Βάσεις: Οι πρώτες προβλέψεις

Πρώτη «ανάγνωση» των στατιστικών

12/07/2021

Ενημερώθηκε: 14/07/2021, 19:50

Άκουσε το άρθρο

Σήμερα ανακοινώθηκαν τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών από το ΥΠΑΙΘ. Αυτά δείχνουν ορισμένη τάση για τη (μελλοντική) διακύμανση των βάσεων και «απαντούν» κάπως στην αγωνία των υποψηφίων.

Είναι μια αγωνία κατανοητή, αλλά απαιτεί νηφαλιότητα και μέτρο. Στο μεταξύ μαθητές και μαθήτριες πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους σαν να είχαν πάρει 20000 μόρια, αγνοώντας προβλέψεις, οι οποίες μπορεί και να αποδειχτούν αβάσιμες. Στη συνέχεια να κάνουν διακοπές.

Τα σημερινά στατιστικά του ΥΠΑΙΘ (με κάθε επιφύλαξη, καθώς λείπει το αναγκαίο στοιχείο, το οποίο είναι η κλιμάκωση των μορίων) αποκαλύπτουν τάσεις σχετικά με τις υψηλές κλίμακες της βαθμολογίας (από 17 έως 20). Αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί υποτίμηση των πιο μέτριων βαθμών: είναι πιο πολλές οι ευκαιρίες και οι σχολές που αφορούν τη μεσαία κλίμακα, ενώ εκκρεμεί ακόμη η ανακοίνωση της ΕΒΕ.

Κρίνουμε ότι οι συγκρίσεις δεν πρέπει να περιοριστούν μεταξύ του 2021 και του 2020. Ίσως τα παιδιά πρέπει να κοιτάξουν και τις επιδόσεις  του 2019 ή και προηγούμενες, καθώς έχουν επανέλθει οι συντελεστές βαρύτητας στα βασικά μαθήματα κάθε πεδίου, γεγονός που θα «αλλάξει» τα τελικά μόρια, η κλιμάκωση των οποίων -όπως είπαμε- δεν έχει δημοσιευτεί.

Η περιοχή 18-20 (άριστα) ως ενδεικτική και πιο «εύκολη»

Στο 1ο Ε.Π. (Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών) οι επιδόσεις είναι ελαφρά χειρότερες στα αρχαία ελληνικά και στην ιστορία, συγκριτικά με το 2020. Είναι καλύτερες στην κοινωνιολογία  και στη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία. Οι υποψήφιοι/ες είναι ελαφρώς περισσότεροι/ες από το 2020 σε απόλυτο πλήθος (+1000 περίπου).  Συγκριτικά με το 2019 είναι καλύτερες τόσο στα αρχαία ελληνικά όσο και στην ιστορία, παρόμοιες στη νεοελληνική γλώσσα και στα λατινικά σε σύγκριση με την κοινωνιολογία. Με βάση τα μαθήματα βαρύτητας είναι χειρότερες στα αρχαία ελληνικά, σε σύγκριση με το 2018, αλλά αρκετά καλύτερες στην ιστορία και ελαφρώς χειρότερες στη νεοελληνική γλώσσα. Επομένως -και με κάθε επιφύλαξη, είναι πιθανό να ανέβουν λίγο οι βάσεις, αλλά όχι πάνω από αυτές του 2018.


Στο 2ο Ε.Π. (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) Και εδώ (ιδίως σε αυτό το πεδίο) οι συγκρίσεις δεν μπορούν να περιοριστούν μεταξύ του 2020 και του 2021. Και εδώ πρέπει οι επιδόσεις να συγκριθούν με αντίστοιχες του 2019, 2018 ή και πριν. Οι επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθηματικά είναι εξαιρετικά βελτιωμένες (το 19,01 των υποψηφίων αρίστευσε) σε σύγκριση με το 2020 (14,41), το 2019 (9,74) κ.ο.κ. Αντίστοιχα είναι καλύτερες και στη φυσική (μάθημα που επίσης έχει συντελεστή βαρύτητας) τόσο σε σύγκριση με το 2020 όσο και με το 2019 και το 2018. Οι επιδόσεις είναι θεαματικά καλύτερες και στη χημεία σε σύγκριση με το 2020 και το 2019, αλλά χειρότερες από το 2018.Αμελητέες είναι οι διαφορές στη νεοελληνική γλώσσα. Το απόλυτο πλήθος των υποψηφίων είναι ελαφρά μειωμένο. σε σύγκριση με το 2020.

Πιθανολογούμε ότι οι βάσεις στις περιζήτητες σχολές του πεδίου θα έχουν εντυπωσιακή άνοδο σε σύγκριση με πέρυσι.

Στο 3ο Ε.Π. (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) Και εδώ οι συγκρίσεις δεν μπορούν να περιοριστούν μεταξύ του 2020 και του 2021. Και εδώ πρέπει οι επιδόσεις να συγκριθούν με αντίστοιχες του 2019, 2018 ή και πριν. Οι επιδόσεις των υποψηφίων στη βιολογία είναι καλύτερες από αυτές του 2020 (17,78 άριστα έναντι 15,21 το 2020) πολύ χειρότερες από το 2019 (28% άριστα) και ελαφρώς καλύτερες από το 2018 (15,3% άριστα).  Στη χημεία που είναι το δεύτερο μάθημα βαρύτητας οι επιδόσεις είναι πολύ καλύτερες από πέρυσι και από το 2019 (12%, έναντι 6% περίπου το 2020 και 4,2% το 2019) αλλά χειρότερες από το 2018 (23% άριστα).

Αντίστοιχα είναι καλύτερες και στη φυσική τόσο σε σύγκριση με το 2020 όσο και με το 2019 και το 2018. Αμελητέες είναι οι διαφορές στη νεοελληνική γλώσσα. Το απόλυτο πλήθος των υποψηφίων είναι αυξημένο σε σύγκριση με το 2020 (+2000 υποψήφιοι/ες).

Πιθανολογούμε ότι οι βάσεις θα βρεθούν μεταξύ αυτών του 2018 και 2019.


Στο 4ο Ε.Π. ( Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) Και εδώ οι συγκρίσεις πρέπει να γίνουν όχι μόνον με το 2020 αλλά και με προηγούμενες χρονιές (2019, 2018). Οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι πολύ καλύτερες και στα μαθηματικά και στο ΑΟΘ  (ειδικά σε αυτό) που είναι και τα μαθήματα βαρύτητας του πεδίου, επομένως έχουν συντελεστή. Είναι καλύτερες και στο ΑΕΠΠ, ενώ αμελητέες είναι οι διαφορές στη γλώσσα. Οι υποψήφιοι είναι ελαφρώς περισσότεροι σε πλήθος συγκριτικά με πέρυσι.

Πιθανολογούμε ότι οι βάσεις θα ανεβούν και σε αυτό το πεδίο.

Επαναλαμβάνουμε ότι περιοριζόμαστε, καταρχάς, στην περιοχή του «άριστα» όχι από διάθεση ελιτισμού, αλλά επειδή είναι ευκολότερη η πρόβλεψη. Στις άλλες περιοχές υπάρχουν εξαιρετικές σχολές και εξαιρετικά αξιόλογοι/ες υποψήφιοι/ες. Επειδή όμως υπεισέρχονται πάρα πολλά κριτήρια είναι ιδιαιτέρως περίπλοκη η πρόβλεψη. Η διακύμανση στην περιοχή του «άριστα» δίνει μια «πρώτη γεύση» και ίσως τις τάσεις που θα επικρατήσουν.

Επαναλαμβάνουμε, μια και επίκειται η κατάθεση των μηχανογραφικών, ότι όλες και όλοι πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους με βάση τις επιθυμίες τους και αγνοώντας κάθε πρόβλεψη (σαν να είχαν 20000 μόρια, όπως είπαμε στην αρχή).

Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!

Για τα εκπαιδευτήρια «ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ»
Τάκης Απολλωνάτος, ΠΕ 03, μαθηματικός
Δήμητρα Καραβά, ΠΕ 02, φιλόλογος
Κώστας Κοτίδης, ΠΕ80, οικονομολόγος
Ελένη Λαγού, ΠΕ 04.02, χημικός
Ρούλα Μουντάνου, ΠΕ 02, φιλόλογος
Χρήστος Παπακωνσταντινόπουλος, ΠΕ04.01, φυσικός

Σχόλια (43)

Γιώτα
|

Δώστε και λίγη προσοχή στα ΕΠΑΛ! Σε όλα τα site τα άρθρα αναφέρονται δήθεν για «ΓΕΛ και ΕΠΑΛ», αλλά πουθενά στο άρθρο δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα ΕΠΑΛ. Και εμείς απ’τα επαγγελματικά δώσαμε πανελλήνιες!

Ψευτια και ντροπη.
|

Γιατι δε μιλησαν αρχικα για βαθμολογια απο7-10 αλλα για 1-3; Και μετα ζητουν εμπιστοσυνη, οτι δειχνουν το σωστο. Ποιοι? Αυτοι που αντεχουν να διαλυσουν χιλιαδες παιδια; Κοιμουνται ησυχα;

Μη γκρεμιζετε ονειρα!
|

Η κυβερνηση να βοηθησει τα φτωχα ελληνοπουλα, οχι μονο οσα εχουν χρηματα. Αδικη η εφαρμογη της ΕΒΕ, ειδικα φετος.

Μη καταστρεφετε παιδια.
|

Ειναι σοβαροι εν μεσω πρωτογνωρων συνθηκων? Ενα παιδι με 8,3 ή 9,7 θα τελειωσει τις σπουδες ενω με 7,8 ή 9,5 οχι? Παιδια με χαμηλο μ.ο. διεπρεψαν ενω καποια αλλα με το ζορι. Ευχομαι ο πρωθυπουργος να βαλει ενα τελος και να αλλαξει το συντελεστη.

ΕΒΕ ιστορίες (συνέχεια)
|

Αυτά όλα στο πρώτο μου σχόλιο αφορά τους υποψηφίους από τα ημερήσια ΓΕΛ... Γιατί έχουμε και τους υποψηφίους από τα ημερήσια ΕΠΑΛ που διαγωνίζονται για τα ΑΕΙ!

Αυτοί αναμένεται να έχουν "κόφτη" γύρω στο 6,5 μιας και ο μ.ο. γραπτών ανά τομέα κυμαίνεται στο 8-10. (Πολλά παιδιά των ΕΠΑΛ γράφουν πολύ χαμηλά, οπότε "ρίχνουν" χαμηλότερα τον "κόφτη" κατά 2 μονάδες περίπου από ο,τι στα ΓΕΛ)

Οπότε οι υποψήφιοι των ΓΕΛ (από του χρόνου, έστω) να βάλουν γνωστούς τους να αιτηθούν για συμμετοχή στις πανελλήνιες, ώστε αυτοί να γράφουν "σχεδόν λευκές κόλλες", για να ορίζεται πιο χαμηλά η ΕΒΕ!

Σχολιαστές του καναπέ
|

Γιατί δεν περιμένετε μέχρι να βγει καπνός από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με την Ε.Β.Ε. και κάνετε σενάρια, σε βάρος των υποψηφίων;;;

ΕΒΕ ιστορίες
|

Τί 1-2-3 λένε ορισμένοι, τώρα ξύπνησαν; Πιστεύουν ο,τι ακούν στα ΜΜΕ; Μα ο αλγόριθμος είναι δεδομένος και με τα στατιστικά του 2020 όλοι οι ενδιαφερόμενοι ήξεραν από νωρίς, ότι βαθμοί <8 δεν έχουν ελπίδα και βαθμοί <13.5 δεν έχουν να σκέφτονται την ΕΒΕ.

Τα θέματα όμως ήταν από ο,τι φαίνεται λίγο πιο εύκολα από πέρσι και τα παραπάνω νούμερα ανέβηκαν για φέτος στο 8,5-9 και 14+, αντίστοιχα...

Έξυπνα κινήθηκε το Υπ. Παιδείας: και δεν έβαλε "το 10" οριζόντια και να γκρινιάζουνε Λ, αλλά με τον αλγόριθμο-"κινητός κόφτης" (που θα ήταν κάπου κοντά στο 10 με το συντελεστή 0.8), και θα είχε έτσι "πελατεία" για τα ΙΕΚ και κολλέγια...

Πάντα, λοιπόν, σταθερά το περίπου 1/4 των χαμηλότερων βαθμών μεταξύ των υποψηφίων δεν θα περνάει στα ΑΕΙ...

Πολυ φασαρία για το τίποτα
|

Απλά έπρεπε να μειωθεί ο αριθμός εισακτέων στο 20% και να μπαίνουν στα πανεπιστήμια μόνο όσοι έχουν ελπίδες να βρουν δουλειά μετά.

Τα πανεπιστήμια πρέπει να συνδέονται άμεσα με την αγορά εργασίας.

GIOTA
|

Πότε θα καταλάβουν ότι η εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί ΔΙΚΑΙΩΜΑ και όχι ΠΡΟΝΟΜΙΟ !!! Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βίωσαν οι νέοι μας χάνοντας κομμάτια από την κοινωνική και εκπαιδευτική τους ζωή , έρχεται η Ελάχιστη βάση εισαγωγής να γκρεμίσει τις ελάχιστες ελπίδες των εφήβων μας για νέα αρχή . Περιθωριοποιείτε τα νιάτα , τα αποκαρδιώνετε και περιμένετε βελτίωση της κοινωνίας? Η αντίδραση θα είναι χωρίς προηγούμενο , να μην εφαρμοστεί η ΕΒΕ.

GIOTA
|

Πότε θα καταλάβουν ότι η εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί ΔΙΚΑΙΩΜΑ και όχι ΠΡΟΝΟΜΙΟ !!! Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βίωσαν οι νέοι μας χάνοντας κομμάτια από την κοινωνική και εκπαιδευτική τους ζωή , έρχεται η Ελάχιστη βάση εισαγωγής να γκρεμίσει τις ελάχιστες ελπίδες των εφήβων μας για νέα αρχή . Περιθωριοποιείτε τα νιάτα , τα αποκαρδιώνετε και περιμένετε βελτίωση της κοινωνίας? Η αντίδραση θα είναι χωρίς προηγούμενο , να μην εφαρμοστεί η ΕΒΕ.

Absolute Error
|

Οποιος δημοσιεύει προβλέψεις, πρέπει να δημοσιεύει και τον τρόπο υπολογισμού τους. Διαφορετικά, δεν αξίζει να ασχολείται κανείς. Για το συγκεκριμένο ζήτημα, όμως, δεν βλέπω και τον λόγο της πρόβλεψης. Η πρόβλεψη είναι κάτι που συνοδεύεται πάντα από κάποια αβεβαιότητα. Δηλαδή, να δει ένας μαθητής μια πρόβλεψη με βάση την οποία περνάει στο τάδε τμήμα και τελικά να μην περνάει, ποιο το νόημα;

κα Κεραμέως
|

Δυστυχώς η γ λυκειου σαν χρειαζόταν όμως εσεις τους βάλατε τρικλοποδιές με την ΕΒΕ, δείξατε αδιαφορία, και συνεχίζετε ακόμη. Γιατί δε βάζετε ΕΒΕ στα κολέγια? Τα παιδιά των φτωχών οικογενειών σας φταινε?

ΠΕ19
|

ΕΒΕ μια καλή ιδέα αλλά λάθος εφαρμογή.
Παράδειγμα
Μαθητής γράφει :
Μαθηματικά 16
Φυσική 17
Χημεία 12
Έκθεση 11
Πώς σας φαίνονται οι βαθμοί μια χαρά εεε
Το τμήμα Φυσικ ής του ΠΑν/μιου Κρήτης έχει ΕΒΕ *1.2 με τις διάφορες εκτιμήσεις ειδικών η ΕΒΕ του θα διαμορφωθεί στο 14.3 ο φίλος μας έχει Μ.Ο 14 κόβεται μετά βαΐων και κλάδων ενώ τα μόρια του είναι 14.470 Η βάση του τμήματος πέρσι ήταν 11075 ν’ ανέβει 30 % πάνω ? Δύσκολο γιατί να μένει το παιδί αυτό έξω με 17 Φυσική και 16 Μαθηματικά ?????
Τουλάχιστον η ΕΒΕ να διαμορφώνεται με τους συντελεστές βαρύτητας.
Υ.Γ κάποιοι πανηγύριζαν με τα εύκολα θέματα !!!!!

ΔΕΠ
|

Προς "ευαίσθητους" που παραπονιούνται για "σκληρότητα". Μη μας τρελαίνετε. Η ΕΒΕ καθορίζεται με βάση το ΜΕΣΟ ΟΡΟ ρε παιδιά. Μαθητές που είναι κάτω από το 80% του ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ αποκλείονται. Οι συνθήκες της πανδημίας υπήρχαν για όλους, και τους δυνατούς μαθητές και τους υπόλοιπους, αφήστε την κλάψα. Σκληρότητα είναι να εισάγεις μαθητές του 2,3,5 στα ΑΕΙ προσποιούμενος ότι είναι φοιτητές δήθεν, ενώ δε θα αποφοιτήσουν ποτέ, και ο φουκαράς ο φορολογούμενος πληρώνει το λογαριασμό.

Μεγάλωσαν σε διαφορετικές συνθήκες
|

Γιατί ΕΒΕ τώρα? Δεν είναι ευαίσθητοι με παιδιά, θα καταλάβουν τους ενήλικες?

ΨΕΜΑΤΑ κύριε Πρωθυπουργέ
|

Μίλησαν για 1,2,3 βαθμολογίες. Γιατι δεν ήταν ειλικρινείς να πουν για 7, 8,9,10? Ψέματα ακόμη και από τον πρωθυπουργό.

Πάρτε πίσω την ΕΒΕ για αυτή τη χρονιά
|

Μην είστε σκληροί. Συναισθανθείτε λίγο. ΓΙΑΤΙ δε νιώθετε τι περάσαν τα παιδιά? Δεν είναι όλα δυνατοί χαρακτήρες. Μη τα υποτιμάτε. Υπάρχουν εξαιρετικοί μαθητές.

ΜΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΣΤΕ ΑΝΑΙΣΘΗΤΑ
|

Σκληρότητα φέτος με την ΕΒΕ. Την παρούσα περίοδο υγειονομικής κρίσης, είναι έκδηλος ο αντίκτυπος της πανδημίας στη σωματική αλλά και ψυχική υγεία των μαθητών.

Ζητειται ανθρωπια!
|

Ελπιζω ο πρωθυπουργος να δειξει ευασθησια καταργωντας την ΕΒΕ για φετος τουλαχιστον. Παιδια υπεφεραν....

Χρήστης
|

Ντροπή και ΑΙΣΧΟΣ για τα ψέματα της υπουργού Παιδείας όσον αφορά στην ελάχιστη βάση εισαγωγής.
Ελπίζω ο πρωθυπουργός της χώρας να επιδείξει την ανάλογη ευθυκρισία, υπευθυνότητα και ευαισθησία και να επιλύσει το τεράστιο αυτό πρόβλημα που αφορά χιλιάδες ικανούς μαθητές και γονείς

Βεργιώτης Νίκος
|

Ελπίζω η Υπουργός, έστω και την τελευταία στιγμή, να καταλάβει το μέγεθος της αδικίας για τους μαθητές που πραγματικά αξίζει να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και λόγω της πανδημίας και να πάρει πίσω την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τουλάχιστον για φέτος αλλά και να ζητήσει μια συγγνώμη για τις λανθασμένες <<εκτιμήσεις>> που έκανε για τους μαθητές του 1-6 και παραπάνω.

Υπάρχουν ευαίσθητα παιδιά
|

Πού ζουν? Γιατί επιμονή ΕΒΕ για φέτος? Ρωτήστε ψυχολόγους που έχουν πελάτες υποψήφιους. Γιατί βυθίζετε καλούς μαθητές στο σκοτάδι? Δεν έγραψαν 1000,2000 ή έστω 5000 μόρια. Σκληροί.

Ντροπή!!!
|

Αν θέλει να λέγεται υπουργος που ενδιαφερεται για παιδιά, να αποσύρει την ΕΒΕ ή έστω να τη βάλει για φέτος 0,65 όπως αναφέρουν διακεκριμένοι καθηγητές.

Σκληρότητα και Ψέματα
|

Γιατί τόσα ψέματα από την υπουργό? Ήρθε για να χαντακώσει παιδιά με 7.500 μόρια που έχασαν γονείς και υπέφεραν. Άλλα δεν είχαν χρήματα...Γιατί δεν το είπατε ότι αυτό θέλατε και μιλουσατε για βαθμολογιες του 2????

Αναλγησία...
|

Χαντάκωσαν τα παιδιά του 7, 8. Έστω για φέτος ο συντελεστής έπρεπε να είναι 0,65!

ΑΛΛΑ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΝ....
|

Αυτοί μιλουσαν ότι δε θα περασουν μαθητες με 1ή 2ή 3, όχι για 7ή 8 ή9 ή 10! Αδικο με βάση τις δύσκολες καταστάσεις που πέρασαν οι οικογένειες. Απαράδεκτο!

Στατιστικά ανά επιστημονικό πεδίο
|

Γιατί δεν έβγαλαν στατιστικά ανά επιστημονικό πεδίο όπως γινόταν κάθε χρόνο; τι άλλαξε φέτος; αυτά υπάρχουν ήδη γιατί δεν τα δημοσιεύουν; Ούτε αυτό δε μπορούν να κάνουν σωστά;

πολίτης
|

Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν βγαίνει η κατανομή των μορίων των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδία και η ΕΒΕ ανά επιστημονικό πεδίο;
Με τις βαθμολογίες των υποψηφίων γνωστές θα έπρεπε να έχουν και αυτά τα στατιστικά.

Στατιστικά
|

Πρέπει να αναρτήσουν τα στατιστικά ανά επιστημονικό πεδίο το ΥΠΑΙΘ. Η χειρότερη υπουργός και κυβέρνηση που είχαμε ποτέ. Αυτά είναι έτοιμα γτ δεν τα αναρτούν να μπορούμε να εξάγουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα;

Το σημαντικότερο
|

"Στο μεταξύ μαθητές και μαθήτριες πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους σαν να είχαν πάρει 20000 μόρια, αγνοώντας προβλέψεις, οι οποίες μπορεί και να αποδειχτούν αβάσιμες. Στη συνέχεια να κάνουν διακοπές."

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ