Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Καθηγητές του Πρότυπου ΓΕΛ Πειραιά στηρίζουν τη μαθήτρια τους Μυρτώ

Δημοσίευση: 23/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Προς την Υπουργό Παιδείας,

Η σχολική χρονιά που πέρασε, μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, ήταν για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα η πιο απρόβλεπτη και πιο δύσκολη  χρονιά που ζήσαμε ποτέ. Για τους μαθητές όμως της Γ' Λυκείου ήταν αληθινή δοκιμασία. Και ήρθε να επισφραγιστεί με την αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, που δυστυχώς στερεί την ευκαιρία από πολλούς μαθητές να βρεθούν σε μια δημόσια σχολή της προτίμησής τους.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η μαθήτριά μας, η Μυρτώ, με μεγάλο ταλέντο και αγάπη στη γραφιστική, αρίστευσε στις εξετάσεις συγκεντρώνοντας 18.180 μόρια και επιπλέον εξετάστηκε στο σχέδιο, όπου βαθμολογήθηκε με  18 στο γραμμικό και 13,9 στο ελεύθερο. Ξεπέρασε κατά 12.500 μόρια την περσινή βάση εισαγωγής στο τμήμα γραφιστικής του ΠΑΔΑ. Ωστόσο δεν μπορεί ούτε καν να υποβάλλει στο μηχανογραφικό της την επιθυμία της να σπουδάσει στη σχολή αυτή, καθώς η βαθμολογία της στο ελεύθερο σχέδιο είναι μικρότερη της ΕΒΕ κατά 0,12 μόρια!

Η Μυρτώ δεν είναι η μόνη μαθήτρια που αδικείται από αυτό το σύστημα. Είναι πολλά τα παιδιά που αποκλείστηκαν από πανεπιστημιακά τμήματα της προτίμησής τους με τρόπο που δεν αναδεικνύει και δεν δικαιώνει τις δυνατότητές  και  την προσπάθειά τους, αλλά ούτε και την μέριμνα της πολιτείας να δώσει ευκαιρίες σπουδών σε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά. Ζητούμε, λοιπόν, από την Υπουργό Παιδείας και από την Πολιτεία συνολικά - έστω και τη ύστατη στιγμή - να αναλογιστεί τις αδικίες που έχει  προκαλέσει η εφαρμογή αυτού του συστήματος και να το βελτιώσει άμεσα.

Για την Μυρτώ αλλά και για όλα τα  παιδιά που βρέθηκαν σε αυτή τη θέση οι παρακάτω εκπαιδευτικοί του Ζαννείου Προτύπου Λυκείου Πειραιά καταθέτουν τη λύπη τους και την αγωνία τους:

Ανοικτομάτη Νικολαΐδα                      Λεοντοπούλου Παρασκευή
Βαΐτσου Γεωργία                                Μαμαρέλης Αργύρης
Βεντούρη Λένα                                   Μαματσή Νίκη
Γαλανοπούλου Μαρία                        Μαυρομάτης Γεώργιος
Κανελλοπούλου Μαρία                       Μιχαλακοπούλου Λουΐζα
Καραμπογιά Αθηνά                            Μπέλσης Κώστας
Κουφοπούλου Πηνελόπη                    Μπενάκη Πολύνα
Λεβέντη Βιολέττα                               Χρονόπουλος Παναγιώτης

Σχόλια (19)

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
25 Ιουλ 2021 01:01

@DIM23 Ιουλ 2021 10:39

Το σχόλιό σας αποτελεί τον ορισμό της κυνικής αδιαφορίας. Φυσικά δεν έχει την παραμικρή βαρύτητα ένας τέτοιος ισχυρισμός. Ξέρετε, το θέμα δεν είναι ότι "πάντα θα υπάρχει κάποιος που για ένα εκατοστό θα χάνει μια σχολή και θα πηγαίνει και 500+ χιλιόμετρα μακριά...", αλλά το ότι αυτός ο κάποιος δεν μπορεί να είναι ένας άριστος υποψήφιος, όπως δυστυχώς συμβαίνει φέτος με πάμπολλες περιπτώσεις υποψηφίων που είχαν εξαιρετικές επιδόσεις και όχι βέβαια επιδόσεις κάτω του δέκα, όπως αφήνετε κι εσείς και το υπουργείο να εισπράττει ο ανενημέρωτος κόσμος! Σταματήστε λοιπόν την παραπληροφόρηση, τον κυνισμό και τον εμπαιγμό αυτών των άξιων παιδιών που ποδοπατούνται βάναυσα από την άφρονα πολιτική της υπουργού!

 
TK9
24 Ιουλ 2021 21:33

Πολύ σωστή η επιχειρηματολογία για τα ειδικά μαθήματα.
Με την ίδια ακριβώς λογική γιατί να μην υπερισχύουν τα ΜΟΡΙΑ που έχει ένας μαθητής στα οποία συνυπολογίζονται και τα μαθήματα με αυξημένη βαρύτητα που ορίστηκαν σε κάθε πεδίο,και λαμβάνεται σαν επικυρίαρχο κριτήριο ο ισοπεδωτικός μέσος όρος (ΕΒΕ) όλων των μαθημάτων;
Με ποιο κριτήριο ορίστηκε η ΕΒΕ με βάση το δεύτερο και όχι το πρώτο;
Πάντως έχει αρχίσει να γίνεται ενοχλητικό η <<κομματική>> προσέγγιση του θέματος με αποτέλεσμα να επικρατεί μια ακατάσχετη μπαρουφολογία.

 
ΠΑΝΟΣ
24 Ιουλ 2021 11:12

Για τον ΘΠ που σχολίασε πιο πάνω.Η μαθήτρια έγραψε 21383 συνολικά.18180 έγραψε μόνο στα 4 μαθήματα εκτός του σχεδίου.Κρίνεις κιόλας τους καθηγητές.Μάθε πρώτα να διαβάζεις...

 
Ειδικά μαθήματα
24 Ιουλ 2021 08:30

Τα ειδικά μαθήματα υπάρχουν γιατι είναι απαίτηση των σχολών που τα ζητάνε, άσχετα αν διδάσκονται στο σχολείο, όπως θα έπρεπε, η όχι. Όπως η ιταλική φιλολογία θέλει τους φοιτητές της να έχουν ένα επίπεδο στα ιταλικά, όπως οι γυμναστικές σχολές θέλουν ένα επίπεδο φυσικής κατάστασης, έτσι οι αρχιτεκτονικές θέλουν ένα επίπεδο στο σχέδιο. Πώς ορίζεται το κατώφλι αυτού του επιπέδου; Μέχρι περισυ αυτό ήταν ο αυθαίρετος βαθμός 10 που δεν σημαίνει τίποτα καθώς εξαρτάται απόλυτα από τα θέματα. Φέτος είναι ο μέσος όρος των υποψηφίων. Η αρχιτεκτονική θέλει οι φοιτητές της να είναι λίγο καλύτεροι από το μέσο όρο των υποψηφίων, αυτή το διαλέγει και καλά κάνει αφού αυτό θέλει. Σε κάθε είδους διαγωνισμο, όπως οι πανελλήνιες, κάποιοι θα μείνουν λίγο έξω από το κατώφλι, άλλοι στο σχέδιο και άλλοι οπουδήποτε αλλού, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια που κάποιοι για μια μονάδα έχασαν μια σχολή μια πόλη κλπ.
Κατά τη γνώμη μου το καλύτερο θα ήταν οι σχολές αυτές, στα ειδικά μαθήματα να έκαναν δικές τους εξετάσεις, με δικούς τους όρους. Μου έλεγε φίλη που σπούδασε σε ειδικό τμήμα αρχιτεκτονικής τοπίου στην Αμερική και πλήρωνε φυσικά, ότι στο πρώτο έτος ήταν πάνω από εκατό άτομα και στο δεύτερο δεκάξι, με τη δικαιολογία της σχολής "οι προδιαγραφές για το δεύτερο έτος καλύπτουν 16 άτομα και τόσα σχεδιαστήρια και θέσεις εργασίας προβλέπονται"

 
ΤΚ9
23 Ιουλ 2021 22:54

Όσο το σκέφτομαι τόσο μπερδεύεται το πράγμα.Υπάρχει περίπτωση,μαθητής με μικρότερο μέσο όρο βαθμών αλλά περισσότερα μόρια λόγω συντελεστών βαρύτητας,να χάσει μια θέση από έναν μαθητή με λιγότερα μόρια αλλά μεγαλύτερο μέσο όρο βαθμών.Σύστημα ΚΟΥΤΟΥΡΟΥ.

 
ΘΠ
23 Ιουλ 2021 22:19

Το άριστα στις σχολές με γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο είναι όχι 20000 αλλά 24000 μόρια. Τα 18180 που έχει η μαθήτρια είναι περίπου 15 στα 20 ,αν κάνουμε αναγωγή. Καθηγητές πρότυπου λυκείου και θεωρούν άριστα το 15. Μπράβο.

 
Πειραματικός
23 Ιουλ 2021 21:02

Απορώ πραγματικά με τα σχόλια που διαβάζω... Τι σχέση έχει το να αποκλείεται κάποιος για ένα μόριο από την πρώτη του επιλογή στο παρελθόν, με το να ανεβαίνει ξαφνικά και εν μέσω πανδημίας η βάση στο ειδικό μάθημα κατά 4 και πλέον μονάδες!!! Και τι αντανακλαστικά μπορούσαν να έχουν αυτά τα παιδιά με τα πάντα κλειστά; Ακόμα και οι καθηγητές του σχολείου... Σε κλειστά σχολεία ποια ενίσχυση μπορούσαν να εξασφαλίσουν για τους μαθητές τους; Πραγματικά κάποιοι σχολιάζουν με κυνικό και σκληρό τρόπο, για ένα θέμα που τους ίδιους ελάχιστα επηρεάζει αλλά που για τους μαθητές είναι το όνειρο της ζωής τους!

 
Γονιός φοιτητή
23 Ιουλ 2021 20:41

Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς του Ζαννείου Προτύπου ΓΕΛ Πειραιά για την επιστολή τους και την επώνυμα εκφρασμένη στήριξη στην μαθήτρια τους. Τα άθλια. κακοήθη και υποτιμητικά (ανώνυμα βεβαίως, βεβαίως...) εις βάρος τους σχόλια απλώς αποδεικνύουν την ιδεοληψία των συντακτών τους. Επιβεβαιώνουν την ενορχηστρωμένη και ιδεολογικά κατευθυνόμενη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό. Είναι τραγικό να εγκαλούνται από κάποιους (ανώνυμους βεβαίως, βεβαίως ) επειδή εξέφρασαν τη γνώμη τους. Τους εύχομαι καλή δύναμη και κουράγιο ώστε να στέκονται πάντα κοντά στα παιδιά μας!

 
Καλά τα λέτε εσείς... ΑΛΛΑ
23 Ιουλ 2021 20:05

Αλλά...

1) Έχασε μία σχολή όχι γιατί οι άλλοι ήταν καλύτεροι αλλά επειδή δεν "έπιασε" ένα αυθαίρετο πλαφόν.
2) Το μάθημα (Γραμμικό Σχέδιο) σε πολλά σχολεία δε διδάχθηκε. Όπου διδάχθηκε, δεν ήταν δια ζώσης καθώς η τηλεκπαίδευση στα ΓΕΛ κράτησε 7 μήνες. Όποιος ξέρει από Σχέδιο καταλαβαίνει πως ειδικά στα αρχικά βήματα ΔΕΝ γίνεται να μάθεις "εξ αποστάσεως"...

Η καραμέλα που πιπιλάτε τόσα χρόνια όσον αφορά τις (χαμηλές) βάσεις εισαγωγής ΔΕΝ υπάρχει. Οι βάσεις τόσα χρόνια ήταν πολύ χαμηλές σε κάποιες σχολές γιατί οι θέσεις ήταν πολλές συγκριτικά με τους υποψηφίους και δεν υπήρχε ζήτηση σε αυτές τις σχολές.

Η Κεραμέως (να το πω ευθέως) εκμεταλλεύτηκε αυτή τη "δυσαρέσκεια" του κόσμου να μην εισάγονται "αυτοί με 1,2,..5". Όμως, προκειμένου το κόμμα της να επωμιστεί το πολιτικό κόστος της μείωσης των εισακτέων θέσπισε την ΕΒΕ και έκανε τα ιδιωτικά κολέγια ισότιμα των ΑΕΙ. Με τον τρόπο αυτό "έκοψε" από τα δημόσια πανεπιστήμια όχι μόνο υποψηφίους χαμηλών επιδόσεων αλλά και πολλούς μέτριους και άνω από τις πρώτες τους επιλογές! Ταυτόχρονα δείχνει σε όλους αυτούς την "πόρτα" της ιδιωτικής εκπαίδευσης και έτσι εξασφαλίζει πελατεία για τα ιδιωικά κολέγια.

Σε μερικά χρόνια θα έχετε όλους αυτούς που θα έγραφαν 5 στις πανελλαδικές να βγαίνουν από ιδιωτικά κολέγια... ισότιμοι με τους αριστεύσαντες υποψηφίους!!!

 
Νικος
23 Ιουλ 2021 17:51

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΜΥΡΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥΣ!
Η ΕΒΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 1,2 ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΧΑΝΤΑΚΩΝΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΑΝ ΤΗ ΜΥΡΤΩ.
ΠΟΙΑ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΒΑΣΗΣ;
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟΥΛΣΧΙΣΤΟΝ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ:ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΞ 1,2. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΕΒΕ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΝ ΛΟΓΙΚΟ.
ΑΛΛΑ ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΤΗΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Ο ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙ Η ΑΛΑΖΟΝΙΑ ΤΗΣ!

 
ΠΕ19
23 Ιουλ 2021 17:24

@ΜΙΚ
Σύμφωνοι με την αντιπολητευτική τακτική αλλά το παιδί έγραψε 18.2 !!!!!! και μέσο όρο στα σχέδια 16 έλεος όχι και άχρηστο. ΑΡΙΣΤΟ ΕΙΝΑΙ και άχρηστη η ΕΒΕ όπως μπήκε !!!!

 
Ξανθή
23 Ιουλ 2021 17:11

Το κορίτσι έγραψε άριστα, πολύ περισσότερο από τη βάση της σχολής και επειδή δεν έπιασε την εβε στο σχέδιο μένει απ έξω. Σε ένα μάθημα που ποτέ δεν διδάσκονταν στα λύκεια. Δεν χρειάζεται να είσαι άριστος και στο σχέδιο, αυτό άλλωστε θα το μάθεις στο πανεπιστήμιο. Αλλά ξέχασα ζούμε πλέον στην εποχή των αριστων όπως η υπουργός μας. Να την χαίρεστε.

 
ΜΙΚ
23 Ιουλ 2021 14:50

Στα πλαίσια της εκάστοτε αντιπολιτευτικής διάθεσης, θα έχουμε πολλές τέτοιες διαμαρτυρίες στο μέλλον. Καλή αρχή! Όταν όμως βγάζαν άχρηστους μαθητές και τους έβλεπαν φοιτητές την άλλη μέρα, δεν είδα κάποια διαμαρτυρία. Όλα είχαν καλώς και οι μαθητές τους μια ευκαιρία .

 
Γεωργία Σαπουντζάκη
23 Ιουλ 2021 13:39

Σε πόσους μαθητές παλιά έτη χάσανε την σχολή για ένα μόριο. Γιατί τα ξεχνάτε αυτά σε όλα αντιδραση

 
Αρετή Στραφιώτου
23 Ιουλ 2021 13:26

Φέτος τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με την πάνω από δέκα ώρες αναγκαστική προσκόλληση στον υπολογιστή, δεν ήταν μια χρονιά σαν όλες τις άλλες. Η φετινή εφαρμογή της ΕΒΕ ήταν λοιπόν μάλλον άστοχη ακριβώς λόγω αυτών των ιδιαίτερων συνθηκών....

 
Ερωτήματα
23 Ιουλ 2021 12:47

Φαντάζομαι ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί "βοήθησαν” τη μαθήτριά τους μέσα από τους ομίλους δημιουργώντας κοινό όμιλο εικαστικών με το αντίστοιχο γυμνάσιο ώστε οι υποψήφιοι να ασκηθούν στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο 6 ώρες καθε εβδομάδα. Φαντάζομαι η Μυρτώ δεν πλήρωσε 1500-2000 ευρώ σε ιδιωτικό εργαστήριο.
Εύχομαι κάθε επιτυχία στη Μυρτώ!
Παρακαλώ να δημοσιεύσετε το σχόλιό μου και αν επιθυμεί κάποιος/ α από τους/τις υπογράφοντες/ουσες εκπαιδευτικούς να απαντήσουν " Βοήθησαν τη Μυρτώ όπως το αναφέρω παραπάνω; Ακριβώς με αυτόν τον τρόπο;"

 
Εκπαιδευτικός Ν.
23 Ιουλ 2021 12:28

Μόνο τόσους εκπαιδευτικούς έχει το σχολείο? Γιατί δεν υπέγραψαν όλοι?

 
Τραγικό
23 Ιουλ 2021 12:18

Το πώς εκπαιδευτικοι προτύπου κιόλας σχολείου κάνουν τέτοιες ανακοινώσεις. Ένα σχολείο που θα έπρεπε να θέλει πολύ υψηλά στάνταρ τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αντί αυτού καίγεται για να χαϊδεύει αυτιά.

 
DIM
23 Ιουλ 2021 10:39

Πάντα θα υπάρχει κάποιος που για ένα εκατοστό θα χάνει μια σχολή και θα πηγαίνει και 500+ χιλιόμετρα μακριά.. … τι να κάνουμε;;;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.