Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Το 1ο βήμα έγινε! ΤΩΡΑ, μονιμοποίηση Αναπληρωτών & νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ

Δημοσίευση: 13/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Ταμίας ΟΛΜΕ
Γενικός Γραμματέας ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.

Ο διορισμός 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών μετά από 12 χρόνια είναι το πρώτο βήμα για την επιστροφή στην κανονικότητα σχετικά με το μεγάλο ζήτημα των χιλιάδων κενών στην εκπαίδευση.

Αυτό το βήμα ήρθε να προστεθεί στους 4.500 μόνιμους διορισμούς που έγιναν πέρσι στην ειδική αγωγή.

Οι 11.700 διορισμοί παρόλο τον σχεδιασμό του Υπουργείου παιδείας (είχε εξαγγείλει 5.200 για φέτος) ήρθε να ικανοποιήσει το αίτημα των Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ), των εκπαιδευτικών (ΠΕΑΔ, Συντονιστικά Αναπληρωτών), αλλά και σύσσωμου του πολιτικού κόσμου (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ,…).

Οι μόνιμοι αυτοί διορισμοί αφορούν κυρίως την κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές.

Συνταξιοδοτήσεις & προσλήψεις αναπληρωτών

Όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης δημιουργήθηκαν χιλιάδες κενά αποτέλεσμα της αδιοριστίας αλλά και των συνταξιοδοτήσεων.  

Από το 2010 – 2021 αποχώρησαν από την εκπαίδευση με συνταξιοδότηση περίπου 46.000 εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων !

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών χρόνο με το χρόνο αυξάνονταν εξαιτίας των κενών που έπρεπε να καλυφθούν. Χαρακτηριστικά το 2010 προσλήφθηκαν 10.000 αναπληρωτές ενώ το 2021 περίπου 50.000 και για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης. Μέσα σε μια δεκαετία λοιπόν πενταπλασιάστηκαν οι προσλήψεις αυτές.

Προσλήψεις αναπληρωτών που έχουν να κάνουν όχι μόνο με την ανάγκη αναπλήρωσης αυτών που λείπουν αλλά κυρίως με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Οι ελαστικές μορφές εργασίας (ωρομίσθιοι ή πλήρους απασχόλησης, 3μηνήτες,…) έχουν αυξηθεί στη Δημόσια εκπαίδευση και οι αναπληρωτές αποτελούν πλέον σχεδόν το 26% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.

Ο θεσμός του αναπληρωτή υπάρχει σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, καλείται όμως ο θεσμός αυτός να καλύψει έκτακτες ανάγκες (ασθένειες, εγκυμοσύνες, μετακινήσεις,…) και όχι πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε εκπαιδευτικό δυναμικό όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.

Ήταν λοιπόν μεγάλο βήμα και συγχαίρουμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας για τους μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή πέρσι και αυτούς στην γενική παιδεία φέτος. Θα πρέπει όμως να υπάρξει συνέχεια αυτών των μόνιμων διορισμών μέχρι την ελαχιστοποίηση των αναγκών σε αναπληρωτές όπως συμβαίνει σε όλα τα σχολεία του κόσμου.

Μονιμοποίηση αναπληρωτών

Σε όλα τα συστήματα διορισμών των εκπαιδευτικών (Αρσένη, Γιαννάκου, Στυλιανίδη, Διαμαντοπούλου) υπήρχε η ρύθμιση για μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών που απασχολούνταν για χρόνια στα σχολεία.

Πάντα υπήρχαν οι μεταβατικές διατάξεις για μονιμοποίηση αναπληρωτών με πολλούς μήνες προϋπηρεσία και όρια όπως οι 30 ή 24 μήνες.

Το μόνο σύστημα μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση που δεν είχε τέτοιες μεταβατικές διατάξεις ήταν το σύστημα Γαβρόγλου. Ένα σύστημα που όχι μόνο απέκλειε σχεδόν τους αναπληρωτές από μόνιμο διορισμό αλλά εξομοίωνε την προϋπηρεσία που με κόπο και μόχθο απέκτησαν οι χιλιάδες συνάδελφοι μας υπηρετώντας στις εσχατιές της χώρας με το «προσοντολόγιο». Πτυχία και κάθε είδους σεμινάρια που απέκτησαν εκπαιδευτικοί μακριά από την τάξη και τις πραγματικές ανάγκες της. Το σύστημα Γαβρόγλου όχι μόνο δεν ενίσχυε όλους τους συναδέλφους μας που υπηρέτησαν ως αναπληρωτές το δημόσιο σχολείο αλλά δεν τους αναγνώριζε ούτε το σύνολο της προϋπηρεσίας τους καθώς όριζε τους 120 μήνες ως μέγιστο πλαφόν.

Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου, που κακώς κράτησε η τωρινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πρέπει να καταργηθεί ΑΜΕΣΑ και να αντικατασταθεί από ένα νομοσχέδιο που θα αναγνωρίζει τις θυσίες όλων αυτών των συναδέλφων μας που υπηρέτησαν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας και τις οικογένειες τους για χρόνια.

Στο νέο νομοσχέδιο θα πρέπει να υπάρχει η μεταβατική ρύθμιση για μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών που απασχολήθηκαν για χρόνια στα δημόσια σχολεία και το όριο αυτών των μηνών θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και του Υπουργείου.

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ

Εκτός από τις μεταβατικές αυτές διατάξεις που θα μονιμοποιούν τους χιλιάδες αναπληρωτές με μόνο κριτήριο την προϋπηρεσία (αυτό ίσχυε όπως ανέφερα παραπάνω σε όλα τα νομοσχέδια για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών) θα πρέπει να επανέλθει ο θεσμός του διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ.

Από την πρώτη εφαρμογή των εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ δόθηκε η δυνατότητα σε χιλιάδες πτυχιούχους να διαγωνιστούν και να έχουν την ευκαιρία να μετρήσουν τις ικανότητές τους όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και στα Παιδαγωγικά και την Διδακτική.

Χιλιάδες πτυχιούχοι είναι στον προθάλαμο της εκπαίδευσης και θέλουν να τους δοθεί η ευκαιρία να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο. Είναι υποχρέωσή μας να τους αφουγκραστούμε και να τους δώσουμε την δυνατότητα.

Όσο για αυτούς που μιλούν για μεγάλο κόστος των εξετάσεων αυτών, υπάρχουν λύσεις που μας προσφέρει πλέον η τεχνολογία. Το απαγορευτικό κόστος που είναι αυτό της διόρθωσης των γραπτών μπορεί να αντικατασταθεί με την διόρθωση αυτών μέσω υπολογιστή. Οι ερωτήσεις όλες να είναι πολλαπλής επιλογής και η διόρθωση να γίνεται ηλεκτρονικά.

Τα πρώτα βήματα έγιναν με τα γραπτά των υποψηφίων για τα Πρότυπα σχολεία αλλά και με τις πρόσφατες εξετάσεις ιθαγένειας, στις οποίες ακολουθήθηκε αυτή η πρακτική. Ευκαιρία να εφαρμοστεί και στον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών για να έχουμε όχι μόνο μη κοστοβόρες εξετάσεις αλλά και άμεσα αποτελέσματα ώστε οι διαδικασίες να τρέχουν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Μετά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα πρέπει να προσμετρούνται πτυχία, σεμινάρια και κοινωνικά κριτήρια (πολυτεκνία, ασθένεια,…) ώστε να βγαίνουν οι τελικοί πίνακες μόνιμων διορισμών.

Η μεταβατική διάταξη για μονιμοποίηση αναπληρωτών, όπως επίσης και οι νέοι διαγωνισμοί μέσω ΑΣΕΠ θα πρέπει να οδηγούν σε μόνιμους διορισμούς κάθε χρόνο ώστε να εξαλειφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί από την αδιοριστία και τις συνταξιοδοτήσεις τόσων χρόνων.

Σχόλια (19)

 
Φωτεινή
11 Αυγ 2021 14:57

Και με τους επιτυχόντες του '08 τι θα γίνει ; Δεν πρέπει κάποτε να δικαιωθούν ; Δικαίωση τώρα !

 
Αντζυ
09 Αυγ 2021 16:36

Αφού θέλετε να επαναφέρετε τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ,παραδέχεστε ευθέως ότι ήταν το μόνο αδιάβλητο σύστημα διορισμών το οποίο όμως παρακαμψατε για να διορισετε άτομα από τα παράθυρα και να καλύψετε πελατειακές σχέσεις.υπαρχουν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του '08 με πολύ υψηλές βαθμολογίες που μείνανε εκτός γιατί τόσα χρόνια έχουν γίνει τεράστιες αδικίες εις βάρος τους.τωρα διεκδικούν την αποκατάσταση της αδικίας τους και οφείλετε πρώτα να διορισετε αυτούς και έπειτα να προχωρήσετε σε αλλαγές.

 
Βασιλική
09 Αυγ 2021 14:07

Πρώτα θα πρέπει να διορίσει όλους τους επιτυχόντες των προηγούμενων διαγωνισμών ΑΣΕΠ να κλείσει το κεφάλαιο αυτό και μετά να προκηρύξει νέο διαγωνισμό.Ο νόμος Γαβρόγλου είναι για τα σκουπίδια.Πρωτα διόρισε της Ασεπιτισσες νηπιαγωγούς και μετά πέταξε βασικό πτυχίο και μόρια του ΑΣΕΠ στα σκουπίδια . Άδικο και ανεγκέφαλο ατόπημα,δεν ξεχνάμε .

 
#Ασεπ_2008_Θελουμε_Δικαιωση
09 Αυγ 2021 00:17

Είναι το μόνο σύστημα που δεν υπήρξε μεταβατικό στάδιο. Πολλοί εκπαιδευτικοί περίμεναν χρόνια για να πάνε αναπληρωτές με επιτυχία στον Ασεπ 2008. Και όταν τελικά ήρθε η σειρά τους άλλαξε το σύστημα και τους πέταξαν στα σκουπίδια! Ας δικαιωθούν αυτοί πρώτα και μετά συζητήσεις για νέα συστήματα

 
Αγγελική
08 Αυγ 2021 22:26

Πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ 2008 Ασεπιτες_2008_θελουμε_δικαιωση

 
Γιάννα
08 Αυγ 2021 20:51

Μονιμοποίηση των επιτυχόντων των ΑΣΕΠ 2008 και μετά νέος διαγωνισμός!

 
Αργυρώ Ζαρκαδούλα
08 Αυγ 2021 20:14

Απορρόφηση πρώτα των επιτυχόντων ΓΡΑΠΤΟΥ ΑΣΕΠ 2008 κε Κωνσταντίνου! Αλλά τι λέω, ποτέ η ΟΛΜΕ δεν στάθηκε στο πλευρό των Ασεπιτών. Μια ζωή εξεταζόμασταν, κρινόμασταν ικανοί, ποτέ δεν μας έπαιρναν γιατί μας έτρωγαν τη θέση οι της προϋπηρεσίας, ξαναδίναμε σε 2 χρόνια γιατί μας μηδένιζαν τα μόρια κ.ο.κ. Επιτυχόντες πολλάκις στους διαγωνισμούς, αλλά χωρίς καμία ευκαιρία να δουλέψουμε ως αναπληρωτές. Ταχθείτε έστω και τώρα, κε Κωνσταντίνου, στο πλευρό των επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2008, που κόπιασαν, αξιολογήθηκαν επιτυχώς και παρόλα αυτά αδικήθηκαν και αγνοήθηκαν από ΟΛΜΕ και κυβερνήσεις.

 
Γιώτα
08 Αυγ 2021 19:29

Θα πρέπει πρωτίστως να δικαιωθούν οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008,οι οποίοι έχουν αδικηθεί τρομερά και ιδιαιτέρως από τον νόμο Γαβρόγλου ! Βέβαια εννοείται ότι ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ είναι ο ΜΟΝΟΣ
αξιοκρατικός και ισότιμος τρόπος διορισμού. Όλοι κρίνονται επί ίσοις όροις για τις γνώσεις τους , χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν χιλιάδες ευρώ για μεταπτυχιακές σπουδές.

 
Αντώνης
08 Αυγ 2021 18:41

Βεβαίως και υπέρ του γραπτού διαγωνισμού, αλλά ας νομιμοποιήσει πρώτα τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008 και μετά ας κάνει και άλλο.

 
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
08 Αυγ 2021 15:22

Για τις προυπηρεσίες (24μηνα, 30μηνα) έχει αποφανθεί το Στε, δεν έχει νόημα η συζήτηση.Ο νόμος Γραβλόγλου μοριοδοτεί μεταπτυχιακά με συνάφεια? Απο ποια ιδρύματα? Πχ Μπορεί να έχω μεταπτυχιακό απο Βουλγαρία, να μην έχω πάει ποτέ εκει αλλά να έχω 27 μόρια καθως θα έχω και άριστη γνώση της γλώσσας.Χρειάζεται να γνωρίζω Βουλγάρικα για να διδάξω? Σε οτι αφορά τον γραπτό Ασεπ, θα πρέπει προτίστως να αποκατασταθούν οι αδικίες των προηγούμενων διαγωνισμών και μετά να διεξαχθεί νέος.

 
Μπράβο κ. Κωνσταντίνου!
14 Ιουλ 2021 15:58

Να διοριστούν 40% από ΑΣΕΠ και 60% από τον Πίνακα Αναπληρωτών! Έλεος πια! Και οι συνάδελφοι που στελεχώνουν τόσα χρόνια τα Σχολεία ανά την Επικράτεια να διοριστούν πάραυτα (με τουλάχιστον 36 μήνες προϋπηρεσία) αλλά κ οι νέοι Πτυχιούχοι να διοριστούν μέσω ΑΣΕΠ, όπως όλοι εμείς που κριθήκαμε με αυτό τον τρόπο!!!

 
Μαρία
14 Ιουλ 2021 15:41

Α μάλιστα! Μέτρησαν όλα τα 2α πτυχία και τα μεταπτυχιακά, χωρίς συνάφεια με το αντικείμενο, τις δεύτερες και τρίτες γλώσσες, και μπήκαν χωρίς εξετάσεις . Ενώ η επόμενη φουρνιά να πάει να τα σκάσει σε φροντιστήρια. Ωραίοι κύριοι. Γι' αυτό δεν θα υπάρξει ομοψυχία στον κλάδο αυτό.

 
Μπράβο κ. Κωνσταντίνου!
14 Ιουλ 2021 15:27

Να διοριστούν 40% από ΑΣΕΠ και 60% από τον Πίνακα Αναπληρωτών! Έλεος πια! Και οι συνάδελφοι που στελεχώνουν τόσα χρόνια τα Σχολεία ανά την Επικράτεια να διοριστούν πάραυτα (με τουλάχιστον 36 μήνες προϋπηρεσία) αλλά κ οι νέοι Πτυχιούχοι να διοριστούν μέσω ΑΣΕΠ, όπως όλοι εμείς που κριθήκαμε με αυτό τον τρόπο!!!

 
Εκπαιδευτικός
14 Ιουλ 2021 10:55

Φάγανε τα πανεπιστήμια για να μαζέψουμε προσόντα/μόρια. Να μην φάνε και τα φροντιστήρια για διαγωνισμούς ΑΣΕΠ; Τελικά αποφασίστε τί θέλετε πια!

 
Νίκος
14 Ιουλ 2021 08:52

Δεν μας λέει βέβαια ότι οι διορισμοί με μεταβατικές και 24μηνα κτλ μόνο με προϋπηρεσία έχουν κριθεί αντισυνταγματικοί, δεν μπορούν να ξαναγίνουν και είναι υποχρεωμένος πλέον ο νομοθέτης να εφαρμόσει σύστημα και διαδικασίες ΑΣΕΠ και άρα προσοντολογιο με ή χωρίς γραπτό.

Να μιλάμε ξεκάθαρα λοιπόν. Ετοιμάζουν το έδαφος για γραπτό ΑΣΕΠ με πλάτες όπως φαίνεται από Δακε και κιναλ.

 
προς τη σωστή κατεύθυνση
14 Ιουλ 2021 01:45

Οι απόψεις της ΟΛΜΕ όπως εκφράζονται απο τον Ταμία νομίζω οτι είναι προς την σωστή κατεύθυνση .Γενικά ο σχεδιασμός των προσλήψεων στην Ελλάδα αποτελεί μια διαστροφή . Το λάθος έχει ξεκινήσει απο παλιά με την επετηρίδα και συνεχίζεται . Όπως είναι η κατάσταση είναι μονόδρομος .

Πρέπει πρώτα να μονιμοποιηθούν οι χιλιάδες αδιόριστοι αναπληρωτές που έχουν δουλέψει τόσα χρόνια με τεράστιο κόστος προσωπικό και έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση και κάποια στιγμή να ξεκινήσουν και οι γραπτοί διαγωνισμοί για τους νέους εκπαιδευτικούς , (όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο Ταμίας της ΟΛΜΕ υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό και μικρό κόστος για το κράτος ) , γιατί είναι ο μοναδικός αξιοκρατικός τρόπος πρόσληψης εκπαιδευτικών . Λίγη απλή λογική επιπέδου δημοτικού , επιτέλους δεν βλάπτει .

 
Εκπαιδευτικός
14 Ιουλ 2021 00:50

Αν είχε επικρατήσει ο ΑΣΕΠ τα πράγματα θα ήταν πιο απλά. Κ μεταπτυχιακό με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, με χρηματοδότηση από το κράτος, κ δωρεές ακόμη. Πρόβλεψη και ευελιξία για αυτούς που δουλεύουν.

Όχι για τη συντήρηση μιας γραφειοκρατίας.
Οι παλαιότερες γενιές κατασπατάλησαν τους δημόσιους πόρους, εξάντλησαν τις εκπαιδευτικές άδειες, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να πληρώνουν δίδακτρα με πολύ κόπο.
Καλως ενσωμάτωσε τα μεταπτυχιακά ο κος Γαβρογλου, έπρεπε να βάλει ασφαλιστικές δικλείδες.
Δεν το έκανε, γιατί δεν ήθελε

Από την άλλη πρέπει να ξανασυζητηθεί το θέμα των διδάκτρων: δεν γίνεται να πληρώνουμε υψηλότερα δίδακτρα από Γερμανία και Ολλανδία, χωρίς τις αντίστοιχες υποδομές και ανταπόκριση στην αγορά εργασίας και στο μισθό.

 
Καθηγητής
13 Ιουλ 2021 23:18

Τελικά, τι θέλεις ωρέ συνάδελφε; Μόνο προϋπηρεσία, μόνο διαγωνισμό, ή ολίγον από αυτά με ολίγη από προσοντολόγιο; Μας ξέκανες! Μίλα καθαρά, μην ψαρεύεις δεξιά-και πιο δεξιά!

 
Στέλιος
13 Ιουλ 2021 22:46

Καλύτερα μονιμοποιήσεις μετά από αξιολόγηση. Δε μπορεί να μονιμοποιούνται εκπαιδευτικοί χωρίς αξιολόγηση , όποιος θέλει μονιμοποίηση ή προαγωγή αξιολόγηση. Είναι το πιο σωστό.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ