Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως στη Βουλή: «Η Παιδεία συνιστά επιτέλους πεδίο συγκλίσεων»

Δημοσίευση: 20/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τους βασικούς πυλώνες του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» παρουσίασε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων  Νίκη Κεραμέως, στη συζήτηση επί της αρχής ενώπιων των μελών της διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Όπως επεσήμανε η υπουργός, πρόκειται για άλλο ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας: «Η Παιδεία συνιστά επιτέλους πεδίο συγκλίσεων. Η κοινωνία πέρα και πάνω από κόμματα, διψά για ποιοτική εκπαίδευση, για εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, για καλύτερο και πιο αυτόνομο σχολείο και πανεπιστήμιο, για εξωστρέφεια. Για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.»

Το νομοσχέδιο αποτελείται από 3 αλληλένδετους πυλώνες:

1ος πυλώνας: Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

2ος πυλώνας: Θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης.

3ος πυλώνας: Ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης.

Η υπουργός αναφερόμενη στον πρώτο πυλώνα τόνισε: «Η χώρα μας έχει ένα από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και πέρα από αυτήν. Η μεγάλη πλειονότητα των αποφάσεων που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, πάνω από το 80% των αποφάσεων, λαμβάνεται εδώ και χρόνια σε κεντρικό επίπεδο, στο Υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σε άλλες χώρες το ποσοστό αυτό είναι 35%, δηλαδή το σύστημα είναι αποκεντρωμένο. Και θα πει κανείς, γιατί έχει σημασία αυτή η αποκέντρωση; Γιατί η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι όσο περισσότερο το κέντρο λήψης αποφάσεων είναι στο ίδιο το σχολείο, τόσο βελτιώνονται τα μαθησιακά αποτελέσματα.»

Ως προς το δεύτερο πυλώνα, τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μηχανισμού βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, παράλληλα με αυξημένη λογοδοσία και διαφάνεια, η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «Είναι κοινός τόπος πως κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν έχει πρώτα αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν θετικά σημεία και περιθώρια βελτίωσης.»

Ο τρίτος πυλώνας περιλαμβάνει ενδεικτικές ρυθμίσεις μεταξύ των οποίων είναι η ενίσχυση του παιδαγωγικού έργου και της περαιτέρω στήριξης των μαθητών και εκπαιδευτικών με 1.100 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.

«Το νομοσχέδιο αυτό εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια 2 χρόνων τώρα για την αναβάθμιση του σχολείου. Αλλαγές που παίρνουν σάρκα και οστά τώρα τον Σεπτέμβριο.» σημείωσε η Υπουργός, εξηγώντας εν συνεχεία επιγραμματικά τις νέες σημαντικές αλλαγές που θα σηματοδοτήσουν την έναρξη του νέου αναβαθμισμένου σχολείου που ξεκινά από το Σεπτέμβριο.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

  •     Καθολική εφαρμογή:
  •     Δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
  •     Δραστηριοτήτων στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία
  •     Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια
  •     Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
  •     123 νέα Προγράμματα Σπουδών στη Γενική Εκπαίδευση
  •     Σχεδόν διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (από 60 το 2019 à 112 το 2021)
  •     Ίδρυση 6 Πρότυπωνπων ΕΠΑΛ
  •     Ψηφιακός μετασχηματισμός (δεξιότητες, εξοπλισμός/υποδομές, υπηρεσίες).

Η κα Κεραμέως αναφέρθηκε σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στον Κυριακάτικο τύπο και «αποτυπώνει ανάγλυφα και πέρα από κάθε αμφιβολία ότι η κοινωνία απαιτεί τις αλλαγές αυτές πέρα και πάνω από κόμματα». Σύμφωνα με την έρευνα 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, όπως και την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Πάνω από τους μισούς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, το 55,7%, όπως και το 79,2% των ψηφοφόρων ΚΙΝΑΛ και 63,5% ΚΚΕ τάσσονται επίσης υπέρ της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Η υπουργός κατά την ομιλία της έκανε ιδιαίτερη μνεία στους νέους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, τους πρώτους μετά από 12 χρόνια: «Το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε στην εκπαίδευση. Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας. Είχαμε δεσμευτεί για 5.250 διορισμούς το 2021 και εν τέλει προχωρούμε σε 11.700 διορισμούς νέων εκπαιδευτικών που από το Σεπτέμβριο αναλαμβάνουν υπηρεσία σε όλα τα σχολεία της χώρας μας.».

Το νομοσχέδιο ολοκληρώνεται με ρυθμίσεις που αφορούν ένα οργανωμένο σύστημα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου του κλήρου και τη συνέχιση του εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Ειδικότερα δημιουργείται ειδική μεταδευτεροβάθμια δομή εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και παράλληλα συνενώνονται οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, από 4 σε 2, με βάση και τη ζήτηση των υποψηφίων και την απορρόφηση σε θέσεις εργασίας.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κα Κεραμέως επεσήμανε ότι «οι αλλαγές που εισάγονται με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι αλλαγές που είχαμε εξαγγείλει και υλοποιούμε μία-μία, με το βλέμμα στραμμένο στο 2033, όταν τα παιδιά που είναι τώρα στο δημοτικό θα ενηλικιωθούν, θα βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Είναι αλλαγές που αγκαλιάζει η κοινωνία και απαιτεί η λογική και η εποχή.».

Σχόλια (9)

 
Κωνσταντίνος
20 Ιουλ 2021 23:20

Που τη βλέπεις τη σύγκλιση;; Ούτε την οργή των εκπαιδευτικών και μαθητών δεν βλέπεις;;

 
@Παναγιώτα
20 Ιουλ 2021 22:40

Αυτό δεν ισχύει που λέτε έδωσα πανελλήνιες δύο φορές την πρώτη φορά έγραψα 12 και δεν πέρασα στην ειδικότητα που ήθελα ουτε Αθήνα ουτε επαρχία. Αναζήτησα εναλλακτική την πρώτη χρονια στα ιδιωτικά κολέγια της Ελλάδος κ εκτός ότι τα δίδακτρα ήταν απαγορευτικά δεν μπορούσα και να τα παιξε έρθω γιατί τα περισσότερα στη δική μου ειδικότητα απαιτούσαν πολύ καλή ξένη γλώσσα το λιγότερο επίπεδο Β2 και όχι στα χαρτιά, συνεπώς αυτό που ισχυρίζονται κ υπερασπίζεστε κ εσείς, ότι σπρώχνεται ο μαθητής του 2 του 6του 8 κ του 10 στα κολλέγια, επειδή δεν περαςε σε ΑΕΙ είναι ψευδέστατο πρώτα απ’ όλα γιατί δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ακόμα κι αν έχει τα χρήματα συν του οτι πρεπει να αποφοιτήσει εγκαίρως αλλιώς διαγράφεται απο το κολέγιο. Οπότε για μένα ήταν μονόδρομος το να ξαναδώσω την επόμενη χρονιά οπότε και πέρασα στην ειδικότητα που ήθελα αλλά σε επαρχία. Το να είναι καλά προετοιμασμένος ο υποψήφιος φοιτητής για να περάσει εκεί που θέλει είναι πλέον μονόδρομος και να μην κοροϊδεύουμε και να πουλάμε λαϊκισμό στα νέα παιδιά ότι μπορείς να φοίτησης και να αποφοίτησης από το πανεπιστήμιο με βαθμό 2, 5 η 10!! Σπουδές καλείσαι να κάνεις, όχι να διαβάσεις το τσάο

 
Γιάννης
20 Ιουλ 2021 18:33

Σωστά τα όσα λέτε αλλά γιατί τέτοια απαξίωση στους παλιούς συμβούλους;

 
Μην την αφήσετε
20 Ιουλ 2021 18:29

Μαυρίστε τους. Σταματήστε τους με κάθε τρόπο.

 
ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ(Φυσικός)
20 Ιουλ 2021 16:22

Σύγκλιση απόψεων υπάρχει και για τα εξής:
1) Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
2) Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα κενά, που υπηρετούν σήμερα οι αναπληρωτές, οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
3) Όχι στην εξομοίωση των πτυχίων Α.Ε.Ι., με τα <<απολυτήρια>> των κολλεγίων!!!!
4) Όχι στις ηλεκτρονικές εκλογές (ποσοστό 92%).!!!!!
5) Όχι στην αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων (ποσοστό 90%) !!!!
Γι' αυτά τί έχει να μας πει η Υπουργός; Υπάρχει σύγκλιση απόψεων απ' όλους σχεδόν, εκτός της Υπουργού!!!!!!

 
Παναγιώτα
20 Ιουλ 2021 16:16

Τόσο αυστηρά κριτήρια θα ήθελα να τα δω όχι μόνο στα δημόσια πανεπιστήμια αλλά και στα κολλέγια και σε άλλα συναφή ιδρύματα, γιατί είναι γνωστό τοις πασι ότι όποιος δεν εισάγεται στο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα μια χαρά συνεχίζει στο εσωτερικό ή εξωτερικό μέσα από άλλους δρόμους και τότε το πτυχίο του θα αναγνωριστεί. Και τέλος πάντων ας αποφασίσει για την παιδεία και κάποιος που έχει τιμήσει το ελληνικό πανεπιστήμιο. και μπορεί εκ των έσω να έχει άποψη για το πώς γράφονται οι βαθμοί.

 
Εκπ/κός
20 Ιουλ 2021 15:12

"...η κοινωνία απαιτεί τις αλλαγές αυτές πέρα και πάνω από κόμματα".
Κάντε και μία δημοσκόπηση για το τι μισθούς απαιτεί η κοινωνία για τους εργαζόμενους γενικά.
Πιθανότατα αύξηση θα ζητάει. Θα αυξήσετε τους μισθούς;
Το θέμα είναι ότι η κα υπουργός και οι σύμβουλοι της (παρατρεχάμενοι) δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματική τάξη.
Η θεωρία από την πράξη απέχουν.
Με ποιους μάχιμους εκπαιδευτικούς συζητήσατε; Σε πόσα και ποια σχολεία κάνατε έρευνα στο πεδίο;
Επαφή με την τάξη δεν αποκτάτε όταν πάτε που και που σε ένα σχολείο
και παίζετε βόλευ και πινγκ πονγκ με συνοδεία φωτογράφων.

 
Eλένη
20 Ιουλ 2021 15:07

Σύντομα θα κάνεις παρέα με την Αννα

 
Αριστεία, όχι αστεία
20 Ιουλ 2021 14:52

Επίκληση δημοσκόπησης του Π.Θ.
Τόσο άσχημα τα πράγματα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.