Placeholder

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Γ. Βούτσινος: Ο νόμος 4763/2020 κινείται με γοργούς ρυθμούς

Ο νόμος 4763/2020 διασφάλισε τη συνέχιση λειτουργίας των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ
Δημοσίευση: 21/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η εφαρμογή του νόμου  4763/2020  κινείται με γοργούς ρυθμούς παρά τις αντίξοες συνθήκες που η πανδημία έχει διαμορφώσει, δηλώνει ο   Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης  και Νεολαίας, Γ. Βούτσινος, μιλώντας στο esos.

1.    Μπορείτε να μας μιλήσετε για την καινοτομία του Παράλληλου Μηχανογραφικού;

Το παράλληλο μηχανογραφικό είναι αποτέλεσμα του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της μεταρρύθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Το παράλληλο μηχανογραφικό δείχνει πλέον την έγκυρη εναλλακτική λύση. Την έξυπνη λύση. Αξίζει να αναλογιστούμε ότι το ¼ των καταρτιζόμενων στα ΙΕΚ είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ ή και κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών που επιθυμούν να καταρτιστούν σε ειδικότητες που η αγορά εργασίας έχει ανάγκη. Ο καθένας καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό. Χάθηκε χρόνος και χρήμα από πολλές οικογένειες και απογοητεύτηκαν πολλοί νέοι μας. Και υπάρχουν άλλοι, πολλοί περισσότεροι που εισήχθησαν στο Πανεπιστήμιο και δεν τελείωσαν ποτέ τις σπουδές τους. Μήπως η ελληνική κοινωνία, εκσυγχρονιζόμενη, πρέπει να δει ότι το Πανεπιστήμιο δεν είναι ο μόνος δρόμος;

Από φέτος, δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα  υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. Οι νέοι που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μπορούν να συμπληρώνουν το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο για να εισαχθούν σε 52 περιζήτητες ειδικότητες που προσφέρονται σε Δημόσια Ι.Ε.Κ..

Θα μπορούν να αποκτούν μια ξεκάθαρη, συνολική, ελκυστική εικόνα για τις αναβαθμισμένες, εναλλακτικές επιλογές τους στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, οι οποίες καλύπτουν ποιοτικά και αποτελεσματικά τον χώρο μεταξύ Λυκείου και Πανεπιστημίου.

2.    Ποια είναι η πορεία εφαρμογής του νόμου 4763/2020;

Η εφαρμογή του νόμου κινείται με γοργούς ρυθμούς παρά τις αντίξοες συνθήκες που η πανδημία έχει διαμορφώσει. Το νέο σύστημα διακυβέρνησης της ΕΕΚ είναι ήδη σε πλήρη εφαρμογή. Έχουν συγκροτηθεί και συνεδριάζουν τακτικά το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) σε εθνικό επίπεδο, τα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και της Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.) σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας καθώς και η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.), η οποία υποστηρίζει επιστημονικά τόσο τη Γενική Γραμματεία όσο και το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.

Επίσης, ιδρύθηκαν τα 6 πρώτα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια και μέχρι τα τέλη του Ιουλίου θα προχωρήσουμε και στην ίδρυση Θεματικών και Πειραματικών ΙΕΚ. Οι κρίσεις των Διευθυντών ΙΕΚ και ΣΔΕ είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν άμεσα, προκειμένου οι νέοι Διευθυντές να αναλάβουν τα καθήκοντά τους από την 1η Σεπτεμβρίου 2020.

Παράλληλα ο ΕΟΠΠΕΠ άρχισε να πραγματοποιεί τον προγραμματισμό διετίας που έχει καταρτίσει για τις εξετάσεις πιστοποίησης όλων των κατηγοριών αποφοίτων, μετά την χαλάρωση των μέτρων covid.

3.    Η Γενική Γραμματεία  ποιες ενέργεις έχει κάνει για την εξωστρέφειά της ;

Αυτό είναι αληθές. Υλοποιούμε τη δέσμευσή μας να επισκεφτούμε όλες τις δομές της ΕΕΚ και ήδη έχω επισκεφτεί τις Περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο λόγος των επισκέψεών μου είναι η διά ζώσης επαφή με τους τοπικούς παράγοντες, Περιφερειάρχες, Δημάρχους, Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές ΔΕ καθώς και με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, με αντικειμενικό σκοπό να ενημερωθώ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τις ανάγκες των εκπαιδευτικών δομών της ΕΕΚ και παράλληλα να παρουσιάσω τις μεταρρυθμίσεις που ο νόμος 4763/2020 περιλαμβάνει. Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία ΕΕΚΔΒΜ&Ν διαμορφώνει συνεργασίες και συνέργειες, οι οποίες αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου των Ι.Ε.Κ. μέσω επιμορφωτικών δράσεων, κοινών δραστηριοτήτων, αξιοποίησης από τους καταρτιζόμενους Ι.Ε.Κ. εξειδικευμένων εργαστηριακών χώρων, ή/ και πραγματοποίηση μαθητείας ή πρακτικής άσκησης. Έχουν ήδη υπογραφεί Πρωτόκολλα Συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.), με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.), το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας (ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε.), ενώ έχουν συμφωνηθεί και διαμορφώνονται αντίστοιχα με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,  την OTIS HELLAS, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος (Σ.Β.Ε.), το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τον ΣΕΒ και την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης. Σε διεθνές επίπεδο, υπογράφηκε στις 16.6.2021 κοινή δήλωση προθέσεων συνεργασίας με την γερμανική κυβέρνηση (Υπογραφή Γενικού Γραμματέα και αρμόδιου Γερμανού Υφυπουργού), με την οποία η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας έχει ήδη αναπτύξει στενή συνεργασία.

4. Διαβάζουμε σε δημοσιεύματα να γίνεται λόγος για  υποβάθμιση των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Τι συμβαίνει με τις εν λόγω σχολές;

Τα διαβάζω και εγώ. Ειλικρινά πρόκειται για ΟΣΚΑΡ υποκρισίας. Η πηγή των δημοσιευμάτων είναι εκείνη η οποία ψήφισε τη διάταξη του ν. 4386/2016 που προέβλεπε τα ακόλουθα:  
«Παρατείνεται η λειτουργία των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. του ν. 3475/2006 (Α΄ 146), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μέχρι το σχολικό έτος 2020−2021. Ειδικά οι μαθητές που φοιτούν στην Α΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ. κατά το σχολικό έτος 2020−2021 συνεχίζουν στη Β΄ τάξη και ολοκληρώνουν τις σπουδές του το 2022. Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργείται». Δηλαδή η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε την κατάργηση των Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ και διαμαρτύρεται τώρα που με το ν. 4763/2020 εξασφαλίστηκε η απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Βέβαια το υποκριτικό κρεσέντο συνεχίζεται με το ότι τώρα που δεν καταργούνται, όπως είχε αποφασίσει η προηγούμενη Κυβέρνηση, υποβαθμίζονται από το επίπεδο 4 στο επίπεδο 3. Είχαν στη διάθεσή τους 4,5 χρόνια για να θεσμοθετήσουν το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και να τις πάνε στο επίπεδο 4, αν συμφωνούσαν με αυτό. Δεν το έκαναν. Γιατί από το 2015 μέχρι τον Δεκέμβριο 2020 δεν αντέδρασε κανείς στη μη θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Μήπως εξυπηρετούσε κάποιους η δημιουργία ψευδών προσδοκιών;

Αναρωτιέται κανείς λοιπόν, εάν ήταν όντως επίπεδο 4 για ποιο λόγο οι απόφοιτοι των σχολών αυτών εγγράφονταν στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. μέχρι την ψήφιση του ν. 4763/2020, χωρίς να υπολογίζεται καθόλου η φοίτηση των μαθητών στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ; Δηλαδή ήταν επίπεδο 4 και έπρεπε να παρακολουθήσουν 2 τάξεις στο ΕΠΑ.Λ. για να πάρουν απολυτήριο και πτυχίο επιπέδου 4;

Διαβάζω επίσης ότι τώρα στερούνται του δικαιώματος να φοιτήσουν στα ΙΕΚ. Άραγε αγνοούν ότι απαραίτητος τίτλος για την εγγραφή σε ΙΕΚ αποτελούσε ανέκαθεν και εξακολουθεί να αποτελεί το απολυτήριο λυκείου;

Μήπως επίσης γνωρίζουν ότι η αναφορά στην έκθεση αντιστοίχισης του ΕΟΠΠΕΠ δεν αποτελεί νομοθετικό κείμενο; Μήπως εξυπηρετούσε και αυτό τη δημιουργία ψευδών προσδοκιών;

Η μόνη αλήθεια είναι ότι ο νόμος 4763/2020 έλυσε οριστικά το πρόβλημα, ρύθμισε το αδιέξοδο και διασφάλισε τη συνέχιση λειτουργίας των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, των οποίων η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προγραμματίσει την κατάργηση.

Σχόλια (10)

 
Υποδιευθυντής ΙΕΚ
22 Ιουλ 2021 15:32

Δεν θέλω καμία παράταση εγώ προσωπικά.
1 Σεπτεμβρίου θα γυρίσω σχολείο στην οργανική μου.
Άλλωστε η θητεία μου λήγει στις 31/8/2021.
Μετά σας χερεταω αρκετά με τα ΙΕΚ!!!!

 
Στέλεχος ΙΕΚ
22 Ιουλ 2021 15:28

Μπορεί να μας πει ο γενικός γραμματέας γιατί τόση μυστικοπάθεια στις επιλογές διευθυντών ΙΕΚ;
Και μην μου κανείς για προσωπικά δεδομένα γιατί ταυτόχρονα τρέχει η η διαδικασία επιλογής διευθυντών ΣΔΕ και εκεί είναι όλα στο φώς.
Εκεί δεν υπάρχουν προσωπικά δεδομένα;
Στα δικαστήρια θα τρέχουμε μετά να είστε σίγουροι Κε Γενικέ με τα τερτίπια σας στις επιλογές των διευθυντών ΙΕΚ
Εδώ και τώρα όλα στο φώς!!!!

 
Dimitris
21 Ιουλ 2021 18:17

Ο κύριος γενικός για πρώτη φορά πολύ ασχολείτε με τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, οι οποίες ανήκουν στο υπουργείο εργασίας. Για την δημόσια τεχνική εκπαίδευση του υπουργείου παιδείας δεν γίνεται καμία αναφορά.

 
Απελπισμένος γονιός
21 Ιουλ 2021 17:32

Για την μαθητεία θα μας ενημερώσει κάνεις;
Δεν δουλεύουν όλα με γοργό Ρυθμό. Τα παιδιά μας είναι στην αναμονή και έχασαν ένα χρόνο. Βγάλτε μια ανακοίνωση επιτέλους.

 
Χαράλαμπος
21 Ιουλ 2021 15:59

Για τους υποδιευθυντές η παράταση μπορεί να βγει και λίγο αργότερα.
Πάντως κατά την γνώμη μου ένας υπυδιευθυντής μπορούσε να αιτηθεί για Διευθυντής ΙΕΚ αφοϋ δεν είναι σε παράταση θητείας κι αν δεν ήταν βέβαιος μπορούσε να υοβάλλει ερώτημα. Η προκήρυξη λέει όσοι είναι σε παράταση θητείας μετά τις 31-08. Το 2016 δόθηκε παράταση 31-08 μια μέρα πριν παρουσιαστούμε στις οργανικές μας και η διαδικασία της προκήρυξης ολοκληρώθηκε Φεβρουάριο 2017 με λήξη θητείας με αυτην τωνΔιευθυντών
Επομένως αν θέλουν όλα γίνονται.

 
Κατακαημένη επαγγελματική εκπαίδευση
21 Ιουλ 2021 12:36

-Δ.Ι.Ε.Κ.
-ΕΕΚ
-Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.
-Κ.Ε.Ε.
-Σ.Σ.Π.Α.Ε.
-ΣΔΕ
-ΕΟΠΠΕΠ
-ΟΑΕΔ
-ΕΠΑΣ
-ΕΠΑΛ
-Πρότυπα ΕΠΑΛ
-Θεματικά ΙΕΚ
-Πειραματικά ΙΕΚ

και να'ταν μόνον αυτά τα αρκτικόλεξα, οι δομές και τα γραφεία.

 
2021 μ.χ.
21 Ιουλ 2021 10:48

Κρατάτε σε ομηρία τους διευθυντές .....όλο το καλοκαίρι.....θα μπορούσατε να ανακοινώσετε ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών.....αλλά δεν σας ενδιαφέρει τίποτα.....εκτός από την προβολή στα ΜΜΕ....για τους υποδιευθυντές που η θητεία τους λήγει σε ένα μήνα.....τους έχετε γραμμένους.....στην κυριολεξία....

 
ΜΑΡΚΟΣ ΠΡΕΝΤΟΥΛΗΣ
21 Ιουλ 2021 10:46

O κ.Βούτσινος να μας πει αν με το νέο νόμο έχουν επαγγελματικά δικαιώματα οι νέοι μαθητές ....και ποια είναι; Επίσης με το νέο νόμο έγινε παρατυπία αφού οι παλιοί μαθητές θα τελειώσουν τη σχολή με άλλο καθεστώς από αυτό που ξεκίνησαν...Με τον προηγούμενο νόμο οι σπουδαστές έιχαν επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 4 ισάξια με τα ΕΠΑ.Λ . Ο συντάξας του νομοσχεδίου κ. Βούτσινος με το νόμο αυτό υποβάθμισε πλώρως τις σχολές μας και αυτό θα φανεί σε λίγο καιρό....

 
Ρίτα
21 Ιουλ 2021 10:03

Θα θέλαμε μια πειστική εξήγηση για την προϋπόθεση των 6 ετών στην επαγγελματική εκπαίδευση για να υποβάλλει αίτηση για Δ/ντής. Γιατί από 6 και πάνω; Γιατί όσοι είχαν μόνο 5 είχαν γίνει από άλλη κυβέρνηση. Επιπλέον η διαφαινόμενη παράταση της θητείας των Υποδιευθυντών θα οδηγήσει στο παράλογο οι θητείες των Διευθυντών Υποδιευθυντών να μη λήγουν ποτέ ταυτόχρονα και οι Υποδιευθυντές να μην μπορούν να διεκδικήσουν ποτέ θέση Δ/ντή.

 
Ελένη
21 Ιουλ 2021 09:50

Για τους υποδιευθυντές ιεκ, κουβέντα....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ