Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ελληνική PISA με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, μια φορά τον χρόνο των μαθητών ΣΤ΄τάξης Δημοτικών Σχολείων και Γ΄τάξης Γυμνασίων

Δημοσίευση: 30/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, σύμφωνα με  το πολυνομοσχέδιο που θέτει σήμερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως σε δημόσια διαβούλευση.

Ειδικότερα, το άρθρο 97 προβλέπει τα εξής:

1. Κάθε σχολικό έτος διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του πρώτου εδαφίου είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων, o τρόπος επεξεργασίας και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι δυνατόν να διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών πλην εκείνων που προβλέπονται στην παρ. 1.

Σχόλια (14)

 
Skolem
01 Ιουλ 2021 19:29

@ΣτΕ. Βουρβάρης: H πληροφορική περιλαμβάνει τα μαθηματικά (δες ένα πρόγραμμα σπουδών ενός τμήματος πληροφορικής, τα υποχρεωτικά μαθήματα). Τα μαθηματικά δεν περιλαμβάνουν την πληροφορική (δες ένα πρόγραμμα σπουδών ενός τμήματος μαθηματικών, τα υποχρεωτικά μαθήματα). Η πληροφορική είναι τα μαθηματικά έτσι όπως θα έπρεπε να είναι.

 
Δεν αποκλείεται καθόλου!
01 Ιουλ 2021 18:07

Ευχαριστούμε τον πρωϊνό (06:09) αναγνώστη που με το σχόλιό του "Αποκλείεται.." μας έκανε και γελάσαμε λίγο. Η τέχνη του σαρκασμού είναι βέβαια άγνωστη στην Ελλάδα - όλοι θα έπρεπε να μελετήσουν το κοφτερό χιούμορ των Monty Pythons, οι οποίοι θα ήσαν οι μόνοι ικανοί να αναδείξουν την ιλαροτραγική διάσταση τών απόψεων μερικών "διασημοτήτων" στην χώρα μας περί τα εκπαιδευτικά.

Η αναφορά σας στην τριτοβάθμια είναι επίσης αιχμηρή και ζωτικής σημασίας: Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί στη χώρα μας γίνονται ελάχιστες έρευνες Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών με υποκείμενα φοιτητές; Η αιτία πιστεύω ότι είναι το ισχύον ακόμα δόγμα στα πανεπιστήμια ότι "διδάσκει καλύτερα όποιος τα ξέρει καλύτερα", δηλαδή ο καθηγητής πρώτης βαθμίδας. Αν θελήσει λοιπόν κανείς να μετρήσει τα μαθησιακά αποτελέσματα σε φοιτητές, ας μην εκπλαγεί αν του ζητηθεί έγκριση από τον Πρόεδρο, τον Κοσμήτορα, τον Πρύτανη και προφανώς και το Υπουργείο...

 
ΣτΕ. Βουρβάρης
01 Ιουλ 2021 17:51

Όλο τα τμήματα του σχολίου σας είναι λάθος. Όχι, η πληροφορική δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα μαθηματικά. Όχι η πληροφορική δεν είναι τα μαθηματικά της εποχής μας. Είναι μια επιστήμη η οποία βασίζετε σε έναν από τους πολλούς κλάδους των μαθηματικών για να επιλύει προβλήματα μέσω της υπολογιστικής ισχύς που παρέχουν οι υπολογιστές. Αλλά για να προγραματισεις τους υπολογιστές να κάνουν κάτι, πρέπει να το ξέρεις εσύ από πριν. Ο προγραμματιστής είναι σαν έναν εκπαιδευτη. Προσπαθεί να δώσει στον υπολογιστή να καταλάβει πως να φέρνει εις πέρας μια διαδικασία. Αν όμως δεν την έχει καταλάβει εις βάθος , δεν θα μπορέσει ποτέ να την εξηγήσει σ έναν συνομιλικο του, πόσο μάλλον να την μετάφραση σε γλώσσα προγραμματισμού. Καλό είναι να ξέρουμε για ποιο πράγμα μιλάμε και να μην πετάμε απλά εκφράσεις που ακούσαμε σε κάποιο ντοκιμαντέρ η βιντεάκι στο γιουτιουμπ

 
Jean
01 Ιουλ 2021 17:26

Με ποια μαθηματικά θα πάμε στον PISA, με τα τρίγωνα; Χρειάζεται ριζική αναδιάρθωση το πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών. Επιπλέον, ο διαγωνισμός PISA περιλαμβάνει, πλέον, και διακεκριμένο τεστ για την πληροφορική.

 
Διορθωτης
01 Ιουλ 2021 17:20

To πρόγραμμα PISA δεν είναι θηλυκού γένους, όπως η ιταλική πόλη..

 
Στρ βουβαρχηδας
01 Ιουλ 2021 16:18

Ας μάθουν τις αριθμητικές πράξεις πρώτα οι μαθητές δημοτικου

 
Fotis
01 Ιουλ 2021 16:14

Εδώ θα αριστεύσουμε στον διαγωνισμό Pizza.

 
Στρ. Βούρβαχης
01 Ιουλ 2021 14:19

Τα μαθηματικά μπορούν να αντικατασταθούν από την πληροφορική σιγά-σιγά. Η πληροφορική είναι τα μαθηματικά της εποχής μας.

 
PISA ή PITSA ή...?
01 Ιουλ 2021 13:28

Αν είναι να το κάνουμε, παρακαλώ να του δώσουμε ένα Ελληνοπρεπές όνομα...

 
@αποκλείεται, ποτέ των ποτών
01 Ιουλ 2021 10:50

Μόνο ως ειρωνικό μπορώ να εκλαβω το σχόλιό σας. Ελπίζω να είναι.

 
Δ.Μ.
01 Ιουλ 2021 08:20

Η αξιολόγηση αρχίζει και τελειώνει μέσα στο φυσικό χώρο εργασίας του εκπαιδευτικού, δηλαδή το σχολείο. Φανταστείτε τους γιατρούς που διορίζονται στα νοσοκομεία να μην τιμωρούνται για λάθη ή παραλείψεις επειδή "αξιολογήθηκαν" όταν διορίστηκαν. Και φυσικά κρίνεται η αποτελεσματικότητα του κάθε εκπαιδευτικού, σεαυτό που έχει ως ευθύνη όχι γενικά και αόριστα ή συνολικά ή σε συνάρτηση με άλλα αποτελεσματα, μέσα στην τάξη.
Τα ανώνυμα διαγνωστικά κριτήρια αξιολόγησης έπρεπε να εφαρμόζονται από πολλά χρόνια πριν για ευνόητους λόγους αλλά κυριως υποβοηθητικά για τον εκπαιδευτικό της επόμενης τάξης.
Αυτά και όσα περιγράφονται σε γενικές γραμμές στο νομοσχέδιο έχουν ήδη εφαρμοστεί από όλες τις ανεπτυγμένες χώρες οι οποίες έχουν τώρα προχωρήσει σε επόμενα βήματα. Δυστυχώς από το 80' λιγαα άλλαξαν και η στασιμότητα είναι αυτό που κυριάρχησε. Και αυτό αφορά κυρίως τις αδύναμες οικονομικά οικογένειες γιατί οι υπόλοιποι τα βόλεψαν ή τα μπαλωσαν με φροντιστήρια ή καλύτερα με ιδιαίτερα.
Ας ψηφιστεί , ας ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και ας γίνουν αλλαγές στην πορεία.

 
Καιρός ήταν
01 Ιουλ 2021 07:29

Ωστε να διαπιστωθεί σε τι ποσοστό κατέκτησαν τα παιδιά γνώσεις και δεξιότητες αλλα κυρίως ενα εργαλείο αναστοχασμού και επανασχεδιασμού του τρόπου διδασκαλίας για τον ιδιο τον εκπαιδευτικό που θα τον βοηθήσει να αναπροσαρμόζει την διδασκαλία του σε περισσοτερο παιδοκεντρικές μεθόδους. Μπράβο!

 
Αποκλείεται, ποτέ των ποτών
01 Ιουλ 2021 06:09

Οι PISA και κάθε παρόμοιες εξετάσεις αποτελούν συντονισμένη προσπάθεια καταρράκωσης του ηθικού μας όντας μια αξιολόγηση από τα καπιταλιστικά και ανάλγητα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό να αναδείξουν την πολιτιστική και επιστημονική φτώχεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος και το πόσο ανώτερα είναι τα δικά τους. Επιπλέον, πρόκειται για ταξικές αξιολογήσεις, με τις οποίες τα σχολεία κατατάσσονται σε καλά και κακά, δηλαδή τάξεις, με συνέπεια και οι καθηγητές τους να κατατάσσονται σε ικανούς και ανίκανους, δηλαδή τάξεις. Το αποτέλεσμα θα είναι οι γονείς να αντιμάχονται για μια θέση στα καλά σχολεία, όπως ακριβώς συμβαίνει στα πρότυπα/πειραματικά, δηλαδή παιδεία πολλών ταχυτήτων και πολλών τάξεων.

Συμπαρατάσσομαι πλήρως με την θέση του σχολικού συμβούλου (βλ. σχετικό ρεπορτάζ esos) ότι "ο εκπαιδευτικός με το που διορίζεται έχει ήδη αξιολογηθεί". Με τον ίδιο τρόπο και οι μαθητές, από τη στιγμή που έχουν αποφοιτήσει από Στ' Δημοτικού ή την Γ' τάξη Γυμνασίου έχουν αξιολογηθεί, συνεπώς γιατί να μετρήσουμε τι μάθανε;;;

Ας βροντοφωνάξουμε λοιπόν όχι στον διχασμό, όχι στην αξιολόγηση, όχι σε όλα. Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα; Διαγωνισμοί PISA και στο πανεπιστήμιο, για να δούμε τι ξέρουνε οι φοιτητές στο 1ο έτος και τι μετά το πτυχίο; Αίσχος!!!

 
ΜΆΚΗΣ
30 Ιουν 2021 23:51

Μετρο προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα δώσει χρήσιμα στοιχεία στο ιεπ για την κατάκτηση των μαθησιακών στόχων και το επίπεδο των μαθητών. Αναμένονται εκπλήξεις μια και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί στα τύφλα και στη βάση υποκειμενικών εκτιμήσεων. Από την άλλη το είδος των θεμάτων θα λειτουργήσει και ως μπούσουλας για τους εκπαιδευτικούς προσανατολίζοντας τους στο είδος των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να καλλιεργήσουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ