Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Το πολυνομοσχέδιο «Κεραμέως» 220 άρθρων όπως κατατέθηκε στη Βουλή-Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης , την αυτονομία σχολικών μονάδων, εκκλησιαστική εκπαίδευση κλπ

Η συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αναμένεται να ξεκινήσει την Τρίτη ή την Τετάρτη.
Δημοσίευση: 17/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατατέθηκε, από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο  «Αναβάθμιση του Σχολείου, Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», το οποίο αφορά   την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης , την αυτονομία σχολικών μονάδων, και την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Η συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αναμένεται να  ξεκινήσει την Τρίτη ή την Τετάρτη.

Το πολυνομοσχέδιο αποτελείται από 220 άρθρα ενώ στη δημόσια διαβούλευση είχαν τεθεί 172 άρθρα.

Το νομοσχέδιο αποτελείται από 3 αλληλένδετους πυλώνες:

1. Την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

Ενδεικτικές ρυθμίσεις:

  • Ελεύθερη επιλογή βιβλίου (πολλαπλό βιβλίο)
  • Ελευθερία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (π.χ. εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης/flipped classroom, ατομική/ομαδική εργασία αντί για ωριαίο διαγώνισμα)
  • Αποκέντρωση διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης
  • Δυνατότητα συγκρότησης εκπαιδευτικών ομίλων
  • Μηνιαίες παιδαγωγικές συναντήσεις
  • Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε Θέσεις Ευθύνης
  • Θέσπιση υποστηρικτών οργάνων στον Διευθυντή και το Σχολείο, με μοριοδότηση και συνεκτίμηση στο φάκελο αξιολόγησης: α) Υποδιευθυντές (με εισήγηση Διευθυντή), β) Ενδοσχολικοί συντονιστές, γ) Μέντορες, δ) Υπεύθυνοι Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ.

2. Τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μέσου       βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, παράλληλα με αυξημένη λογοδοσία και διαφάνεια.

Ενδεικτικές ρυθμίσεις:

  • Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών , με στόχο την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη διασφάλιση της βελτίωσης της ποιότητας παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, προβλέπεται επιβράβευση μέσω μορίων (για την επιλογή σε θέσεις ευθύνης, πχ Διευθυντής σχολείου) και σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, υποχρεωτική επιμόρφωση.
  • Αξιολόγηση του έργου των στελεχών εκπαίδευσης, με στόχο την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητάς τους, δύο φορές κατά τη διάρκεια της θητείας τους (και στο μέσο και στο τέλος) και πρόβλεψη αντικατάστασης σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης.
  • Αυξημένη Διαφάνεια και Λογοδοσία: Ελληνική PISA, με Διαγνωστικά τεστ αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος για μαθητές ΣΤ’ Δημ. και Γ’ Γυμν. (γλώσσα και μαθηματικά), ανώνυμα και χωρίς το αποτέλεσμα να συνεκτιμάται στη βαθμολογία του μαθητή, ιστοσελίδα σχολικών μονάδων (διαφάνεια) και προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ, πιο ευέλικτο και λειτουργικό σχήμα Σχολικών Συμβουλίων.

3. Την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης ;για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.

Ενδεικτικές ρυθμίσεις:

  • Ενισχύουμε το παιδαγωγικό έργο. Με  συγκεκριμένες αρμοδιότητες για την παρακολούθησή του, προκειμένου να διαπιστώσουμε για παράδειγμα πώς προχωρούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα οποία εισάγονται φέτος σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας ή πώς προχωρούν οι δραστηριότητες στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, οι οποίες επίσης εισάγονται καθολικά από τον Σεπτέμβριο.
  • Ενισχύουμε τη στήριξη των μαθητών μας και των εκπαιδευτικών μας, δεδομένης μάλιστα και της επίδρασης της πανδημίας, με  ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία. 
  • Με το νέο νομοσχέδιο, περνάμε από την αποστήθιση στην κριτική ανάλυση και σκέψη, απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών μας, τους εμπιστευόμαστε, δημιουργούμε μηχανισμούς βελτίωσης, αποκεντρώνουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Φτιάχνουμε το σχολείο του αύριο, σήμερα.
  • Επιπλέον, εισάγουμε ένα οργανωμένο σύστημα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου του κλήρου και τη συνέχιση εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.  Κληρικοί θα μπορούν να μισθοδοτηθούν από το Δημόσιο πλέον μόνο εφόσον κατέχουν πτυχίο από Σχολή Μαθητείας Κληρικών ή από ΑΕΙ (και όχι π.χ. από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως ισχύει έως σήμερα), ενώ συνενώνονται οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες από 4 σε 2.

Παράλληλα, εισάγονται καινοτόμες ρυθμίσεις, όπως:

  • η εφαρμογή 123 νέων Προγραμμάτων Σπουδών πιλοτικά την επόμενη σχολική χρονιά.
  • η διεξαγωγή όλων των εκλογικών διαδικασιών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, καθώς και η δυνατότητα συνεδρίασης των συλλογικών οργάνων των ιδρυμάτων με τηλεδιάσκεψη, ανεξαρτήτως κορωνοϊού, με στόχο τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων και την αποτελεσματικότερη ολοκλήρωση των ως άνω διαδικασιών με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Σχόλια (110)

 
Τριαξονικό
19 Ιουλ 2021 19:56

@ΓΙΏΡΓΟΣ 09:00
Και κάποιος με επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης, μπορεί πχ να είναι χειρότερος οδηγός από εμένα. Ποιός όμως θα πάρει άδεια για την νταλίκα?

Το ποιός είναι ικανότερος για διευθυντής, δεν το γράφει ούτε στο μέτωπο ούτε στα πτυχία. Στην πράξη κρίνεται.

Εδώ όμως μιλάμε για μοριοδότηση προσόντων. Εάν δηλαδή είναι δίκαιο (ή και λογικό), ένα διδακτορικό να ισσοδυναμεί σε μόρια, με 4 χρόνια θητείας ως διευθυντής. Καλός ή μέτριος ή κακός διευθυντής, δεν απασχολεί το νόμο. Θα πάρει τα 6 μόρια. Η κατοχή ενός διδακτορικού αντίθετα, είναι (σε όλο τον κόσμο) εχέγγυο της αξίας και της ποιότητας ενός στελέχους. Πολλώ δε μάλλον, στελέχους στην εκπαίδευση.

Εξαιρέσεις του κανόνα πάντα θα υπάρχουν αλλά χωρίς αυτές, δεν θα υπήρχε και κανόνας. Και τότε ο καθένας θα οδηγούσε ότι ήθελε....

 
Διδακτορικά με έκπτωση 33,3333%
19 Ιουλ 2021 18:27

- Πώς αλήθεια μπορεί να εξηγηθεί-τεκμηριωθεί, η μείωση της μοριοδότησης του διδακτορικού από τα 9 μόρια στο αρχικό νομοσχέδιο, σε 6 τώρα?
- Πώς είναι δυνατόν, η κα Κεραμέως που σπούδασε στη Σορβόννη και στο Χάρβαρντ, να δέχεται την υποβάθμιση της αξίας του ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ τίτλου των πανεπιστημιακών σπουδών?
- Τα μόρια του μεταπτυχιακού σε σχέση με του διδακτορικού (και ως διάρκεια σπουδών και ως δυσκολία-απαιτήσεις σπουδών και ως ποιότητα έρευνας-διατριβής και ως αριθμού κατόχων του τίτλου) οφείλουν να είναι 1 προς 3. Αν δεν θέλουμε να γελάνε μαζί μας στη Σορβόννη.
ΥΓ. Η διαβούλευση γίνεται για να διορθώνονται οι στρεβλώσεις. Όχι για να δημιουργούνται νέες.

 
glgiannis προς Φαίδρα
19 Ιουλ 2021 17:26

μάλλον δεν ξέρεις τι εστί διδακτορικό σε καλά πανεπιστήμια όπως το ΕΚΠΑ .
Για να το ολοκληρώσεις απαιτούνται 5-6 χρόνια κατά μέσο όρο.
Σύγκρινέ το με ένα μεταπτυχιακό ενός έτους ή ακόμα και δυο ετών και λάβε υπόψη και τον κόπο σε κάθε πτυχίο και μετά τα λέμε!!

 
@alekos salonikios
19 Ιουλ 2021 13:56

Σωστά! Δωράκι σχεδόν 9 μονάδων. Είναι σαφές ότι το σώμα των διευθυντών που πρόσκεινται στη ΝΔ είναι μεγαλύτερο από το σώμα των πρώην ΣΣ και ΣΣΕ.
Ανάλογα ικανοποιήθηκαν και οι επί ΝΔ διευθυντές στα ΙΕΚ. Συγχαρητήρια κα Κεραμέως! Αξιοκρατία από Harvard!

 
Φαίδρα
19 Ιουλ 2021 13:44

Μην τρελαίνεστε ότι αδικηθηκαν οι διδακτορικοι. Συνήθως έχουν και μεταπτυχιακο αυτοί οπότε 4+6=10 μόρια. Ενώ αυτός που έχει 2 μεταπτυχιακα 4+3=7 μόρια. Άρα τι λέτε ότι τον περνάει αυτός μετά 2 μεταπτυχιακα!!!! ;;;;

 
Λορεττα S.
19 Ιουλ 2021 13:42

Μπράβο στην κεραμεως που επιτέλους μέτρησε υψηλά (3 μονάδες) το 2ο μεταπτυχιακό!!!!! Κι όχι μέχρι τώρα που έπαιρνε τα μισά μόρια του πρώτου...
Θερμά συγχαρητήρια. Το μόνο καλό που εκανε. Δεν έχω 2ο μεταπτυχιακό, αλλά πρέπει να δικαιωθούν αυτοί που φτυσαν αίμα και δωσαν λεφτά και κόπο για να αποκτήσουν και 2ο όταν εμας μας βγαίνει η γλώσσα στο 1ο και μόνο.

 
ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ Ο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ
19 Ιουλ 2021 13:28

Oι πολιτικοί υποστηρίζουν ό,τι "πουλάει" στην αγορά. Ό,τι θέλει ο λαός. Θέλει μείωση της αριστείας υπέρ των αρεστών; Πως θα αυξηθεί η ψαλίδα; Μόνο να προσέχουν γιατί η ψαλίδα μπορεί να μειωθεί αρκετά όταν δημιουργηθεί αντι-ΝΔ μέτωπο, όπως το αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο (5% στις προηγούμενες εκλογές) επειδή ο κόσμος έχει "εξαγριωθεί".

 
ΑΝΤΏΝΗΣ
19 Ιουλ 2021 11:46

βρε παιδιά,
που είναι η διδακτική προϋπηρεσία των υπεύθυνων ΚΕΠΛΗΝΕΤ που δίνοταν λόγω της επιμόρφωσης που έκαναν στους καθηγητές πληροφορικής και όχι μόνο;

Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση που το λέει ρητά; εδώ στο νομοσχέδιο γιατί υπάρχει μόνο διοικητική;

 
Αlekos Salonikios
19 Ιουλ 2021 11:09

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ΘΑ ΕΓΙΝΕ...

- Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕΚΕΣ με 7.000 εκπαιδευτικούς (π.χ Περιφέρεια Θεσσαλίας) υπό την παιδαγωγική του ευθύνη (μέσω των Συντονιστών Εκπ/κού Έργου): 0,5 μόρια / έτος... (με εξαϋλωμένη τη διδακτική υπηρεσία, η οποία δεν προσμετράται, παρότι στον ισχόντα Ν. 4547/2018 αναγνωρίζεται ως τέτοια [διδακτική]...)

- Συντονιστής Εκπ/κού Έργου (ΣΕΕ) με 20 σχολικές μονάδες υπό την παιδαγωγική του ευθύνη και επιστημονική καθοδήγηση: 0,5 μόρια / έτος... (με εξαϋλωμένη τη διδακτική υπηρεσία, η οποία δεν προσμετράται, παρότι στον ισχόντα Ν. 4547/2018 αναγνωρίζεται ως τέτοια [διδακτική]...)

- Διευθυντής σχολικής μονάδας (που μπορεί να έχει 250, αλλά και 50 μαθητές): 1,5 μόριο / έτος (δηλ. 6 μόρια στους σημερινούς παρατεταμένης [4ετούς] θητείας Δ/ντές ως διοικητική υπηρεσία και ταυτόχρονη αναγνώριση διδακτικής υπηρεσίας 4 μόρια για τη τρέχουσα θητεία (μέχρι 9 μόρια για όσους έχουν 17χρονη εκπαιδευτική/διδακτική προϋπηρεσία).

Δηλ. ξεκινάμε από την αφετηρία με:

* Τους Οργανωτικούς Συντονιστές και τους Συντονιστές Εκπ/κού Έργου των ΠΕΚΕΣ να καταγράφουν, βάσει του ν/σ Κεραμέως 1,5 μόρια (για τη 3ετή "καθοδηγητική/συμβουλευτική" θητεία τους, χωρίς να προσμετράται ταυτοχρόνως και η [...εξαϋλωθείσα] διδακτική), δηλ. 1,5 μόρια, και

* Τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων με 6 μόρια (διοικητικής υπηρεσίας της τρέχουσα θητείας τους) και (τουλάχιστον) + 4 μόρια διδακτικά στη προϋπηρεσία τους), δηλ. 10 μόρια plus.

Δεν μπορεί ρε παιδιά, ούτε στη Κούβα δε γίνονται αυτά... Κάποιο λάθος θα έγινε....

 
ΠΕ19
19 Ιουλ 2021 10:13

@@ΤΑΣΟΣ/ 18 Ιουλ 2021 23:23
Ζούμε ξανά το ένδοξο 2015 είτε σαν φάρσα είτε σαν κωμωδία !!!!!!
Δε μου βγαίνει να το πω, αλλά ότι τη πραγματική αριστεία τη προωθούσε ο Γαβρόγλου και όχι η ΝΔ δε θα το περίμενα.
Άριστος κατά το νομοσχέδιο είναι αυτός που έχει 2 μεταπτυχιακά ένα δεύτερο πτυχίο και όχι αυτός που έχει διδακτορικό και μεταπτυχιακό.
Άριστος είναι αυτός που έχει μονογραφή σε ( περιοδικό με ανύπαρκτο impact-factor) και όχι αυτός που σε ομάδα (άραγε το στέλεχος της εκπαίδευσης δουλεύει μόνο του ??) δημοσιεύει σε μεγάλης αναγνωσιμότητας περιοδικά.
Άριστος είναι αυτός που με διάφορους τρόπους μπαίνει σε ομάδες εργασίας του ΙΕΠ, στις ΠΕΠΠΣ, ΔΕΠΠΣ (χωρίς δυνατότητα ενστάσεων) και όχι αυτός που φέρνει (συντονιστής) ευρωπαϊκά προγράμματα.
Κρίμα τις ελπίδες μας !!!!!!!!!!
ΜΕ νούμερα για τους νόμους από το 2010 μέχρι σήμερα (δεν είναι και λίγοι)
Νόμος 3848/10 (Διαμαντοπούλου)
Αντικειμενικά μόρια 26+12=38
Διδακτορικό 6 /38 15%
Διδακτορικό + μεταπτυχιακό =26%
Συνέντευξη 15

Νόμος 3427 (Μπαλτάς)
Αντικειμενικά μόρια 12+13=25
Διδακτορικό 4/23=17%
Διδακτορικό + μεταπτυχιακό 4/23 =17%
Τα άλλα δε τα γράφουμε ήταν αντισυνταγματικά

Νόμος 4547 (Γαβρόγλου)
Αντικειμενικά μόρια 17+14=31
Διδακτορικό 6/31=19%
Διδακτορικό + μεταπτυχιακό = 9/31=30%
Συνέντευξη 14
Κεραμέως
Αντικειμενικά Μόρια 55
Διδακτορικό 6/55 =10%
Διδακτορικό + μεταπτυχιακό = 10/55 =18%
Συνέντευξη 20

 
Πέτρος
19 Ιουλ 2021 09:22

Πάλι εξαφανίστηκε η διδακτική υπηρεσία των υπηρετούντων στα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κατά μυστήριο τρόπο οι Υ.Α. όριζαν ότι οι θητείες στον παλαιό θεσμό ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. είναι διδακτική και διοικητική.
Στο πολυνομοσχέδιο έμεινε μόνο η διοικητική πετώντας στα σκουπίδια τον κόπο και αγώνα τόσων ανθρώπων που επιμόρφωσαν εκατοντάδες συναδέλφους στις νέες τεχνολογίες με βιωματικά εργαστήρια (όχι θεωρίες μέσω τηλεκπαίδευσης) τα απογεύματα και σαββατοκύριακα χωρίς πληρωμή.

Το παράδοξο του ελληνικού κράτους είναι ότι η υπηρεσία τους τους χορηγεί βεβαίωση υπηρεσιακής κατάστασης μετρώντας την θητεία στα κεπληνετ σαν διοικητική και διδακτική και όταν πάμε στο νομοσχέδιο στελεχών η διδακτική δια μαγείας εξαφανίζεται. Ισονομία; νομικό παράδοξο; Πρωτοτυπία νομική;

Αν δεν πας για στέλεχος έχεις 20 διδακτικά αν πας για στέλεχος έχεις 10..

Διορθώστε την αδικία κυρία Υπουργέ.

 
Δον Κιχώτης
19 Ιουλ 2021 09:03

«Είναι Δάσκαλος γιατί το είπα εγώ!»... Και το δέλτα κεφαλαίο, βεβαίως, για να πάρει η αξιοσύνη άλλες διαστάσεις!...
Σύνηθες δείγμα ελληνικής Ετεροαξιολόγησης στην ΠΕ και ΔΕ.
Γιατί δεν περιμένετε να ψηφιστεί το νομοσχέδιο, να αποκτήσει η αξιολόγηση μία εγκυρότητα, να αξιολογηθούν και τα πτυχία που έχουν «εκπονηθεί», ναι, ναι, «εκπονώ το πτυχίο μου»!...
Καλό θα είναι να μελετάμε στο esos τα άρθρα των σχολιαστών του που διακρί-νονται για τη σταθερή, υψηλή, απαράμιλλη μερικές φορές, γλωσσική τους ποιό-τητα, ανεξαρτήτως της πρόθεσής τους αλλά και των θέσεων που προβάλλουν. Στα γυμνασιακά μαθητικά μου χρόνια, οι καλύτεροι φιλόλογοί μου μας προέ-τρεπαν να μελετούμε τις Κυριακές άρθρα από την Καθημερινή και το Βήμα.
Ο Μάριος Πλωρίτης ήταν ο πρώτος μου εξωσχολικός ΔΑΣΚΑΛΟΣ - με όλα τα γράμματα κεφαλαία - εξαιτίας της άτυπης, διαρκούς ομολογίας ολόκληρης της πνευματικής ηγεσίας του τόπου εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αλλά και αργότερα, μερικοί φιλόλογοι των παιδιών μου, για την ίδια μελέτη τα προέτρεπαν και μάλιστα με συγκεκριμένες χρηστικές οδηγίες.
Πάντως, από τα αμέτρητα «εκπαιδευτικά» γλωσσικά λάθη που μπορείς να δεις εδώ, σχεδόν κάθε μέρα... συμπεραίνεις, ότι στην αιτιολογική έκθεση του νομο-σχεδίου, η κυρία Υπουργός, θα μπορούσε να προσθέσει και την ανάγκη νομοθέτησης και ενός άλλου, νέου κριτηρίου για την επιλογή των στελεχών!...
- Έχουμε εδώ, κύριε Χ, καμιά πενηνταριά σχόλιά σας που τα πήραμε από το esos... Τι είπατε ότι θέλετε να γίνετε;...

 
ΓΙΏΡΓΟΣ
19 Ιουλ 2021 09:00

@ Gigiannis Δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει ότι ένας με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό στον τομέα του είναι ικανότερος για διευθυντής από κάποιον άλλο που δεν έχει αυτά τα τυπικά προσόντα. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα συναδέλφων με τυπικά προσόντα που οχι για διευθυντές δεν κάνουν αλλά δεν μπορούν καν να σταθούν σε τάξη. Τα τυπικά προσόντα τα αποκτά ο καθένας για να βελτιωθεί ως εκπαιδευτικός κ να παρέχει περισσότερες γνώσεις στους μαθητές του. Μέχρι εκεί.

 
glgiannis
19 Ιουλ 2021 08:40

Μια φορά διευθυντής =αιώνια διευθυντής!
Αυτό είναι άραγε το μοντέλο που προτείνετε;
Αν λάβουμε υπόψη τις προεκλογικές δεσμεύσεις περί αριστείας, δεν μπορεί ένα διδακτορικό να μοριοδοτείται με 6 μόρια όσο τέσσερα χρόνια διευθυντής.
Να λάβουμε υπόψη ότι οι σημερινοί διευθυντές έχουν αλλεπάλληλες παρατάσεις, άρα μόρια από το πουθενά, και θα ξαναγίνουν όλοι διευθυντές χωρίς να έχουν κάποιο από τα λεγόμενα προσόντα,...

 
ερώτηση
19 Ιουλ 2021 08:38

Δηλαδή οι διευθυντές σχολείων θα λάβουν 1,75 ανά έτος υπηρεσίας ως διευθυντές + 1 για το ίδιο χρονικό διάστημα ως διδακτική υπηρεσία;

 
John Dewey
19 Ιουλ 2021 07:52

1.Υπάρχει ασάφεια σε ότι αφορά την πιστοποίηση γλώσσας με το ΚΠΓ, μπορείτε να δημοσιεύσετε κάτι; Είναι δυνατό το Υπουργείο να καταργεί τον εαυτό του από πιστοποίηση γλώσσας; Βέβαια ο νόμος έχει τροποποιηθεί αλλά αργότερα.

Υπάρχει σίγουρα ασάφεια ή λάθος με το άρθρο 33
Εμπειρία, η οποία εμπίπτει αθροιστικά είτε στις περ. α) έως ε) είτε στις υποπερ. εα) έως εστ) μοριοδοτείται μία (1) φορά με την ανώτερη, κατά περίπτωση, προβλεπόμενη μοριοδότηση
Εννοεί σίγουρα περ. α) έως δ) θέλει διόρθωση και πρέπει να το δούνε. Είναι αδύνατο να μη μετρούν κάπως και τα δύο. Η διοικητική σε ποια περίπτωση μπορεί να περάσει τα 9 μόρια σύμφωνα με τον νόμο, αδύνατον... Θέλει παρέμβαση.

 
ΒΒ
19 Ιουλ 2021 01:12

Έρχεται νέος νόμος και οι αναταράξεις είναι αναμενόμενες.

Ταυτοχρόνως, η ασκούμενη κριτική και η πλειονότητα των σχετικών επισημάνσεων είναι μάλλον εύστοχες:

-Ναι, συνεχίζουν να υπάρχουν αστοχίες στο Σχέδιο Νόμου, παρά την πλουσιότατη ανταπόκριση στη σχετική διαβούλευση.

-Ναι, ο χρόνος είναι πιεστικός, ωστόσο, όπως αντιλαμβάνομαι, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτιώσεων (στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με πρωτοβουλία/συναίνεση του κυβερνώντος κόμματος.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ/ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ

Θεωρώ πως η κα. Κεραμέως υπήρξε αρκετά τολμηρή και συνεπής, σε σχέση με προκατόχους της, ωστόσο, ίσως όχι αρκετά ανατρεπτική, ώστε να επιφέρει μια ουσιατική ‘αλλαγή παραδείγματος”.

Προφανώς, επιχειρεί να ‘παντρέψει’ παλιές και νεότερες αντιλήψεις ‘περί επαγγελματικής επάρκειας’. Ίσως, οικειοθελώς, να προσπέρασε προς στιγμήν τα αυστηρά στάνταρτς του Harvard, καθώς απευθύνεται σε ένα μάλλον ‘αμύητο’ κοινό, ως προς το τι σημαίνει συνεχής και μετρήσιμη αποτελεσματικότητα, καθώς και προοπτική μελλοντικής βελτίωσης.

1. Διαφαίνεται στο σχέδιο νόμου η πρόθεση ενίσχυσης, ίσως υπερεκτίμησης, της διοικητικής προϋπηρεσίας παντός τύπου. Το κατανοώ, στη βάση του ότι η διοικητική ‘λάντζα’, η άσκηση καθημερινής διοίκησης, επαγγελματικού διαλόγου, διαχείρησης λεπτών ζητημάτων, συμβουλευτικής υποστήριξης και προσπάθειας πειθούς, με ταυτόχρονη ισότιμη συμμετοχή στα προβλήματα ενός οργανισμού (διδασκαλία στην τάξη) είναι εξόχως σημαντική από πλευράς επαγγελματικής εμπειρίας. Ας τηρηθούν όμως τουλάχιστον τα προσχήματα. Ως προς τη μοριοδότηση της θητείας σε θέσεις ευθύνης, πιστεύω πως χρειάζεται ένα γενικό ή/και επιμέρους πλαφόν, ωστόσο, οι επιμέρους αποτιμήσεις (π.χ. κατ’ έτος) οφείλουν να είναι περισσότερο αναλογικές, δίκαιες και, κυρίως, όχι απαξιωτικές (όπως π.χ. Θέσεις Καθοδήγησης 0,50 μονάδες/έτος, ενώ Διευθυντής Σχ. Μονάδας 1,50 μονάδες/έτος).

2. Ως προς τη μοριοδότηση των σπουδών, ΚΑΛΩΣ έχουν μειωθεί οι αποστάσεις μεταξύ διδακτορικών-μεταπτυχιακών. Υπάρχουν μεταπτυχιακά με ‘αξία’ σχεδόν διδακτορικού (π.χ. 160 ECTS και ρεαλιστικά με 4-5 έτη σπουδών τουλάχιστον, με κλινικά εργαστήρια και πρακτική άσκηση 1000 ωρών) και υπάρχουν διδακτορικά που αποκτήθηκαν χωρίς καν την προϋπόθεση κατοχής μεταπτυχιακού διπλώματος, πόσο μάλλον την προϋπόθεση συνδυαστικής έρευνας (triangulation of research), η οποία ευρέως ισχύει σήμερα.

3. Ως προς την ακριβέστερη δυνατή αποτίμηση των ακαδημαϊκών προσόντων, έχουν υπάρξει στο παρελθόν πλείστες προτάσεις, από μεμονωμένα πρόσωπα και συλλογικούς/επιστημονικούς φορείς που προτείνουν τη φθίνουσα μοριοδότηση του ΣΥΝΟΛΟΥ των τίτλων που κατέχει κάποιος υποψήφιος, με συγκεκριμένα και αυστηρά κριτήρια. Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία αυτού του εγχειρήματος και το προσπερνώ με πόνο ψυχής, εφόσον, συνεχίζει να ισχύει το εξής παράδοξο: υποψήφιος με 3 μεταπτυχιακά υπολείπεται μοριδότησης υποψηφίου με 2 μεταπτυχιακά και 1 ετήσια επιμόρφωση. (Ας προσμετρηθεί τουλάχιστον το 3ο μεταπτυχιακό, ως ετήσια επιμόρφωση, έστω κι αν είναι τριετές > στην πράξη πενταετές)…

 
Αναστασία
19 Ιουλ 2021 00:15

Αλλαγές στο τελικό νομοσχέδιο σε σχεση με εκείνο της διαβούλευσης:
Προϋπηρεσία σε θέση Διευθυντή Σχολικής μονάδας 1, 50 μονάδες κατ' έτος, ως έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Συγγραφικο εργο, περιορισμός στις 5 μονάδες από 7 στο αρχικό νομοσχέδιο.
Μέγιστη μοριοδότηση διδακτικής 9 μόρια από τα 6.

Αισθάνομαι αδικια για τις αλλαγές αυτες, που ανατρέπουν προγραμματισμους, εκμηδενιζουν κόπους και προσπαθειες, μιας και διαμορφώνονται διαφορετικά οι "ισορροπίες" μεταξύ παλαιοτητας και προσοντων .
Αισθάνομαι πικρία γιατί νόμιζα ότι κάτι επιτέλους θα άλλαζε.
Ντροπή!

 
@ΤΑΣΟΣ
18 Ιουλ 2021 23:23

α) Τίτλοι σπουδών: 9 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι
οποίες κατανέμονται ως εξής:
αα) διδακτορικό δίπλωμα: 6 μονάδες,
ββ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 4 μονάδες,
γγ) τίτλος διδασκαλείου εκπαίδευσης: 3 μονάδες,
δδ) δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.: 3 μονάδες,
εε) δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 2 μονάδες.
Η σωρευτική κατοχή τίτλων σπουδών των υποπεριπτώσεων ββ΄ έως και εε΄ αξιολογείται με 7 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες.
Αγαπητέ συνάδελφε ξαναδιάβασε το νόμο του "ΣΥΡΙΖΑ" που όπως λες υποβάθμιζε το Διδακτορικό, απεναντίας ήταν ο μόνος που μόνο με διδακτορικό έφτανες το μέγιστο των μορίων 9, ενώ όλοι οι άλλοι τίτλοι πλην διδακτορικού έδινα μέγιστο 7.
Τα μόρια ήταν
επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση 17,
Προϋπηρεσία: 10
ΔΙΟΙΚΗΣΗ. 4
η Συνέντευξη 14
Τώρα τι έχουμε:
Επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση 28 μόρια/μονάδες,
διδακτική, συμβουλευτική-καθοδηγητική και διοικητική-υποστηρικτική εμπειρία 27
Συνέντευξη 20
Μπορείς να κρίνεις τώρα ποιος υποβαθμίζει το ΔΔ
(Δεν σου λέω για κάποιους που έγγραφαν σεντόνια ολόκληρα, οτι δεν θα υπάρχουν κόφτες και θα μοριοδοτούνται μέχρι και οι ημερίδες, εσπερίδες για τη νύχτα δεν το ανέφερε, γιατί δεν ακούγετε καλά)

 
Στις λεπτομέρειες 2
18 Ιουλ 2021 22:32

Για την πιστοποίηση της γνώσης ξένων γλωσσών γίνεται επίκληση στο αρθρ 28 του Π.Δ. 50/2001, όμως αυτό έχει ήδη αντικατασταθεί από μια σειρά Π.Δ. (παρ. 19 του άρθρου μόνου του π.δ. 347/2003 (ΦΕΚ Α΄ 315) και την παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. 116/2006 (ΦΕΚ Α΄ 115), το Π.Δ.
146/2007). Μην ξεχνάμε και τη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 2 ΠΔ 116/2006 που αναγνωρίζει όλα τα πιστοποιητικά που είχαν γίνει δεκτά από τον ΑΣΕΠ.
Μάλλον η ομάδα που ασχολήθηκε με την σύνταξη του συγκεκριμένου άρθρου δεν ήταν καλά ενημερωμένη για την νομοθεσία σε αυτόν τον τομέα και αντέγραψε την περιπτ. γ της παρ. 2 του αρθρ. 24 του Ν. 4527/2018. Που οδήγησε συναδέλφους στο να βρεθούν στο έλεος της ερμηνείας των συμβουλίων επιλογής.
Εφόσον δεν υπάρξει άμεση αλλαγή της συγκεκριμένης διάταξης, θα υπάρξουν ανατροπές με όσους ακολουθήσουν την πορεία της προσφυγής στην νομική οδό να βρίσκονται σε αντιπαράθεση με τα μέλη των συμβουλίων επιλογής, που θα κληθούν να εγκρίνουν ή να απορρίψουν πιστοποιητικά από πλήθος φορέων.
Η μόνη ορθολογική αλλά και νομικά στέρεη άποψη είναι η αναφορά - που υπήρχε και στους προηγούμενους νόμους επιλογής στελεχών (περ.ι παρ.2 αρθρ. 13 Ν. 3848/2010, περιπτ. η, παρ. 2 αρθρ 19 Ν. 4327/2015). "Ότι η γνώση ξένης γλώσσας μοριοδοτείται με βάση τίτλους που ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π.." Όπως άλλωστε εφαρμόζεται και σε όλο το δημόσιο τομέα.

 
pacifist dexium
18 Ιουλ 2021 21:53

Oι πολιτικοί υποστηρίζουν ότι "πουλάει" στην αγορά. Ό,τι θέλει ο λαός. Θέλει μείωση της αριστείας υπέρ των αρεστών; Πως θα αυξηθεί η ψαλίδα; Μόνο να προσέχουν γιατί η ψαλίδα μπορεί να μειωθεί αρκετά όταν δημιουργηθεί αντι-ΝΔ μέτωπο, όπως το αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο (5% στις προηγούμενες εκλογές) επειδή ο κόσμος έχει "εξαγριωθεί". Πολιτικοί της οκάς.

 
@ερτ από φιλελεύθερο
18 Ιουλ 2021 21:37

Ήμουν υποψήφιος σχολικός σύμβουλος 2 φορές με κεντρικό συμβούλιο επιλογής. Η διαδικασία κράτησε 6 μήνες.
Ήμουν υποψήφιος και για ΣΕΕ. Το συμβούλιο επιλογής ήταν σε επίπεδο περιφέρειας. Η διαδικασία εκείνη ήταν πολύ πιο σύντομη.
Τώρα τα συμβούλια είναι κεντρικά αλλά περισσότερα από ένα. Αυτό θα συντομέψει τη διαδικασία. Πόσο; Δεν γνωρίζω. Δεν υπάρχει προηγούμενο. Θα δούμε.

φιλελεύθερος

 
Στις λεπτομέρειες
18 Ιουλ 2021 21:30

Στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε υπάρχει σε δύο σημεία η επίκληση του ξεπερασμένου π.δ. 50/2001.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 31 η γνώση Τ.Π.Ε. Α΄ επιπέδου της περ. β) αποδεικνύεται με τη σχετική πιστοποίηση ή σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 26 του π.δ. 50/2001 (Α` 39) -απαραίτητη στο να υποβληθεί σχετική αίτηση-

Όμως τι λέει το άρθρο 6 του ΠΔ 50/2001
6. Γ ια όποιους κλάδους ή ειδικότητες ως προσόν διορισμού απαιτείται ορισμένη γνώση ή εμπειρία, αυτή αποδεικνύεται:
α) Είτε με τυχόν υπάρχουσα δικαστική απόφαση, από την οποία προκύπτει το είδος της παρασχεθείσης εργασίας και η χρονική διάρκεια της παροχής της.
β) Είτε με ομοίου περιεχομένου βεβαίωση αρμοδίας, Ελληνικής ή αλλοδαπής δημόσιας αρχής.
γ) Είτε με όμοια βεβαίωση νομικού προσώπου του άρθρου 14 παρ. 1 Ν. 2190/1994 και του άρθρου 1 παρ. 3 του Ν. 2527/1997.
δ) Είτε με όμοια βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα.
ε) Εάν από την προσκομιζόμενη βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα δεν προκύπτει το είδος της παρασχεθείσης εργασίας, τότε απαιτούνται επιπλέον βεβαίωση εργοδότη και υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου κατά το άρθρο 8 Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α), σε συνδυασμό πάντοτε και με το βιβλιάριο κύριας ασφάλισης.
Ειδικά η απαιτούμενη για οποιοδήποτε κλάδο κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ γνώση επεξεργασίας ελληνικών ή και ξενόγλωσσων κειμένων και πινάκων με χρήση Η/Υ, εφόσον δεν είναι δυνατό να αποδειχθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στα προηγούμενα εδάφια της παραγράφου αυτής, αποδεικνύεται με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τη σχετική προκήρυξη. Στην περίπτωση ψευδούς δήλωσης, ο διορισμός ανακαλείται υποχρεωτικά, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου (παρ. 3 του άρθρου 10 του N. 2839/2000, ΦΕΚ 196)."
Το 2021 η επίκληση υπεύθυνων δηλώσεων απόδειξη γνώσεων ΤΠΕ είναι από αστεία ως επικίνδυνη.

 
@Εκπαιδευτικός από φιλελεύθερο
18 Ιουλ 2021 21:17

Είμαι 65αρης εκπαιδευτικός τάξης, τέως σχολικός σύμβουλος. Κάνω το τρίτο μου πτυχίο και το πέμπτο μου μάστερ. Σπουδάζω γιατί μου αρέσει. Οι τίτλοι θα μου χαρίσουν μια αναπαυτική καρέκλα στη σύνταξη. Οι σπουδές που κάνω δεν μοριοδοτούνται, πέντε μάστερ=τέσσερα μάστερ=δύο μάστερ= 7 μόρια. Θα συνεχίζω να σπουδάζω και στη σύνταξη και θα συζητάω με του μάχιμους εκπαιδευτικούς.

φιλελεύθερος

 
Προταση για εξίσωση
18 Ιουλ 2021 20:10

Τουλάχιστον δώστε από ένα μόριο ανά έτος σε Διευθυντές Σχολείων και Εκπαιδευτικούς Συμβούλους. Από τις αρχικές φήμες για δήθεν συμβουλοκρατίς καταλήξαμε σε σύμβουλοκτονία.

 
Alekos Salonikios
18 Ιουλ 2021 20:07

- Διδακτορικό στην ειδικότητα (5ετίας) τουλάχιστον: 6 μόρια. - Μεταπτυχιακό στη ειδικότητα (μονοετούς) 4 + μεταπτυχ. άσχετο (μονοετούς) 3, σύνολο 7 μόρια... Δεν μπορεί, κάποιο λάθος θα έγινε....

 
@φιλελεύθερος
18 Ιουλ 2021 18:50

Τελικά είχε δίκιο αυτός που μου είπε: "Πρόσεξέ τον αυτός είναι δεξιός. Τελικά είχε δίκιο". Το είχα καταλάβει από την αρχή γι' αυτό "πούλαγα μούσι".

@Πρώην σχολικός σύμβουλος
2 μόρια παίρνεις όχι 4. Τα άλλα 2 μαζί με τον φιλελεύθερο, συνολικά 4, εκτός αν συνολικά πάρετε 3.

 
Εκπαιδευτικος
18 Ιουλ 2021 18:17

Μετράτε μόρια και τίτλους. Στην τάξη από ποτέ έχετε να μπείτε; Θυμάστε πώς είναι να είσαι δάσκαλος της τάξης; Ή μήπως είστε συλλέκτες τίτλων που θα σας χαρίσουν μια καρέκλα εκτός σχολικής αίθουσας;

 
«έκαστος εφ’ ω ετάχθη»
18 Ιουλ 2021 17:47

Απαξιωτική η αποτίμηση κα Υπουργέ α) της προϋπηρεσίας σε θέση καθοδήγησης (Σχ Σύμβουλος, ΣΕΕ) 0,5 μονάδες κατ' έτος , όταν η προϋπηρεσία σε θέση Διευθυντή Σχολικής μονάδας αποτιμάται με 1, 50 μονάδες κατ' έτος, β) του συγγραφικού τους έργου καθώς το περιορίσατε ασφυκτικά στις 5 μονάδες από 7 μονάδες στο αρχικό νομοσχέδιο.
Και διερωτάται κανείς οι ΣΣή ΣΕΕ ή Σύμβουλοι Εκπαίδευσης είναι ή δεν είναι τα προσοντούχα στελέχη με την εξειδικευμένη παιδαγωγική και επιστημονική γνώση που υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους εκπαιδευτικούς, που βάλαν πλάτη στην ΕξΑΕ, στο πρόγραμμα επιμόρφωσης Τ4Ε, στα εργαστήρια δεξιοτήτων, στα ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ, που αναβαθμίζουν τις γνώσεις τους για να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές/επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών;
Να επισημάνουμε ότι καθένας πρέπει να ασχολείται και να υπηρετεί αυτό για το οποίο έχει διδαχθεί, εκπαιδευθεί, εντρυφήσει.....Δεν προοριζόμαστε όλοι για τις ίδιες θέσεις! ....

 
ερτ
18 Ιουλ 2021 17:14

Γιατί φιλελεύθερε;
ΦΕΚ ΝΟΜΟΥ....1-5 Αυγούστου
καπάκι προκήρυξη ΔΔΕ/ΔΠΕ....6-12 Αυγούστου
ανακοινωση απορριπτέων 20 Αυγούστου
μετά τις ενστάσεις...25 Αυγούστου
Πινακες μοριοδότησης 1-5 Σεπτεμβρίου
Συνεντεύξεις μετά τις ενστάσεις....15-20 Σεπτεμβρίου
Ανακοίνωση τελικών πινάκων 28-30 Σεπτεβρίου
Ανακοίνωση οριστικών πινάκων ΔΔΕ/ΔΠΕ 5-10 Οκτωβρίου+τοποθέτηση.
Η προκήρυξη για Συμβούλους και Διευθυντές σχολείων μπορεί να γίνει ταυτόχρονα (η τοποθέτηση ως Σύμβουλος σε διαγράφει απο ΟΛΟΥΣ ΤΟΥς ΠΙΝΑΚΕΣ).
Άρα μπορεί και μέσα στο Νοέμβριο να έχουμε τους νέους διευθυντές....

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ