Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Βουλή: Παιδεία στα μέσα ενημέρωσης, παραπληροφόρηση και ψευδείς ειδήσεις

Τα θέματα που προγραμματίζονται να συζητηθούν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Δημοσίευση: 08/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δύο θέματα , που κατά την άποψη του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Β. Διγαλάκη, απασχολούν  την παιδεία , προγραμματίζονται να συζητηθούν στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Πρόκειται για τα θέματα:

Α. Παιδεία στα μέσα ενημέρωσης, παραπληροφόρηση και ψευδείς ειδήσεις

Β. Διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας

«Γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας και της μεγάλης χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρείται ολοένα και περισσότερο η διάδοση ψευδών και παραπλανητικών ειδήσεων, οι οποίες, με μεγάλη ταχύτητα, επηρεάζουν την κοινή γνώμη και δημιουργούν, ως επί το πλείστον, αρνητικές καταστάσεις», είπε σήμερα στη Βουλή ο πρόεδρος της  Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , και τόνισε:

  • Διαπιστώνεται ότι η λύση για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου δεν είναι μόνο η θέσπιση κανόνων και ενός ρυθμιστικού πλαισίου, το οποίο, άλλωστε, δεν είναι θέμα της δικής μας Επιτροπής, αλλά και η κατάλληλη εκπαίδευση και ο κριτικός αλφαβητισμός στα μέσα ενημέρωσης και το ψηφιακό περιβάλλον.
  • Υπάρχουν παραδείγματα χωρών, όπου έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση στα μέσα ενημέρωσης από πολύ νωρίς, από τα δημοτικά σχολεία. Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από τον Ιανουάριο του 2018, συνέστησε μια ομάδα εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου για παροχή συμβουλών, σχετικά με πρωτοβουλίες πολιτικών για την καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων και της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.
  • Η ομάδα αυτή, λοιπόν, έχει προτείνει στα κράτη - μέλη να εντάξουν την εκπαίδευση για τα μέσα ενημέρωσης και την πληροφορία, ως βασική διάσταση στα σχολικά τους προγράμματα και συστήνει και τη σχετική συμπερίληψη μαθησιακών ενοτήτων για την κριτική γνώση στα μέσα ενημέρωσης.
  • Η ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών στον τομέα αυτόν είναι σημαντική, επιτακτική θα έλεγα, καθώς η Ελλάδα καταλαμβάνει μια από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη, σύμφωνα με το δείκτη Media Literacy Index του 2021, την 27η θέση ανάμεσα σε 35 χώρες.
  • Πρόθεσή μου είναι αυτό το θέμα να το συζητήσουμε, πριν τις θερινές διακοπές της Βουλής, ανάλογα με το πρόγραμμα του νομοθετικού έργου, που θα έχουμε το επόμενο διάστημα.

  Διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας

« Αυτό το θέμα, η διασύνδεση των ελληνικών πανεπιστημίων με την οικονομία, τη βιομηχανία και την αγορά εργασίας, μας έχει απασχολήσει πολλάκις τα τελευταία χρόνια» είπε  ο Β. Διγαλάκης και τόνισε τα εξής:

  • Το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αγοράς εργασίας και οι προκλήσεις, που αντιμετωπίζουμε, από τη σκοπιά της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, αποδεικνύουν την ανάγκη της ανάπτυξης μιας αποτελεσματικότερης διασύνδεσης των πανεπιστημίων, με την αγορά εργασίας και τον επιχειρηματικό κόσμο.
  • Μπορούν διάφορες δράσεις να συνδράμουν, όπως η ίδρυση προγραμμάτων σπουδών και η τροποποίηση υφισταμένων, προκειμένου να στοχεύουν σε τομείς με αναπτυξιακή προοπτική, η ενίσχυση της επιχειρησιακής καινοτομίας, μέσω νέων ιδεών, οι δυνατότητες αξιοποίησης ερευνητικών αποτελεσμάτων και η αποτελεσματικότερη λειτουργία των γραφείων διασύνδεσης των πανεπιστημίων.
  • Αυτό το θέμα μπορούμε να το προγραμματίσουμε, μετά τις θερινές διακοπές, με την έναρξη των εργασιών της Βουλής, το φθινόπωρο. Θα υπάρξει ενημέρωση, ειδικά για το πρώτο θέμα, το αμέσως επόμενο διάστημα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ