Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΕΕΦ: «Όχι στην περαιτέρω υποβάθμιση της Φυσικής, μέσω των δεύτερων αναθέσεων»

Δημοσίευση: 09/08/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συγχαίρουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τους πρώτους, μετά από σχεδόν δώδεκα χρόνια (!), μαζικούς διορισμούς στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση. Ευχόμαστε αυτή να είναι μόνον η αρχή, μιας και οι αδήριτες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν καλύπτονται παρά σε ένα σχετικά μικρό ποσοστό με τους διορισμούς αυτούς. Απόδειξη, η απόσταση μεταξύ οργανικών και λειτουργικών κενών, η οποία δεν καλύπτεται παρά σε ποσοστό που δεν ξεπερνά το 30% στις περισσότερες ειδικότητες, ενώ κάποιες καλύπτονται σε ποσοστό σχεδόν 100%.

Στην ειδικότητά μας, των ΠΕ04.01 – Φυσικών, το ποσοστό που μας αναλογεί στους διορισμούς είναι εξαιρετικά χαμηλό, μόλις 87, και δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση στις πραγματικές ανάγκες του μαθήματος. Αν συγκρίνουμε τον αριθμό των αναπληρωτών Φυσικών, που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο, με τον αριθμό αυτών που διορίζονται, οι ανάγκες καλύπτονται σε ποσοστό κάτω του 20%, γεγονός που προκαλεί αφενός προβληματισμό για το πως θα διδαχθεί ικανοποιητικά αυτό το απαιτητικό επιστημονικά και διδακτικά αντικείμενο, αφετέρου για τη λογική με την οποία εξήχθησαν μέσω των «λογισμικών» οι ανάγκες ανά ειδικότητα.

Επειδή γνώμονας πάντοτε είναι το συμφέρον των μαθητών/τριών μας, ζητάμε να τοποθετηθούν οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί σε ωράρια, ώστε να διδάσκουν μαθήματα  πρώτης ανάθεσης, ακόμα και αν απαιτηθεί η μετακίνησή τους σε δύο σχολεία ή ακόμη και σε ομάδα γειτονικών  σχολείων. Κατανοούμε ότι η τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία δημιουργεί μερικά πρακτικά προβλήματα. Όμως, δε νοείται διδασκαλία μαθήματος προσανατολισμού από εκπαιδευτικό που δεν το έχει ως  ανάθεση.

Η διαδεδομένη πρακτική να διδάσκουν όσα περισσότερα αντικείμενα όσο λιγότερες ειδικότητες έχει στην πράξη αποτύχει. Ιδιαίτερα στην ειδικότητά μας, είναι ομολογημένη η αποτυχία της διδασκαλίας της Φυσικής από οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα εκτός των Φυσικών. Μπορεί σε μικρές και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες να είναι μια αναγκαιότητα, οφείλουμε, όμως, να αποδεχτούμε την πάγκοινη ομολογία της αποτυχίας της πρακτικής αυτής στα απαιτητικά αντικείμενα, όπως αυτό της Φυσικής.

Ευελπιστούμε ότι πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα καλυφθούν εγκαίρως τα εναπομείναντα κενά, ώστε οι μαθητές προσερχόμενοι στα σχολεία τους θα βρεθούν προ της αυτονόητης παρουσίας των εκπαιδευτικών στις αίθουσες. Όμως, και ιδίως στην περιφέρεια, θα έχουμε τη στρεβλή εικόνα στο μάθημα της Φυσικής να τους περιμένει οποιοσδήποτε άλλος εκτός των Φυσικών, για να τους τη διδάξει. Τα αποτελέσματα αυτής της επιλογής είναι εύκολα προβλέψιμα. Ως εκ τούτου, παρατηρούμε τα ακόλουθα:

•    Στον υπολογισμό των κενών για την πρόσληψη αναπληρωτών θα πρέπει αφενός να ληφθεί η δυνατότητα εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αφετέρου οι πρώτες αναθέσεις.

•    Εισήχθησαν οι δεξιότητες στο Γυμνάσιο. Πρόκειται για μια ουσιαστική παρέμβαση, που εκσυγχρονίζει το παρωχημένη ωρολόγιο πρόγραμμα, που έχει βαλτώσει επικίνδυνα, πλέον. Παρόλο που πολλά από τα προβλεπόμενα αντικείμενά τους, ολόκληροι οι κύκλοι Γ και Δ, αποτελούν ουσιαστικά πρώτη ανάθεση για τους Φυσικούς, μιας και αποτελούν σύνθετα φαινόμενα που απαιτούν ευρύτερη εποπτεία, θα διδαχθούν πρωτίστως από  ειδικότητες που «ψάχνουν» για συμπλήρωση ωραρίου κι αν περισσέψει κάτι από τους καθ΄ ύλην αρμόδιους, δηλαδή τους Φυσικούς… Εάν επιθυμούμε να μην ακολουθήσουν οι Δεξιότητες τη μοίρα των πολυδιαφημισμένων projects στο πρόσφατο παρελθόν, οφείλουμε να προβούμε άμεσα στις προφανείς διορθωτικές κινήσεις, ώστε να μην καταλήξουν σε μια απλή απασχόληση των μαθητών.

•    Την κάλυψη όλων των κενών ΠΕ04 με Φυσικούς, καθώς ήδη δημιουργήθηκαν προβλήματα με τη στρέβλωση των μονίμων διορισμών, με συνέπεια να πλεονάζουν οι υπόλοιπες ειδικότητες στους ΠΕ04 και να μην υπάρχουν Φυσικοί!

Και ξαναθέτουμε το ερώτημα: Ποιος θα διδάξει Φυσική; Γιατί οποιοσδήποτε άλλος, εκτός των Φυσικών, κληθεί να το διδάξει, απλώς θα το κατακρεουργήσει. Οι ευθύνες για κάθε άλλα επιλογή θα ζητηθούν και θα είναι βαρύτατες…

Για την Επιτροπή Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Δρακόπουλος Γ.
Εμμανουηλίδης Α.
Πετρόπουλος Μ.

Σχόλια (13)

 
Εκπαιδευτικός
11 Αυγ 2021 12:26

Παλαιότερα που ήταν ενιαίος ο κλάδος γιατί τα παιδιά ήξεραν καλύτερη φυσική? Ακόμη να καταλάβετε ότι δεν είναι θέμα ανάθεσης? Μπείτε και στο δημοτικό να δείτε τότε τι φυσική θα μάθουν τα παιδιά!..
Είναι κρίμα επιστημονικές ενώσεις να αντιμετωπίζουν την διδασκαλία με τέτοιο τρόπο. Τα αποτελέσματα της συντεχνιακής αντιμετώπισης είναι τραγικά ....

 
Μιχανικος
11 Αυγ 2021 03:51

Να ενημερωθούν οι γονείς γιατί η ύλη της φυσικής είναι κυρίως εισαγωγή στη μηχανική και τελικά οι μόνοι που δεν την διδάσκουν είναι οι μηχανικοί.

Ηλεκτρομαγνητισμός
Κύματα
Ταλαντώσεις
Κρούσεις
Ενέργειες
Ηλεκτρισμός
Κυκλώματα.

Ολα τα παραπάνω είναι καθαρά μηχανική.
Και μόνο οι μηχανικοί ΔΕΝ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ.

 
Γιάννης
10 Αυγ 2021 12:41

Υπάρχει περίπτωση να γίνει διδασκαλία μαθήματος προσανατολισμού ή οποιουδήποτε μαθήματος εκπαιδευτικό που δεν το έχει ως ανάθεση;
Έλεος πια...

 
Μανώλης
10 Αυγ 2021 09:40

Θεωρείτε μικρό τον αριθμό των διοριζομενων φυσικών σε σχέση με τον αριθμό των περσινών αναπληρωτών. Σωστά. Δεν λέτε όμως ότι οι περισσότεροι περσινοί αναπληρωτές δίδασκαν μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, αυτό ακριβώς που δεν θέλετε να κάνουν οι άλλοι. Αν θέλετε οι φυσικοί να διδάσκουν αποκλειστικά φυσική, ας το ζητήσετε, δηλ ούτε χημεία, ούτε γεωγραφία, μαθηματικά, πρότζεκτ κλπ, μόνο φυσική. Προφανώς όμως αυτό, αν και καλό για τους μαθητές, δεν βοηθάει το σχολείο ούτε τους εκπαιδευτικούς

 
Κβαντικός
10 Αυγ 2021 08:49

Μήπως θέλετε ως ΕΕΦ να βάλετε και το μάθημα του κβαντικού θεάτρου στις δεξιότητες;
Ρωτάω γιατί έχετε και βιβλία σε αυτό

 
Φυσική μόνο α πο φυσικούς
10 Αυγ 2021 07:36

Η Φυσική πρέπει να διδάσκεται μόνο από φυσικούς από την Ε' Δημοτικού. Αλλιώς είναι να παραδωσω το μάθημα διεκπεραιωτικα επειδή μου το έχουν αναθέσει , εντελώς διαφορετικό να κατέχω την επιστήμη και να τραβήξω την προσοχή των παιδιών στη μαγεία αυτής της επιστήμης . Τη Φυσική τα παιδιά τη φοβούνται γιατί παρουσιάζεται συνήθως διαβάζοντας κάθε παράγραφο και εξηγώντας τη όσο μπορεί κάποιος που και ο ίδιος προσπαθεί να καταλάβει.

 
Όταν εμπνέεις ...
09 Αυγ 2021 20:56

Τη φυσική και τα μαθηματικά γυμνασιου άνετα τη διδάσκουν αντίστοιχα και αντίθετα οι ειδικότητες αυτες . Δε νομίζω να είναι τραγικό. Έχουμε δει και φυσικούς με το ελάχιστο στη διδασκαλία φυσικής. Ας μην ανοίξουμε το θέμα.

 
ΝΑΙ Ε
09 Αυγ 2021 19:45

Και εσείς που συμπληρώνετε ωράριο με δεύτερες αναθέσεις;Υπάρχουν Φυσικοί η ΠΕ04 που κάνουν περισσότερες ώρες Μαθηματικά από Φυσική.Εντάξει δεν θα χαθεί και η επιστήμη σας αν τη Φυσική του Γυμνασίου την κάνει Μαθηματικός και αντίστροφα, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο!

 
Βιολόγος
09 Αυγ 2021 18:59

Εγω παλι πιστευω οτι η βιολογια εχειι λιγες ωρες....ως μητερα των θετικων επιστημων θα επρεπε να ξεκιναει απο την προσχολικη ηλικια οπως τα αγγλικά

 
CHARALAMPOS TSOULOUCHAS
09 Αυγ 2021 18:58

θα ήταν καλό η ένωση φυσικών να ζητήσει την απαλλαγή των ΠΕ 03 από τη φυσική γυμνασίου, θα σας ευγνωμονούσαμε!

 
Αιδώς...
09 Αυγ 2021 17:13

Όταν γίνεται δεύτερη ανάθεση σε Φυσικούς, του μαθήματος των Μαθηματικών, της Χημείας, Βιολογίας κλπ εκεί δεν υπάρχει υποβάθμιση; Δεν είναι άδικο για τους μαθητές, μια και έχουν ως γνώμονα το καλό των μαθητών/τριών, να διδάσκονται Μαθηματικά ή Βιολογία ή Χημεία από Φυσικούς; Οι ανακοινώσεις-προειδοποιήσεις προς το υπουργείο λόγω των μειωμένων προσλήψεων, με πρόσχημα το "καλό" των μαθητών ας σταματήσει κάποτε. Τις πρακτικές αυτές τις γνωρίζουν και οι υπόλοιπες ενώσεις. Ας συνεργαστούμε όλοι για το καλό της εκπαίδευσης και των μαθητών, πραγματικά χωρίς ανακοινώσεις-απειλές.

 
Συγγνώμη κιόλας
09 Αυγ 2021 15:17

Το ότι διορίστηκε μετά από χρονια ένας μεγάλος αριθμος καθηγητών είναι θετικό. Πάντα η ένωση φυσικών θεωρεί ότι οι φυσικοί είναι το κέντρο του κόσμου κατά κάποιο τρόπο αλλά δεν είναι έτσι. Με την ίδια λογική και οι φιλόλογοι και οι μαθηματικοί και οι δάσκαλοι και ....όσο για τα τα εργαστηρια δεξιοτήτων θα διαφωνήσω . Όλες οι ειδικότητες θα τα καταφέρουν εξαιρετικα και μάλιστα ορισμένες, όχι οι φυσικοί, έχουν και μεγάλη εμπειρία. Ας σταματήσουν την προβολή και τη γκρίνια και ας συνεργαστούν για το καλό της εκπαίδευσης.

 
Axilleas
09 Αυγ 2021 12:33

Δεν είναι μόνο η Φυσική Προσανατολισμού απαιτητικότατη.

Και η Α' Λυκείου είναι απαιτητικότατη και η βάση για τη συνέχεια.

Και το γυμνάσιο όπου γίνεται η πρώτη επαφή με τη Φυσική, με αποτέλεσμα οι μαθητές να τη μπορούν να τη κατανοήσουν και τελικά να τη μισούν.

Μιλάμε για την επιστήμη που έδωσε την ανάπτυξη στον σύγχρονο κόσμο. 'Ο,τι θαυμαστό υπάρχει σήμερα είναι ανακάλυψη της φυσικής.

Συντελείται έγκλημα.

Πρέπει να ενημερώσουμε μαθητές και γονείς, όλων των σχολείων των οποίων η φυσική θα διδάσκεται από άλλους, κυρίως από γεωλόγους!!! και βιολόγους!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ