Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Αναφορά στη Βουλή: Κατάργηση του Ολοήμερου Σχολείου

Δημοσίευση: 06/08/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με καταγγελίες στον τύπο από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), την Ένωση Νηπιαγωγών Ελλάδας, τη Δημοκρατική Συνεργασία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και από το σύνολο σχεδόν της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με αριθμό Γ.Π.Δ11 οικ./31252/2021 «Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.), ΦΕΚ 2332/2-6-2021, την οποία υπογράφουν 3 Υπουργοί και 4 Υφυπουργοί της Κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζωή Μακρή, προβλέπεται η ίδρυση και λειτουργία ΚΔΑΠ μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Δημόσιων σχολείων.

Επειδή καταγγέλλεται ότι με  την ΚΥΑ αυτή η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης του θεσμού του Ολοήμερου σχολείου, οδηγώντας χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά κέντρα μελέτης, με δυσβάστακτα έξοδα για τις οικογένειές τους και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ καταργώντας τον υπεύθυνο δάσκαλο του Ολοήμερου και προχώρησε στον διαχωρισμό του σχολείου (ΠΔ 79/2017, άρθρο 11), σε πρωινό - υποχρεωτικό (8:15 – 13:15) και απογευματινό - προαιρετικό (13:15 – 16:00), δίνοντας τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση της ΝΔ να προχωρήσει στο επόμενο βήμα απαξίωσής του.

Επειδή το ολοήμερο πρόγραμμα του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου αποτελεί ένα αμιγώς εκπαιδευτικό πρόγραμμα λειτουργώντας αντισταθμιστικά και συμβάλλοντας στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Επειδή το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στη μετατροπή του Ολοήμερου προγράμματος του δημόσιου σχολείου από υποχρεωτικό σε προαιρετικό.

Επειδή μέσα στον χώρο του σχολείου, την ώρα που λειτουργεί το Ολοήμερο σχολείο, θα λειτουργούν προγράμματα των Δήμων που θα αφορούν δραστηριότητες, ίδιες, παρόμοιες ή και εντελώς άσχετες από αυτές του σχολείου, υπονομεύοντας τον ρόλο του Ολοήμερου.

Επειδή στο σχετικό ΦΕΚ, δεν λαμβάνει υπόψη το ότι το ΠΔ 79/2017, στο άρθρο 18, παράγραφος 3 αναφέρει ρητά πως: «Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας».

Επειδή καταγγέλλεται ότι γίνεται προσπάθεια να προετοιμαστεί το έδαφος, για τη μεταφορά στο μέλλον, μέρους της σχολικής πραγματικότητας (Ολοήμερο σχολείο) στην τοπική αυτοδιοίκηση, (καθώς το Σύνταγμα της Χώρας απαγορεύει τη συνολική μεταφορά της εκπαίδευσης), ώστε να μειωθεί για την κεντρική εξουσία το πρόβλημα της εξασφάλισης εκπαιδευτικών και οικονομικών πόρων για τη λειτουργία των σχολείων.
 
Επειδή χρειάζεται αντικειμενικά η αύξηση της χρηματοδότησης για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, καθώς και η κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να ανταπεξέλθουν στον ρόλο τους.

Για τους λόγους αυτούς ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση να αποσύρουν την απαράδεκτη ρύθμιση και να σταματήσουν την υπονόμευση του Δημόσιου σχολείου.

Σας επισυνάπτω τις καταγγελίες, διαμαρτυρίες και τους προβληματισμούς των φορέων για την ΚΥΑ σχετικά με τη λειτουργία των ΚΔΑΠ, ζητώ να τις λάβετε σοβαρά υπ' όψιν και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να λειτουργεί και στο μέλλον απρόσκοπτα το Ολοήμερο Δημόσιο Σχολείο.

Η αναφέρουσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Ετικέτες: 
Χαρά Κεφαλίδου

Σχόλια (3)

 
Δήμητρα
08 Αυγ 2021 19:42

Προσπαθούν με κάθε τρόπο να περάσουν στους δήμους αρμοδιότητες του δημοσίου και να μειώσουν τον αριθμό των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στο δημοσιο.

 
John Dewey
08 Αυγ 2021 10:11

Είναι τελικά κακό να πληρώνει κάποιος γονέας για εκπαιδευτικές υπηρεσίες; Μάλλον όχι, αρκεί η κοινωνία να έχει εξασφαλίσει ανάλογους μισθούς και οικονομικές αμοιβές. Δηλαδή δεν γίνονται φιλελεύθερες δομές χωρίς την αντίστοιχη οικονομία που τις υποστηρίζει. Το ζούμε από το 1974 και μετά, το φιλελεύθερο κίνημα είναι κοντό δεν υποστηρίζεται αντίστοιχα από παραγωγικότητα και κάποιας μορφής έσοδα. Μετά αρχίζει η αριστερή σπέκουλα: είδατε δεν μπορείτε, ας είναι κρατικές οι δομές, γιατί όλοι είναι φτωχοί τουλάχιστον ας είναι ίσοι και ελεύθεροι.
Ξεκινά μια συζήτηση για ολοήμερο, σε ποια όμως επενδυτική βάση; Τα σχολεία δεν είναι μαγεριά (μυρίζει μελιτζάνα) και παιδότοποι. Χρειάζονται υποδομές εστιατόρια, βιβλιοθήκες, χώροι ξεκούρασης. Μετά θα μιλήσουμε για στελέχωση, ουσιαστική και όχι τυπική. Η επένδυση της προηγούμενης κυβέρνησης παρά ήταν χαμηλή: ένα λαϊκό ολοήμερο με συμπλήρωση ωραρίου. Έτσι έπεσε η ποιότητα του ολοήμερου σχολείου και άλλαξε ιδεολογικούς προσανατολισμούς. Τώρα απλά αφήνουν τα πράγματα όπως είναι και αναζητούν μια ολοήμερη απασχόληση έτσι όπως πρέπει να είναι και στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο τα ΚΔΑΠ δεν είναι ιδιωτικά στην πλειοψηφία τους.
Ξεκινάμε μια συζήτηση, αποφασίστε αρχικά την επένδυση και το πλαίσιο στο οποίο θα γίνουν οι προτάσεις, σε διαφορετική περίπτωση τα λόγια είναι περιττά...

 
Χωρίς λόγο
07 Αυγ 2021 16:58

Δεν υποβαθμίζεται το ολοήμερο σχολείο με τη λειτουργία ΚΔΑΠ γιατί άλλοι ρολόι άλλο έργο. Δεν είμαι μόνο η μελέτη στο ολοήμερο αλλά και αθλητισμός και δημιουργικές δράσεις που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και τις τέχνες. Ο γονιός που επιλέγει ΚΔΑΠ θα το έκανε ούτως η άλλως. Για άλλους λόγους. Η ποιότητα του ολοήμερου είναι διαφορετική, μην ανησυχείτε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ