Υποψήφιος προς Ν. Κεραμέως: Παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ

20/07/2021

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξείς απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος τη βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κ.Δ.

Πρότυπο Λύκειο...

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (56)

@@ @Μέλος ΔΕΠ και γονιός
|

Μπορεί κάποιος να βρει πόσους φοιτητές ζήτησε η σχολή της Ξάνθης και πόσους όρισε το υπουργείο; Ίσως δεν μπορούν να σπουδάσουν περισσότεροι με τις υποδομές της Ξάνθης.

@@ @Μέλος ΔΕΠ και γονιός
|

Λογικό. Αν μια σχολή/τμήμα θεωρεί ότι κάποια μαθήματα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα πράττει αυτό που λέτε, δηλαδή ανεβάζει την ποσόστωση. Αν δεν θεωρείτε ότι καλώς κάνει, εμμέσως λέτε ότι η πλειοψηφία των καθηγητών της σχολής/τμήματος αυτής/ου δεν σκέφτονται σωστά/ορθά. Ακόμα κι είναι έτσι, θα θέλατε το παιδί σας να φοιτήσει σε μια σχολή που η πλειοψηφία των καθηγητών της σχολής/τμήματος αυτής/ου δεν σκέφτονται σωστά/ορθά; Η λογική απάντηση είναι "όχι" οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα!

@ @Μέλος ΔΕΠ και γονιός
|

Εσείς που αντιλαμβάνεστε καλύτερα τα πράγματα, μπορείτε να μου αιτιολογήσετε το σκεπτικό της Αρχιτεκτονικής Ξάνθης που έβαλε την ανώτατη ΕΒΕ στο 1.1, δηλ. 15.43 για ελεύθερο και 17.08 για γραμμικό και "κινδυνεύει" να πάρει ελάχιστους φοιτητές φέτος, ενώ πέρυσι η βάση της ήταν η μικρότερη πανελλαδικά (12.335 μόρια);

@Μέλος ΔΕΠ και γονιός
|

Είστε σίγουρα μέλος ΔΕΠ; Εχετε καταλάβει πως λειτουργεί η ΕΒΕ και ότι το Σχέδιο είναι ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ; ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΒΕ; Δεν είναι "άριστος" αυτός που έγραψε 13.

@ Μέλος ΔΕΠ και γονιός υποψηφίου
|

Το συμπέρασμα είναι μάλλον ότι:
Με την Κεραμέως, ακόμα και ο Leodardo da Vinci θα έμενε εκτός αρχιτεκτονικής!

Μέλος ΔΕΠ και γονιός υποψηφίου
|

ΔΕΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ.
1. Ο υποψήφιος είναι ικανός να φοιτήσει στην Αρχιτεκτονική επειδή έγραψε άριστα Χημεία (ΟΧΙ επειδή το τμήμα το επέλεξε αλλά το Υπουργείο) και δεν μπορεί επειδή έγραψε οριακά κάτω από την βάση στο Σχέδιο.
2. Τα 4 μαθήματα η βάση υπολογίζεται στο Μ.Ο. των μαθημάτων. Μπορεί να εξηγήσει κάποιος (επιστημονικά, λογικά) για πιο λόγο δεν ισχύει και στα 2 ειδικά μαθήματα.
3. Ο υποψήφιος αυτός θα ήταν εκ των αρίστων μέχρι το 2019 αλλά φέτος είναι αποτυχών.
4. Το μαθήματα των Σχεδίων δεν προσφέρθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό (να μην πω τίποτα χειρότερο) άρα οι απαιτήσεις δεν μπορεί να είναι ανάλογες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ακόμα και ο Αινσταίν δεν θα πέρναγε στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο με αυτές τις εξετάσεις.

ΚΧ
|

Ο μαθητης οντως εγραψε πολυ καλά αλλά
1. Την ΕΒΕ του σχεδιου την εθεσε η Αρχιτεκτονική γιατι προφανώς ειναι σημαντικό μάθημα για την συγκεκριμένη σχολή.
2. Ελευθερο και Γραμμικο σχεδιο δεν διδαχτηκαν και οι αλλοι υποψηφιοι αλλα εγραψαν πανω απο 14.
3. Οι πανελλαδικες ειναι εξετασεις καταταξης.Οποιος /α γραφει καλυτερα περναει εκει που θελει.Οσοι γραφουν κατω απο 10 ειναι παραλογο να αισθανονται αδικημενοι.

Εκπαιδευτιος
|

Το ειδικό μάθημα για να υπολογιστή πρέπει ο μαθητής να γράψει 10 άρα υπήρχε ένα είδους ελάχιστης βάσης σήμερα βλέπουμε ότι κατά κάποιο τρόπο βάλανε ελάχιστη βάση στη ελάχιστη βάση εκ του πονηρό

ο μαθητης
|

περυσι δεν θα εμπαινε γιατι αν φετος εγραψε 17900 μορια με τοσο ευκολα θεματα, περυσι δ
πιθανο να μην επιανε ουτε 16500 μορια.
Συγκρινουμε φετινα μορια με θεματα ευκολα, σε σχεση με περυσι που επεσαν ζορικα;
Καθε χρονια ειναι ανεξαρτητη.
Επισης, ο μαθητης δεν επιασε την βαση εισαγωγης σε ευκολα θεματα στο ειδικο μαθημα. Την ιδια βαση εισαγωγης στο ειδικο μαθημα την επιασαν μαθητες των Επαλ!!

Απίστευτο!!!
|

"Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή"
Μετά απο αυτή τη φράση έχασα κάθε ελπίδα!!! Είναι άσχετη. Δεν ξέρει καν πως δουλεύει το σύστημα που "μεταρρύθμισε". Αν η ίδια η Υπουργός δεν ξέρει και δεν βρίσκεται κανείς να την ενημερώσει τότε έχουμε αφήσει την Παιδεία σε επικίνδυνα χέρια . Αν ήθελε απλά να δικαιολογηθεί θα έλεγε ότι τους συντελεστές τους όρισαν τα Πανεπιστήμια. Αλίμονο σε όσους μαζί με το καρότο του "δεν πρέπει να σπουδάζουν παιδιά με 5" έφαγαν όλο αυτό το έκτρωμα. Αλίμονο και στους Πανεπιστημιακούς που νόμισαν ότι τους προσφέρει αυτονομία και ελευθερία. Προς το παρόν θα γίνουν το εξιλαστήριο θύμα, οι κακοί που έβαλαν μεγάλους συντελεστές κλπ... το μέλλον θα δείξει , αν και έχει φανεί ήδη, τι άλλο τους επιφυλάσσει η μεταρρύθμιση...

Εκ του αποτελέσματος
|

Αποδείχθηκε δυστυχώς περίτρανα, ότι ο Υπουργός απόφοιτος Λυκείου είχε δίκιο και η Υπουργός απόφοιτος του Χάρβαρντ.... έκανε ΤΗΝ "πατάτα".
Ποιά 1,2,3,4 που μας πιπιλούσε τόσους μήνες τα αυτιά η Κεραμέως και κάποιοι(συγκεκριμένοι πάντα) εδώ στο esos? Ότι και να λέτε τώρα, δεν σώζεται. Οι πάντες πλέον κατάλαβαν, εκ του αποτελέσματος. Στις κάλπες θα κάνετε και το ταμείο.

πρώην αρχιτέκτονας
|

Ο σωστός τρόπος είναι να εφαρμοστεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής και ο συντελεστής της κάθε σχολής στο μέσο όρο των 2 σχεδίων και όχι στο καθένα χωριστά. Ακριβώς όπως γίνεται και με τα 4 βασικά μαθήματα. Τα 18000 μόρια μπορεί να έχουν προέλθει από μιά μέτρια και τρεις άριστες επιδόσεις, κανείς όμως δεν θα πρότεινε να κοπεί ένας τέτοιος υποψήφιος.
Η εφαρμογή των συντελεστών στο μέσο όρο δεν αδικεί όσους είχαν συνολικά ικανοποιητικές επιδόσεις στα μαθήματα του σχεδίου. Αν μετά από αυτά, κάποιοι υποψήφιοι εξακολουθούν να έχουν πρόβλημα, θα είναι σίγουρα η εξαίρεση στον κανόνα. Αντίθετα, τώρα η αδικία πνίγει πολλούς και πολύ καλούς υποψήφιους που έχουν όλα τα εχέγγυα για να σπουδάσουν και να αποφοιτήσουν.

Κεραμέως: Η απάντηση στον μαθητή με τα 20.988 μόρια
|

"Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας. "

Τα παραπάνω είπε στη βουλή η υπουργός!
Συγνώμη, αλλά ψεύδεται ασύστολα. Και εξηγούμαι:

1ον: Με τα περσινά κριτήρια ο μαθητής θα έμπαινε στο ΕΜΠ και σε καλή θέση μάλιστα. Η βάση ήταν 19165 μόρια και έπρεπε στα 2 ειδικά μαθήματα να πιάσεις τη βάση, δηλ. το 10!
2ον: Ο αριθμός των εισακτέων είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ο ίδιος σε ΟΛΑ τα τμήματα με πέρυσι, με μοναδική εξαίρεση τα 4 τμήματα του Παν. Πατρών που δε θα πάρουν εισακτέους, όπως αυτοί το ζήτησαν.
Τα τμήματα ζήτησαν ως συνήθως λιγότερους και τους έδωσαν ακριβώς τους ίδιους με πέρυσι.

Μέλος ΔΕΠ
(τμήματος που το υπουργείο καθόρισε τους εισακτέους σε περίπου 90% περισσότερους από τον αριθμό που αυτό ζήτησε).

Dario Moutso
|

O Μαθητής έχει απόλυτο δίκιο στο
1. Έχει γράψει σχεδόν άριστα (17.900 μόρια)
2. Στο ότι δεν έχει διδαχθεί ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο στο σχολείο

Σε αυτό που δεν έχει δίκιο είναι στο ότι έπρεπε να περάσει με σχέδιο 13,6. Αυτό που πρέπει να καταλάβει είναι ότι το ΕΜΠ και το ΑΠΘ θέλουν μαθητές που να έχουν στο σχέδιο πάνω από 14.03. Σε αυτό δεν έχει δίκιο.

Αγάθη
|

ΕΒΕ: Λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και Κέραμοι ατάκτως ερριμμένα ουδέν εστι ...

Απάντηση
|

Κεραμέως: Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων όχι το υπουργείο Παιδείας

Νίκος
|

Το διαβάσαμε και αυτό! 17900 μόρια στις πανελλήνιες δε συνιστούν αριστεία... Μάλιστα. Η ΕΒΕ υποτίθεται έγινε για να μη μπαίνουν μαθητές με 1,2,3, εδώ βλέπουμε ότι ξεπερνάει σε πολλές περιπτώσεις το 10 και να φτάνει και το 14. Θα έπρεπε να υπάρχει ένα όριο για τις ΕΒΕ, π.χ. το 10.

Κωστας
|

Προς κα υπουργό για τη σχετική απάντηση.
Με τα περσινά δεδομένα και βάση στα ειδικά 10 θα περνούσε ανετα ο συγκεκριμένος μαθητής στην αρχιτεκτονική.
Είναι τουλάχιστον ατυχής η απάντηση και δείχνει πως μάλλον δεν υπάρχει μεγάλη επαφή με την πραγματικότητα.
Επίσης γνωρίζετε πως το μάθημα δεν διδάσκεται στα ΓΕΛ;

Ερωτήματα
|

Πότε διδάχτηκαν οι υποψήφιοι μαθητές συστηματικά ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο; Ποτέ! Μίά ώρά γινόταν το μάθημα, δύο ώρες χανόταν. Ας είναι καλά τα ιδιωτικά εργαστήρια. Μην μου πείτε ότι οι μαθητές διαγωνίζονται στις ξένες γλώσσες με τα μαθήματα του δημόσιου σχολείου.

Legend
|

Συγκρίνουν με άλλους καιρούς, για αυτό νιώθουν αδικημένα. Η σχολή και η κάθε σχολή όρισε την εβε και καλώς έκανε. Όσες ήθελαν χαμηλόβαθμους φοιτητές θα τους έχουν, αλλά και πάλι δεν θα ισοπεδωθούν οι σχολές. Φυσικά καιρός είναι να κλείνουν μερικές σχολές-φαντάσματα. Όσον αφορά τώρα ειδικά τα ειδικά μαθήματα, θα ήταν σωστό να έχουν δικαίωμα να τα δίνουν ξανά τα παιδιά έστω για μια χρονιά. Δηλαδή να μπορούν να κρατήσουν τους βαθμούς τους στα γενικά μαθήματα και να επαναλάβουν την εξέταση των ειδικών. Τα περί τηλεκπαίδευσης σχόλια περισσεύουν αφού για όλα τα παιδιά ίσχυσε το ίδιο. Επομένως, οι άριστοι είναι άριστοι!

@ Καθηγητής σε πρότυπο
|

Αλήθεια εσείς κ. Καθηγητή στα πρότυπα με τι βαθμό περάσατε στη σχολή σας; θα ήταν ωραίο να μάθουμε αφού "μειώνεται" με αυτό τον τρόπο την προσπάθεια ενός νέου παιδιού που παρόλες τις αντιξοότητες κατάφερε να πετύχει μια τέτοια υψηλή βαθμολογία.

Έφη Γ.
|

Μια διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιο μου η εβε αγγλικής φιλολογίας Αθήνας είναι όντως 0,90 αλλά βγαίνουν περισσότερα τα μόρια των αγγλικών. Ωστόσο τα αγγλικά ως ειδικό μάθημα είναι με μικρότερη εβε σε άλλα τμήματα όπως της δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ η το τμήμα Επικοινωνίας του ΕΚΠΑ όπου ο συντελεστής εβε είναι 0,8 και το 10,12 είναι ο απαιτούμενος βαθμός.

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Αφού υπάρχουν άτομα που υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη προχειροφτιαγμένη εφαρμογή της ΕΒΕ, δεν υπάρχει σωτηρία...

ΔΕΠ2
|

Τι εννοεί "αρίστευσα" όταν πήρε κάτω από 14 στο σχέδιο; Παιδιά, οι πανελλήνιες είναι εξετάσεις ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ. "Αρίστευσα" σημαίνει τα πήγα καλύτερα από πάρα πολλούς (σχεδόν όλους ίσως) άλλους. Δεν υπάρχει "αρίστευσα" αλλά ήμουν κάτω απο την ελάχιστη βάση...

@Ντροπή!
|

Ντροπή είναι που δεν έδωσαν να καταλάβει το παιδί αυτό πως λειτουργεί το σύστημα. Το να πάρει 13,6 στο ειδικό μάθημα δεν σε κάνει "άριστο" όπως λέει. Αν δεν χρειάζεται να έχεις άνω του μέσου όρου βαθμό στο σχέδιο για την Αρχιτεκτονική, τι περιμένουμε; Ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που απαιτείται το σχέδιο σαν ειδικό μάθημα! Καλά τα θεωρητικά μαθήματα αλλά για Αρχιτεκτονική πρέπει να πιάνει και το χέρι σου πως να το κάνουμε;;!
Σα να λέω πάω σχολή πιλότων, παίρνω 20άρια παντού στη θεωρία, και όταν κάνω δοκιμαστική πτήση δεν τα πάω καλά και κόβομαι. Και μετά σκίζω τα ρούχα μου και λέω "μα αφού ήμουν άριστος". Λίγος ρεαλισμός δε βλάπτει. Να σταματήσουμε να βάζουμε τον εαυτό μας στη θέση του "καημένου" και του "θύματος" συνεχώς.

Έφη Γ.
|

Το τμήμα Αγγλικής φιλολογίας Αθήνας απαιτεί 0,90 εβε για το ειδικό μάθημα ενώ το ΠΑΠΕΙ έχει θέσει ως εβε για τα αγγλικά 1,1!!! Έτσι το τμήμα τουριστικών σπουδών που πέρυσι είχε βάση εισαγωγής 15055 με το ειδικό μάθημα μέσα στα μόρια αυτά δεν δέχεται την κόρη μου που έχει συγκεντρώσει 14678 μόρια στα γενικά μαθήματα επειδή στα Αγγλικά έγραψε 10;9. ( Δηλ. Πιάνει την εβε της αγγλικής φιλολογίας όχι όμως του ΠΑΠΕΙ).

ΔΕΠ
|

Δημιουργία εντυπώσεων και μόνο. 13,6 στο σχέδιο δεν είναι καθόλου άριστος βαθμός και συγκεκριμένα είναι ΠΟΛΥ κάτω του μετρίου. Υπάρχει λόγος που το Σχέδιο είναι ειδικό μάθημα και έχει τη δική του βάση - μιλάμε για την Αρχιτεκτονική για όνομα του Θεού. Ξαναπροσπάθησε. Τα υπόλοιπα είναι "σάλτσες".

@ Καθηγητής σε πρότυπο
|

Και θλίψη προκαλείς και γέλια με την τοποθέτησή σου. Οταν ξαναξεκινήσεις με το καλό το Σεπτέβρη πες στα παιδιά σου στο σχολείο (ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΠΑΙΔΙΑ) τη θεωρία σου περί αρίστων και 17900 μορίων εν μέσω πανδημίας (γιατί δεν τελειώσαμε με δαύτην δυστυχώς) και ότι για να μπεις στην Αρχιτεκτονική χρειάζεται Σχέδιο το οποίο, ανάλογα με τις συνθήκες, διδάσκεται στο μεν Δημόσιο ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΑ στον δε Ιδιωτικό τομέα ... ξέρετε εσείς. Α ξέχασα, κλείστους και το μάτι τελειώνοντας τη φράση σου ....

Δεν υπάρχει "ολίγον έγκυος"
|

Δηλαδή τι θέλει ο μαθητής που αυτοανακηρύσσεται αριστούχος; Να μείνουν έξω οι άλλοι που έγραψαν παραπάνω από αυτόν ή ελεύθερη πρόσβαση να εισάγεσαι με μια αίτηση στη σχολή της επιλογής σου; Άλλη λύση δεν υπάρχει.

@Legend
|

Πες τα...πραγματικά θα πάρει χρόνο μέχρι να αλλάξει η νοοτροπία. Είχαμε μάθει "όλοι στα ΑΕΙ", με ότι αυτό συνεπάγεται. Βλέπεις εδώ σχόλια που φαίνεται ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει βασικά πράγματα από το τι είναι "άριστα", τι είναι κατανομή, το ότι σαν απόλυτο νούμερο ο βαθμός δε σημαίνει κάτι παρα μόνο εντός της κατανομής/κατάταξης, και άλλα. Είναι μεγάλη "αμαρτία" που δε διδάσκονται πιθανότητες στο Λύκειο έστω και αυτά τα λίγα του βιβλίου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ