
@Χριστινα
28 Ιουν 2021 11:32

Σε συμπονουμε!
Ξέρεις τι είναι μετά από 5 χρόνια ακροαριστερας και μπάχαλου παντού να πρέπει να συνηθίσει κάποιος στην κανονικότητα;
Κουράγιο συντρόφισσα!

 
glgiannis
28 Ιουν 2021 09:50

Δεν καταλαβαίνω.
Δηλαδή κάποιοι θέλουν να μην εφαρμοστεί το πρόγραμμα για το οποίο τους επέλεξε ο ελληνικός λαός; Νομίζω ότι ήταν μέρος του προγράμματος της ΝΔ το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
Κάνω λάθος (@Χριστίνα);
Γιατί δεν το καταψηφίζατε στις προηγούμενες εκλογές;
Μήπως όμως τελικά η εφαρμογή του προγράμματος φέρει και άλλες ψήφους;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ