Καθορίστηκαν, με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, οι Συντελεστές Βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων και των ειδικών μαθημάτων ΓΕΛ, για εισαγωγή
- στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ.,
- στη Σ.Σ.Α.Σ.,
- στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας,
- στις Α.Ε.Ν.,
- στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, και,
- στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού,
για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, του 2022 .
Ειδικότερα οι πίνακες με τους Συντελεστές Βαρύτητας, έχουν ως εξής:
Κοιτώντας του συντελεστές βαρύτητας των στρατιωτικών σχολών μπορεί να εξηγήσει κάποιος σε μένα τον αδαή γιατί ένας φοιτητής κτηνιατρικής χρειάζεται περισσότερο τη βιολογία από ένα φοιτητή της οδοντιατρικής που με τη σειρά του την χρειάζεται περισσότερο από ένα φοιτητή ιατρικής; Η γιατί ένας φοιτητής της ιατρικής πρέπει να είναι καλύτερος γνώστης της λογοτεχνίας από έναν φοιτητή της οδοντιατρικής;
Πραγματικά μπορεί κάποιος να εξηγήσει τη λογική των συντελεστών βαρύτητας που ανακοινώθηκαν για τις Στρατιωτικές σχολές (δεν έχω πειστεί ότι ένας πιλότος μπορεί να βοηθηθεί κατά την πτήση του αεροπλάνου εξίσου από τη λογοτεχνία και από τη φυσική, οπότε σωστά έχουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας).
Φανταστείτε τι θα γίνει όταν ανακοινωθούν οι συντελεστές βαρύτητας όλων των σχολών. Μήπως τότε δούμε το τμήμα Χ π.χ. του ΕΚΠΑ να θέτει συντελεστή βαρύτητας του Α μαθήματος 20% και το ΙΔΙΟ τμήμα π.χ. του ΑΠΘ να θέτει ΓΙΑ το ΙΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑ συντελεστή βαρύτητας 30%. Το αποτέλεσμα θα είναι (πέρα από το παράλογο της κατάστασης) οι υποψήφιοι να μην μπορούν να υπολογίσουν τα μόρια που τους αντιστοιχούν, αφού θα είναι διαφορετικά για ΙΔΙΑ τμήματα διαφορετικών πανεπιστημίων.
Ποιο θα είναι τότε το νόημα των συντελεστών βαρύτητας αν για κάποιο τμήμα το ένα πανεπιστήμιο θεωρεί βασικό μάθημα το Α ενώ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ τμήμα ένα άλλο πανεπιστήμιο θεωρεί σαν βασικό μάθημα το Β;
Μήπως θα πρέπει να γίνουν κάποιες διορθώσεις ώστε να μην ζήσουμε καταστάσεις ανάλογες με αυτές της ΕΒΕ των Αρχιτεκτονικών Σχολών που ζήσαμε φέτος;