“Έβγαλε” βιβλίο ο Κ. Γαβρόγλου για την κυβερνητική του θητεία

Βιβλίο, μέσα από το οποίο γίνεται συλλογική απόπειρα κριτικής αποτίμησης του έργου που υλοποιήθηκε στο χώρο της παιδείας, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής θητείας, εξέδωσε ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Το βιβλίο προλογίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρας.
Ο Κ. Γαβρόγλου διετέλεσε υπουργός Παιδείας από τις 5 Νοεμβρίου 2016 έως και 8 Ιουλίου 2019 .
Η ομάδα που συνέγραψε το βιβλίο αποτελείται από ανθρώπους που “έπαιξαν” δραστικό ρόλο στις μεταρρυθμίσεις “Γαβρλόγλου”:
Γιώργος Αθανασόπουλος, Ερρίκος Βεντούρας , Ηλίας Γεωργαντάς,Σπύρος Γεωργάτος, Πανάγος Γεωργόπουλος,Ακρίτας Καϊδατζής , Παναγιώτης Κασσιανός, Αντώνης Κυπάρος , Σπύρος Κωνσταντάτος, Νίκη Μουντζούρογλου , Δημήτρης Μπαξεβανάκης ,Νίκος Μπελαβίλας, Αντώνης Μπόγρης,Ανδρέας Νοταράς, Φώτης Παλαμιώτης, Γιώργος Πολίτης, Ελάτη Ποντικοπούλου-Βενιέρη, Μερόπη Τζούφη.
Οι συγγραφείς του τόμου συμμετείχαν στις πολύπλευρες διεργασίες στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το διάστημα 2015-2019. Οι ιδιαίτερες εμπειρίες του καθενός και της καθεμιάς συναντούν τη συλλογική εμπειρία της συγγραφικής ομάδας, αναδεικνύοντας το σκεπτικό των μεταρρυθμίσεων που υλοποιήθηκαν, τις δυσκολίες που συνάντησε η εφαρμογή τους, ενώ φωτίζονται ταυτόχρονα οι αδυναμίες και τα αδιέξοδα που όρισε η ευρύτερη πολιτική και κομματική κουλτούρα.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Τριμελές όργανο για τις αμοιβαίες μετατάξεις
- Ματαιώθηκε διαγωνισμός απομαγνητοφώνησης συνεντεύξεων εκπαιδευτικών
- Καθιστική διαμαρτυρία θα κάνουν οι υπάλληλοι του υπ. Παιδείας για το κίνητρο ανταμοιβής
- Έκτακτη επιχορήγηση 709.228,00 € για σχολεία του εξωτερικού
- Live/ υπ. Παιδείας: Τι είναι, τι αξιολογεί και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το PISA
- Κ. Πιερρακάκης: Ξεκινά η διαβούλευση για τον νέο αθλητικό νόμο
- ΕΛΜΕ Πειραιά : Τι μας είπε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης
- Αναπληρωτές (Δ ' φάση) : Σήμερα οι δηλώσεις προτίμησης σχολείων
- Νόμιμη η διαδοχική εναλλαγή της θέσης Πρύτανη στο ΑΠΘ υποστηρίζουν οι Απ. Αποστολίδης, Γ. Ζωγραφίδης. και Χ. Φείδας
- Ο ονομαστικός κατάλογος 195 υπαλλήλων φορέων του υπ. Παιδείας που θα λάβουν κίνητρο ανταμοιβής
Σχόλια (38)
πιστεύω θα είναι:
Και αύριο το κουδούνι θα χτυπήσει στις 9. Ή μήπως όχι;
Δε μπορω να ανεχτω το θρασος της Κεραμεως να αποκαλει "παιδια μας", τα παιδια που αυτη τη τοσο δυσκολη χρονια υπεφεραν, επισκεπτονται ακομη ψυχολογους, εχουν μια αρνηση για τη ζωη τους, ενω αυτη εφερε μεταρρυθμισεις στη γ λυκειου στη μεση της χρονιας. Θρασος, αναλγησια. Ο υπουργος Παιδειας πρεπει να διαθετει ευαισθησια. Θεωρω οτι ο Γαβρογλου υπηρξε οχι τελοιος, αλλα σαφως καλυτερος.
Κάθε πόλη και χωριό με Πανεπιστήμιο και κάθε μαθητής του σχολείου φοιτητής στο Πανεπιστήμιο! Αυτό λέγεται πολιτική των ψήφων και όχι παιδεία.
Θα γράφουν και την ίδρυση τόσων σχολών ακόμη και λίγο πριν την αναχώρηση από το υπουργείο με ένα ΦΕΚ ; Είναι καινοτομία αναμφισβήτητα!
Σςςςς, μην ακουστεί...ευτυχώς που η σημερινή υπουργός εξομοίωσε τα ΑΕΙ με τα κολλέγια και ας μπουν σε αυτά χωρίς εξετάσεις, ας σπουδάσουν λιγότερα χρόνια, ας κοποιάσουν λιγότερο...
Το σκέφτηκες πολύ το σχολιο σου;
Τι άλλο πρέπει να ακούσουμε…
πολύ δίκαιος 'άνθρωπος είσαι ρε Έφη
Χαίρεσαι με την εξομοίωση των "κάτω" προς τα "πάνω", δηλαδή ανθρώπων που κοπίασαν λιγότερο, απέδωσαν λιγότερο και σπούδασαν λιγότερα χρόνια σε πιο εύκολα τμήματα να παίρνουν τα ίδια με αυτούς που δούλεψαν περισσότερο και σπούδασαν περισσότερα χρόνια. Αυτοί δεν έχουν ψυχή; Δεν αξίζουν κάτι παραπάνω;
ή πάμε σε λογικές μάζας που οι περισσότεροι επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες επειδή είναι μεγαλύτερη μάζα;
Η δημοκρατία δεν πρέπει να προστατεύει όλους; όχι όσους φωνάζουν περισσότερο και κάνουν περισσότερη φασαρία ή μαζεύουν πιο πολλούς στην πλατεία να φωνάζουν;
Φυσικά και έκανε έργο θετικό. Αυτό έλλειπε να είναι σχεδόν 4 χρόνια και να μην κάνει τίποτα.
Απλά στο διοικητικό έργο του Υπουργείου έγιναν πολλές σπασμωδικές αλλαγές με τη λογική της εξομοίωσης προς τα κάτω (που έχει και εκλογικές ερμηνείες)
Φτιάχτηκαν τμήματα στις ΔΔΕ, ΔΠΕ που έχουν να γίνουν διορισμοί από τη δεκαετία του 90 και βρέθηκαν απόφοιτοι Λυκείου ή ΙΔΑΧ να παίρνουν επίδομα θέσης προϊσταμένου τμήματος και να είναι ένας υποψήφιος για μία θέση!!!! (μεγάλη αξιοκρατία). Μονοπροσωπικά στις μικρές ΔΔΕ τμήματα που οι αποσπασμένοι καθηγητές έχουν περισσότερα προσόντα από τον προϊστάμενο του τμήματος!!!
Οι αποσπασμένοι καθηγητές που καλύπτουν τις "υψηλές" ανάγκες μιας ΔΔΕ/ΔΠΕ (μισθοδοσία, ηλεκτρονικές πλατφόρμες, υπεύθυνοι ΕΣΠΑ, κλπ) δεν δικαιούταν να πάρουν μέρος σε κρίσεις ούτε επίδομα!!
Τα δε στελέχη πρέπει να περάσουν μια εξαντλητική διαδικασία κρίσεων για να πα΄ρουν θέσεις χωρίς επίδομα (υπ. πληροφορικής, υπ, σχολικών προγ/των, υπ ΕΚΦΕ, υπ ΦΑΣΧΑ), ενώ υπ εκπ θεμάτων παίρνει επίδομα. Λογικές ακαταλαβίστικες. Αφού είναι στελέχη που κρίνονται με την ίδια διαδικασία γιατί άλλοι παίρνουν και άλλοι δεν παίρνουν επίδομα;
Μήπως γιατί οι καθηγητές των ΤΕΙ εδώ και 20 χρόνια εκλέγονται με τα ΙΔΙΑ κριτήρια με τους καθηγητές των πανεπιστημίων; (Τι δεν το ξέρατε;)
Αυτό που πραγματικά θα έπρεπε να κάνει κάποιος είναι να δώσει ένα τέλος στη χρήση του τίτλου «καθηγητής» στη δευτεροβάθμια- υπάρχει ο πολύ καταλληλότερος όρος «δάσκαλος»..
ΥΓ υπάρχει και η περίπτωση να είπατε και ένα ανέκδοτο μέσω του σχολίου σας- σε αυτή την περίπτωση καλά κάνατε, το χρειαζόμαστε..
Το πρόβλημα δεν είναι το όνομα της/του εκάστοτε υπουργού Παιδείας αλλά η αδράνεια που εμποδίζει τη δομική αλλαγή στο Σχολείο και το Πανεπιστήμιο.
Ούτε η Κεραμέως ούτε ο Γαβρόγλου ούτε καν η Διαμαντοπούλου ευθύνονται για την ίδρυση 500+ τμημάτων σε όλη την επικράτεια. Πρέπει να παρθούν αποφάσεις σε επίπεδο ΑΕΙ αλλά και από την κυβέρνηση, ώστε το υπουργείο να προχωρήσει σε ριζική μεταρρύθμιση και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού τοπίου.
γιατί ξέρουμε να φτιάχνουμε συστήματα....
Θετική στους περισσότερους τομείς η θητεία Γαβρόγλου στο υπουργείο Παιδείας. Τεράστια απόσταση χωρίζει την ειλικρίνεια και τις καλές προθέσεις της ομάδας Γαβρόγλου (υφυπουργοί και γραμματείς) από τον σημερινό κυβερνητικό αχταρμά της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.
Σε σχέση με την Κεραμέως πολύ καλύτερος ο Γαβρόγλου.
Δεν είναι το ίδιο η μεταρρύθμιση με την κατασκευή πυροτεχνημάτων....
Τουλάχιστον ο κ. Γαβρογλου (Καθηγητής, διδακτορικό, συγγραφικό έργο) τόλμησε και έβγαλε βιβλίο με τα πεπραγμένα του. Η κα Κεραμεως (δικηγόρος, μεταπτυχιακό) θα το τολμήσει ποτέ με όσα τραγικά εισηγείται; Ίδωμεν!
Tάδε έφη Ζαρατούστρα και βάλε. Τώρα ψάχνουν για καινούρια ΤΕΙ εφόσον κατάλαβαν την γκάφα των ψευτοαριστερών του ΣΥΡΙΖΑ.
τα ΤΕΙ τα έκανε Πανεπιστήμια, τους καθηγητές Δευτεροβάθμιας γιατί δεν τους έκανε Πανεπιστημιακούς;
Τα ΤΕΙ έγιναν Πανεπιστήμια, τα Πανεπιστήμια τι έγιναν;
Γιατί δεν έκανε και τους καθηγητές Πανεπιστημίου καθηγητές Δευτεροβάθμιας;
Ακόμα μια αναγνώριση master έκανε, τα integrated master και τα έκανε χάλια, χωρίς επίδομα πιεζόμενος από την Ευρώπη (όχι επειδή το ήθελε).
Ακόμα στις κρίσεις στελεχών ότι δεν είχε IBAN δεν το αναγνώριζε σαν συγγραφικό έργο, αγνοώντας ότι αυτό έγινε υποχρεωτικό στην Ελλάδα το 2009 ή 2012 (δεν θυμάμαι καλά). Άρα όποιος είχε γράψει βιβλίο πριν το δικό του δε μετρούσε στις κρίσεις...
Γενικώς ήταν υπέρ της εξομοίωσης προς τα κάτω η λογική και αποφάσεις άρπα κόλλα ..άντε να γράψουν και άλλοι βιβλία για τις υπουργικές θητείες τους ! Να έχουμε να διαβάζουμε !
Όσοι και όσες θέλετε να διαβάζετε το βιβλίο στις διακοπές, καλά θα κάνετε να το αγοράσετε, μήπως και είναι οι τελευταίες μας......
Θα γελάσουμε...
Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση [Νόμος 4589/2019 (ΦΕΚ 13/τ. Α’/29-01-2019), όπως τροποποιήθηκε από τον Νόμο 4604 (ΦΕΚ 50/τ. Α’/26-03-2019)] και ειδικότερα όπως προβλέπεται στο Άρθρο 57 ‘’Κριτήρια αξιολογικού πίνακα εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης’’ στην παράγραφο γ) ‘’Κοινωνικά κριτήρια’’ προβλέπεται : αα) Αριθμός τέκνων: τρεις (3) μονάδες για κάθε τέκνο ανήλικο για το οποίο ο υποψήφιος έχει τη γονική μέριμνα και επιμέλεια ή άγαμο και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό τρίτο (23ο) έτος της ηλικίας ή σπουδάζει σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής ή εκπληρώνει τη στρατιωτική του υποχρέωση και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο (25ο) έτος της ηλικίας του.
Παρακαλώ η αξιότιμη Υπουργός κ. Κεραμέως και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων , να διορθωθεί αυτό το αναχρονιστικό καθεστώς κοινωνικών κριτηρίων των εκπαιδευτικών στον αξιολογικό πίνακα προσλήψεων στις δομές της εκπαίδευσης και να γίνει εξίσωση εκπαιδευτικών γονέων ασχέτων μεταξύ τους οι οποίοι διεκδικούν την ίδια θέση στις δομές της εκπαίδευσης.
Είναι προφανές ότι είναι αδιανόητο δύο εκπαιδευτικοί υποψήφιοι για διορισμό στην Εκπαίδευση με τον ίδιο αριθμό τέκνων να έχουν σημαντική διαφορά στην κατάταξή τους στον ίδιο πίνακα κατάταξης για τον διορισμό τους στις δομές της Εκπαίδευσης επειδή ο ένας τους είναι σε διάσταση ή είναι διαζευγμένος και δεν έχει την επιμέλεια στα παιδιά του λόγω της μέχρι πρίν από λίγο καιρό πάγιας απαράδεκτης και παράνομης Νομολογιακής πρακτικής. Είναι προφανές παράνομο η Ελληνική Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας με τον νόμο Γαβρόγλου να αντιμετωπίζουν διαφορετικά τους εκπαιδευτικούς μεταξύ τους με το εάν έχουν ή όχι την επιμέλεια στα τέκνα τους. Άλλωστε ο νέος νόμος για το οικογενειακό δίκαιο έχει ψηφιστεί και θα εφαρμόζεται από την 16η Σεπτεμβρίου 2021.
Δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα! Τι βιβλίο χρειάζεται; Για να θυμίζει τα έργα του,πάνω που πάμε να τα ξεχάσουμε;
Ελλάδα, η χώρα του θράσους...
Έβαλε άραγε τη φωτογραφία με το μαθητή που μπούκαρε στο γραφείο του και ανέβηκε πάνω στο τραπέζι και του είπε εγώ θα σου πω τι θα κάνεις γιατί αυτό μου δίδαξες;
Διέλυσε την τεχνική εκπαίδευση....όλοι πτυχίο Πανεπιστημίου.....για να χαίρονται οι μανάδες όλων ρε γαμώτο....
[πάντως για την παραλία το καλοκαίρι καλό θα είναι το βιβλίο του, έχει σταματήσει να βγάζει νέα σκίτσα και ο Αρκάς]
Το βιβλίο που θα βγάλει η Κεραμέως δεν φαντάζεται κανείς μας τι "σημεία" και "τέρατα" θα 'έχει μέσα.
Οι τρεις μεγαλύτεροι μεταρρυθμιστές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν: α) ο Α. Παπανδρέου που ίδρυσε τα ΤΕΙ, β) ο Π. Ευθυμίου που αναβάθμισε τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ και γ) ο Κ. Γαβρόγλου που έκανε τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια. Όλοι οι άλλοι απλώς δεν τολμούσαν.
Χειρότερα, πολύ χειρότερα είναι σήμερα με την σημερινή ηγεσία! Ο τελικός απολογισμός του Γαβρόγλου ήταν σίγουρα θετικός. Δεν θα έλεγα το ίδιο για την Κεραμέως. Σημείωση: Δεν είμαι ψηφοφόρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Με ένα Αρλεκιν ξεχνιεσαι
κ. Κώστας Γαβρόγλου και οι συν αυτώ.
και μη χειρότερα, ο θεός να μας βοηθήσεις.Θέλει ο άνθρωπος να καταγράψει όλα αυτά τα καλά που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και πόσο αναβάθμισε την εκπαίδευση! Τι να γράφει άραγε πόσο καταστράφηκαν τα σχολεία ,πόσο ώθησε τους μαθητές στην ήσσονα προσπάθεια;
Βγήκε την κατάλληλη στιγμή. Είναι ότι πιο ευχάριστο θα μπορούσαμε να διαβάσουμε στις διακοπές.
Σελίδες