Αλλάζουν “πρόσωπο” τα 50 Μουσικά Σχολεία

Εγκρίθηκε κονδύλι 7.753.518,45 €

19/08/2021

Άκουσε το άρθρο

Σε αναβάθμιση των 50  Μουσικών Σχολείων προχωρά το υπουργείο Παιδείας, θέτοντας σε εφαρμογή σειρά πρωτοβουλιών , προϋπολογισμού 7.753.518,45 ευρώ.

Ειδικότερα, αποφασίστηκε  να υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

Α. Εμπλουτισμός με εκπαιδευτικό δυναμικό Μουσικών Ειδικοτήτων για την υποστήριξη αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.

Β. Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού Μουσικών Ειδικοτήτων στα Μουσικά Σχολεία σε θέματα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας όπως:

  • Χρήση λογισμικών Διαδραστικής Μουσικής Μάθησης και Διδασκαλίας Θεωρητικών της Μουσικής, λογισμικού μουσικής δημιουργίας, λογισμικού καταγραφής και επεξεργασίας του ήχου, καθώς και λογισμικού Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων μέσα από τη χρήση λογισμικού δημιουργίας και επεξεργασίας μουσικού κειμένου (παρτιτούρας).
  • Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Ηχοληψίας και στον αντίστοιχο εξοπλισμό, καθώς και στη χρήση λογισμικού ηχογράφησης και μουσικής παραγωγής για τη δημιουργία ηχητικού (audio) αλλά και οπτικοακουστικού (audio-video) υλικού.
  • Παρουσίαση, επίδειξη και εκμάθηση της χρήσης συστήματος ηχητικής κάλυψης μουσικών και καλλιτεχνικών γενικότερα εκδηλώσεων, με τη χρήση του προτεινόμενου εξοπλισμού, αποτελούμενου από φορητό ψηφιακό μίκτη ήχου με δυνατότητα ασύρματου ελέγχου και ηχογράφησης της συναυλίας, μικρόφωνα, DI boxes κλπ.
  • Παρουσίαση, συνδεσμολογία και χρήση του προτεινόμενου studio ηχογραφήσεων για τα Μουσικά Σχολεία, με σκοπό την καταγραφή και παραγωγή μουσικού υλικού τόσο σε επίπεδο μουσικών συνόλων αλλά και σε επίπεδο ατομικής παραγωγής, δημιουργώντας έτσι ένα multimedia αρχείο με τις δραστηριότητες του σχολείου.
  • Μία πολύ καινοτόμος δράση χρήσης του εν λόγω studio ηχογραφήσεων αφορά την παρουσίαση νέων τεχνολογιών σχετικών με την απομακρυσμένη ηχογράφηση, με σκοπό τη δημιουργία μουσικών παραγωγών με τη συμμετοχή πολλών σχολείων. Η εκάστοτε απομακρυσμένη ηχογράφηση (remote recording) γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η δράση δικτυώνει όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας δίνοντας τη δυνατότητα διάδρασης μεταξύ τους, ανταλλαγής εμπειριών καθώς και προβολής τους σε πανελλαδικό αλλά και διεθνές επίπεδο μέσω της συνεργασίας με σχολεία του εξωτερικού και της ομογένειας.

Γ. Αναβάθμιση και Εμπλουτισμός εξοπλισμού υποστήριξης ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.
 
Τα Μουσικά Σχολεία ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας και μαθήματα μουσικής ειδίκευσης δηλαδή Ατομικό μάθημα στα Θεωρητικά της μουσικής, ομαδικά μαθήματα μουσικής παιδείας, μαθήματα επιλογής στη Μουσική και Μουσικά Σύνολα.

Σκοπός των Μουσικών Σχολείων είναι:

  1. Η παρουσίαση του πλήρους φάσματος της καλλιτεχνικής μουσικής έκφρασης, των μουσικών συστημάτων και παραδόσεων του διεθνούς και ελληνικού χώρου.
  2. Η παροχή επαρκών επιλογών στους μαθητές για εμβάθυνση και ανάπτυξη των δημιουργικών και εκτελεστικών ικανοτήτων τους στο είδος μουσικής έκφρασης που αρμόζει στην πολιτισμική τους ταυτότητα, τον αυτοπροσδιορισμό τους, το ιδιαίτερο περιβάλλον τους και την κλίση τους.
  3. Η εκπαιδευτική σύνδεση με την Ανώτατη Μουσική Εκπαίδευση με την παροχή επαρκούς προετοιμασίας στους μαθητές που τοεπιθυμούν για τη συμμετοχή τους στο σύστημα των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων και για την ακόλουθη επιτυχή φοίτησή τους στα πανεπιστημιακά τμήματα που θα επιλέξουν από τις ειδικεύσεις που προσφέρονται.

Τα Μουσικά σχολεία λόγω της μεγάλης διασποράς τους στη χώρα, του μεγάλου αριθμού τους (50) και της δημοφιλίας τους έχουν εξελιχθεί σε έναν σημαντικό πυλώνα της μουσικής εκπαίδευσης, ο οποίος είναι ενταγμένος στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Σχόλια (17)

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Καλά όλα αυτά. Χρειαζεται ακόμα :

* Αλλαγή μορφών διοίκησης (3 Υποδιευθυντές, διαφορετικό καθηκοντολογιο)
* Τμήμα στην κεντρική διοίκηση για τα σχολεία αυτά, είναι πολλα και μεγάλα
* Αλλαγή στα προγράμματα σπουδών ώστε να διδάσκονται περισσότερα σύγχρονα αντικείμενα. Εκτός από την ηχοληψία, επίσης ακουστική, μηχανική, λογοθεραπεια, ανώτερα μαθηματικά, ψηφιακή επεξεργασία σήματος, βιντεοληψια, 3D επεξεργασία ήχου κλπ. Αυτά έχουν σήμερα ζήτηση στην αγορά εργασιας.

Γιώργος Χανιά
|

Πολύ θετική η κίνηση να δώσουν στα Μουσικά Σχολεία τεχνικό εξοπλισμό για στούντιο ηχογράφησης και εκτός από το manual να εξηγήσουν και με τηλεσυνεδριες πώς θα λειτουργήσει. Παράλληλα από το άρθρο προκύπτει ένα μεγάλο ερώτημα προς τους συντάκτες του: Ποτέ και που έχουν διατυπωθεί ΑΥΤΟΙ οι σκοποί λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων; Υπάρχει στον ορίζοντα πρόθεση αλλαγής του ιδρυτικού νόμου των Μουσικών Σχολειων ;

Δαναη
|

Σε αντίθεση με τα Πειραματικά σχολεία, που καρδιοχτυπουμε κάθε μέρα μήπως πέσει και πάλι καμία λαμαρίνα σε κεφάλια παιδιών. Καμία υποστήριξη, ούτε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ούτε από το υπουργείο Παιδείας. Ντροπή!

Καλλιτεχνικά Σχολεία
|

Πρέπει να ενισχυθούν και να επεκταθεί η δράση του σε όλη την Επικράτεια.

Εξαιρετικα δημόσια σχολεία
|

Αλλάζει πρόσωπο όλη η εκπαίδευση και γυρίζει σελίδα στη σύγχρονη εποχή .

Θανος
|

Για οσους τα γνωριζουν απο γνωστους και φιλους, καταλαβαινουν οτι μιλαμε για την αφροκρεμα των σχολειων δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης...... Ο,τι αξιζει να στηριχθει, ας στηριχθει λοιπον!!

Καλλιτεχνικά Γυμνάσια και Λύκεια
|

Ως Σχολεία Μαγνήτες πρέπει να ιδρυθούν σε κάθε μεγάλη πόλη της χώρας (40-50), είναι απαράδεκτο η Ελλάδα να μην στηρίζει την εκπαίδευση στις Καλές Τέχνες.

Σε όλη την Ευρώπη χρηματοδοτούν σχετικά προγράμματα, ας ασχοληθούν οι αρμόδιοι να βρουν κονδύλια - ας ξεχάσουν τα παιδιά την ταμπλέτα και το κινητό τηλέφωνο για λίγο.

Dimitris K. Macedonia gr
|

Να μην ξεχνάνε και την πιστοποίηση που χρωστάει το κράτος σ'αυτά τα παιδιά εδώ και χρόνια όταν αποφοιτούν απο τα μουσικά σχολεία και δεν έχουν κάποιο χαρτί στα χέρια τους.

.........
|

Ποιος θα είναι ο επιμορφωτής; Θα βγει κάποια προκήρυξη; Υπάρχουν μουσικοί ΠΕ79 με ειδίκευση/μεταπτυχιακό σε νέες τεχνολογίες και ακουστική..Ίσως θα έπρεπε να προτιμηθούν αυτοί για να γίνει σωστή δουλειά..

ΠΕΠΗ
|

ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΟΥΝ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΠΕ ΚΑΙ ΗΧΟΛΗΨΙΑ. ΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΟΙ 451 ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΛΥΨΑΝ ΜΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΠΕ79 ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΤΙ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ. ΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΣΕΙΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΛΥΨΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΝΕ ΟΥΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕ79 ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΤΜΗΜΑΤΑ. ΟΙ ΤΕ16 ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΤΑ ΕΧΤΙΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΒΡΟΥΝ ΕΤΟΙΜΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ.

Κώστας
|

Ας κανουμε τα βασικα πρωτα.
Ας στείλουμε πρωτα εκπαιδευτικους για ολα τα οργανα απο την αρχη και οχι απο Γεναρη, φλεβαρη ή καθολου.
Κατα τα άλλα πολύ καλά τα παραπανω.

Qwerty
|

Η "δημοφιλία" των Μουσικών Σχολείων οφείλεται στην επιθυμία της ελληνικής κοινωνίας για ένα καλύτερο σχολείο, ένα σχολείο αριστείας. Έτσι, από τη μια μεριά δικαιώνεται η απόφαση της επέκτασης του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων από το ΥΠΑΙΘ. Ωστόσο, από εδώ και πέρα αρχίζουν τα χοντρά λάθη εκ μέρους του Υπουργείου. Αντί να προχωρήσει -αν χρειαζόταν- σε ελάχιστες συνενώσεις και να ιδρύσει από τη μηδέν τα παραπάνω σχολεία, "βάφτισε" τα υπάρχοντα ως πρότυπα-πειραματικά. Αποτέλεσμα, να χάσουν την οργανική τους θέση οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί ή να αναγκαστούν να μείνουν εκόντες άκοντες. Παράλληλα, δεν προβλέπεται κανενός είδους ανταμοιβή για τον τεράστιο όγκο δουλειάς που έχουν να αντιμετωπίσουν οι καθηγητές/τριες σ' αυτά τα σχολεία. Με δυο λόγια, ψάχνουν για κορόιδα και θα αναγκαστούν, τελικά, ενόψει Σεπτεμβρίου, να τοποθετήσουν εκπαιδευτικούς με απόσπαση ή και αναπληρωτές/τριες. Όλα μοιάζουν για το θεαθήναι, κρίμα να χαθεί μια ιστορική ευκαιρία που ανταποκρίνεται στη ζήτηση του Έλληνα γονιού για ποιοτικό σχολείο.

Ντίνος
|

Πολύ καλό νέο αυτό. Όμως θα έπρεπε να ξεκινήσουν από την επάνδρωση των σχολείων με καθηγητές ειδικότητας κατά τις ανάγκες και όχι κατά πως νομίζουν οι έχοντες το μαχαίρι. Στους διορισμούς είδαμε μεταξύ δύο υποχρεωτικών οργάνων αναφοράς (ταμπουρά - πιάνο) χαώδη διαφορά διορισμών. Δεν γίνεται σχολεία με δυναμικό 300 μαθητών να μην έχουν ΚΑΝΕΝΑ καθηγητή ταμπουρά. Και αυτό να αποτελεί ΄΄αλλαγή προσώπου΄΄.

ανοργάνωτη κατασπατάληση πόρων
|

όλα τα σχολεία πρωινό βασικό πρόγραμμα σφιχτό (και νωρίς σπίτι, μεγάλα παιδιά είναι) και απογευματινή ζώνη υποχρεωτική σε ευρυτερη ζώνη σχολείων με μουσική , γλώσσες , εικαστικά, δεξιότητες, περιβαλλοντικά, υγείας και γυμναστικές ( ένα βασικό πρόγραμμα και μετά υποχρεωτικά κάτι επιλογής για εμβάθυνση). απλά και για όλους .

Θετικά βήματα
|

Δεν αλλάζουν τα μουσικά αλλά όλη η εκπαίδευση έχει αλλάξει σελίδα! Μπράβο στο υπουργείο!

Συνεχίστε !
|

Σωστά η αναβάθμιση! Το ίδιο και τα καλλιτεχνικά!

Γονιός
|

Πολύ σωστή απόφαση να ενισχυθούν τα Μουσικά Σχολεία "διαμάντια" της ελληνικής εκπαίδευσης!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ