Ανοιχτή η αίτηση για το Μοριοδοτούμενο εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα «Digital Education» από το ΕΚΠΑ

Το πρόγραμμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αποφοίτους παιδαγωγικών/καθηγητικών τμημάτων

12/08/2021

Άκουσε το άρθρο

Οι θεμελιώδεις αλλαγές που προκλήθηκαν λόγω της πανδημίας του Covid-19 αλλά και οι νέες προκλήσεις των ψηφιακών τεχνολογιών που έχουν ήδη επηρεάσει την εκπαίδευση και κάθε πτυχή της ζωής μας, καθιέρωσαν όχι μόνο την υιοθέτηση ευέλικτων μορφών εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης από απόσταση, αλλά ταυτόχρονα κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και κατάρτιση σε νέες γνώσεις και δεξιότητες περισσότερο από ποτέ.

Το E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) προσφέρει αυτό το διάστημα τη δυνατότητα αίτησης στο Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης  «Digital Education».

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αποφοίτους παιδαγωγικών/καθηγητικών τμημάτων, αφού σύμφωνα με το Νόμο 4589, ΦΕΚ Α΄ 13, της 29ης Ιανουαρίου 2019, άρθρο 57, εδάφιο α.ιι («Κριτήρια αξιολογικού πίνακα εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης»), μοριοδοτούνται με δύο μονάδες [«επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών: δύο (2) μονάδες»]. Η έναρξη των μαθημάτων έχει οριστεί στις 27/9/2021.

Σκοπός του Εκπαιδευτικού Προγράμματος είναι η εξοικείωση με απαιτούμενες γνώσεις και εφαρμοσμένες δεξιότητες στον τομέα της ψηφιακής μάθησης και διδασκαλίας σε τυπικά και μη τυπικά πλαίσια εκπαίδευσης. Στοχευμένα, διαθέτει πρακτικό προσανατολισμό και θεωρητική τεκμηρίωση και αποτελείται από μαθήματα με θεματολογική και μεθοδολογική συνέχεια.

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια του προγράμματος «Digital Education»:

  • Διασαφηνίζονται έννοιες, ορισμοί και υπηρεσίες στο πλαίσιο της Διαδικτυακής Εκπαίδευσης και προάγεται η εκπαιδευτική εμπειρία και κουλτούρα της ευέλικτης μάθησης και διδασκαλίας.
  • Αναλύονται οι κατευθυντήριες γραμμές που έχουν εκδώσει διεθνείς οργανισμοί για την εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή.
  • Περιγράφεται η οργάνωση ψηφιακής τάξης για την υποβοήθηση της δια ζώσης διδασκαλίας, καθώςκαι η παραγωγή και διάθεση ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού περιεχομένου σε εικονικά περιβάλλοντα αγωγής.
  • Εξετάζονται καινοτόμες πρακτικέςμέσα από τη διαμόρφωση τηςμάθησης με «παιχνιδοποίηση» (“gamification”) και τη χρήση εργαλείων τηλεκπαίδευσης/τηλεσυνεδριάσεων.
  • Καλλιεργούνται δεξιότητες παραγωγής και διάθεσης ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού περιεχομένουμε πολλαπλά μέσα,όπως βίντεο, γραφικά, τεχνολογίες παγκόσμιου ιστού.
  • Παρουσιάζονται σύγχρονες τεχνολογίες για την ψηφιακή εκπαίδευση, όπωςτεχνολογίες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
  • Παρουσιάζονται δημοφιλείςψηφιακές Υπηρεσίες στην εκπαίδευση (ψηφιακές βιβλιοθήκες και αρχεία, ψηφιακοί χάρτες, ψηφιακά μουσεία).
  • Καλλιεργούνταιδεξιότητες σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών και προσομοιώσεων.Γίνεται αναφορά στηνψηφιακή τεχνολογία στην τάξη (έξυπνοι πίνακες, γραφίδες, χρήση tablet από μαθητές και BYOD).
  • Περιγράφεται ο ρόλος και η χρήση των κοινωνικών δικτύων στην εκπαίδευση.Αναλύονταιομαδοσυνεργατικές τεχνικέςστο εξ αποστάσεως περιβάλλον με έμφαση την πολλαπλότητα των μαθησιακών εμπειριών από την οπτική του διδάσκοντα και του διδασκομένου.
  • Περιγράφονταιμέθοδοι παρακολούθησης της προόδου των εκπαιδευομένων και αυτοαξιολόγησηςστην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Γίνεται αναφορά στησυλλογή και ανάλυση δεδομένων για τον στρατηγικό σχεδιασμό και την οργάνωση της ψηφιακής εκπαίδευσης.
  • Παρουσιάζονται θέματα εκπαιδευτικής έρευνας και σύνταξης  επιστημονικών εργασιών.
  • Παρατίθενται  διδακτικά παραδείγματακαι ενθαρρύνεται η ανάπτυξη μετα-γνωστικών ικανοτήτων μέσα από πρακτική άσκηση.

Το Πρόγραμμα αποτελεί επίκαιρη και ολοκληρωμένη στρατηγική πρωτοβουλία για ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό με παιδαγωγικό υπόβαθρο.

Κατά τη διάρκεια του 9μηνου Προγράμματος παρέχεται συνεχής εκπαιδευτική υποστήριξη, βασιζόμενη στις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων, διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Προγράμματος: Παπασαλούρος Ανδρέας, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με γνωστικό αντικείμενο «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση».

Απονέμεται Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης από το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ

Αναλυτικές πληροφορίες για το Πρόγραμμα στη σελίδα: https://elearningekpa.gr/courses/digital-education

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ