Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Επιστολή στην Ν. Κεραμέως από τον Διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Σαλαμίνας για το πολυνομοσχέδιο

Δημοσίευση: 21/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμη  Κυρία Υπουργέ,

με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή, του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»,, σχετικά με τα θέματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, άρθρο 27, καθώς και άρθρα 4 και 206 , αφού λάβετε υπόψη σας:

α) την πολύτιμη εμπειρία – διδακτική, καθοδηγητική, διοικητική σε ΓΡΑ.Σ.Ε.Π, ΓΡΑ.ΣΥ και ΚΕ.ΣΥ.Π.- των 140 εκπαιδευτικών (τουλάχιστον 10 ετών) με ειδίκευση  συμβουλευτικής στον επαγγελματικό προσανατολισμό που υπηρετούν σήμερα στα Κ.Ε.Σ.Υ. , ως μέσο ουσιαστικής στήριξης του νέου θεσμού του Σ.Ε.Π.

β) την ανάγκη αποκατάστασης/μεταφοράς των οργανικών τους θέσεων μέσα στον ίδιο το θεσμό του Σ.Ε.Π σε νέα κεντρική δομή του Σ.Ε.Π που πρέπει να ιδρυθεί

γ) την  αξιοποίηση της εμπειρίας των 140 αυτών εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσουν ως οργανωτές και καθοδηγητές στην θεμελίωση των νέων περιφερειακών ΓΡΑ.ΣΥ.Π και την ανέλιξη του νέου θεσμού του Σ.Ε.Π

δ) τη σωστή θεμελίωση του νέου θεσμού  του Σ.Ε.Π σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο αλλά και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών του Σ.Ε.Π όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο τίτλο του νομοσχεδίου ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα σταδιοδρομίας

ε) την δυνατότητα απευθείας χρηματοδότησης των νέων σύγχρονων δομών του Σ.Ε.Π. από την Ευρωπαική Ενωση
και στ) την άμεση επαναφορά του μαθήματος του Σ.Ε.Π στην Γ´ τάξη Γυμνασίου καθώς και στην Α´ τάξη του ΓΕ.Λ ως βασικό άξονα προώθησης του νέου θεσμού του Σ.Ε.Π.

σας προτείνουμε τα εξής:
----------------------
Άρθρο 27
Νέος Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός - Κέντρα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΚΕ.Σ.Ε.Π) – Γραφεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.)

1. Ιδρύεται νέα κεντρική δομή Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με την ονομασία ΚΕ.Σ.Ε.Π (Κέντρο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού)  σε  κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και υπάγεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

2. Συστήνονται συνολικά 140 οργανικές θέσεις  εκπαιδευτικών  με ειδίκευση συμβουλευτικής στον Σχολικό Επαγγελματικό  Προσανατολισμό  στα ΚΕ.Σ.Ε.Π  όλης της χώρας .

3. Μεταφέρονται απευθείας οι οργανικές θέσεις από τα Κ.Ε.Σ.Υ, των ήδη οργανικά τοποθετημένων εκπαιδευτικών  με ειδίκευση συμβουλευτικής στον επαγγελματικό προσανατολισμό, στα ΚΕ.Σ.Ε.Π.

Ένας εξ´αυτών των εκπαιδευτικών - ο αρχαιότερος στις δομές Σ.Ε.Π. - αναλαμβάνει οργανωτής  του ΚΕ.Σ.Ε.Π.

4. Προϊστάμενος  των ΚΕ.Σ.Ε.Π είναι ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων των ΔΔΕ. Οι εκπαιδευτικοί των ΚΕ.Σ.Ε.Π υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των τμημάτων αυτών και εποπτεύονται στην άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Αρμόδιο όργανο για την επιλογή των εκπαιδευτικών ΚΕ.Σ.Ε.Π είναι το συμβούλιο της παρ. 9 του άρθρου 35. Οι εκπαιδευτικοί στα ΚΕ.Σ.Ε.Π  οργανώνουν και καθοδηγοίν τα ΓΡΑ.ΣΥ.Π για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και δύνανται να ασκούν παράλληλα συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Συνεργάζονται με τα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ σε θέματα ειδικής επαγγελματικής συμβουλευτικής καθώς και με οποιαδήποτε άλλη εκπαιδευτική δομή σε θέματα Σ.Ε.Π.

5. Oι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τα ΚΕ.Σ.Ε.Π συνεχίζουν να δικαιούνται των υπηρεσιακών μεταβολών όλων των εκπαιδευτικών ήτοι: α) δικαίωμα μετάθεσης με βάση την ειδικότητά τους από σχολείο σε σχολείο ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.(αν έχουν το δικαίωμα τοποθέτησης στην ειδική αγωγή όπως αυτό προκύπτει από την ειδικότητά τους)  β) δικαίωμα απόσπασης με βάση την ειδικότητά τους από σχολείο σε σχολείο ή φορέα. Επιπλέον έχουν: α) δικαίωμα μετάθεσης από ΚΕ.Σ.Ε.Π σε ΚΕ.Σ.Ε.Π με βάση την ειδίκευσή τους δηλαδή συμβουλευτικής στον επαγγελματικό προσανατολισμό  και β) δικαίωμα απόσπασης από ΚΕΣ.Ε.Π σε ΚΕ.Σ.Ε.Π  με βάση την ειδίκευσή τους δηλαδή συμβουλευτικής στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Συνεχίζουν να έχουν το δικαίωμα διεκδίκησης θέσεων στελεχών εκπαίδευσης.

6.  Σε περίπτωση  κενών  οργανικών  θέσεων των ΚΕ.Σ.Ε.Π προκηρύσσονται οι  θέσεις αυτές σε επίπεδο ΔΔΕ ή ελλείψει σε αυτήν εντός ΠΔΕ  ή ελλείψει σε αυτήν εντός του συνόλου των ΠΔΕ (Η επιλογή γίνεται  σύμφωνα με την απόφαση της περ.η) της παρ. 1 του άρθρου 29). Σε περίπτωση προσωρινής έλλειψης των θέσεων των ΚΕ.Σ.Ε.Π καλύπτονται τα λειτουργικά κενά με απόσπαση από την ΔΔΕ ή εάν αυτό είναι αδύνατον από την ΠΔΕ ή εάν αυτό είναι πάλι αδύνατον από το σύνολο των ΠΔΕ (Η επιλογή γίνεται  σύμφωνα με την απόφαση της περ.η) της παρ. 1 του άρθρου 29).

7. Σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , η οποία ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 48 του ν. 4547/2018 (Α΄102), ιδρύεται νέα περιφερειακή δομή  Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ένα (1) Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.), το οποίο στελεχώνεται από έναν (1) εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό. Το Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.) φροντίζει αποκλειστικά για την κάλυψη των αναγκών σε θέματα Σ.Ε.Π. της οικείας ομάδας όμορων σχολικών μονάδων. Η θητεία του εκπαιδευτικού που τοποθετείται με απόσπαση στο ΓΡΑ.ΣΥ.Π. είναι τετραετής. Για τις θέσεις αυτές προηγούνται οι εκπαιδευτικοί των ΚΕ.Σ.Ε.Π της ΔΔΕ εφόσον το αιτηθούν με δήλωσή τους. Σε περίπτωση ίδιας προτίμησης προηγείται ο αρχαιότερος στις δομές Σ.Ε.Π. Οι κενές θέσεις ΓΡΑ.ΣΥ.Π προκηρύσσονται εντός της ΔΔΕ ή εάν αυτό είναι αδύνατον από την ΠΔΕ ή εάν αυτό είναι πάλι αδύνατον από το σύνολο των ΠΔΕ. (Η επιλογή γίνεται  σύμφωνα με την απόφαση της περ.η) της παρ. 1 του άρθρου 29).Επίσης στο τέλος της 4ετίας.

8. Ο κτιριακός και ο τεχνολογικός εξοπλισμός τόσο των ΚΕ.Σ.Ε.Π όσο και των ΓΡΑ.ΣΥ.Π αποτελούν μέλημα των οικείων ΔΔΕ όσο και  των οικείων ΠΔΕ.

9. Τα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών ΚΕ.Σ.Ε.Π είναι: να διαθέτουν  δωδεκαετή εκπαιδευτική και οκταετή διδακτική υπηρεσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και  

1.Διδακτορικό στο Σ.Ε.Π ή/και  (6 μόρια)
2.Μεταπτυχιακό στο  Σ.Ε.Π ή/και (5 μόρια)
3.Π.Ε.ΣΥ.Π  ΑΣΠΑΙΤΕ ή/και (4 μόρια)
4. Προϋπηρεσία στις δομές Σ.Ε.Π  (3 μόρια Χ έτη)

10. Τα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών ΓΡΑ.ΣΥ.Π είναι: να διαθέτουν  6ετή εκπαιδευτική και 4ετή διδακτική υπηρεσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και  

1.Διδακτορικό στο Σ.Ε.Π ή/και  (6 μόρια)
2.Μεταπτυχιακό στο  Σ.Ε.Π ή/και (5 μόρια)
3.Π.Ε.ΣΥ.Π  ΑΣΠΑΙΤΕ ή/και (4 μόρια)
4. Προϋπηρεσία  στις δομές Σ.Ε.Π  (3 μόρια Χ έτη)
και μόνο ελλείψει όλων των παραπάνω
5. Με ετήσιο σεμινάριο Σ.Ε.Π χωρίς προϋπηρεσία στις δομές Σ.Ε.Π

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΘΡΑ 4 ΚΑΙ 206

1. Τροποποίηση  στο άρθρο 4  παράγραφος 1 περίτωση στα) με την προσθήκη:  προυπηρεσία σε ΓΡΑ.Σ.Ε.Π, ΓΡΑ.ΣΥ και ΚΕ.ΣΥ.Π.

2.Απαλοίφεται το εδάφιο 2 και 3 της παραγράφου 8 του άρθρου 206 και αντικαθίσταται όλη η παράγραφος 8 ως εξής:

8. Οι οργανικές και προσωποπαγείς θέσεις εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και διοικητικού προσωπικού των ΚΕ.Σ.Υ. διατηρούνται στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με εξαίρεση τις θέσεις της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4547/2018, όπως ίσχυε έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι οποίες καταργούνται από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ και μεταφέρονται εξ´ ολοκλήρου στα ΚΕ.Σ.Ε.Π.  Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π., καθώς και όλοι οι εκπαιδευτικοί, μπορούν να συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον διαθέτουν τα λοιπά προσόντα που προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 31. ------------

3.Η παράγραφος 12 του άρθρου 206  τροποποιείται ως εξής:

12. Τα αρχεία των υπευθύνων σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, τα οποία μεταφέρθηκαν στα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με την παρ. 15 του άρθρου 20 του ν. 4547/2018, όπως ίσχυε έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθώς και τα σχετικά με τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό αρχεία των Κ.Ε.Σ.Υ. μεταφέρονται στα Τμήματα Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, όπου υπάγονται οι εκπαιδευτικοί ΚΕ.Σ.Ε.Π  του άρθρου 27 του παρόντος.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αξιότιμη  Κυρία Υπουργέ,

επικροτούμε την προσπάθεια της πολιτείας και του Υ.ΠΑΙ.Θ με την ίδρυση των ΓΡΑ.ΣΥ.Π αλλά χρειάζεται ακόμα ένα θετικό βήμα για την θεμελίωση του Σ.Ε.Π., αυτό της ίδρυσης των ΚΕ.Σ.Ε.Π. Είναι σίγουρο πως  μετά την ανόρθωση του θεσμού του Σ.Ε.Π που θα επιτύχετε και, εκτός από την δικαίωση αυτών των λίγων (140) εκπαιδευτικών   που θα οδηγηθούν στα ΚΕ.Σ.Ε.Π  και των  πολλών   (περίπου 400) που θα κατευθυνθούν στα ΓΡΑ.ΣΥ.Π , θα έχετε πετύχει να λάβετε την υποστήριξη χιλιάδων νέων  και των οικογενειών τους για την επιτυχημένη αυριανή σταδιοδρομία στη ζωή τους.

Με τιμή,
Σμυρναίος Θεολόγος
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΕ80
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Σ.Ε.Π.
(Οργ.  2ο  Κ.Ε.Σ.Υ.  ΠΕΙΡΑΙΑ)

 Δ/ντής του 1ου  ΓΕΛ Σαλαμίνος

Σχόλια (5)

 
ΑΠΟΡΙΕΣ!
21 Ιουλ 2021 15:14

.. μήπως γιατί η Διαβούλευση κατέληξε να είναι για τα προσχήματα; Φωνές βοώντων, αλλά και τι έγινε;

Πώς φτάνουν ορισμένοι στο υπέροχο συμπέρασμα ότι ήταν αποτυχημένα τα ΚΕΣΥ; Όλα; Ποιοι οξυδερκείς το διέγνωσαν αίφνης και κυρίως ΠΩΣ!;

Έγινε αξιολόγηση, έστω και υποτυπώδης, για να προκύψει η κατεπείγουσα ανάγκη μετάβασης στο νέο σχήμα με τις 4τείς θητείες και τις αποσπάσεις; Γιατί δεν παρουσιάζει το ΥΠΑΙΘ τον συνολικό σχεδιασμό του για τον Επαγγ/κό Προσανατολισμό στο Σ/Ν; Έπονται κι άλλες ωραίες εκπλήξεις επ' αυτού να υποθέσουμε..!

Γιατί έγινε προτεραιότητα να φύγουν άρον-άρον οι οργανικά τοποθετημένοι;
Ο-Ρ-Γ-Α-Ν-Ι-Κ-Α. Και πού ακριβώς είπαμε ότι θα πάνε;; Όπου να' ναι! Αρκεί να μην ενοχλούν τα νεοφυή σχέδια!!

Για την ιστορία του θέματος: οι 140 θέσεις ΣυΕΠ στα ΚΕΣΥ δεν καλύφθηκαν άπαξ! Ακόμα υπάρχουν οργανικά κενά και για αποσπάσεις και για μεταθέσεις (και ΝΑΙ έγιναν και φέτος Μεταθέσεις) για όποιον αγαπά τόσο πολύ τον θεσμό! Αν και πολλοί παλιοί (των ΚΕΣΥΠ κ.α.) δεν διακινδύνευσαν την οργανική τους θέση σε σχολεία και ούτε καταδέχτηκαν να βρεθούν με Προϊστάμενο (όπως στα ΚΕΣΥ) στον ίδιο χώρο. Μήπως γι αυτό έρχεται και η επιστροφή στο παλιό σχήμα: αυτόνομοι και ο καθένας κράτος εν κράτει για 4 χρόνια κ.ο.κ. ;

Συγκλονιστικός σχεδιασμός!!

 
Παντελής
21 Ιουλ 2021 13:09

Σε θυμάμαι συνάδελφε, μια ζωή ως ΣΕΠ. Σε καταλαβαίνω. Είναι δύσκολο αλλά κάποτε πρέπει να τελειώσουμε με θέσεις που το έργο δεν είναι ξεκάθαρο και μη μετρήσιμο.

 
πτυχια ΙΕΚ σκουπίδια ακόμα
21 Ιουλ 2021 11:22

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ@ γιατί οι διαβουλέυσεις με την κεραμέως ΠΑΝΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ. ¨οπως και στον νόμο για την κατάρτιση..τιποτα δεν αλλαξε

 
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
21 Ιουλ 2021 11:15

ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΗΤΑΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΥΤΗ?

 
παλιο ΚΕΣΥΠ
21 Ιουλ 2021 10:39

ΚΑΙ ΌΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΉΣΑΝ ΤΟΝ ΘΕΣΜΌ ΤΑ ΠΡΙΝ ΣΥΡΙΖΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΘΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ!!! ΤΩΝ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ ΚΕ.ΣΥ. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ!1 ΚΑΙ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΟ!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.