Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της χώρας από Σεπτέμβριο, μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

Οι υπουργικές αποφάσεις με όλα τα Ωρολόγια Προγράμματα για Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο
Δημοσίευση: 04/08/2021
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από το Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας.

Πατήστε , αντίστοιχα, παρακάτω για να δείτε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες:

Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας: 

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

Β) Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)

Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση,

Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)

Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και

ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο

διαδίκτυο)

Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

Δ) Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)

Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.

 

Σχόλια (14)

 
@Φιλελεύθερος τι;
04 Αυγ 2021 21:34

Έχω διδάξει νευτώνεια μηχανική και έχω παρακολουθήσει μαθήματα γεωμετρίας με εκπαιδευτική ρομποτική. Το επόμενο σχολικό έτος είμαι σε γυμνάσιο και θα προσπαθήσω να παρουσιάσω κάτι. Θα σου μεταφέρω την εμπειρία μου.

φιλελεύθερος

 
ΝΟ
04 Αυγ 2021 19:55

Οι ειδικότητες Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Καλλιτεχνικών, είναι οι μόνες ειδικότητες που καλλιεργούν το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, δηλ. της συναισθηματικής νοημοσύνης. Τα άλλα μαθήματα στο αριστερό ημισφαίριο, της γνώσης. Ειδικότητες παρεξηγημένες λόγω άγνοιας. Τα εκπαιδευτικά συστήματα που θεωρούνται επιτυχημένα, ασχολούνται πολύ με τις τέχνες και την γυμναστική. Άρα, σωστά θα διδάξουν δεξιότητες. Να μη μιλάμε αν δεν γνωριζουμε

 
Περίεργος
04 Αυγ 2021 18:58

Εργαστήρια δεξιοτήτων..... 1 ώρα την εβδομάδα η ώρα του παιδιού.....και του χαβαλέ......όσοι σχεδιάζουν με αυτό το τρόπο θεματικές ενότητες
....πότε μπήκαν τελευταία φορά σε τάξη;
Αφού είναι τόσο σημαντικές σαν ενότητες....θα μπορούσαν να είναι ενσωματωμένες στα αντίστοιχα μαθήματα.........Μπορούμε σαν χώρα να σχεδιάσουμε κάτι χωρίς να τρέχουμε ΣΥΝΕΧΕΙΑ πίσω από το ΕΣΠΑ.....

 
Σαχλαμάρες
04 Αυγ 2021 18:12

Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μόνο η αξιολόγηση - κόφτης νοιάζει το ΥΠΑΙΘ. Όλα τα άλλα είναι για το θεαθήναι για να λένε ότι κάτι κάνουν. Άκου Εργαστήρια Δεξιοτήτων που ξέρουμε ότι είναι η Ευέλικτη Ζώνη. Νταξει.

 
Κωνσταντίνος
04 Αυγ 2021 15:58

Ως προς τις αναθέσεις των εργαστηρίων δεξιοτήτων δίνουν πρώτη ανάθεση σε όσες ειδικότητες περισσεύουν. Δηλ. δεν το έχουν ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕΟ4 μεταξύ άλλων. Όμως προστέθηκαν όσοι παρακολούθησαν πρόσφατα τα σχετικά διαδικτυακά προγράμματα του ΙΕΠ.

 
Φιλελεύθερος τι;
04 Αυγ 2021 15:43

Αφού η ρομποτική είναι εργαλείο για να διδάξεις κάτι, τότε γιατί είναι τίτλος ενότητας; Το μολύβι δεν είναι τίτλος ενότητας.
Η υπολογιστική σκέψη είναι τίτλος ενότητας.
Αν δεν ξέρεις σε τί αναφέρεσαι, καλύτερα να μην το κάνεις...

 
@ΚΩΣΤΑΣ
04 Αυγ 2021 15:04

Σύμφωνα με προηγούμενη εγκύκλιο που ειχε βγει, Α' ανάθεση για τα εργαστήρια δεξιοτήτων έχουν γαλλικούδες κλπ, γυμναστές....δλδ όσοι είναι υπερράριθμοι. Ναι, κι όμως, οι πε05 που κάνουν 0 ώρες μάθημα ξέρουν να διδαξουν δεξιοτητες....φιλολογοι, μαθηματικοί και φυσικοί δεν ξέρουν.
Τι να πεις.....απαράδεκτο.

 
ΝΝ
04 Αυγ 2021 13:59

@ΚΩΣΤΑΣ
Υπάρχει η ΥΑ Φ.7/79511/ΓΔ4 στο ΦΕΚ 2539Β/2020 για την πιλοτική εφαρμογή .

 
@Σαράντης Β. από φιλελεύθερο
04 Αυγ 2021 13:50

Δεν υπάρχει επικάλυψη. Το ρομπότ είναι ένα εργαλείο για να διδάξεις κάτι όπως το μολύβι να γράψεις. Κάθε συνάδελφος θα χρησιμοποιήσει το ρομπότ για να πετύχει τους δικούς του διδακτικούς στόχους.

φιλελεύθερος

 
@ΚΩΣΤΑΣ
04 Αυγ 2021 13:35

εδω στο ΦΕΚ από πέρυσι στην πιλοτική εφαρμογή φαίνονται οι αναθέσεις στα γυμνάσια.... μάλλον είναι οι ίδιες

 
@ΚΩΣΤΑΣ
04 Αυγ 2021 13:05

Όποιος υπάρχει διαθέσιμος. Έτσι και αλλιώς, (ακόμα) μία ώρα του παιδιού θα είναι. Για να λέμε ότι κάνουμε τις νταντάδες στα παιδιά.

 
Σαράντης Β.
04 Αυγ 2021 13:04

Ρομποτική διδάσκει ήδη μεγάλος αριθμός συναδέλφων Πληροφορικής σε όσα Δημοτικά και Γυμνάσια υπάρχει ο αντίστοιχος εξοπλισμός. Αυτό γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος. Η ρομποτική θα γίνεται στα εργαστήρια δεξιοτήτων ανταγωνιστικά προς την πληροφορικη; Τι διαφορετικό θα διδάσκεται; Δεν θα αλληλο-επικαλύπτονται; Ο εξοπλισμός ούτως ή άλλως είναι κοινός και στα 2 μαθήματα.

 
Ελένη
04 Αυγ 2021 11:58

Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα αλλιώς...Τα περισσότερα από τα παραπάνω ήταν στην πρώην Ευέλικτη Ζώνη και αυτά που ήταν στην Ευέλικτη Ζώνη ήταν στην πρώην Σχολική Ζωή κ.λ.π. Να χαμε να λέγαμε ότι παράγεται έργο στο Μαρούσι.

 
ΚΩΣΤΑΣ
04 Αυγ 2021 08:46

Αναθέσεις για το γυμνάσιο στο μάθημα των δεξιοτήτων ποιοι θα έχουν; Γιατί ενώ βγήκε για το δημοτικό στο γυμνάσιο τίποτα; Χρειάζεται ενημέρωση των καθηγητών/τριων για να ξέρουν οι συνάδερφοι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.