Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύνοδος Πρυτάνεων υπό τη “σκιά” του νέου νόμου πλαισίου και του Σχεδίου “Πισσαρίδη”

Η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να κρατά “κλειστά τα χαρτιά” ως προς το περιεχόμενο του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ
Δημοσίευση: 04/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπό τη “σκιά” του νέου νόμου πλαισίου που ετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να το ανακοινώσει εντός του καλοκαιριού, καθώς και του Σχεδίου   “Πισσαρίδη” που καλείται να εφαρμόσει, θα συνεδριάσουν οι Πρυτάνεις στις 16 και  17 Ιουλίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, παρουσία της   πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Τα θέματα που θα συζητηθούν στη Σύνοδο θα οριστικοποιηθούν στις αρχές της εβδομάδας, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι θα τεθεί το ζήτημα της υπό διαγραφής των 37  τμημάτων "Γαρόγλου" ,των οποίων είχε ανασταλεί η έναρξη λειτουργίας των, από την Ν. Κεραμέως..

Ωστόσο στους κύκλους των πανεπιστημιακών δασκάλων υπάρχει έντονη ανησυχία, καθώς η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να κρατά “κλειστά τα χαρτιά” ως προς το περιεχόμενο του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ, ενώ το Σχέδιο του “Νομπελίστα”  Σύμβουλου του Κ. Μητσοτάκη Χριστόφορου  Πισσαρίδη,  για την τριτοβάθμια εκπαίδευση,το οποίο θα κληθεί η υπουργός Παιδείας να υιοθετήσει,  μεταξύ άλλων εισηγείται:

Συμβούλια Ιδρυμάτων: Eπαναφορά των Συμβουλίων   Ιδρυμάτων:

  •  με αυξημένη συμμετοχή εξωτερικών μελών, και
  • με ισχυρές και αποφασιστικές αρμοδιότητες στο στρατηγικό σχεδιασμό και στην επιλογή εκτελεστικής διοίκησης των πανεπιστημίων (πρυτάνεις, κοσμήτορες), μπορούν να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην αναμόρφωση του συνολικού χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, και να συμβάλλουν στην βελτίωση της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας, αλλά και με τις διεθνείς εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση.

Aνασχεδιασμός ολόκληρου του ακαδηνμαϊκού χάρτη:  Θα πρέπει να υπάρξει έγκαιρα ανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των προγραμμάτων σπουδών, με ενίσχυση κατευθύνσεων και ειδικοτήτων σε γνωστικά αντικείμενα όπου αναμένεται σημαντική αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια και σταδιακό περιορισμό ειδικοτήτων, όπου αναμένεται ή ήδη παρατηρείται υπερβάλλουσα προσφορά αποφοίτων.

Οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα: Αυτό μπορεί ευκολότερα να επιτευχθεί, εφόσον ενισχυθεί η οργανωτική ευελιξία των ιδρυμάτων και η κύρια οργανωτική ακαδημαϊκή μονάδα είναι η Σχολή (που καλύπτει ευρύτερο φάσμα συγγενών γνωστικών αντικειμένων) αντί του – συχνά υπερεξειδικευμένου – Τμήματος. Η οργάνωση των πανεπιστημίων με βάση τις Σχολές, στις οποίες θα πρέπει να εισάγονται οι φοιτητές, θα συμβάλλει επιπλέον στην παροχή της δυνατότητας εξατομίκευσης της μάθησης από αυτούς, με επέκταση των επιλογών τους και της δυνατότητας οριζόντιας κινητικότητας μεταξύ προγραμμάτων. Αυτές οι αλλαγές μπορούν, επιπλέον, να συνδυαστούν με το άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων σε συνεργασίες με ιδρύματα του εξωτερικού για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων σπουδών, τόσο σε προπτυχιακό όσο, και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Κέντρα Αριστείας: Η θεσμοθέτηση και ενίσχυση Κέντρων Αριστείας στην ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ανάδειξη καλών πρακτικών φοιτητοκεντρικής μάθησης και στην ενίσχυση των κινήτρων για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ελληνικά πανεπιστήμια. Στην ίδια κατεύθυνση, η στήριξη της λειτουργίας Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας στα πανεπιστήμια, με βάση τις αντίστοιχες διεθνείς καλές πρακτικές, μπορεί να συμβάλλει στην απαραίτητη αλλαγή υποδείγματος της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην πανεπιστημιακή διδασκαλία.

Βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών: Απαραίτητη προϋπόθεση για τον σκοπό αυτό αποτελεί, οπωσδήποτε, η βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών, ανά μάθημα και συνολικά στα πανεπιστήμια. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και των προσφερόμενων μαθημάτων, αλλά και με εισαγωγή κινήτρων και αντικινήτρων για την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών από τους φοιτητές.

 

Σχόλια (18)

 
Στρουθοκαμηλισμός
06 Ιουλ 2021 16:28

@Dario Moutso06 Ιουλ 2021 15:50
Είναι σαφές ότι τα συμπεράσματα βγήκαν. Εγώ παρέθεσα επιχειρήματα κι εσύ ειρωνείες, εξυπνακισμούς, αφορισμούς. Τα συνηθισμένα δηλαδή όταν δεν έχεις γνώση αλλά έχεις γνώμη επί παντός του επιστητού.

 
Dario Moutso
06 Ιουλ 2021 15:50

Στρουθοκαμηλισμός 05 Ιουλ 2021 23:40

Με κάλυψε απόλυτα η ΜΗ απάντησή σου (μεταξύ μας. δεν περίμενα απάντηση. Τόσα χρόνια μαθημένοι είμαστε στις χαμηλής ποιότητας και αισθητικής σοφιστείες)... Όσοι μας διαβάζουν έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους.

 
Στρουθοκαμηλισμός
05 Ιουλ 2021 23:40

@ Dario Moutso05 Ιουλ 2021 18:08
Χαίρομαι που άφησες τις άστοχες ειρωνείες και προσπαθείς να ασχοληθείς με την ουσία. Φαίνεται όμως και πάλι η άγνοιά σου. Ο ΕΕΔΙΠ κλάδου Ι ή ΙΙ όταν προσλήφθηκε είχε τελείως διαφορετικά καθήκοντα από τον σημερινό ΕΔΙΠ. Επομένως "το έργο που προσέφερε και για το οποίο προσελήφθη" έχει αλλάξει όχι με απόφαση δική του αλλά με νόμο του ελληνικού κράτους. Ίσως δεν σου αρέσει αλλά έτσι είναι. Πριν το 2011 ούτε αυτοδύναμη ανάθεση είχε, ούτε διπλωματικές μπορούσε να έχει, ούτε ΕΥ σε ερευνητικά έργα μπορούσε να είναι. Αυτά ήταν αποκλειστικές αρμοδιότητες των ΔΕΠ. Τώρα όμως μπορεί επειδή το κράτος νομοθέτησε προς αυτή την κατεύθυνση. Επομένως η μετονομασία αφορά αντιστοίχιση σύμφωνα το έργο που προσφέρει και για το οποίο πληρώνεται.

 
Dario Moutso
05 Ιουλ 2021 18:08

@Στρουθοκαμηλισμός 05 Ιουλ 2021 16:14

Ας αφήσουμε τις ατάκες και να πάμε στο <<ζουμί>> . Έξυπνα (αυτό οφείλω να το αναγνωρίσω) χρησιμοποιείς την λέξη <<μετονομασία>>

1. σε τι ακριβώς προτείνεις (ή προτείνουν-ζητούν) να μετονομασθούν;
2. Αν κάποιος <<μετονομασθεί>> σε επίκουρο (παράδειγμα είναι) θα συνεχίσει να προσφέρει το έργο που προσέφερε και για το οποίο προσελήφθη;
3. Θα ζητήσει αντιστοίχηση του μισθού με τον μισθό που αντιστοιχεί στην <<μετονομασία>>;
4. Θα ζητήσει στο μέλλον να <<ξανα-μετονομασθεί >>;

 
Στρουθοκαμηλισμός
05 Ιουλ 2021 16:14

@Dario Moutso05 Ιουλ 2021 15:25
Οι αφορισμοί και οι ειρωνικοί χαρακτηρισμοί είναι μάλλον δείγμα άγνοιας. Προφανώς δεν διαβάσατε καν τι λέω στο σχόλιό μου. Είναι λυπηρό πραγματικά.

 
Dario Moutso
05 Ιουλ 2021 15:25

@Στρουθοκαμηλισμός 05 Ιουλ 2021 11:51

Τι θέλουν; Να γίνουν λέκτορες, επίκουροι αναπληρωτές, καθηγητές νύχτα χωρίς φεγγάρι και από το παράθυρο; Έλεος...

Να προκηρυχθεί θέση να καταθέσουν τα χαρτιά τους και αν επιλεχθούν με το καλό και πρυτάνεις...

Πωωωωω αθάνατη Ελλάδα....

 
ΔΕΠ ΑΠΘ
05 Ιουλ 2021 13:30

α) Γίνεσαι και με integrated master..

β) Προκηρύξεις βγαίνουν σε όλα τα Τμήματα, ένα ΕΔΙΠ μπορεί να πάρει θέση αλλά συνήθως οι εξωτερικοί έχουν πολλοί περισσότερα προσόντα

γ) Σε ορισμένα εργαστήρια υπηρετούν 5-6 ΕΔΙΠ άρα θα έχουμε 5-6 καθηγητές στο ίδιο αντικείμενο ?

 
Γενικός Γραμματέας
05 Ιουλ 2021 12:02

@Βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών

Ας έπαιρνε η "ηγεσία" του υπουργείου την απόφαση να δώσει στα τμήματα τους εισακτέους που ζήτησαν (περίπου 50000) και όχι 77000. Θα είχαν λυθεί όλα και δεν θα χρειαζόταν η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Αλλά όταν κάνεις πράγματα με πολιτικές σκοπιμότητες αυτά παθαίνεις.

 
Στρουθοκαμηλισμός
05 Ιουλ 2021 11:51

@ότι θέλει ο λαός05 Ιουλ 2021 09:59
Η ιστορία με τους ΕΔΙΠ δείχνει καθαρά την προχειρότητα και την άγνοια της πολιτικής ηγεσίας για τον κλάδο αυτό τα τελευταία 10 χρόνια. Προφανώς το αγνοείτε, αλλά οι ΕΔΙΠ είναι ήδη ΔΕΠ στην πράξη καθώς έχουν όλα τα καθήκοντα των ΔΕΠ. Ακόμα και υποψήφιους διδάκτορες (άτυπα βέβαια) αναλαμβάνουν. Δεν μιλάμε δηλαδή για εξέλιξη αλλά για απλή μετονομασία. Βέβαια έχετε δίκιο να φωνάζετε. Όμως δεν φταίνε οι ΕΔΙΠ σ αυτό. Οι ηγεσίες του υπουργείου από το 2011 (νόμος 4009/2011) και μετά αργά και σταθερά έδωσαν όλα τα καθήκοντα των ΔΕΠ στους ΕΔΙΠ αλλάζοντας εντελώς το ρόλο και την αποστολή τους. Έχει καμία σχέση ο ΕΕΔΙΠ κλάδου Ι ή ΙΙ πριν το 2011 με τον σημερινό ΕΔΙΠ; Όχι βέβαια. Καμία απολύτως σχέση. Είναι δυο διαφορετικοί κλάδοι. Δεν είναι σωστό αυτό; Ας τους πάρει πίσω όλους τους νόμους. Για ποιο λόγο δεν το κάνει; Πάντως οι τελευταίοι που φταίνε είναι οι ΕΔΙΠ που (δικαίως) ζητούν την μετονομασία τους.

 
Βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών:
05 Ιουλ 2021 10:25

"Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και των προσφερόμενων μαθημάτων, αλλά και με ..."

μείωση των εισακτέων φοιτητών, βεβαίως, βεβαίως ... αρχής γενομένης από φέτος!

 
ότι θέλει ο λαός
05 Ιουλ 2021 09:59

ας σταματήσουμε να ζητάμε να γίνουν οι ΕΔΙΠ καθηγητές, έγιναν οι υπάλληλοι ΕΔΙΠ και δημιουργήθηκε τεράστιο κενό στα ιδρύματα.
Οι θέσεις καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες και δεν είναι μέσο για να μπαίνουν. κάποιοι και στην συνέχεια να καταλήγουν σε κάτι εντελώς διαφορετικό δημιουργώντας κενά.
Όποιος θέλει ας βάλει σε νέες θέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως κάνουν διεθνώς δηλαδή.

 
Κατάργηση τμημάτων
05 Ιουλ 2021 09:36

Να καταργηθούν τα τμήματα και οι σχολές να ιδρύουν και να λειτουργούν προπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Η εμπειρία των τμημάτων ήταν κακή και μας πήγε πολύ πίσω.

 
Καθηγητης ΕΚΠΑ για εξέλιξη των Δρ ΕΔΙΠ
05 Ιουλ 2021 09:16

Να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης στους Δρ ΕΔΙΠ με ανοικτη διαδικασία.Ολα τα αλλα είναι κουβέντα να γίνεται εδώ και δεκα χρονια. Νισαφι πια.

 
η απαξίωση συνεχίζεται
05 Ιουλ 2021 00:29

λιγότερα Πανεπιστήμια, ουσιαστικά Πανεπιστήμια, αναβαθμισμένα ιδρύματα, ανάδειξη των στελεχών τους, παροχή υποδομών και πόρων για έρευνα και ανάπτυξη για να γίνει μοχλός ανάπτυξης της χώρας σε ένα ολοκληρωμένο πεδίο εκπαίδευσης πολλών και συμπληρωματικών επιπέδων 'αναγνωρισμένης αξίας'

 
Polar_Fish
04 Ιουλ 2021 21:54

To νέο πανεπιστήμιο όταν χρειάζεται ΕΔΙΠ να προσλαμβάνει με ανοικτές διαδικασίες ΕΔΙΠ. Αυτό αρκεί. Τα ΕΔΙΠ και τα ΔΕΠ χρειάζονται.

 
athpap2017
04 Ιουλ 2021 20:29

Με το θέμα των ΕΔΙΠ τι γίνεται; Πότε επιτέλους θα ληφθεί μια δίκαιη απόφαση; Όσοι μπορούν και θέλουν να προχωρήσουν πρέπει να προχωρήσουν. Δεν είναι δυνατόν να δημιουργούνται τμήματα από το πουθενά να δίνονται σε αυτά θέσεις ΔΕΠ χωρίς ουσιαστικό ρόλο και αντικείμενο καθώς αυτά τα τμήματα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα και να μην μπορεί να δίνεται η δυνατότητα στα ΕΔΙΠ με έργο να αξιολογούνται και να προσφέρουν στα υπάρχοντα τμήματα που οι θέσεις δίνονται με το σταγονόμετρο. Δεν μπορούμε άλλο να υποστηρίζουμε ένα στρεβλό σύστημα. Πού είναι ο σύλλογος να υπερασπιστεί τα μέλη του; Γιατί όσες προσπάθειες έχουν γίνει δεν μπορούν να καρποφορήσουν;

 
Θα τα δούμε στην πράξη;
04 Ιουλ 2021 17:11

Σίγουρα η ύπαρξη αυτόνομων τμημάτων είναι προβληματική αφού έχει οδηγήσει σε πλήρη αυτονομία λες και είναι ξεχωριστός κόσμος το κάθε τμήμα μέσα στο πανεπιστήμιο και σε αρτηριοσκληρωτικές και συντεχνιακές παθογένειες όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα κοκ

 
Αυτά είναι, τυπικότητες
04 Ιουλ 2021 16:00

Καλό είναι να θέτουμε ένα πλάνο, για τις εργασίες μας, για τα σχέδιά μας και γενικά να προγραμματίζουμε τον χρόνο μας.
Ωστόσο, το ΥΠΑΙΘ εδώ και καιρό δίνει την εντύπωση ότι έχει βάλει ένα πίνακα με δηλώσεις και παίζουν darts (βελάκια) για το τι έρχεται κάθε τρίμηνο.
Δυστυχώς, το πλάνο ( και κατ' επέκταση, το σχέδιο, το χρονοδιάγραμμα κοκ) δεν δουλεύουν έτσι...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.