Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι “10” αλλαγές “Κεραμέως” στο Γυμνάσιο και Λύκειο από τον Σεπτέμβριο

Τι αλλάζει στην αξιολόγηση των μαθητών
Δημοσίευση: 08/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δέκα  αλλαγές θα εφαρμοστούν από το επόμενο σχολικό έτος στα Γυμνάσια και Λύκεια, με νομοθετικές πρωτοβουλίες της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Ειδικότερα πρόκειται για τις εξής  αλλαγές:  

1. Ελληνική PISA με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, μια φορά τον χρόνο των μαθητών ΣΤ΄τάξης Δημοτικών Σχολείων και Γ΄τάξης Γυμνασίων (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

Κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, σύμφωνα με  το πολυνομοσχέδιο που θέτει σήμερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως σε δημόσια διαβούλευση.

Ειδικότερα:

Κάθε σχολικό έτος διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Σκοπός αυτών  των  εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

2. Πως θα υπολογίζονται οι βαθμολογίες των μαθητών Γυμνασίου (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή Γυμνσίου κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.,

β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή / παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση μεθόδων ανεστραμμένης τάξης),

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′  δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και ολιγόλεπτων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

3. Πως θα υπολογίζονται οι βαθμολογίες των μαθητών   Γενικού Λυκείου (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων Γενικού Λυκείου

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή / παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση μεθόδων ανεστραμμένης τάξης),

δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και ολιγόλεπτων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.

Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.

Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

Με τη λήξη του Α` και του Β` τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών. Για το Β` τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

4. Πως θα υπολογίζονται οι βαθμολογίες των μαθητών ΕΠΑΛ και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

Ενδιάμεσες προφορικές, πρακτικές και γραπτές εξετάσεις

Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των μαθημάτων, η πρόοδος των μαθητών ελέγχεται με ενδιάμεσες γραπτές, προφορικές ή πρακτικές δοκιμασίες αξιολόγησης, κατά την κρίση του διδάσκοντος. Οι γραπτά, προφορικά ή πρακτικά εξεταζόμενοι μαθητές βαθμολογούνται για τις επιδόσεις τους σε κάθε δοκιμασία αξιολόγησης και η επίδοσή τους συνεκτιμάται στον προφορικό βαθμό του τετραμήνου.

Ειδικότερες προδιαγραφές για τις ενδιάμεσες προφορικές ή πρακτικές εξετάσεις μπορούν να δίνονται κατά μάθημα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Οι ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:

α) Γραπτές δοκιμασίες σύντομης διάρκειας, που αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και πραγματοποιούνται χωρίς προειδοποίηση αυτών στην ύλη του μαθήματος της ημέρας. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας πρέπει να είναι κατάλληλης έκτασης, μορφής και περιεχομένου, ώστε να απαντηθούν στον προβλεπόμενο χρόνο. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας μπορεί να βασίζονται σε παραδείγματα που εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και στις οδηγίες του Ι.Ε.Π.. Ο αριθμός των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας εντός κάθε τετραμήνου εναπόκειται στην κρίση του εκπαιδευτικού.

β) Γραπτές ωριαίες δοκιμασίες επαναληπτικού χαρακτήρα, οι οποίες καλύπτουν μία σειρά διδαγμένων κεφαλαίων/ενοτήτων και διεξάγονται, ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών. Ειδικά για το μάθημα «Νέα Ελληνικά» και τα μαθήματα που στο ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν χαρακτηριστεί ως σχεδιαστικά «Σ», η διάρκεια της γραπτής δοκιμασίας είναι δίωρη. Ως προς τη μορφή τους, οι εν λόγω γραπτές δοκιμασίες μπορεί να συνδυάζουν ταυτόχρονα διαφορετικούς τύπους ερωτήσεων (ανάπτυξης, σύντομης απάντησης, κλειστές ή αντικειμενικού τύπου, πολλαπλών επιλογών κ.λπ.) και διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας. Με τις γραπτές δοκιμασίες ελέγχονται κατά κύριο λόγο η αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης, η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής της στην καθημερινή πράξη και γενικότερα η πρόοδος των μαθητών.

Για τον έλεγχο της κατά μάθημα επίδοσης και επιμέλειας των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, εκτός των ενδιάμεσων προφορικών και πρακτικών δοκιμασιών και των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας, διενεργούνται και τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, τα αποτελέσματα των οποίων αξιοποιούνται για την πληρέστερη και αντικειμενικότερη αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και για τη διαρκή ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης μπορούν να λαμβάνουν τη μορφή γραπτών ωριαίων δοκιμασιών επαναληπτικού χαρακτήρα, ατομικών ή ομαδικών συνθετικών ή διαθεματικών δημιουργικών εργασιών ή αξιοποίηση μεθόδων ανεστραμμένης τάξης. Κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από μία (1) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης για το ίδιο Τμήμα και κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από τρεις (3) αντίστοιχες δοκιμασίες.

Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα,   κατά τη διάρκεια του Α` τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β` τετράμηνο.

Για τα «μη εξεταζόμενα μαθήματα»,  εκτός των μαθημάτων Προσανατολισμού, «Αγωγή Υγείας» και «Φυσική Αγωγή», διενεργείται υποχρεωτικά σε κάθε τετράμηνο, από μία γραπτή ή προφορική ή πρακτική δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα ή συνδυασμός αυτών .

Τα θέματα των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης κατατίθενται στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τα γραπτά δοκίμια ή εργασίες, αν υπάρχουν, φυλάσσονται από τον εκπαιδευτικό του μαθήματος, μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.

Τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

1. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων στα μαθήματα ή κλάδους μαθημάτων που   έχουν χαρακτηριστεί ως γραπτώς εξεταζόμενα ή μη εξεταζόμενα κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, ο εκπαιδευτικός συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) τις εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο,

δ) την επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες και τις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης,

ε) τις προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και

στ) τον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται.

Αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο Π.Β.Τ. διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Ειδικότερα, για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, τα θέματα διατυπώνονται με τρόπο, ώστε να μπορούν να απαντηθούν στον χρόνο που οι μαθητές έχουν στη διάθεσή τους και να μπορούν να ελεγχθούν παράμετροι όπως:

α) η αποκτηθείσα γνώση των μαθητών,

β) η κατοχή και κατανόηση των γνωστικών στοιχείων,

γ) η ικανότητα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης,

δ) η επεξεργασία, η αξιοποίηση και η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων,

ε) η αξιολόγηση δεδομένων,

στ) η συνδυαστική σκέψη και

ζ) η ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν, σε συνδυασμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν, κατά την επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων, για τη διεξαγωγή ή την παραγωγή συμπερασμάτων.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων κάθε τάξης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων.

5. Κατανομή μαθητών σε τμήματα με κριτήριο τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

Δύο από τα τρία κριτήρια που θέτει το πολυνομοσχέδιο “Κεραμέως”,  για την κατανομή μαθητών σε τμήματα είναι:

Α. Οι  ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και

Β. Η διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών.

Η κατανομή των μαθητών  σε τμήματα,σύμφωνα με τη διάταξη, πρέπει να είναι ισόρροπη.

Εάν ο Σύλλογος  Διδασκόντων αρνηθεί να λάβει απόφαση, με βάση τα  νέα κριτήρια, τότε το “βάρος” της απόφασης πέφτει αποκλειστικά στον Διευθυντή του Σχολείου.

Η  μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων μπορεί να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

Μέχρι σήμερα η κατανομή των μαθητών ανά τάξη γίνονταν με μοναδικό  κριτήριο την αλφαβητική σειρά και απαγορεύονταν ρητά, για οποιοδήποτε λόγο, η μετακίνηση μαθητή σε άλλο τμήμα.

Ειδικότερα το άρθρο 85 του πολυνομοσχεδίου το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούευση, ορίζει τα εξής:

1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δύνανται να καθορίζονται γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα. Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς: (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών, (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών. Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, η οποία πρέπει να είναι ισόρροπη.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

3. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.

6. Διπλασιάζονται τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Εκατόν δώδεκα   Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) ,διπλάσια από το απερχόμενο σχολικό έτος,  θα λειτουργήσουν από το νέο σχολικό έτος, ενώ στόχος είναι ο αριθμός αυτός να αυξηθεί από το μεθεπόμενο διδακτικό έτος.

Δείτε εδώ τα 112 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

7. Θα λειτουργήσουν τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ

Έξι Πρότυπα  ΕΠΑ.Λ.  θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά, από το επόμενο σχολικό έτος,    στις Περιφέρειες   Άργους, Επανομής, Περάματος, Ξάνθης, Ηγουμενίτσας και Τρικάλων.

Δείτε εδώ τους τομείς που θα λειτουργήσουν ανά Πρότυπο ΕΠΑΛ.

8. Εισάγονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με 14 θεματικές ενότητες στα Δημοτικά και Γυμνάσια

Δεκατέσσερις  θεματικές ενότητες θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο έως το Γυμνάσιο, από το νέο σχολικό έτος.

Ειδικότερα  πρόκειται για τις εξής θεματικές ενότητες:

  •     Γνωρίζω το σώμα  μου -Σεξουαλική διαπαιδαγώγιση
  •     Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα
  •     Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
  •     STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
  •     Επιχειρηματικότητα
  •     Αγωγή Σταδιοδρομία
  •     Γνωριμία με Επαγγέλματα
  •     Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
  •     Διατροφή -Αυτομέριμνα
  •     Οδική Ασφάλεια
  •     Ανθρώπινα Δικαιώματα
  •     Εθελοντιισμός-Διαμεσολάβηση
  •     Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
  •     Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

9. Τα Λατινικά

 Από το επόμενο σχολικό έτος 2021-22 οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται  στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας .

Δείτε εδώ το Πρόγραμμα Σπουδών

Η σχετική διάταξη του  υπουργείου  Παιδείας,που ψηφίστηκε στη Βουλή,  προβλέπει τα εξής:

Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας. Από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της υποπερ. βα ́ της περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013, όπως η περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται με την παρ. 5 του άρθρου 7 του παρόντος.

10. Εκπαιδευτικοί  Όμιλοι (υπό  ψήφιση  από τη Βουλή)

Με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας των δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων δύναται να αποφασίζεται η συγκρότηση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Σχολικού Συμβουλίου και της οικείας δημοτικής αρχής. Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι των δημοτικών σχολείων δύναται να συγκροτούνται και να λειτουργούν και κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος της σχολικής μονάδας.

Για κάθε εκπαιδευτικό όμιλο που συγκροτείται ορίζεται με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας ένας εκπαιδευτικός ως Υπεύθυνος του Εκπαιδευτικού Ομίλου. Η επιλογή των Υπευθύνων των Εκπαιδευτικών Ομίλων πραγματοποιείται μεταξύ των εκπαιδευτικών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων. Ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης.  

Οι Διευθυντές ή οι Προϊστάμενοι περισσότερων σχολικών μονάδων δύνανται να αποφασίζουν για τη συγκρότηση και τη λειτουργία κοινού εκπαιδευτικού ομίλου ή ομίλων. Στην περίπτωση αυτή ορίζεται ένας Υπεύθυνος Εκπαιδευτικού Ομίλου από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της κάθε σχολικής μονάδας, η οποία συμμετέχει στον κοινό εκπαιδευτικό όμιλο.

Σχόλια (20)

 
Να το λοιπόν το ταξικο σχολείο
04 Αυγ 2021 19:25

Κατανομή μαθητων σε ισόρροπα τμήματα: οι άριστοι με τους άριστους, οι μέτριοι με τους μέτριους και οι αδύναμοι με τους αδύναμους. Για εξηγείστε μας όμως: Η βαθμολογική κλίμακα 1-20 θα ειναι η ίδια σε όλα τα τμήματα? και ποιο απολυτήριο θα εχει μεγαλύτερη βαρύτητα, αυτό των τμημάτων των αρίστων ή θα είναι όμοια και ισοδύναμα? Οι εκπαιδευτικοι θα μπαίνουν με την ίδια όρεξη για μάθημα σε όλα ανεξαιρέτως τα τμήματα ή θα επικρατεί η άποψη "... αυτό το τμημα εχει αδύναμους μαθητες δεν βαριέσαι, τι νόημα έχει" κτλ? Και πότε ενας μαθητής θα μπορεί να μεταπηδήσει σε καλυτερο τμήμα? Όταν οι γονείς θα σκάνε την χορηγία? Αυτό το σύστημα είναι πέρα για πέρα ταξικό. Εξηγήστε ποια ειναι τα μελλοντικά σας σχεδια πάνω σε αυτό το σύστημα για να γνωρίζουμε και εμείς οι γονείς να πληρώσουμε φροντιστήρια ή ξεμπλεκουμε με μια χορηγία?

 
Άναυδη εκπαιδευτικός και γονέας
19 Ιουλ 2021 16:06

Για το θέμα τον ομίλων...... Με εθελοντική εργασία προσπαθεί το Υπουργείο να αναβαθμίσει την Εκπαίδευση;;; Στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο. Γιατί αυτή η διάκριση για τα γενικά σχολεία;;;;;
Επίσης με την επαναφορά της ισόβιας θητείας των Διευθυντών σε ένα σχολείο, αναβαθμίζεται η εκπαίδευση ή ικανοποιούνται πελατειακές σχέσεις και αναζωπυρώνονται συμφέροντα;;; Ένα είναι σίγουρο, πως για το καλό των σχολείων δεν είναι!!!

 
Νίκος
14 Ιουλ 2021 09:41

ωραίο...απροειδοποίητες ωριαίες όταν είναι στο προηγούμενο μάθημα η εξέταση....
δεν έχουν επαφή με τα σχολεία οι διοικούντες...όλα προειδοποιημένα είναι στο σχολείο για να σου δώσουν προσοχή τα παιδιά και πάλι παίρνεις λευκές κόλλες...
αν κάνεις απροειδοποίητο..θα πάρεις 70%+ λευκές κόλλες...
τα παιδιά εκτός από ένα ποσοστό 30% πάνε τελείως αδιάβαστα στο σχολείο και το σύστημα τα σπρώχνει μέχρι τη Γ Λυκείου με τους μέσους όρους των προφορικών και μαθημάτων όπως η γυμναστική κλπ

γι αυτό να οι εξετάσεις δεν συνδέονται με την προαγωγή και οι (κανόνες προαγωγής να φουσκώνουν τα γραπτά) βαθμοί προαγωγής να μεγαλώνουν με φιλικές διαδικασίες που παίζει ρόλο ο βαθμός της γυμναστικής και των αγγλικών,,,, όλοι θα πηγαίνουν στην επόμενη τάξη κι ας μην ξέρουν να γράψουν το όνομά τους σωστά....

Επί κου Αρσένη με εξετάσεις τύπου Πανελληνίων στην Α και Β Λυκείου έμειναν επιτόπου το 65-70% των παιδιών (το 2000..) και το κράτος έτρεχε πανικόβλητο να βάλει επαναληπτικές το Σεπτέμβρη για να περάσουν τα παιδιά και να χωράνε στα σχολεία την άλλη χρονιά ...Σκεφτείτε τώρα που έχει επιδεινωθεί η κατάσταση.....το 75%-80% κανονικά πρέπει να μένει στην ίδια τάξη...
Αυτή είναι η εκπαιδευτική πραγματικότητα..το τολμά κανείς; Όλοι βοηθάνε να σπρώξουμε τα παιδιά στη Γ Λυκείου με το ζόρι και ας άξιζε μόνο ένα 30% να είναι εκεί με την αξία του.

 
Μια τρύπα στο νερό
11 Ιουλ 2021 16:26

Μόνο εξετάσεις , εξετάσεις ...χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Απογοήτευση ....τελικά αναρωτιέμαι, σαν γονιός 3 παιδιών, αυτοί που νομοθετούν έχουν επαφή με την πραγματικότητα ;;;;

 
Πρώην εκπαιδευτικος
11 Ιουλ 2021 10:18

Σε δύο χρόνια θα αξιολογηθουν και οι συγκεκριμένοι!! Ακολουθούν τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες της προκατόχου τους, αλλά πήγε σπίτι της!
Η Κοινωνιολογία και τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών ήταν ο στόχος τους από το Γενικό Λύκειο μόλις επικράτησαν. Απόδειξη: Δεν ήθελαν να την αφήσουν παράλληλα με τα Λατινικά ως μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων! Ότι και να γίνει, πάλι θα επανέλθουν όλα τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημων στο Γενικό Λύκειο, λίαν συντόμως!

 
Κάποιος
09 Ιουλ 2021 22:15

Κανονικά έπρεπε να μείνει η κοινωνιολογία και απλά να προστεθούν τα Λατινικά. Τι σας πειράζουν οι ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΙ των πε10; Ήμαρτον εκεί στο Μαρούσι

 
ΖΩΗ ΣΧΟΙΝΑ
09 Ιουλ 2021 08:31

Εδω λεμε να σταματησει το αγχος των εξετασεων στο τελος καθε χρονιας, κι αυτη το επαναφερει τροποποιημενο; εμπρος πισω δλδ; ποιος την εβαλε εκει μωρε,;ποσα χρονια πισω παει το συστημα της αξιολογησης στην παιδεια; ενας να την μαζεψει δε υπαρχει;

 
Δημήτρης
08 Ιουλ 2021 22:45

Ότι αφορά, την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή, δεν ίσχυε κάτι διαφορετικό μέχρι τώρα! Ο εκπαιδευτικός, πάντα λαμβάνει υπόψιν του, αυτά τα κριτήρια ώστε να είναι δίκαιος, στην βαθμολόγηση.
Σχετικά με τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών, η "κυρία" ....μέως, έχει αντιγράψει το αμερικάνικο σύστημα, το οποίο παρουσιάζει ως δικό της, χωρίς κανένα διάλογο με την σχολική κοινότητα, περί αυτού. Φυσικά, όλα αυτά θα γίνουν, χωρίς καμία προετοιμασία ή ενημέρωση, προς εμάς τους καθηγητές ή τους γονείς. Εννοείτε και χωρίς καμία προσαρμογή στα Ελληνικά παιδαγωγικά δεδομένα. Όλα αυτά θα ψηφιστούν, όπως πάντα, μέσα στο καλοκαίρι!!! Για τους "εκπαιδευτικούς ομίλους", επειδή δεν θέλω να βρίσω, δεν γράφω τίποτα... με κάλυψαν οι προηγούμενοι σχολιαστές.

 
Ερωτήματα
08 Ιουλ 2021 20:33

Έστω ότι κανείς στο σχολείο δεν θέλει να γίνει στέλεχος. Δεν κάνει κανείς ΤΙΠΟΤΑ. Αρνούνται οι εκπαιδευτικοί να συνεργαστούν, τα γκρουπ φεύγουν μόλις τελειώσει το διαμορφωμένο πρόγραμμά τους και οι μεγαλυτερης ηλικίας δηλώνουν κουρασμένοι. Έρχεται το τέλος της χρονιάς και η Στ του δημοτικού και η Γ του Γυμνασίου δίνουν εξετάσεις. Έστω τα αποτελέσματα των σχολείων είναι χειρότερα από τα αποτελέσματα των γειτονικών σχολείων. Τον επόμενο χρόνο οι γονείς επιδιώκουν να μετεγγράψουν το παιδί τους στο γειτονικό σχολείο, είτε βρίσκεται 20 km μακριά είτε βρίσκεται 1500 m μακριά.
Bye, bye αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση σχολικής μονάδας! Όποιος αρνείται, ας αποδείξει με τη δουλειά του ότι πράγματι παράγει έργο αποτελεσματικό. Το καταλάβαμε;

 
τελικά οι μαθητές
08 Ιουλ 2021 18:05

πάλι διαγωνίσματα αξιολόγησης απανωτά; μόλις χθες δεν γράφατε εκεί στο υπουργείο πως όλα αυτά είναι ξεπερασμένα και θα φέρετε την αντίστροφη τάξη; αλλά θα δυσαρεστηθούν οι φροντιστές, ξέχασα

 
MIDDLE
08 Ιουλ 2021 17:07

Ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης.

Ο χρόνος που αφιερώνουν οι εκπαιδευτικοί εκτός ωραρίου για να απαντάνε σε απορίες μαθητών με μηνύματα στο ε-τάξη και στο να φτιάχνουν ιστολόγια με ενδιαφέροντα θέματα για το μάθημά τους και γενικότερα ότι άλλο χρόνο αφιερώνουν οι εκπαιδευτικοί για το μάθημα και τους μαθητές εκτός από το να κάνουν ομίλους δε θα προσμετράται όσος και αν είναι αυτός.

 
Μόριο...κυνηγός
08 Ιουλ 2021 16:45

Δεν διευκρινίζεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για να συγκροτηθεί ένας εκπαιδευτικός όμιλος. Θα μπορεί κάποιος να έχει δυο τρεις διαφορετικούς ομίλους και να παιρνει διπλα και τριπλα μόρια αξιολογησης; Υπάρχει αριθμητικος περιορισμος των εκπαιδευτικών ομίλων ; Μήπως θα μπορουσαν να μετέχουν και γονείς μαθητών στους απογευματινους εκπαιδευτικούς ομίλους, για να διασφαλιστεί και η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τις τοπικές κοινωνιες; Υπάρχουν τόσα κρισιμα ερωτήματα που πρεπει να απαντηθουν εγκαίρως. Δεν μπορεί εμείς τα υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης να μην γνωρίζουμε πόσα μόρια θα μπορουμε να παρουμε. Έλεος δεν μπορουμε να ζουμε μέσα στο άγχος των μορίων. Εξάλλου εκπνέουν και οι χρονικές καλοκαιρινες προθεσμιες για να δηλώσουμε συμμετοχή σε μοριοδοτουμενα σεμινάρια, μεταπτυχιακά εξ αποστασεως κλπ. Σας παρακαλω ενημερωστε μας, ξέρετε ότι μπορεί να χαθεί μια διευθυντικη καρέκλα για 0,01 μόρια ;

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
08 Ιουλ 2021 15:31

Η υπουργός καθημερινά ξυπνάει με τις έμμονες ιδέες της και ξεφουρνίζει ασταμάτητα καινούργιες ρυθμίσεις, ακόμη κι όταν δεν είναι ...καινούργιες! Όσο και να γράφετε με έμφαση ότι "μέχρι σήμερα η κατανομή των μαθητών ανά τάξη γίνονταν με μοναδικό κριτήριο την αλφαβητική σειρά και απαγορεύονταν ρητά, για οποιοδήποτε λόγο, η μετακίνηση μαθητή σε άλλο τμήμα", αυτό όλοι γνωρίζουμε ότι δεν ίσχυε στην πράξη και κάθε σχολείο εφάρμοζε διαφορετικά κριτήρια για τη διαμόρφωση των τμημάτων, προκειμένου να καταστεί εφικτή η κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος! Γιατί καλά να οραματίζονται εκεί στο υπουργείο, αλλά ποτέ δε νοιάζονται αν με τις ιδέες τους είναι δυνατή η σύνταξη του απλού καθημερινού ωρολογίου προγράμματος, χωρίς το οποίο όλα τα υπόλοιπα πάνε περίπατο! Συνεπώς, είναι δεδομένο ότι τα τμήματα στο λύκειο σπανίως σχηματίζονται με αλφαβητική σειρά, αλλά συνήθως με κριτήριο τα μαθήματα επιλογής (όταν υπάρχαν) ή την ξένη γλώσσα ή τον προσανατολισμό!

 
Θετικά όλα αυτά αλλά
08 Ιουλ 2021 12:01

τα περισσότερα υπήρχαν στο τελευταίο ΦΕΚ για τα κριτήρια αξιολόγησης. Βέβαια η περισσότεροι είχαν σχεδόν μοναδικό κριτήριο ή με βαρύτητα μεγαλύτερη του 90%, το διαγώνισμα τετραμήνου......

 
Αναστασία
08 Ιουλ 2021 10:34

Ρε παιδιά, στους ομίλους, θα δουλεύει ο άλλος απόγευμα χωρίς επιπλέον χρήματα ή απαλλαγή ωρών από το πρωινό ωράριο; Για ... ψάχνετε; Έχετε καταλάβει να σκίζονται οι εκπαιδευτικοί να γίνουν στελέχη; Εμείς εκπαιδευτικοί θέλαμε να γίνουμε, όχι διοικητικοί υπάλληλοι και μάλιστα κακοπληρωμένοι. Τον τελευταίο χρόνο στο νομό μας γίνονται προκηρύξεις για θέσεις διευθυντών σε σχολεία της πόλης και δεν πάει κανείς. Δώστε επίδομα. Δεν τρώγονται τα μόρια.

 
Δον Κιχώτης
08 Ιουλ 2021 10:23

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση χρειάζεται κι ένας έλεγχος στην τρίτη δημοτικού για να έχουμε μία πλήρη μαθησιακή εικόνα, ώστε οι πιθανές παρεμβάσεις των σχολικών συμβούλων να είναι πρωτίστως έγκαιρες!...

 
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΖΑΜΠΡΑΚΟΥ
08 Ιουλ 2021 10:17

Τα παιδιά που φέτος έδωσαν στις πανελλήνιες κοινωνιολογία.
Εάν επιλέξουν να ξαναδώσουν του χρόνου, θα εξεταστούν στην κοινωνιολογία ή τα λατινικά ;

 
Nikoletta
08 Ιουλ 2021 10:14

Μπραβο στην κ. Υπουργό!! Θα διδάσκονται τα Λατινικά αντι της Κοινωνιολογίας!! Επιστροφή στην κανονικότητα και στην σωστή διαμόρφωση της προσωπικότητας της νεολαίας μας!!!Αυτές ειναι σοβαρές παρεμβάσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα!!!
#Τι ψηφίσατε ωρε#

 
Περίεργος
08 Ιουλ 2021 10:10

......ΚΑΙ ΕΨΑΧΝΑ ΝΑ ΒΡΩ ΤΙ ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ........ΕΥΡΗΚΑ......ΕΥΡΗΚΑ....!!!
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ.....!!! ΚΑΙ ΡΩΤΩ ΤΟΥΣ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ-ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ......ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ......!!!
ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ ......ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ ......δωρεάν.....ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΛΟ ;.............!!!

 
Αγγελική
08 Ιουλ 2021 09:39

Τα ωρολόγια προγράμματα είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ