Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόταση βιβλίου και προγράμματος σπουδών για την εισαγωγή οικονομικού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος

Δημοσίευση: 04/08/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 2 στους 3 μαθητές, που αποφοιτούν από το Γενικό Λύκειο, δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Σε αυτή την κατεύθυνση, ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, κατέθεσε, με επιστολή του προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ώστε οι μαθητές της Β’ λυκείου να διδάσκονται, 2 ώρες την εβδομάδα, από το προσεχές σχολικό έτος, το μάθημα «Οικονομικά», μέσω του αντίστοιχου κυπριακού σχολικού εγχειριδίου της Β’ λυκείου, με τίτλο Οικονομικά (Πολιτική – Οικονομία).

Η επιτροπή του Οικονομολόγου – Εκπαιδευτικού του ΟΕΕ, μελετώντας ενδελεχώς το περιεχόμενο του συγκεκριμένου σύγχρονου και επικαιροποιημένου σχολικού εγχειριδίου, προτείνει οι μαθητές να διδάσκονται τα εξής κεφάλαια:

  • Εισαγωγικές έννοιες οικονομικής – Κεφάλαιο 1
  • Ευημερία και βιοτικό επίπεδο – Κεφάλαιο 2
  • Παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας – Κεφάλαιο 3
  • Συμπεριφορά του καταναλωτή – Κεφάλαιο 4
  • Χρήμα και πληθωρισμός – Κεφάλαιο 6
  • Χρηματοπιστωτικό σύστημα – Κεφάλαιο 7
  • Παγκοσμιοποίηση και διεθνές οικονομικό σύστημα – Κεφάλαιο 8

Το συγκεκριμένο μάθημα προτείνεται να διδάσκουν με Α’ ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80, και με Β’ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78.

Το ΟΕΕ εκτιμά ότι, με αυτή την πρόταση, επιτυγχάνεται το σύνολο των μαθητών, που φοιτούν στο Γενικό Λύκειο, να έρχονται σε επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες, χρήσιμες για την ζωή κάθε πολίτη, όπως είναι η σπανιότητα των πόρων και η ορθολογική επιλογή, η αγορά, ο πληθωρισμός, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα είδη χρήματος, η επένδυση και η αποταμίευση, το διεθνές εμπόριο κ.ά..

Σχόλια (4)

 
κατεύθυνση έκτρωμα
06 Αυγ 2021 15:33

η Πληροφορική είναι θετική επιστήμη και οχι υποκατάστατο της ιστορίας της Δ Δέσμης

 
Οικονομία και Πληροφορική
06 Αυγ 2021 12:18

Χρειάζεται συνεργασία με την Πληροφορική και αντίστοιχη ομάδα προσανατολισμού και στην Β' Λυκείου.

 
Οικονομολόγος
06 Αυγ 2021 11:45

Συγχαρητήρια για την πρόταση του ΟΕΕ και για τα συγκεκριμένα άτομα που την εκπροσωπούν. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και το ΙΕΠ διαχρονικά περιθωριοποιουν την παρουσία της Οικονομικής επιστήμης στα ΩΠ των τάξεων Α και Β λυκείου με ότι αρνητικα συνεπάγονται για τους μαθητές και αυριανους ενεργούς πολίτες.

 
Πολίτης
05 Αυγ 2021 12:14

Οικονομική σκέψη και συμπεριφορά....
Είναι αδιανόητο στη σημερινή εποχή ο αυριανός πολίτης, να μη έχει στη σχολική του ζωή καμία επαφή με τα οικονομικά.
Δεν μπορούν....άραγε να βρεθούν...τουλάχιστον 2 ώρες ανά τάξη ......σε εβδομαδιαία πρόγραμμα 35 ωρών ;
Οι γνώσεις βασικών θεμάτων ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και όχι οικονομικών ΙΣΤΟΡΙΩΝ.....είναι αναγκαίες για κάθε πολίτη....πραγματικό ΠΟΛΙΤΗ.....!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.