Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Σχολικοί Σύμβουλοι: Ένατη αναβολή εκδίκασης στο ΣτΕ της προσφυγής κατά του νόμου “Γαβρόγλου”!!!

Η νέα συζήτηση στο ΣτΕ έχει προσδιοριστεί για τον Σεπτέμβριο
Δημοσίευση: 06/08/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέα αναβολή πήρε    η  συζήτηση  της προσφυγής της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) , στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά του νόμου “Γαβρόγλου” για τις Δομές Εκπαίδευσης.

Πρόκειται για την ένατη   αναβολή της   προσφυγής των Σχολικών Συμβούλων που  κατατέθηκε στο ΣτΕ τον Αύγουστο του 2018.

Η νέα συζήτηση στο ΣτΕ έχει προσδιοριστεί για τον Σεπτέμβριο.

Πάντως η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων ως προς τη θεσμοθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης διατύπωσε  την ακόλουθη θέση: "Προς έκπληξή μας, διατηρείται η υποβάθμιση του θεσμού της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης που εισήγαγε με την κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ο ν.4547/2018 και μάλιστα επί τα χείρω".  (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ).

Ποιος ο ρόλος των 800 Σχολικών Συμβούλων που “βαφτίστηκαν” Σύμβουλοι Εκπαίδευσης- Οι ειδικότητες

Τη “βάφτιση” του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων σε  “Σύμβουλοι Εκπαίδευσης”, προβλέπει το  πολυνομοσχέδιο “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”.

Ειδικότερα:

1. Συνιστώνται οκτακόσιες (800) θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίες πληρούνται από εκπαιδευτικούς και μέλη του Ειδικoύ Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που επιλέγονται σύμφωνα με τα άρθρα 30 έως 49 και οι οποίες κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:

α) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): εβδομήντα τρεις (73) θέσεις.

β) Δασκάλων (ΠΕ70): διακόσιες σαράντα (240) θέσεις.

γ) Θεολόγων (ΠΕ01): δεκαέξι (16) θέσεις.

δ) Φιλολόγων (ΠΕ02): ογδόντα εννέα (89) θέσεις.

ε) Μαθηματικών (ΠΕ03): σαράντα (40) θέσεις.

στ) Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04): σαράντα δύο (42) θέσεις.

ζ) Γαλλικής (ΠΕ05): δεκατρείς (13) θέσεις.

η) Αγγλικής (ΠΕ06): σαράντα μία (41) θέσεις.

θ) Γερμανικής (ΠΕ07): εννέα (9) θέσεις.

ι) Καλλιτεχνικών (ΠΕ08): δέκα (10) θέσεις.

ια) Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11): τριάντα έξι (36) θέσεις. ιβ) Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78): επτά (7) θέσεις.

ιγ) Μουσικής (ΠΕ79): δεκαπέντε (15) θέσεις.

ιδ) Οικονομίας (ΠΕ80): δεκατέσσερις (14) θέσεις.

ιε) Πολιτικών Μηχανικών - Αρχιτεκτόνων (ΠΕ81): τέσσερις (4) θέσεις.

ιστ) Μηχανολόγων (ΠΕ82): εννέα (9) θέσεις.

ιζ) Ηλεκτρολόγων (ΠΕ83): επτά (7) θέσεις.

ιη) Ηλεκτρονικών (ΠΕ84): τέσσερις (4) θέσεις.

ιθ) Χημικών Μηχανικών (ΠΕ85): μία (1) θέση.

κ) Πληροφορικής (ΠΕ86): τριάντα μία (31) θέσεις.

κα) Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας (ΠΕ87): οκτώ (8) θέσεις

κβ) Γεωπονίας, Διατροφής και Περιβάλλοντος (ΠΕ88): επτά (7) θέσεις.

κγ) Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΠΕ89): δύο (2) θέσεις. κδ) Ναυτικών Μαθημάτων (ΠΕ 90): μία (1) θέση.

κε) Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91): τέσσερις (4) θέσεις. κστ) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης: σαράντα πέντε (45) θέσεις.

κζ) Ψυχολόγων (ΠΕ23): δέκα (10) θέσεις.

κη) Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30): δέκα (10) θέσεις. κθ) Θεραπευτών Λόγου (ΠΕ21): δύο (2) θέσεις.

κι) Σχολικών Νοσηλευτών (ΠΕ25): δύο (2) θέσεις.

λ) Εργασιοθεραπευτών - Εργοθεραπευτών (ΠΕ29): δύο (2) θέσεις.

λα) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28): δύο (2) θέσεις.

λβ) Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης (ΠΕ73): δύο (2) θέσεις.

λγ) Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης: μία (1) θέση.

λδ) Μουσουλμανικής Θρησκείας: μία (1) θέση.

Οι θέσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης κατανέμονται στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την απόφαση της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 29. Οι θέσεις των περ. λβ) έως λδ) κατανέμονται στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

2. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υπάγονται διοικητικά στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και εποπτεύονται ως προς την άσκηση του έργου τους από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: α) των κοινών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και γ) των μελών του Ε.Ε.Π. υπάγονται στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία έχει κατανεμηθεί η θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν.

3. Έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι η παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ειδικoύ Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), η επιμόρφωση, η ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοβουλιών στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και η συμμετοχή στη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και της αυτοαξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας και των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι η υποστήριξη για την κάλυψη των καθημερινών διδακτικών και εκπαιδευτικών αναγκών, η παρακολούθηση διδασκαλιών και η παρουσίαση δειγματικών διδασκαλιών, η παρακολούθηση και υποστήριξη της λειτουργίας των σχολικών εργαστηρίων και βιβλιοθηκών, η υποστήριξη της αξιοποίησης του υλικού και του εξοπλισμού τους και η ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα, τη διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την εν γένει ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς και η παρακολούθηση και υποστήριξη της λειτουργίας των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται με το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς του, τους διευθυντές και προϊσταμένους τους και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για κάθε θέμα που αφορά στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ομοίως συνεργάζεται με τους προϊσταμένους, τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη του Ε.Ε.Π. των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

4. α) Κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης έχει την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου του, του συνόλου των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) που υπάγονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμονται περισσότερες από μία (1) θέσεις Σύμβουλων Εκπαίδευσης του ίδιου κλάδου, κατανέμεται σε κάθε Σύμβουλο Εκπαίδευσης η επιστημονική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ..

Αν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν προβλέπεται θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης ορισμένου κλάδου, η επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου αυτού κατανέμεται σε Σύμβουλο ή Συμβούλους Εκπαίδευσης του ίδιου κλάδου άλλης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή άλλων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Στους Συμβούλους Εκπαίδευσης κοινών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης δύναται να κατανέμεται επιπλέον η επιστημονική ευθύνη σχολικών μονάδων της έτερης βαθμίδας από εκείνη, στην οποία υπάγεται η θέση που καταλαμβάνουν.

Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης διατηρούν την επιστημονική ευθύνη των σχολικών μονάδων για τα θέματα του κλάδου τους που αντιστοιχεί στη θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν.

Κατ’ εξαίρεση δύναται, με αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, να απαλλάσσονται οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης από την επιστημονική ευθύνη σχολικών μονάδων, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου η επιστημονική ευθύνη των σχολικών μονάδων που αντιστοιχεί στη θέση Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης κατανέμεται, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν θέση Συμβούλου της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) Πέραν της επιστημονικής ευθύνης της περ. α), οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης έχουν την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου τους, των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), η έδρα των οποίων βρίσκεται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου έχει κατανεμηθεί η θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν ή στην οποία εκτείνεται η αρμοδιότητά τους.

Αν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμονται περισσότερες από μία (1) θέσεις Σύμβουλων Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, η επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κατανέμεται σε μία (1) εξ αυτών.

Αν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν προβλέπεται θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, η επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τα θέματα του κλάδου αυτού κατανέμεται σε Σύμβουλο Εκπαίδευσης του ίδιου κλάδου άλλης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης διατηρούν την επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τα θέματα του κλάδου τους, η οποία αντιστοιχεί στη θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν.

Κατ’ εξαίρεση δύναται, με αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, να απαλλάσσονται οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης από την επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου η επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. που αντιστοιχεί στη θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης που καταλαμβάνει ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης κατανέμεται, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν θέση Συμβούλου της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

γ) Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των μελών του Ε.Ε.Π. αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη για τα θέμα- τα του κλάδου τους του συνόλου των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγονται, καθώς και των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες κατανέμονται στη θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης που καταλαμβάνουν, σύμφωνα με την απόφαση της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 29. Ομοίως οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των μελών του Ε.Ε.Π. αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου τους των μελών του Ε.Ε.Π. που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) Κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης, πέραν της επιστημονικής ευθύνης, έχει και την παιδαγωγική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της βαθμίδας εκ- παίδευσης, στην οποία έχει κατανεμηθεί η θέση που καταλαμβάνει και εντός της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η θέση αυτή.

Η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης δεν αναλαμβάνουν την παιδαγωγική ευθύνη σχολικών μονάδων.

Με αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης δύναται να ανατίθεται στους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης η παιδαγωγική ευθύνη σχολικών μονάδων σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αν ανατίθεται παιδαγωγική ευθύνη σε Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, η παιδαγωγική ευθύνη των λοιπών σχολικών μονάδων και Ε.Κ. ανατίθεται σε Συμβούλους Εκπαίδευσης ομοίως με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Με την επιφύλαξη της παρ. 6, δύναται, με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, να ανατίθεται σε Σύμβουλο Εκπαίδευσης επιπλέον η παιδαγωγική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων της έτερης βαθμίδας από εκείνη, στην οποία υπάγεται η θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης, την οποία καταλαμβάνει.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των μελών του Ε.Ε.Π. δεν αναλαμβάνουν την παιδαγωγική ευθύνη σχολικών μονάδων.

ε) Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης έχουν την παιδαγωγική ευθύνη σε ενότητες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την ενταξιακή εκπαίδευση. Η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση.

5. Η κατανομή της επιστημονικής ευθύνης των σχολικών μονάδων ή ενοτήτων σχολικών μονάδων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, καθώς και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στις θέσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης γίνεται με την απόφαση της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 29. Η επιστημονική ευθύνη του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα.

Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μουσουλμανικής Θρησκείας έχει την επιστημονική ευθύνη των μαθημάτων μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης των μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων, των μουσουλμανικών θρησκευτικών μαθημάτων στα μειονοτικά γυμνάσια - λύκεια και της διδασκαλίας του Κορανίου σε μαθητές - μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 3536/2007 (Α’ 42). Κατά τα λοιπά, η επιστημονική ευθύνη των μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων κατανέμεται σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των λοιπών κλάδων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

6. Η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων γίνεται με βάση τις προτιμήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης και τη σειρά τους στον πίνακα επιλογής της περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 30. Η παιδαγωγική ευθύνη νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70, αντιστοίχως.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης του δευτέρου εδαφίου αναλαμβάνουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων, η επιστημονική ευθύνη των οποίων έχει κατανεμηθεί στις θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης που καταλαμβάνουν, σύμφωνα με την απόφαση της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 29, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία Σύμβουλος Εκπαίδευσης επιλέγεται σε θέση Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οπότε η παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων που έχουν κατανεμηθεί στη θέση του ανακατανέμεται, με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, στους υπόλοιπους Συμβούλους Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, με την επιφύλαξη του τέταρτου εδαφίου της περ. δ) της παρ. 4.

Η παιδαγωγική ευθύνη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Η παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και των Ε.Κ. ανατίθεται κατά προτεραιότητα σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ80 έως και ΠΕ90.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των μειονοτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από κοινού με Συμβούλους Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ70 και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προ- γράμματος Μειονοτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης έχει την παιδαγωγική ευθύνη των μειονοτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από κοινού με Συμβούλους Εκπαίδευσης των λοιπών κλάδων. Η παιδαγωγική ευθύνη των μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων ανατίθεται σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

7. Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Συμβούλων Εκπαίδευσης, αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) των παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1) της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η θέση, την οποία καταλαμβάνουν ή το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) της παρ. 3 του ίδιου άρθρου. Για την απαλλαγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 44, γνωμοδοτεί το Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) των παρ. 4 και 5 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2003 ή το Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. αντιστοίχως.

8. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συντάσσουν εκθέσεις για τον τριμηνιαίο και ετήσιο προγραμματισμό του έργου τους και αποτιμούν ανά έτος τη συμβολή τους στην αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, σύμφωνα με το άρθρο 57.

Οι εκθέσεις προγραμματισμού εγκρίνονται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και πρόσβαση σε αυτές έχει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης. Πρόσβαση στις εκθέσεις αποτίμησης έχουν ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

9. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υποστηρίζονται στο έργο τους από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Σχόλια (18)

 
@9η αναβολή στο ΣτΕ
10 Αυγ 2021 00:00

Επιμένω ότι για να γίνουν 9 αναβολές υπήρξε κοινή συμφωνία και των δύο πλευρών.Αν δεν υπήρχε ,αυτή η υπόθεση θα είχε εκδικασθεί προ πολλού.Εξ άλλου δεν επιτρέπεται νομικά το συντριπτικο αίτημα αναβολών να το ζητάει η μία πλευρά και να γίνεται αποδεκτό.Δεν επιτρέπεται.Οι αναβολές έγιναν κατόπιν κοινής συμφωνίας των δύο πλευρών.Τους λόγους τους ξερετε.
Κρίμα στην κυβέρνηση που το επέτρεψε και στην ΠΕΣΣ που το επεδιωξε

 
Δαναη
09 Αυγ 2021 17:17

Και εγώ γύρισα στην τάξη και είμαι ακόμη
´Οπως και αρκετοί άλλοι Σχολικοί σύμβουλοι
Είναι άδικο αυτό που έγινε ,θεώρησαν περιττά στελέχη καταξιωμένα με πείρα και εκπαίδευση στον τομέα της παιδαγωγικής καθοδήγησης
Οι θέσεις που κάποιοι ανέλαβαν ήταν διοικητικές
Δεν έχουμε εδώ και τρία έτη πλεονέκτημα να διαλέξουμε κάτι άλλο ,παρόμοιο με αυτό που σπουδάσαμε και προσφέραμε
Η αντιμετώπιση στα σχολεία δεν ήταν και η καλύτερη από διευθυντές και διοικητικούς ..έως και προσβλητική για τα Χρόνια υπηρεσίας μας και τις γνώσεις που διαθέταμε ..
Ήταν και είναι πικρή εμπειρία
Δεν είμαστε αριθμητικά πολλοί και διασκορπισμένοι για αυτό δεν έχουμε επαρκή εκπροσώπηση
Έπρεπε να υπάρξει δικαίωση ,αλλά δεν γίνεται τίποτα

 
@9η αναβολή στο ΣτΕ χωρίς κοινή συναίνεση δεν νοείται
09 Αυγ 2021 15:57

Εγώ είμαι ένας από τους ΣΣ που προσέφυγαν αλλά δεν έγινε ΣΕΕ. Αυτοί που δεν έγιναν είναι περίπου το 40 % των σχολικών συμβούλων. Οι περισσότεροι από τους ΣΣ επέστρεψαν στην τάξη ή συνταξιοδοτήθηκαν. Ένας μικρός αριθμός μόνο χρησιμοποιήθηκε σε άλλες θέσεις. Για να φθάσουμε στη ένατη αναβολή πιθανώς υπάρχει συναίνεση του ΔΣ της ΠΕΣΣ. Τι να σκεφτώ; Θεωρώ τιμή μου να υπηρετώ την εκπαίδευση από τη θέση του εκπαιδευτικού τάξης. Ωστόσο οι συνθήκες κάτω από τις οποίες οδηγήθηκα στη τάξη ήταν κακές. Προσωπικά δέχτηκα και δέχομαι ποικίλες θρασύδειλες επιθέσεις τις οποίες αντιμετώπισα με στωικότητα. Την κατάλληλη στιγμή θα συζητήσουμε αυτό που έγινε όταν επέστρεψα στην τάξη. Το θέμα για μένα δεν έχει λήξει. Επιθυμώ την εκδίκαση της προσφυγής.

φιλελεύθερος

 
9η αναβολή στο ΣτΕ χωρίς κοινή συναίνεση δεν νοείται
09 Αυγ 2021 15:17

Δεν υπάρχει περίπτωση 9ης αναβολής χωρίς κοινή συναίνεση και των δύο πλευρών.Λογικο αφού οι περισσότεροι από αυτούς που προσέφυγαν τότε έχουν γίνει ΣΕΕ.Κατατεθηκε σε μια εποχή από όλους πριν τα αποτελέσματα των επιλογών.Μετα αφού οι περισσότεροι από αυτούς που προσέφυγαν έγιναν ΣΕΕ λογικό ήταν να επιδιώκουν συνεχείς αναβολές.Οι λίγοι από αυτούς που προσέφυγαν και δεν έγιναν ΣΕΕ ας το σκεφτούν.

 
ΔΕΠ
09 Αυγ 2021 11:48

Θλίψη και οργή μόνο μπορεί να προκαλεί αυτή η κατάσταση. Το καθεστώς των αναβολών στην Ελληνική Δικαιοσύνη δεν έχει "ταίρι" του πουθενά στον κόσμο φαντάζομαι. Από πρωτοδικείο μέχρι ΣτΕ. Είμαστε μπανανία. Αν δεν απονέμεται ταχέως η δικαιοσύνη, δεν απονέμεται δικαιοσύνη.

 
B2 + ΠΤΥΧΙΟ= ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ, ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΙΣ Β2=ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΣ
09 Αυγ 2021 10:52

Όσοι έχουμε για Β2 ένα TOEIC ή LTE έχουμε δικαίωμα συμμετοχής ως Σύμβουλοι Εκπαίδευσης ή θα βρεθούμε προ εκπλήξεως διότι θα απαιτείται Β2 από Cambridge ή Michigan;

 
@Αλέκος από φιλελεύθερο
09 Αυγ 2021 09:59

Η διάκριση των στελεχών σε στελέχη διοίκησης και στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης προέκυψε με τον νόμο 1304/1982 - ΦΕΚ 144/Α/7-12-1982. Ο νόμος αυτός εισάγει το θεσμό του σχολικού συμβούλου και καταργεί τους επιθεωρητές που υπήρχαν στην εκπαίδευση από το 1895 νόμος ΒΤΜΘ’ (13-09-1895, Φ.Ε.Κ. 37/5-10-1895). Δεν προκαλεί έκπληξη ότι με
τον νόμο 4823 ΦΕΚ Α 136/3.8.2021παρατηρείται περαιτέρω υποβάθμιση των στελεχών παιδαγωγικής καθοδήγηση. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η αξιολόγηση πρέπει να γίνει σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο. Το δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από αναβαθμισμένα στελέχη επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης.

φιλελεύθερος

 
ΑΛΕΚΟΣ
09 Αυγ 2021 08:22

Καταλαβαίνω την δυσαρέσκεια όσων δυσφορούν ακόμα και στην αναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων. Πρόκειται για εκείνους/ες που προβάλλοντας προσωπικές στάσεις ταυτίζουν στο φαντασιακό τους όσους υπηρέτησαν το θεσμό με τις εκάστοτε πολιτικές εξουσίες. Τώρα για τον Pancha και λοιπούς οι οποίοι βλέπουν το μέλλον της εκπαίδευσης ως μια αυστηρή διοικητική δομή η οποία επι της ουσίας θα αποφασίζει και για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση, καλό θα ήταν να ξεσκονίσουν λίγο τα βιβλία τους.

 
στέλιος
09 Αυγ 2021 07:41

Αυτά είναι τα χάλια του ελληνικού κράτους. Ένα Β2 στα βουλγαρικά να σε κάνει περισσότερο επιστήμονα από ένα διδακτορικό και να σε ακυρώνει. Εννέα αναβολές εκδίκασης, ούτε στην Ουγκάντα, ακόμα και επί Ν.Δ.Ακούει το Μαξίμου;

 
@Στράτος
08 Αυγ 2021 14:21

Αν κριθεί αντισυνταγματικός ο νόμος Γαβρόγλου, τότε θα διεκδικηθούν αποζημιώσεις από όσους είχαν συμμετάσχει στις προηγούμενες κρίσεις και δεν επανεκλέχθηκαν διότι αποκλείστηκαν. Το θέμα είναι τι στάση θα κρατήσει το ΥΠΑΙΘ στο νόμο Γαβρόγλου. Θα τον υποστηρίξει; Δύσκολη θέση. Εκεί "κολλάει" το θέμα.

 
ΠΑΠΑΤΖΗΣ ΤΩΝ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
08 Αυγ 2021 14:10

Eδώ ο Παπάς, εκεί ο Παπάς, που είναι ο Παπάς; Έτσι έχει καταντήσει η προσφυγή αυτή. Πολύ περίεργο; Θα γραφτεί στο βιβλίο Γκίνες (Guinness World Records). Όσον αφορά στο Β2, αυτό βολεύει πολλούς τώρα. Κάποιος/α με Β2 μπορεί να γίνει Σύμβουλος Εκπαίδευσης με μοναδικό προσόν αυτό, στη θέση κάποιου με 2 ή περισσότερα πτυχία, 2 ή περισσότερα μεταπτυχιακά, διδακτορικό/ά κ.π.ά. Αυτή είναι η Ελλάδα των Γαβρόγλου - Κεραμέως.

 
Ποιον ενόχλησαν ;
07 Αυγ 2021 16:05

Γενικά επι Γαβρογλου άρχισε η παρακμή των Συμβούλων και των στελεχών γενικά. Το ΦΕΚ του 2017 για τη συμμετοχη των εκπαιδευτικών στις μονάδες του εξωτερικού σε Έλληνες μαθητές εξαίρεσε με πλάγιο τρόπο όσους παράλληλα είχαν και θέσεις στελεχών. Για παράδειγμα ένας διευθυντής, υποδιευθυντής η Σύμβουλος αν τα τελευταία +5 Χρονια ήταν παράλληλα και σε θέση στελέχους δε μπορούσε Να δηλώσει συμμετοχή. Είναι η δεν είναι εξαίρεση αυτό ; Τόσο φανατικά κατά όσων ήθελαν να προχωρήσουν και ένα βήμα πέρα από την τάξη.

 
panos
07 Αυγ 2021 14:14

Δε θέλουμε να ακούμε άλλο για τους ΣΣ.
Κουραστήκαμε.

 
Sancho Pancha Versus:Άνυδρο τοπίο Μάντσας
07 Αυγ 2021 13:28

Έτσι από αναβολή σε αναβολή κι από μελαγχολίαε μελαγχολία έχασα τη ζωή μου".Αυτό το σύστημα ποτέ δεν μας έπεισε ότι με τις προσφυγές στα Δικαστήρια η εκάστοτε τρέχουσα εξουσία θα κατατρόπωνε τα νομοθετήματα της προηγούμενης...Η ΠΕΣΣ έκανε το καθήκον της και με το παραπάνω.Όποιος δεν το αναγνωρίζει αυτό είναι, το λιγότερο, αχάριστος.Προσφυγές,ξόδεμα χρημάτων στους δικηγόρους.Και έρχεται ο νέος νόμος, ο 4823 όχι μόνο να απαλύνει την πίκρα όσων είχαν μείνει "εκτός νυμφώνος" με τον απαράδεκτο νόμο του κ.Γραβρόγλου,αλλά και να τους δικαιώσει αφού μοριοδοτεί τα πάντα.Το είχα γράψει και στοπαρελθόν,ότι αυτός ο αναμενόμενος τόσο καιρό νόμος,θα ήταν δίκαιος ,αφού θα χτιζόταν πάνω σατ ακούπια των νόμων των κκ.Γιανάκου και Διαμαντοπούλου.Από τον νόμο του κ.Γαβρόγλου επέζησε το Β2 ως απαραίτητο προσόν.Και η διοικητική υπαγωγή των Συμβούλων εκπαίδευσης στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι σωστή με το σχήμα των Εποπτών ανά Διεύθυνση για την παιδαγωγική καθοδήγηση.Έτσι η εκδίκαση της προσφυγής της ΠΕΣΣ θα σώσει,όποτε γίνει,κάποια προσχήματα.Το σύστημα είναι εδώ και απαιτεί επιστημοσύνη,διοικητική και παιδαγωγική επάρκεια.Αν ήταν κια λίγότερο ευνοιοκρατικό στις κρίσεις των διοικητικών στελεχών, τότε θα μιλάγαμε πράγματι για μια αποφασιστική στροφή προς την δικαιοκρισία που την αιτούνται οι πάντες.Κάποια στελέχη απότο παρελθόν αλλά και τώρα δούλεψαν για να βγει σωστός αυτό ο νόμος.και πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε..

 
Στράτος
07 Αυγ 2021 12:57

Αναβολή στην αναβολή θα φτάσουμε στην κατάργηση της συζήτησης της υπόθεσης. Απορώ γιατί δεν αποσύρουν την υπόθεση οι ίδιοι οι προσφυγόντες. Τι περιμένουν να κερδίσουν από μία, έστω και θετική για αυτούς, απόφαση;

 
Ευτυχώς που θα τους δικαίωνε
07 Αυγ 2021 11:22

Κι ο ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνούσε.... η υπόθεση θα είχε εκδικαστεί....

 
φιλελεύθερος
07 Αυγ 2021 10:33

Όχι άλλο δούλεμα!

φιλελεύθερος, τέως σχολικός σύμβουλος

 
nikos
07 Αυγ 2021 00:11

Έλεος με τους ΣΣ.
ΈΛΕΟΣ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ