Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Ν. Κεραμέως: Περιμένω προτάσεις από τα Πανεπιστήμια για να έχουν μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση κριτηρίων εισαγωγής στα ΑΕΙ

Σύνοδος Πρυτάνεων: Ανησυχία για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής κυρίως σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων
Δημοσίευση: 25/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Εδώ είμαστε να συζητήσουμε και άλλες προτάσεις που έχετε, προκειμένου  να διευρύνετε το ρόλο σας,  να έχουν τα Πανεπιστήμια ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση των κριτηρίων εισαγωγής στα ΑΕΙ”.

Την έκκληση αυτή απηύθυνε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως προς  τη Σύνοδο Πρυτάνεων, γεγονός που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται   να δούμε αλλαγές στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, ως προς τα κριτήρια εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Ως προς την  Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής η υπουργός Παιδείας το ξεκαθάρισε: “παρά τις πιέσεις που δεχθήκαμε για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν υποχωρήσαμε, διότι θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα μέτρο απαραίτητο.

“Κάθε χρονιά που περνάει και δεν εφαρμόζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ΕΒΕ εγκλωβίζουμε τη νέα γενιά, διότι ένας εισακτέος με βαθμό 3 και 4 οι πιθανότητες  να αποφοιτήσει είναι απειροελάχιστες” είπε η υπουργός Παιδείας.

Από την πλευρά της η Σύνοδος Πρυτάνεων διατύπωσε την ανησυχία της για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής κυρίως σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων, τα οποία διαθέτουν επαρκείς πόρους λειτουργίας και προσφέρουν ποιοτικές σπουδές.

Παράλληλα η Σύνοδος ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδεάις  υπό το καθεστώς των έκτακτων συνθηκών της παρατεταμένης κρίσης της πανδημίας, να διερευνηθούν μέτρα στήριξης βιωσιμότητας των τμημάτων αυτών.

Επίσης, η Σύνοδος Πρυτάνεων θεωρεί απαραίτητη τη συστηματική μελέτη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας ώστε να εκπονηθεί ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε πανεπιστημίου, των περιφερειών και των επιστημονικών κλάδων.

Σχόλια (24)

 
@ Ανώνυμος 26 Ιουλ 2021 05:49
26 Ιουλ 2021 22:28

Ως ΔΕΠ που διδάσκω σε σχολές με βάση 18000+, έχω στατιστικές που δείχνουν ότι οι φοιτητές που έχουν έρθει με μεταγραφή κάνοντας χρήση του παλαιότερου καθεστώτος μεταγραφών (δηλαδή προ του "κόφτη" των 2750 μορίων διαφοράς) έχουν ποσοστό ολοκλήρωσης σπουδών σε 5+3 χρόνια κάτω του 20% ενώ οι αντίστοιχοι φοιτητές με 18000+ έχουν πάνω του 60%. Τα συμπεράσματα δικά σας.

 
Nikos
26 Ιουλ 2021 17:43

Μπράβο στην Κεραμεως.

 
Δημόσια Παιδεία
26 Ιουλ 2021 10:03

Πρόκειται για μια υπουργό αλλά κ η γραμμή της κυβέρνησης γενικότερα που μάχεται το δημόσιο χαρακτήρα της Παιδειας. Καταλάβετε το. Θες να σπουδάσεις σου λέει. Θα γράψεις πάνω από 11,12 κ αν (το 80% όσων είναι κάτω από το ΜΟ ΔΕ σπουδάζουν) αλλά μπορείς κάλλιστα να πας στο ιδιωτικό κολέγιο ακόμα κ αν είσαι σκράπας εντελώς. Τι δεν καταλαβαίνετε οι υπόλοιποι γονείς. Την πατήσαμε με δαύτους

 
Γιάννης Κ.
26 Ιουλ 2021 09:23

Τα Πανεπιστήμια κάνουν προτάσεις για τον αριθμό των εισακτέων, δυστυχώς το υπουργείο ορίζει πολύ μεγαλύτερο αριθμό. Αυτό που δεν είναι κατανοητό είναι γιατί αυξάνει τον αριθμό των εισακτέων όταν παράλληλα προσπαθεί να τον μειώσει με την επιβολή της ΕΒΕ.

 
Οικονομολόγος
26 Ιουλ 2021 08:17

Τουλάχιστον αυτή την ύστατη στιγμή , έστω και τώρα , αργοπορημένα , οι Συγκλητοι,οι πρόεδροι και τα μέλη ΔΕΠ των οικονομικών πανεπιστημίων και τμημάτων ΠΡΕΠΕΙ να πιέσουν έννομα κ θεσμικά το ΙΕΠ και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για ενταχθούν οικονομικά μαθήματα στα ΩΠ των τάξεων Α και Β γενικού λυκείου. Κι αυτό διότι 1ο : Πρέπει να υπάρχει εξορθολογισμός στην διδασκαλία της Οικονομικής επιστήμης με την αλληλουχία γνωστικής συνέχειας σε όλες τις τάξεις του γενικού λυκείου και όχι αποκομμένα και περιστασιακά στη Γ λυκείου 2ο : Η οικονομική επιστήμη είναι ( ???????) ισοβαρης επιστήμη με τις υπόλοιπες και πρέπει να συμμετέχει στη διαμόρφωση κ δόμηση της γενικής εγκυκλιας β/θμιας εκπαίδευσης και αγωγής αφού είναι περιττό να ξαναεξηγηθει η σημασία και η συμβολή του οικονομικού εγγραμματισμου στη διαμόρφωση κ ανάπτυξη του ενεργού πολίτη 3ο : Διαχρονικά η χώρα μας χαρακτηρίζεται από οικονομικά προβλήματα τα οποία έχουν τεράστια συνέπεια στο επίπεδο της ζωής των πολιτών που τα βιώνουν. Διαχρονικά επίσης αποτυγχάνουν οι προσπάθειες που επιχειρεί η Πολιτεία ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα οικονομικά προβλήματα διότι το όποιο σχέδιο , δεν εφαρμόζεται από τους πολίτες στο βαθμό που στοχευεται θεσμικά απο την Πολιτεία. Εάν οι πολίτες έχουν Οικονομική Παιδεία οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της Πολιτείας θα έχουν υψηλό βαθμό επιτυχίας με αποτέλεσμα η οικονομική πορεία κ κατάσταση της χώρας να βελτιώνεται με ότι αυτό θετικό αποτέλεσμα συνεπάγεται σε μικροοικονομικο κ σε μακροοικονομικο επίπεδο διαχρονικά . 4ο : Βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος των αποφοίτων των οικονομικών πανεπιστημίων και τμημάτων που αριθμούν δεκάδες χιλιάδες κ ίσως αποτελούν τον μεγαλύτερο επιστημονικό κλάδο σε αριθμό από τους υπόλοιπους σύμφωνα με τον αριθμό εισακτεων - πτυχιούχων. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ οι Συγκλητοι ,οι πρόεδροι τα μέλη ΔΕΠ των οικονομικών πανεπιστημίων και τμημάτων, το ΟΕΕ,οι ενώσεις των καθηγητών οικονομικών μαθημάτων ας διεκδικήσουν το αυτονόητο που είναι η αναβάθμιση της Οικονομικής επιστήμης

 
Ανώνυμος
26 Ιουλ 2021 05:58

Τα Πανεπιστήμια μετ' επιτάσεως ζητούν 50.000 εισακτέους γιατί έτσι μόνο μπορούν να παρέχουν ποιοτική παιδεία, εσείς δίδετε 78.000 θέσεις και στη συνέχεια κόβεται με την ελάχιστη βάση 9.200 φοιτητές μόνο από τα περιφερειακά τμήματα. Με τη μεθόδευση αυτή θα κλείσουν ορισμένα τμήματα στην περιφέρεια με αρνητική συνέπεια όχι μόνο τη μείωση των υποδομών, αλλά και τη στρεβλή ανάπτυξη της χώρας, διότι η περεταίρω συσσώρευση του πληθυσμού στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα (στην κατεύθυνση αυτή συμβάλει και η τεχνική αναβάθμιση των κολεγίων) θα οδηγήσει τη χώρα σε μια μη βιώσιμη τριτοκοσμικού τύπου ανάπτυξη.

 
Ανώνυμος
26 Ιουλ 2021 05:49

Το βασικό σας επιχείρημα είναι ότι οι φοιτητές του 4 και 5 εγκλωβίζονται και δεν παίρνουν πτυχίο, γιατί δεν ρίχνεται μια ματιά και στις πιο υψηλόβαθμες σχολές ... εκατοντάδες εγκλωβισμένοι.

 
Να είχαμε να λέγαμε
26 Ιουλ 2021 01:10

"Περιμένω προτάσεις..." Τα συρτάρια σας γεμάτα με προτάσεις και επιστολές είναι. Λάβατε ποτέ υπόψη, έστω και ΜΙΑ? Εδώ χάσατε την εμπιστοσύνη του "απλού" κόσμου, οι Πανεπιστημιακοί θα σας πιστέψουν-εμπιστευτούν? Λόγια του αέρα(κοπανιστού) και μετάθεση ευθυνών. Όλοι κατάλαβαν πια.

 
Big in Japan
26 Ιουλ 2021 00:49

@ ΗΜΜΥ

ΗΜΜΗΥ είναι η σχολή για την οποία έχεις και άποψη για τα εξεταζόμενα μαθήματα. ( τρομάρα σου )

 
Για να τα λέμε όλα
25 Ιουλ 2021 20:38

Για τον Κώστα - Μέλος ΔΕΠ

Φυσικά και έχουν προτείνει να ανοίξουν τα 37 τμήματα που θέλει να κλείσει η υπουργός. Αλλά αυτά κάνει ότι δεν τα ακούει.

 
Γιάννης
25 Ιουλ 2021 19:42

Προτάσεις και βελτιώσεις αν θεωρούν απαραίτητο μπορούν να κάνουν οι πρυτάνεις. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση κατάργηση ΕΒΕ !

 
Ενεργός πολίτης
25 Ιουλ 2021 17:59

Μα είναι δυνατόν; Να ζητάει η Υπουργός προτάσεις κατόπιν εορτής! Δηλαδή τι έγινε με την ΕΒΕ; Έπαιξε μια χρονιά με την τύχη μιας γενιάς υποψηφίων και τώρα ζητάει προτάσεις; Αν αυτός -το παίζειν εν ου παικτοίς- δεν είναι ο ορισμός της ανευθυνότητος, ποίος είναι; Και υπουργική ανευθυνότης συνεπάγεται αυτεπαγγέλτως πρωθυπουργικήν παρέμβασιν και αποπομπήν της ανεπαρκούς ή και επικινδύνου Υπουργού. Εκτός αν ο ίδιος ο πρωθυπουργός ασκεί δι΄ αυτής την συγκεκριμένη πολιτική. Ουδόλως απίθανο. Ο λόγος, εν τοιαύτη περιπτώσει, στους ίδιους τους πολίτες, στις ερχόμενες εκλογές...

 
Τωρα το θυμήθηκε η Κεραμεως;
25 Ιουλ 2021 17:52

Κατόπιν εορτής ζητά τη γνώμη των πρυτανεων. τόσο καιρό που εξέφραζαν τις αντιρρήσεις τους δεν τους άκουγε. Τώρα όμως ειναι αργά για πολλές χιλιαδες παιδιά μας. Ακόμα κ με την ΕΒΕ της είχαν προτείνει ο συντελεστής να μην ξεκινάει από το 0.8 αλλά από το 0.5 η το 0.6. Τπτ όμως αυτή. Αλήθεια, θα υπάρξει γονιός που θα ξανά ψηφίσει αυτή τη δεξιά κυβέρνηση. Δεν πειράζει. Από αυτήν θα φύγει ο Μητσοτάκης κ θα ναι νύχτα.

 
Polar_Fish
25 Ιουλ 2021 17:03

Toν περιορισμό 0.8 τον εισηγαγε το υπουργείο. Τα ΑΕΙ δεν θέλουν κριτηρια για τους φοιτητές, αλλά τη σωστή αναλογία ΔΕΠ και φοιτητών. Με λιγα λογια επανδρωση.

 
Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
25 Ιουλ 2021 14:54

Η Υπουργός ζητάει, οι Πρυτάνεις είναι έτοιμοι να προτείνουν συγκεκριμένα πράγματα ; γιατί έως τώρα, με εξαίρεση την πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Πατρών για συγχωνεύσεις/μετακινήσεις τμημάτων στη Πελοπόννησο, κανένα άλλο ΑΕΙ δεν έχει προτείνει κάτι και απλά περιμένουν το υπουργείο και την ΕΘΑΕΕ να αποφασίσει. Δεν μπορεί όμως μόνο το υπουργείο να παίρνει το κόστος των αποφάσεων για αυτοδιοίκητα ιδρύματα....πρέπει και οι Πρυτάνεις να αναλάβουν πρωτοβουλίες.

 
ΘΑΝΑΣΗΣ
25 Ιουλ 2021 14:10

Αφού πρώτα τα έκανες μαντάρα με την εμμονή σου στη βιαστική και ερασιτεχνική εφαρμογή της ΕΒΕ, τώρα πετάς το μπαλάκι στα πανεπιστήμια. Απλά, ΠΑΡΑΙΤΗΣΟΥ!

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
25 Ιουλ 2021 14:03

Η υπουργός συνεχίζει να υπεκφεύγει του πραγματικού προβλήματος που προκάλεσε η βεβιασμένη εφαρμογή της ΕΒΕ επιμένοντας σε επιδόσεις του 3 ή του 4 - γνωρίζοντας ότι εκεί δε διαφωνεί κανείς - αλλά παραβλέποντας την κραυγαλέα παραδοξότητα να περνούν υποψήφιοι με χαμηλότερες επιδόσεις από αρίστους υποψήφιους που αποκλείονται!

 
Ερώτηση
25 Ιουλ 2021 13:57

Οι πρυτάνεις τώρα το κατάλαβαν ότι υπάρχει πρόβλημα; Όταν όριζαν την ΕΒΕ ήταν όλα μια χαρά;

 
Χίλια μπράβο είμαστε μαζί σας
25 Ιουλ 2021 13:45

Η καλύτερη υπουργός Παιδείας! Άλλαξε το τοπίο με την εξ αποστάσεως που δε λειτουργούσε τίποτε, έδωσε προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς στα εμβόλια ανεξάρτητα αν ορισμένοι επέλεγαν εταιρείες , δωρεάν σελφ τεστ άσχετα εν ορισμένοι θεωρούσαν ότι θα γινόταν χαμός στα σχολεία και ολα λειτούργησαν παραδειγματικά. Έφτασαν σε σημεία να κάνουν και προσωπικές επιθέσεις! Τόσο αισχρά. Άνθρωπος με ήθος και ακεραιότητα ! !

 
Γονέας
25 Ιουλ 2021 13:26

Τόσο καιρό λέγατε ότι τα πανεπιστήμια είναι αυτά που διαμόρφωσαν την ΕΒΕ και ότι αυτά ευθύνονται. Έχουμε χάσει την μπάλα ή μόνο εμένα μου φαίνεται ότι καταλαβαίνω λάθος τα πάντα σχετικά με τις ανακοινώσεις που κάνετε!!!!!

 
Παπαδοπούλου Ιωάννα
25 Ιουλ 2021 13:05

“Κάθε χρονιά που περνάει και δεν εφαρμόζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ΕΒΕ εγκλωβίζουμε τη νέα γενιά, διότι ένας εισακτέος με βαθμό 3 και 4 οι πιθανότητες να αποφοιτήσει είναι απειροελάχιστες” είπε η υπουργός Παιδείας.
Κυρία Κεραμέως, εδώ δεν μπορούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό με 9,57 στο δεύτερο και με 9,68 στο τρίτο επιστημονικό πεδίο, για ποιο 3 και 4 μας μιλάτε;

 
Δουλευόμαστε νομίζω ...
25 Ιουλ 2021 13:02

"Ν. Κεραμέως: Περιμένω προτάσεις από τα Πανεπιστήμια για να έχουν μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση κριτηρίων εισαγωγής στα ΑΕΙ"

Γιατί φέτος (όπως και κάθε άλλη χρονιά άλλωστε) που ζητήθηκε από κάθε Τμήμα ξεχωριστά να εκφράσει γνώμη για τον αριθμό των εισακτέων που θέλει, και ενώ ζητήθηκαν κατά πολύ λιγότεροι φοιτητές, το υπουργείο διατήρησε ΑΚΡΙΒΩΣ τον ίδιο αριθμό εισακτέων/ανά Τμήμα όπως και πέρυσι;

Που αποσκοπεί αυτή η μεθόδευση; Τα πανεπιστήμια θα μπορούσαν πολύ εύκολα να έχουν λόγο για το πλήθος φοιτητών που μπορούν να εκπαιδεύσουν, αλλά κάθε χρονιά η ιστορία επαναλαμβάνεται.

 
Και σωστά κάνετε
25 Ιουλ 2021 12:56

Έχετε δίκιο γιατί αν υποχωρούσατε, παρότι λυσσαλέα ορισμένοι την πολέμησαν για τους δικούς τους λόγους, δε θα είχε νόημα . Θελουμε ποιοτικά πανεπιστήμια, μιας και κατάργησαν τα ΤΕΙ , γιατί δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα.

 
ΗΜΜΥ
25 Ιουλ 2021 12:15

Να επιλέγουν και τα εξεταζόμενα μαθήματα τα τμήματα, όχι μόνο τους συντελεστές βαρύτητας. Δεν μπορείς να μπαίνεις στους ΗΜΜΥ με Χημεία και όχι με Πληροφορική.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.