Σε αναβάθμιση των 50 Μουσικών Σχολείων προχωρά το υπουργείο Παιδείας, θέτοντας σε εφαρμογή σειρά πρωτοβουλιών , προϋπολογισμού 7.753.518,45 ευρώ.
Ειδικότερα, αποφασίστηκε να υλοποιηθούν τα ακόλουθα:
Α. Εμπλουτισμός με εκπαιδευτικό δυναμικό Μουσικών Ειδικοτήτων για την υποστήριξη αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.
Β. Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού Μουσικών Ειδικοτήτων στα Μουσικά Σχολεία σε θέματα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας όπως:
- Χρήση λογισμικών Διαδραστικής Μουσικής Μάθησης και Διδασκαλίας Θεωρητικών της Μουσικής, λογισμικού μουσικής δημιουργίας, λογισμικού καταγραφής και επεξεργασίας του ήχου, καθώς και λογισμικού Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων μέσα από τη χρήση λογισμικού δημιουργίας και επεξεργασίας μουσικού κειμένου (παρτιτούρας).
- Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Ηχοληψίας και στον αντίστοιχο εξοπλισμό, καθώς και στη χρήση λογισμικού ηχογράφησης και μουσικής παραγωγής για τη δημιουργία ηχητικού (audio) αλλά και οπτικοακουστικού (audio-video) υλικού.
- Παρουσίαση, επίδειξη και εκμάθηση της χρήσης συστήματος ηχητικής κάλυψης μουσικών και καλλιτεχνικών γενικότερα εκδηλώσεων, με τη χρήση του προτεινόμενου εξοπλισμού, αποτελούμενου από φορητό ψηφιακό μίκτη ήχου με δυνατότητα ασύρματου ελέγχου και ηχογράφησης της συναυλίας, μικρόφωνα, DI boxes κλπ.
- Παρουσίαση, συνδεσμολογία και χρήση του προτεινόμενου studio ηχογραφήσεων για τα Μουσικά Σχολεία, με σκοπό την καταγραφή και παραγωγή μουσικού υλικού τόσο σε επίπεδο μουσικών συνόλων αλλά και σε επίπεδο ατομικής παραγωγής, δημιουργώντας έτσι ένα multimedia αρχείο με τις δραστηριότητες του σχολείου.
- Μία πολύ καινοτόμος δράση χρήσης του εν λόγω studio ηχογραφήσεων αφορά την παρουσίαση νέων τεχνολογιών σχετικών με την απομακρυσμένη ηχογράφηση, με σκοπό τη δημιουργία μουσικών παραγωγών με τη συμμετοχή πολλών σχολείων. Η εκάστοτε απομακρυσμένη ηχογράφηση (remote recording) γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η δράση δικτυώνει όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας δίνοντας τη δυνατότητα διάδρασης μεταξύ τους, ανταλλαγής εμπειριών καθώς και προβολής τους σε πανελλαδικό αλλά και διεθνές επίπεδο μέσω της συνεργασίας με σχολεία του εξωτερικού και της ομογένειας.
Γ. Αναβάθμιση και Εμπλουτισμός εξοπλισμού υποστήριξης ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.
Τα Μουσικά Σχολεία ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας και μαθήματα μουσικής ειδίκευσης δηλαδή Ατομικό μάθημα στα Θεωρητικά της μουσικής, ομαδικά μαθήματα μουσικής παιδείας, μαθήματα επιλογής στη Μουσική και Μουσικά Σύνολα.
Σκοπός των Μουσικών Σχολείων είναι:
- Η παρουσίαση του πλήρους φάσματος της καλλιτεχνικής μουσικής έκφρασης, των μουσικών συστημάτων και παραδόσεων του διεθνούς και ελληνικού χώρου.
- Η παροχή επαρκών επιλογών στους μαθητές για εμβάθυνση και ανάπτυξη των δημιουργικών και εκτελεστικών ικανοτήτων τους στο είδος μουσικής έκφρασης που αρμόζει στην πολιτισμική τους ταυτότητα, τον αυτοπροσδιορισμό τους, το ιδιαίτερο περιβάλλον τους και την κλίση τους.
- Η εκπαιδευτική σύνδεση με την Ανώτατη Μουσική Εκπαίδευση με την παροχή επαρκούς προετοιμασίας στους μαθητές που τοεπιθυμούν για τη συμμετοχή τους στο σύστημα των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων και για την ακόλουθη επιτυχή φοίτησή τους στα πανεπιστημιακά τμήματα που θα επιλέξουν από τις ειδικεύσεις που προσφέρονται.
Τα Μουσικά σχολεία λόγω της μεγάλης διασποράς τους στη χώρα, του μεγάλου αριθμού τους (50) και της δημοφιλίας τους έχουν εξελιχθεί σε έναν σημαντικό πυλώνα της μουσικής εκπαίδευσης, ο οποίος είναι ενταγμένος στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Καλά όλα αυτά. Χρειαζεται ακόμα :
* Αλλαγή μορφών διοίκησης (3 Υποδιευθυντές, διαφορετικό καθηκοντολογιο)
* Τμήμα στην κεντρική διοίκηση για τα σχολεία αυτά, είναι πολλα και μεγάλα
* Αλλαγή στα προγράμματα σπουδών ώστε να διδάσκονται περισσότερα σύγχρονα αντικείμενα. Εκτός από την ηχοληψία, επίσης ακουστική, μηχανική, λογοθεραπεια, ανώτερα μαθηματικά, ψηφιακή επεξεργασία σήματος, βιντεοληψια, 3D επεξεργασία ήχου κλπ. Αυτά έχουν σήμερα ζήτηση στην αγορά εργασιας.