Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ο λαβύρινθος του νομοσχεδίου για τα στελέχη εκπαίδευσης και η κοινή λογική

Δημοσίευση: 14/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Ηρακλή Τσιάμαλου

Να είμαστε δίκαιοι.  Ο πρώτος μικρός λαβύρινθος σχεδιάστηκε τουλάχιστον μια δεκαετία πριν  από ανθρώπους που ναι μεν είχαν πρόθεση να παρουσιάσουν ένα αδιάβλητο σύστημα επιλογής στελεχών  αλλά  τελικά  έφεραν στο φως ένα μόρφωμα που σε πολλά σημεία προσέκρουε στην κοινή λογική.  Στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς δεν επικράτησε η τάση που υποστήριζε την αναβάθμιση του ρόλου  των συμβούλων με σαφή καθορισμό και έλεγχο των επιμορφωτικών τους δράσεων  όπως επίσης και  την αποτίμηση της δουλειάς τους και από τους εκπαιδευτικούς. Κυριάρχησαν οι φωνές που πέτυχαν τη μείωση του αριθμού  των στελεχών  στο μισό και την απενεργοποίηση τους. Τι μπορούσε να κάνει στ’ αλήθεια   η μοναδική   συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου  Αγγλικών ή ο ΣΕΕ γυμναστών  για ολόκληρη τη Θεσσαλία  και για την  πρωτοβάθμια όσο και για την  δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Σημείο πρώτο της εγκαθίδρυσης ενός απολύτως γραφειοκρατικού συστήματος επιλογής στελεχών: Έπαιρνε ένας υποψήφιος μόρια και άριστα για την  ξένη γλώσσα  είτε αυτή ήταν τα Αγγλικά, είτε τα  Ρουμανικά είτε τα Μαλτέζικα κοκ ,φτάνει να υπήρχε το κατάλληλο πτυχίο, χωρίς πρόβλημα αν είχε εκδοθεί τριάντα χρόνια πριν.  Αυτό διατηρείται.

Δεύτερο σημείο. Η γνώση υπολογιστών και γενικότερα χρήσης των πολυμέσων. Είχε τις σχετικές βεβαιώσεις ο υποψήφιος ; Έπαιρνε το άριστα ακόμη και αν δυσκολευόταν να συντάξει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα με επισυναπτόμενο.  Και αυτό παραμένει.

Τρίτο σημείο εισόδου στο λαβύρινθο του παράλογου, η μοριοδότηση  της επιπλέον της δεκαετίας  προϋπηρεσίας όπως και της εμπειρίας σε θέση ευθύνης. Γιατί; Τη στιγμή που δεν υπήρχε καμμιά αξιολόγηση της διδακτικής  προσφοράς του υποψηφίου  ή της πορείας του  στη θέση ευθύνης; Αποτυχημένος; Επιτυχημένος; Τα ίδια μόρια. Η  ίδια λογική συνεχίζεται.         Τέταρτο σημείο . Η μοριοδότηση του συγγραφικού έργου. Είτε ο υποψήφιος είχε συγγράψει ένα βιβλίο  στο χώρο της επιστήμης του σε εκδόσεις Gallimard και είχε γίνει ευπώλητο  σε πανευρωπαϊκό επίπεδο   είτε επρόκειτο για αυτοέκδοση ή για αγορά της έκδοσης, σε ένα μικρό εκδοτικό οίκο για μερικές χιλιάδες ευρώ που συνοδεύονταν από  πωλήσεις μερικών δεκάδων αντιτύπων, για το νομοθέτη ήταν το ίδιο.  Η παράδοση συνεχίζεται με μικρές διαφοροποιήσεις.  

Πέμπτο σημείο . Ένας υποψήφιος είχε  δεύτερο πτυχίο συναφές με την επιστήμη του  ( πχ μαθηματικός που  απέκτησε δεύτερο πτυχίο Πληροφορικής)  από το Harvard  και κάποιος συνυποψήφιος δεύτερο πτυχίο από το τμήμα παραδοσιακών οργάνων της Άρτας. Ο δίκαιος νομοθέτης δε μπορούσε να διακρίνει  καμία διαφορά. Και αυτό παραμένει.

Έκτο σημείο  . Το διδακτορικό. Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα ότι πρόκειται για προαπαιτούμενο για ακαδημαϊκή καριέρα . Είναι  το αποτέλεσμα επίπονης έρευνας και μάλιστα αυστηρά οριοθετημένης. Μια έρευνα όμως για τη  χρήση του παρατατικού στα Νέα Ελληνικά ( το παράδειγμα είναι υπαρκτό ) κατά πόσον αποτελεί ουσιαστικό προσόν για ένα στέλεχος της εκπαίδευσης;  Γιατί ο συντάκτης μιας  εξειδικευμένης   διατριβής με τίτλο « Ο άνθρωπος ως εικόνα του Θεού στα έργα του αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας» να πριμοδοτείται με μόρια που τον εκτοξεύουν στην κορυφή, ίσα και όμοια με κάποιον ή κάποια που εκπόνησε  τις «Νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία των Αρχαίων ελληνικών»  στο ΜΙΤ;

Πάμε στην καρδιά του ζητήματος. Ο σύμβουλος εκπαίδευσης  που θα βγαίνει από αυτό το λαβύρινθο, θα κληθεί, πιθανόν  από την τάξη στην οποία βρίσκονταν, να μπει σε άλλες τάξεις, μόνος του, αξιολογώντας συναδέλφους του, χωρίς καμία σχετική εκπαίδευση ή εμπειρία. Οι συντάκτες του νομοσχεδίου έχουν δει άραγε  άλλα εκπαιδευτικά συστήματα ( πχ Ηνωμένο Βασίλειο ) όπου οι αξιολογητές είναι πάντα δύο ή τρεις; Έχουν παρατηρήσει ότι και η έκθεση των αξιολογητών κρίνεται και μάλιστα ότι δημοσιεύεται στο διαδίκτυο στον σχετικό εκπαιδευτικό επίσημο ιστότοπο;. Έχουν μάθει ποιες είναι οι εκπαιδεύσεις που λαμβάνουν και ποιο είναι το  ύψος των αμοιβών τους; Σχεδόν σε όλες τις χώρες είναι τουλάχιστον 50% υψηλότερες σε σχέση με αυτές των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Τέλος  για την επιλογή τους κυρίαρχο στοιχείο παίζει η επαγγελματική τους διαδρομή, ποιες εκθέσεις αξιολόγησης είχαν και όχι πόσα ( συχνά αμφιβόλου ποιότητας και γνησιότητας ) μόρια μάζεψαν.

Τι θα μπορούσε να γίνει ; Ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός σε συνεργασία με τις παιδαγωγικές σχολές του ΕΚΠΑ, τα ξενόγλωσσα τμήμα και τη σχολή Πληροφορικής.  Διάρκεια 4 ώρες . Γραπτά με σκεπασμένα ονόματα, σε στυλ πανελλαδικών. Στις εξετάσεις αυτές θα διαπιστώνεται και θα βαθμολογείται :  

Α)  δυνατότητα κατανόησης ενός επιστημονικού κειμένου στα Αγγλικά και η  δυνατότητα δημιουργίας ενός κειμένου πάνω σε ένα εκπαιδευτικό ζήτημα. Θα υπάρχει και η προαιρετική  εξέταση ( με μικρότερη βαθμολογία ) σε μια δεύτερη ξένη γλώσσα.

Β) Οι  δεξιότητες χρήσης των ΤΠΕ μπροστά σε υπολογιστή . ( πχ μπορεί να σχεδιάσει ο υποψήφιος  ένα ερωτηματολόγιο, είναι σε θέση  να κάνει μια παρουσίαση, ένα μάθημα στηριγμένος  στη χρήση πολυμέσων κ.ά )

Γ)  Μελέτες περίπτωσης εκπαιδευτικών προβλημάτων, διαχείριση κρίσεων και γενικότερα ζητημάτων που προκύπτουν στο εκπαιδευτικό σύστημα με την παράλληλη χορήγηση στους υποψήφιους βοηθητικού υποστηρικτικού υλικού. ( Πχ είστε διευθυντής στο σχολείο Χ και αντιμετωπίζετε τα ψ και z προβλήματα . Τι θα κάνατε; Με ποιους θα ερχόσασταν σε επαφή κοκ ).

Ανάλογος διαγωνισμός εξυπακούεται ότι θα έπρεπε να ισχύσει και  για την επιλογή διευθυντών σχολείων  με την ταυτόχρονη οικονομική  αναβάθμισή τους και μείωση του ωραρίου διδασκαλίας τους.

Στην ουσία τι προτείνεται ; Όσα στοιχεία μοριοδοτούνται, να ελέγχονται   στην πράξη. Πότε  ως χώρα  θα αφήσουμε τις ιδεοληψίες,  τα  ατομικά συμφέροντα και τις γραφειοκρατικού τύπου μοριοδοτήσεις  για  να μπούμε στον κόσμο της απλής λογικής;

Ο Ηρακλής Τσιάμαλος είναι φιλόλογος

Σχόλια (41)

 
Ντάκος
16 Ιουλ 2021 12:39

Γεμίσαμε αξιωματικούς και από αυτούς που κόπτονται να γίνουν. Από φαντάρους πάσχουμε!

 
Don Quixote de la Creta, o aglomathis
15 Ιουλ 2021 21:29

Diakomatiki sinenesi den exomen, kladiki sinenesi den exomen kai epomenos oute safeis protaseis gia na tis parousiasoume stous Goneis ton mathiton mas,
goneis exomen alla den miloun... Sarada xronia anavroxia, esinithisamen!...

Katse kala, katse kala mikri mas timonierisa!
Katse kala...

 
Πρώην στελεχος
15 Ιουλ 2021 18:08

Όλη η φιλολογία περί τα κριτήρια της επιλογής αναλώνεται δυστυχώς στα τυπικά προσόντα. Το είπαμε και το ξαναλέμε: Θέλουμε εκπαιδευτικούς για στελέχη αξιολογημενους στα καθήκοντά τους ως επαρκεστατους και αυτό το νομοσχέδιο δεν το διασφαλίζει και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα διασφαλιστεί και στο μέλλον,αφού διακομματική συναίνεση για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν υπάρχει. Όσοι επιλέγουν τώρα υποτίθεται ότι θα αξιολογήσουν, αναξιολογητοι όντες, εκπαιδευτικούς και υποψήφια στελέχη. Είναι ένας φαύλος κύκλος που πρέπει να σπάσει. Το Υπουργείο θα βρει τον τρόπο, αν θέλει
Όλα τα άλλα είναι για να βρισκόμαστε σε κουβεντα

 
MAT.VAV
15 Ιουλ 2021 17:40

@Dario Moutso
Δεν θέλω να αποθαρρύνω κανένα για ίδιο όφελος ! Άλλωστε όπως είπα, δεν θα είμαι εκ νέου υποψήφιος ! Απλά περιγράφω μία πραγματικότητα για τη θέση αυτή που υπηρέτησα ,θέλοντας να επισημάνω τη σημασία της, αφού είναι η θέση που ο κάτοχός της, είναι ο συνδετικός κρίκος της βάσης με την κορυφή της εκπαιδευτικής μας πυραμίδας! Ο κάτοχός της είναι αυτός που δέχεται και τις μεγαλύτερες πιέσεις! Είναι το άτομο αυτό, που στη σύγχρονη εποχή παρ΄ότι του δίνονται κάποιες επιπλέον εξουσίες με το νέο νόμο, πρέπει να διαχειριστεί πολλά πράγματα ταυτόχρονα ! Τώρα με την πανδημία και την αξιολόγηση, ακόμα περισσότερα! Θέλει γερό στομάχι, θέλει αντοχές ,θέλει ικανότητες επικοινωνίας και άτομα προσηλωμένα στο καθήκον, για να επιτύχουν ! Οι λόγοι είναι όντως αυτοί που αναφέρεις ! ΄Ισως ένας απ΄αυτούς ,ίσως και όλοι μαζί ! Ακόμα απλά και μία εξέλιξη στον επαγγελματικό μας χώρο! Ας προσπαθήσουν ,όσοι ενδιαφέρονται , δεν είναι κακό, απλά να γνωρίζουν τις δυσκολίες....Αλλά και όσοι νομοθετούν μη ζητάνε απλά τυπικά προσόντα, αλλά και ουσιαστικά ,που απ΄ένα απ΄αυτά και ίσως το σπουδαιότερο είναι η συνολική συγκρότηση και η προσωπικότητα του υποψηφίου για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσης αυτής!Που πρέπει και να διοικήσει! 'Οχι από ένα γραφείο εκ του μακρόθεν ,αλλά μέσα στη μάχη! Ευχαριστώ και πάλι !

 
Δήμος
15 Ιουλ 2021 15:57

Όλη αυτή η πρεμουρα συλλογής μορίων μόνο κ μόνο για την αποφυγή της καθαυτό εκπαιδευτικης δουλειάς..

 
Rip
15 Ιουλ 2021 14:51

@Χουρδακης Μιχαήλ.. Πες τα που ο καθένας μετράει την αξία των προσόντων ανάλογα με το δικό του συμφέρον. Έγινες και διευθυντής και τι νομίζεις ότι έκανες.
Δασκάλους θέλουμε που να δουλεύουν, προγράμματα θέλουμε που να αξίζουν. Τα παιδιά του ελληνικού λαού να παίρνουν την παιδεία τη μόρφωση που δικαιούνται.

 
Dario Moutso
15 Ιουλ 2021 13:13

@ΠΕ19 15 Ιουλ 2021 00:16

Για τις θέσεις που μιλάμε αυτό το οποίο πρέπει να ελεγχθεί είναι η συνάφεια του διδακτορικού-μεταπτυχιακού με την θέση. Αν υπάρχει συνάφεια παίρνει τα μόρια. Αν δεν υπάρχει δεν τα παίρνει. Τόσο απλά.

Υπόθεση εργασίας. Έχουμε 2 υποψήφιους για την θέση ενός διευθυντή σχολείου

Ο/Η Α έχει διδακτορικό από το Stanford (μην λέμε μόνο το Harvard) πάνω στις χορδές-υπερχορδές-μαύρες τρύπες-σκοτεινή ύλη (ότι θες βάλε) με αρκετές δημοσιεύσεις-μονογραφίες (ότι θες βάλε) σε πρωτοκλασάτα περιοδικά και καμιά 100 αναφορές από δημοσιεύσεις πάλι σε πρωτοκλασάτα περιοδικά. (υπόθεση εργασίας είναι μην με <<δείρεις>> για τα προσόντα του Α)

Ο/Η Β έχει ένα διδακτορικό πάνω στην διοίκηση της εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (που αν κατάλαβα καλά δεν το έχεις και σε πολύ εκτίμηση) , έχει και 2 δημοσιεύσεις σε δευτεροκλασάτα περιοδικά και 5-6 αναφορές (πιθανότατα από γνωστούς, ξέρεις πως πάει η δουλειά)

Ποιος κατά την γνώμη σου πρέπει να πάρει τα μόρια του διδακτορικού;

 
Dario Moutso
15 Ιουλ 2021 12:35

@MAT.VAV 14 Ιουλ 2021 23:58

1. Κάποιος κακοπροαίρετος θα μπορούσε να πει ότι προσπαθείτε να αποθαρρύνετε τους συναδέλφους από το να διεκδικήσουν την θέση του διευθυντή προς ίδιο όφελος.
2. Πολύ θα ήθελα να διαβάσω την γνώμη σας σχετικά με την προσφορά-ζήτηση για την θέση του διευθυντή (ερώτηση: Πως δικαιολογείτε το ότι η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά; άγνοια <<κινδύνου>> ; τα 130 Ε ; η αποφυγή της τάξης ; η άσκηση εξουσίας ; κάτι άλλο;)

 
steven
15 Ιουλ 2021 11:12

Σχολικός σύμβουλος τόσα χρόνια..Τον Δ/ντή σχολικής μονάδας, όπως οφείλετε να γνωρίζετε , δεν το κάνει το Διδακτορικό ή Μεταπτυχιακό που μας λέτε ΑΛΛΑ το μεράκι..Έχουμε Δ/ντές χωρίς τα αναφερόμενα και το σχολείο να πετάει και Δ/ντές με αυτά που αναφέρετε να σέρνεται ..Τα γνωρίζετε εκεί στον τόπο σας (Καρδίτσα) που είστε σχολικός σύμβουλος καλύτερα από εμάς ! ! !

 
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
15 Ιουλ 2021 10:05

Ήμουνα νιος και γέρασα. Κάθε φορά οι ίδιες συζητήσεις, η ίδια γκρίνια, η ίδια κριτική. Νομίζω ότι παραγνωρίζουμε μια βασική αλήθεια: δεν υπάρχει κανένα σύστημα αξιολόγησης τέλειο. Ακόμη και να υπήρχε τέτοιο, δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι που θα το υλοποιούσαν θα μπορούσαν να ανταποκριθούν άριστα. Όλες αυτές οι παράμετροι που υπάρχουν στο νέο νόμο - και είναι πολλές - σε συνδυασμό με τη συνέντευξη μπορούν να δώσουν το μη χείρον αποτέλεσμα. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει αξιολόγηση της δουλειάς που κάνει ένας εκπαιδευτικός ή ένα στέλεχος εκπαίδευσης, πώς μπορεί να ξέρουμε αν το τελικό αποτέλεσμα της κρίσης θα είναι επιτυχές; Όταν αρνούμαστε πεισματικά (οι συνδικαλιστές πρώτοι από όλους) να μπούμε στη διαδικασία να αξιολογηθούμε για τη δουλειά μας, γιατί μετά να απαιτούμε να υπάρχει ένας τέλειος νόμος για τα στελέχη; Πώς θα ξέρει το συμβούλιο επιλογής ποιος είσαι και τι έχεις κάνει, όταν δεν υπάρχει κανένα αξιολογικό στοιχείο για τη δουλειά σου;
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε θεσμοθετήσει την εκλογή των διευθυντών σχολείων από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Για τον νόμο αυτό υπήρχαν και θετικές και αρνητικές αντιδράσεις. Η πράξη ήρθε να δείξει ότι υπήρξαν πολλά προβλήματα στην εφαρμογή του νόμου. Μετά αντικαταστάθηκε από κάποιον άλλον νόμο. Η τωρινή κυβέρνηση έφερε έναν νέο νόμο. Αναρωτιέμαι, πότε συζητήσαμε σοβαρά για ένα τόσο σοβαρό θέμα; Πότε έγιναν έρευνες για να δούμε τι πήγε στραβά και τι όχι, ώστε να μπορούμε να διορθώσουμε τα εσφαλμένα και να ενισχύσουμε τα θετικά στοιχεία ενός νόμου;
Το πρόβλημα λοιπόν στην Ελλάδα δεν είναι τόσο οι νόμοι (γιατί όλοι έχουν και θετικά και αρνητικά) αλλά η έλλειψη συνέχειας σε οτιδήποτε εφαρμόζεται.
Θεωρούμε εκ προοιμίου ότι οτιδήποτε θεσμοθετείται από την εκάστοτε κυβέρνηση είναι για το κακό της εκπαίδευσης, ότι γίνεται για να βολέψει τους ημετέρους κτλ. Μια βαθιά καχυποψία - όχι αδικαιολόγητη πολλές φορές - η οποία μας κατατρώει και δεν αφήνει τίποτα να ανθήσει στην εκπαίδευση. Όποιος θέλει να γίνει στέλεχος της εκπαίδευσης, ας τολμήσει να αναμετρηθεί σ' αυτό τον στίβο και ας σταματήσει να βρίσκει δικαιολογίες για την προβληματικότητα του νόμου.
Και ένα τελευταίο. Όποιο νόμο και να φέρει η κυβέρνηση σε οποιοδήποτε τομέα της εκπαίδευσης, αυτός θα κριθεί στο επίπεδο της πράξης από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Έχομε δει θαυμάσιους νόμους να ακυρώνονται στην πράξη από όλους εκείνους που κλήθηκαν να τον εφαρμόσουν. Δεν αρκούν λοιπόν οι νόμοι. Οι άνθρωποι δίνουν σ' αυτούς ζωή ή τους ακυρώνουν πριν καν δοκιμαστούν. Υπάρχει λοιπόν η ηθική του επαγγέλματος. Και νομίζω ότι αυτό είναι που λείπει από τη σημερινή εκπαίδευση.

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
15 Ιουλ 2021 03:18

Αυτά που επικαλείστε ως σοβαρά προσόντα, όποιος τα έχει δεν ενδιαφέρεται για να γίνει διευθυντής.

Η θέση έχει περισσότερη προσφορά από ότι ζήτηση.

Επομένως, διευθυντής θα γίνει κάποιος και με απλά διδακτορικό στην τυρόπιτα ή και χωρίς αυτό και χωρίς να υπάρχει καμία ανάγκη να διαπιστώσουμε αν τα προσόντα του είναι αρκετά. Είναι δεν είναι, η δουλειά θα γίνει είτε από αυτόν είτε τους υφιστάμενους του. Και αν δεν γίνει και με ταχύτητα και ακρίβεια, και τι έγινε. Δημόσιο είναι. Ούτε το χρηματιστηριο θα πέσει έξω ούτε θα πληγεί η εκπαίδευση.

Η αξιολογηση κοστίζει παραπάνω από το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

 
Δρ. ΠΕ04
15 Ιουλ 2021 01:18

ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 8 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
(Κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος)
Γνώσεις
Διαθέτει γνώσεις στα πλέον προχωρημένα όρια ενός πεδίου εργασίας ή σπουδής και στη διασύνδεσή του με άλλα πεδία.
Δεξιότητες
Κατέχει πλέον προχωρημένες και εξειδικευμένες δεξιότητες και τεχνικές, συμπεριλαμβανομένης της σύνθεσης και της αξιολόγησης, που απαιτούνται για την επίλυση κρίσιμων προβλημάτων στην έρευνα τη διεύρυνση και τον επαναπροσδιορισμό των υφιστάμενων γνώσεων ή της υφιστάμενης επαγγελματικής πρακτικής.
Ικανότητες
Επιδεικνύει ουσιαστικό κύρος, καινοτομία, αυτονομία, επιστημονική και επαγγελματική ακεραιότητα και σταθερή προσήλωση στη διαμόρφωση νέων ιδεών ή διαδικασιών στην πρωτοπορία πλαισίων εργασίας ή σπουδής, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας.
Δεν χρειάζεται να αποδείξω κάτι!!!
Διαβάστε και το Δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα!!!
Άραγε γιατί αναγνωρίζει το Διδακτορικό με 12 χρόνια υπηρεσίας, δηλ 6 κλιμάκια 6*59= 354,00 ΕΥΡΩ!!! (Σε όλο το δημόσιο!!!)
Μάλλον θα πρέπει να δίνουμε ΑΣΕΠ να παίρνουμε τα κλιμάκια!!!
Προς τι το μένος για τους Διδάκτορες;
Θα έπρεπε όπως ισχύει και στο υπόλοιπο δημόσιο ο Διδάκτορας να μπορεί μετά την μονιμοποίησή του ( 2 χρόνια) να μπορεί να διεκδικεί όλες τις θέσεις ευθύνης (Αφού του αναγνωρίζονται αυτόματα 12 χρόνια προϋπηρεσίας)

 
ΠΕ19
15 Ιουλ 2021 00:16

@Dario Moutsο
Η υπόθεση εργασίας για το Harvard έγινε από τον συντάκτη της πρότασης απλά το συνέχισα. Αυτό που θέλω να πω και εγώ και ο συντάκτης του άρθρου είναι ότι υπάρχουν παν/μια που τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά έχουν κάποιο ειδικό βάρος ενώ σε κάποια άλλα το ειδικό τους βάρος μειώνεται.
Ποιο συγκεκριμένα πόσους μεταπτυχιακούς και με τι συνθήκες παίρνει το Φυσικό ή το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν/μιου ΚΡΗΤΗΣ και πόσους (σε πόσα προγράμματα) το Τμήμα Νηπιαγωγών του Παν/μιου Αιγαίου ?????????
Σε περίπτωση που μπει η συνάφεια με το αντικείμενο ποιος θα πάρει περισσότερα μόρια ο Διδάκτορας από το CSD ή το Φυσικό με 4-6 (τουλάχιστον) δημοσιεύσεις 100 αναφορές και h-index 5 ή ο Διδάκτορας από το Νηπιαγωγών !!!!!!
Μη μου πεις ότι τα παραδείγματα δεν είναι πραγματικά !!!!!!!!!

 
ΠΕ19
15 Ιουλ 2021 00:11

@Dario Moutsο
Η υπόθεση εργασίας για το Harvard έγινε από τον συντάκτη της πρότασης απλά το συνέχισα. Αυτό που θέλω να πω και εγώ και ο συντάκτης του άρθρου είναι ότι υπάρχουν παν/μια που τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά έχουν κάποιο ειδικό βάρος ενώ σε κάποια άλλα το ειδικό τους βάρος μειώνεται.

 
MAT.VAV
14 Ιουλ 2021 23:58

Dario Moutso
Ευχαριστώ που ασχολήθηκες με τα αναγραφόμενα μου αλλά ανεξάρτητα από τα κίνητρα του καθενός για τη θέση του Δντή, η ουσία παραμένει ίδια! Μοιάζει με ένα είδος εκμετάλλευσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς τις ανθρώπινες φιλοδοξίες ου ψάχνει εξιλαστήρια θύματα. Εμένα όντως, μου πήρε 14 χρόνια να το συνειδητοποιήσω! Τα έγραψα τουλάχιστον για να προετοιμάσω τους μελλοντικούς δντές από την αίσθηση ότι είναι κάτι ξεχωριστό για να γίνεις δντής. Αν συνεχίσουν έτσι μάλλον θα ζητάνε εθελοντές. Σκεφτείτε μόνο τα τελευταία χρόνια πόσα συστήματα πέρασαν για τις κρίσεις των δντών ......λες και θα μοίρασαν υπουργεία! Ας μην γελιόμαστε!

Καλή συνέχεια!

 
Dario Moutso
14 Ιουλ 2021 22:19

@ Τσιάμαλος Ηρακλής

Κ. Τσιάμαλε,

Αν δεν κάνω λάθος είσαστε Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Καρδίτσας - Μαγνησίας. Εντύπωση μου κάνει που στην επίσημη ιστοσελίδα της Π.Δ.Ε. Θεσσαλίας δεν υπάρχει το ακαδημαϊκό βιογραφικό σας....

Προτείνετε να γίνει γραπτός διαγωνισμός στα Αγγλικά, Δηλαδή οι συνάδελφοι που ξέρουν γερμανικά γαλλικά (και άλλες γλώσσες) θα πρέπει να εξετασθούν στα αγγλικά;

Αναφέρατε το Harvard... Υπόθεση εργασίας. Πριν 25 χρόνια πήρα πτυχίο και μεταπτυχιακό από το Harvard και είμαι καθηγητής στην δευτεροβάθμια (υπόθεση εργασίας είναι...). Για να μου δώσεις τα μόρια της ξένης γλώσσας θα με εξετάσεις στα αγγλικά ;

Θα μπορούσα να γράψω και άλλες υποθέσεις εργασίας (πρέπει να σας αρέσουν γιατί τις αναφέρετε) αλλά θα κουράσω, και δεν είναι στις προθέσεις μου..

Σε κάτι που θα συμφωνήσω μαζί σας είναι α) η μοριοδότηση του μεταπτυχιακού-διδακτορικού για την θέση προκηρύσσεται. Εάν υπάρχει συνάφεια παίρνει τα μόρια, αν δεν υπάρχει δεν τα παίρνει β) οι αποδοχές των στελεχών και γενικότερα των συναδέλφων (αλλά γιατί να τις αυξήσουν όταν η προσφορά είναι μεγαλύτερη από την ζήτηση ;)

 
Δον Κιχώτης
14 Ιουλ 2021 21:08

Δημόσια διαβούλευση γίνεται κι εδώ, στο esos.
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και σύνθετο συνάδελφοι, σας θυμίζω ότι το παντοδύ-ναμο ΠΑΣΟΚ του 48%, όχι μόνο δεν στήριξε τους σχολικούς συμβούλους της πρώτης γενιάς, αλλά τους ακύρωσε κιόλας για να επιτευχθούν άλλοι στόχοι σημαντικότεροι κατά την τότε κρίση τους. Τότε λοιπόν έκριναν ότι ο σχολικός σύμβουλος δεν έπρεπε να μπαίνει στην τάξη για να παρατηρεί και να συμβου-λεύει, παρόλο που στο συνέδριο των Δελφών, το 1989, οι σύμβουλοι άλλα έκριναν και δημοσίευσαν σ' ένα συγκλονιστικό πόρισμα για την πορεία της εκπαιδευτικής Αλλαγής. Στη συνέχεια τα κριτήρια επιλογής θύμιζαν τη γνωστή ατάκα «είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα, είμαστε»!...
Η νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι ένα βήμα χωρίς επιθετικό προσδιορισμό.
Είναι μάταιο, αφού οι συμπληγάδες πέτρες ετοιμάζονται... Ας περιμένουμε για να δούμε πρώτα τι θα απομείνει και τι μήνυμα θα στείλει ο Λαός με την ψήφο του. Ε, μετά θα μπει και ο προσδιορισμός, ώστε να υπάρχει μία βάση για να συζητάμε για έναν καλύτερο.
Με τον αρθρογράφο συμφωνώ απολύτως, ανάλογες διαδικασίες υπάρχουν σ' όλα τα κράτη των Κακών.

 
Dario Moutso
14 Ιουλ 2021 21:05

@MAT.VAV 14 Ιουλ 2021 11:06

Καλά τα λέτε, αλλά.. αλλά
1. Πως δικαιολογείτε το ότι η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά; (άγνοια <<κινδύνου>> ; τα 130 Ε ; η αποφυγή της τάξης ; η άσκηση εξουσίας ; κάτι άλλο;)
2. 14 χρόνια διευθυντής.. παρόλο το χαμαλίκι... και το ευτελές επίδομα των 130 Ε...

 
Dario Moutso
14 Ιουλ 2021 20:58

@ΠΕ191 4 Ιουλ 2021 10:36

Ξέρεις κάποιον που που έχει κάνει Διδακτορικό στο ΜΙΤ ή στο Harvard και να δουλεύει στην πρωτοβάθμια ή στην δευτεροβάθμια;

 
κωστας
14 Ιουλ 2021 20:16

Πολύ σωστός Ηρακλή

 
Τάσος
14 Ιουλ 2021 18:30

Πολλά τα "μελανά" σημεία του νομοσχεδίου. Το παρόν άρθρο εντοπίζει αρκετά από αυτά. Ευχάριστο το γεγονός πως προτείνονται εναλλακτικές(συνήθως μόνο γκρινιάζουμε χωρίς να προτείνουμε λύσεις). Καλό θα ήταν να γραφτούν και στη δημόσια διαβούλευση, στην οποία έχει τεθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, έτσι ώστε να φτάσουν και στο υπουργείο (αν φτάσουν).

 
Δον Κιχώτης
14 Ιουλ 2021 14:37

Τι τραγικό!
Να έχεις πάμφθηνα «Rafale» στην ΠΕ και ΔΕ και να μην τα επιλέγεις!...

 
Λογικος
14 Ιουλ 2021 14:34

Μια χαρά τα λες κ. Τσιαμαλε... Ας καθήσουν όλα τα πολιτικα κόμματα να συμφωνήσουν σε ένα συστημα επιλογής το οποίο θα μείνει για αρκετά χρόνια ώστε να μην αιφνιδιαζονται οι εκπαιδευτικοί... Από τη στιγμή που κάθε κυβέρνηση θέλει να φωτογραφήσει ανθρώπους όλα τα συστήματα θα περιεχουν διάφορες αδικίες... Πάντως, κατά τη γνώμη μου, το προτεινομενο συστημα είναι δικαιότερο από το προηγουμενο το οποίο απλά προσπαθησε να απαξιώσει τα τότε στελέχη (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία βέβαια) και κυρίως τους τότε Σχολικούς Συμβουλους...

 
ΜΚ
14 Ιουλ 2021 13:42

Σημείο 1ο: Οι ΣΕΕ αναμένονταν να επιτελέσουν ένα σύνθετο έργο σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο και μάλιστα ως μη μονοπρόσωπος θεσμός. Επομένως δεν τίθεται θέμα πρακτικής αδυναμίας λόγω αριθμητικής έλλειψης ΣΕΕ , τη στιγμή μάλιστα που το ΣΥΡΙΖΑ έθεσε το θεσμό στην αρχή της συλλογικότητας, αλλά πραγματικής διάθεσης προσφοράς, κάτι που χαρακτήριζε πολλούς Σχολικούς Συμβούλους ως άτομα και ευτυχώς μεν αναγνωριζόταν από τους εκπαιδευτικούς αλλά δυστυχώς δε αποδείχθηκε αδύναμο μπροστά στη σωρεία των "τυπικών προσόντων" και την υπολογιστικά ορισμένη μοριοδότησή τους.

Σημείο 2ο: Οι τέως Σχολικοί Σύμβουλοι, πολλοί από τους οποίους δεν επιλέχθηκαν ως ΣΕΕ είχαν αξιολογηθεί από τους προϊσταμένους τους αριθμητικά και περιγραφικά και πολλοί έχαιραν της εκτίμησης και της αποδοχής των εκπαιδευτικών με τους οποίους εργάζονταν.

Σημείο 3ο: Πώς μπορεί να εφραμοστεί η ισονομία όταν ΣΕΕ συμμετέχουν σε επιμόρφωση (για το γνωστό εμπλουτισμό του βιογραφικού τους) όταν οι προδιαγραφές της το απαγορεύουν; Με τον ίδιο τρόπο δεν παρακάμπτονται και με τη σφραγίδα των πολιτικών ημετέρων τα θεσμικά πλαίσια σε όλα τα επίπεδα;

Σημείο 4ο: Απόλυτα σωστή η συνάφεια του διδακτορικού, όπως και η ανακολουθία μεταξύ του ό,τι δηλώνεται και ό,τι ισχύει.

Σημείο 5ο: Ο φαύλος κύκλος: αρχίζει και κλείνει με την αντιδραστική σχεδιαστική πολιτική της εκπ/κής ηγεσίας, σύμφωνα με την οποία προκαταλήψεις, ιδεοληψίες και στερεότυπα δημιουργούν την ταυτότητα των στελεχών εκπ/σης και το πλαίσιο της επιλογής τους για να αντικατασταθούν αυτά -τιμωρητικά- από τους επόμενους και τους επόμενους των επόμενων. Θύματα όσοι επιθυμούν να επιτελέσουν το ρόλο του στελέχους αλλά βρίσκονται στη μέση των πυρών.

 
Εκπ/κός
14 Ιουλ 2021 13:12

Γιατί γκρεμίζετε το μύθο της επιτυχημένης και άριστης υπουργού;
Ποιος έχασε την κοινή λογική για να την βρει μια Ελληνική κυβέρνηση;

 
Γιωργος
14 Ιουλ 2021 13:10

Συγχαρητήρια για το άρθρο Ηρακλή αλλά και ΕΣΥ κάτσε και γράψε και κανένα βιβλίο έστω και να το αυτοεκδοσεις, παρε και κανένα μεταπτυχιακο και κανένα διδακτορικο, παρακολούθησε και κανένα ή περισσότερα σεμινάρια και ημερίδες γράψε και κανένα άρθρο ή και περισσότερα και μετά από κρίση ειδικών να εκδοθούν σε περιοδικά

και μετά από όλα αυτά πετάξετε\α στα σκουπίδια και κάτσε σε γραπτο διαγωνισμο του ΑΣΕΠ για θέση στελέχους

Έλεος κυριε φιλόλογε των παιδιών μου

 
Sancho Pancha Versus:Άνυδρο τοπίο Μάντσας
14 Ιουλ 2021 12:58

Έχω ξαναγράψει ότι αυτός ο τρόπος μοριοδότησης που βασίζεται στους προηγοένους νόμους των κκ.Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου είναι δίκαιος.Η μόνη ένστασή μου αφορά στο "ταβάνι" των 13 μορίων για τα πτυχία και τους μεταπτυχιακούς τίτλους.Μια αναλογική μοριοδότησή τους χωρίς ταβάνι και μέχρι δεύτερο πτυχίο,μεταπτυχικό και διδακτορικό θα ήταν πο δίκαιη.Όλη η υπόλοιπη μοριοδότηση είναι σωστή.Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ δεν απεμπόλησε την κομματική λογική στις κρίσεις,η οποία μας έγινε βραχνάς,γιατί ακόμα επικρατεί...Θα χειροκροτούσαμε αν βλέπαμε να εκλέγεται ένας μη κομματικός ΠΔΕ,ΔΔΕ,ΔΠΕ.Εδώ το σύστημα συνεχίζει με την πεπατημένη.Τώρα όσον αφορά τα μεταπτυχικά και τα διδακτορικά.Γράφονται διάφορα.Αλλά από παλιά αυτά ταξινομούνταν σε δυο βασικές κατηγορίες.Στους μεταπτυχιακούς τίτλους που αφορούσαν στα επιστημονικά μπεδία των διαφόρων ειδικοτήτων και σ΄αυτούς που αφορούσαν στο ευρύερο πεδίο τν Επιστημών της Αγωγής,σύστημα ταξινόμησης που παγιώθηκε επί ΠΑΣΟΚ.Το να πεις ότι ένα διδακτορικό για το έργο του Ιωάννη του Χρισόστομου,εκπονηθέν από ένα φιλόλογο η κοινωνιολόγο,ότι είναι "εκτός ειδικότητας" είανι λάθος γιατί στην επταμελή επιτροπή που το ενέκρινε βαθμολογήθηκαν όχι μόνο η επιστημοσύνη του υποψηφίου στοι εν λόγω πεδίο,αλλά και η ικανότητά του για κριτική και επιστημονική σκέψη και φυσικά η επαρκής προσπέλαση της διεθνούς βιβλιογραφίας.Στελέχη μορφωμένα θέλει η εκπαίδευσή αμς και όχι βάρβαρους της εξιδίκευσης που όταν τους ρωτήσεις ποιος είναι ο Ρωμαβνός ο Μελωδός θα σου πόνε ότι η οδός του είναι κάπου στη Νεάπολη των Εξαρχείων!!

 
Xm
14 Ιουλ 2021 12:36

Χαίρομαι που οι λογικές φωνές δεν έχουν εκλείψει στον τόπο. Μόλις διάβασα μία από αυτές.

 
Δον Κιχώτης
14 Ιουλ 2021 12:14

Βρε παιδιά, δεν φτιάχνουμε έναν όμιλο «αντικαθεστωτικών»;

 
Γιάνης
14 Ιουλ 2021 12:03

Απολύτως ορθά και ορθολογικά όσα γράφετε κ. Τσιάμαλε! Συμφωνώ απολύτως μαζί σας! Οι γραπτές εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ για όλη την κλίμακα στελεχών στη δημόσια διοίκηση θα αποτελούσε πραγματική τομή, την οποία θα έπρεπε να στηρίζουν όλα τα κόμματα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.