"Όπως κι εσείς όταν μπήκατε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο ως Πολιτικός Μηχανικός κάποιοι δεν μπήκαν γιατί προφανώς έγραψαν χειρότερα από εσάς (στις Πανελλαδικές Εξετάσεις)"!!!
Τη δήλωση αυτή έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Βουλής, απαντώντας στον πρόεδρο Α. Τσίπρα σχετικά με τις επιστολές υποψηφίων που διάβασε νωρίτερα αναφορά με τον “κόφτη” της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα και συγκινητική την επιστολή την οποία διαβάσατε της μαθλητριας η οποία ήθελε να μπει στο μεταφραστικό, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, και τόνισε τα εξής:
- Είχαμε πράγματι λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών και είχαμε αντίστοιχα ζητήματα και στην Αρχιτεκτονική, όπου παιδιά έγραψαν καλά, αλλά δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο ειδικό μάθημα το οποίο είχε θέσει το Πανεπιστήμιο ως μάθημα προτεραιότητας.
- Και υπήρχαν πράγματι περιπτώσεις, -ξέρω και εγώ τέτοιες περιπτώσεις- παιδιών όπου στο σχέδιο ας πούμε δεν έπιασαν το 14, έγραψαν λίγο κάτω από το 14, παρότι είχαν γράψει καλά στα υπόλοιπα μαθήματα.
- Καταρχάς να πω το εξής. Και τα παιδιά αυτά, - διότι μια τέτοια περίπτωση άλλη πήρε και αρκετή δημοσιότητα- θα εισαχθούν σε Αρχιτεκτονικές Σχολές.
- Απλά όχι στη σχολή της πρώτης προτεραιότητας επειδή το ίδιο το Πανεπιστήμιο επέλεξε -γιατί θεωρεί το σχέδιο ιδιαίτερα σημαντικό μάθημα- για να σπουδάσει κάποιος αρχιτέκτονας να βάλει τη βάση του 14.
- Κάποιοι έγραψαν καλύτερα από τα παιδιά αυτά για να μπορέσουν να μπουν σε αυτές τις σχολές.
- Όπως κι εσείς όταν μπήκατε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο ως Πολιτικός Μηχανικός κάποιοι δεν μπήκαν γιατί προφανώς έγραψαν χειρότερα από εσάς.
- Αυτή είναι η λογική των εξετάσεων, είναι ένα ανταγωνιστικό σύστημα, επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα.
- Και οι κανόνες είναι γνωστοί εκ των προτέρων. Και αν υπάρχουν κάποιες -να το πω και αυτό- αν υπάρχουν κάποιες τόσο ειδικές περιπτώσεις που είναι πολύ λίγες, κάποιας στρέβλωσης την οποία δεν μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει, εδώ είμαστε να δούμε εάν αυτές στο μέλλον μπορούν να διορθωθούν.
- Δεν ακυρώνουν όμως τη συνολική μας πολιτική για την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Και εγώ σας ρωτώ ευθέως και θα ήθελα να απαντήσετε διότι αναφερθήκατε σε ορισμένα πολύ ειδικά παραδείγματα αλλά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση το ειδικό να επισκιάσει το γενικό: Σήμερα συμφωνείτε ναι ή όχι κάποιος ο οποίος γράφει κάτω από 5 να μπαίνει στο δημόσιο Πανεπιστήμιο; Θα ήθελα ένα ναι ή ένα όχι. Αναφερθήκατε στις ειδικές περιπτώσεις.
- Διότι να σας πω και κάτι; Στο μυαλό μου, όταν έρχεσαι και γράφεις 3, συνιστά μια περιφρόνηση. Συνιστά μια περιφρόνηση της όλης διαδικασίας. Διότι έρχεσαι και λες ουσιαστικά δεν με νοιάζει τι θα γράψω διότι γνωρίζω πολύ καλά ότι υπάρχουν τμήματα τα οποία δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον άρα θα μπω με οποιονδήποτε βαθμό. Αυτό συνέβαινε.
- Λοιπόν, θα μπεις με οποιονδήποτε βαθμό ναι, αλλά ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας; Και στο κάτω-κάτω της γραφής δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η δημόσια εκπαίδευση χρηματοδοτείται από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου. Και όπως ο φοιτητής έχει δικαιώματα έτσι πρέπει να έχει και κάποιες υποχρεώσεις. Δεν υπάρχουν στη ζωή δωρεάν πράγματα τα οποία δεν συνεπάγεται από πλευράς του αποδοχέα μιας δημόσιας υπηρεσίας, κάποιας ελάχιστης υποχρέωσης.
@ΘΠ
Δεν έχω καμία πρεμούρα με την ΕΒΕ αγαπητέ-τή μου. Έχω πρεμούρα με την πολιτική υποκρισία, την αποποίηση των ευθυνών και τη σκοπιμότητα. Έχω πρεμούρα γιατί ενώ οι ίδιοι οι πολιτικοί,
α) πρώτα έκαναν 500 πανεπιστήμια για να μπαίνουν όλοι όσοι τελειώνουν το λύκειο,
β) ικανοποιώντας την εκλογική πελατεία,
γ) δαπανώντας απίστευτους δημόσιους πόρους (οικονομικούς και ανθρώπινους),
δ) παράγοντας τελικά άνεργους πτυχιούχους και αιώνιους φοιτητές,
ε) "αναγκάζοντας" τους ίδιους τους φοιτητές και τις οικογένειες τους, σε μια αποτυχημένη επένδυση κόπου-χρόνου-χρήματος,
ΤΩΡΑ αντί να αναλάβουν οι ίδιοι οι πολιτικοί τις ευθύνες τους, βάζουν (ας μου επιτραπεί η έκφραση) ως φερετζέ την ΕΒΕ, για να φαίνεται ότι φταίνε τα παιδιά που δεν περνούν στα πανεπιστήμια. Μια ΕΒΕ όμως, που εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε, ότι και στρεβλώσεις δημιουργεί και αφήνει εκτός, όχι μόνο αυτούς που δεν έγραψαν καλά. Για λευκές κόλλες και βαθμούς 1,2,3 μας έλεγαν πριν από ένα μήνα.... εάν θυμάστε.
ΥΓ. Στη σκοπιμότητα δεν θα αναφερθώ. Την ξέρουν οι πάντες.... ακόμη και οι "κακοί" μαθητές.