17.000 θέσεις μένουν κενές στα Πανεπιστήμια-“Κόβονται” από τα ΑΕΙ 35.048 υποψήφιοι 13.780 περισσότεροι από πέρσι

29 Σχολές ή Τμήματα θα έχουν μέχρι 30 εισακτέους

27/08/2021

Ενημερώθηκε: 27/08/2021, 18:18

Άκουσε το άρθρο

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας:

Α. Συνολικά μένουν 17.000 περίπου κενές θέσεις στα ΑΕΙ, καθώς , λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, οι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να τις διεκδικήσουν.

Β. Εκτός ΑΕΙ τίθενται 35.048 υποψήφιοι, οι οποίοι λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής δεν κατάφεραν να εισαχθούν ούτε σε ένα τμήμα.

Γ. Σε σχέση με το 2020, εισήχθησαν σε ΑΕΙ 13.780 λιγότεροι υποψήφιοι

Δ. Συνολικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις συμμετείχαν 92.090 υποψήφιοι και εισάγονται 56.942 σε ΑΕΙ και 8.594 σε ΔΙΕΚ (μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά).

Ε. Ο συνολικός αριθμός των προβλεπόμενων θέσεων  στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 είναι  77.415.

Ζ. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν επηρεάζει τους υποψηφίους που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και εισέρχονται στη Σχολή/Τμήμα της επιλογής τους. Αλλά με επιδόσεις χαμηλότερες από 7 στα 20 για τα ΓΕΛ και 5,5 στα 20 για τα ΕΠΑΛ, ένας υποψήφιος δεν εισάγεται πλέον στα πανεπιστήμια.  

Η. Το 2020 υποψήφιος από ημερήσιο ΓΕΛ εισήχθη σε ΑΕΙ με  0,625/20 και από ημερήσιο ΕΠΑΛ με 2,7/20! Το 2021 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής ΓΕΛ είναι 7,141/20 και στα ημερήσια ΕΠΑΛ 5,685/20.

Θ. Έχουμε χαμηλές επιδόσεις έως 7.000 μόρια σε πάνω από 25.000 υποψήφιοι.

Ι. Το 95,98% των υποψηφίων των ΓΕΛ που ξεπέρασαν την ΕΒΕ και υπέβαλαν μηχανογραφικό, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολές/Τμήματα ΑΕΙ.

Κ. Θυμίζουμε ότι η Ελλάδα είναι δυστυχώς τελευταία στον ρυθμό αποφοίτησης φοιτητών (9,17% το οποίο απέχει πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο 24,05%. (Έκθεση “Eurostat- Population in Europe”, Ιούνιος 2020).

Υπάρχουν τμήματα με λιγότερους ή ελάχιστους εισαχθέντες;

Ναι, υπάρχουν Σχολές και Τμήματα που έχουν πολύ λιγότερους εισαχθέντες.

Αυτό οφείλεται

1) στο συντελεστή ΕΒΕ που όρισαν τα ίδια και στις επιδόσεις των υποψηφίων,

2) στη μη επιλογή τους από τους υποψηφίους.

29 Σχολές ή Τμήματα θα έχουν μέχρι 30 εισακτέους, εκ των οποίων το 1/3 είναι Σχολές ή Τμήματα από τα 153 που ίδρυσε ή ανωτατοποίησε η προηγούμενη Κυβέρνηση.

Τι θα γίνουν τα τμήματα αυτά;

Τους επόμενους μήνες οι προσπάθειες θα εστιάσουν στην αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη σε συνέχεια των προηγούμενων πρωτοβουλιών.

Τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι ένα από τα κριτήρια που θα ληφθούν υπόψιν, μαζί με τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον εξορθολογισμό τους καθώς και τις προτάσεις της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε συνάρτηση πάντοτε με τις ανάγκες στην αγορά εργασίας

Σχόλια (55)

Μιμης
|

Η χειροτερη χρονια, με το χειροτερο μετρο, με τη χειροτερη υπουργο και τη χειροτερη κυβερνηση. Αναισθητη κυβερνηση που αδιαφορισε επιδεικτικα για τις δυσκολιες μας και τα παιδια μας Εκει ειναι το θεμα..... στα παιδια μας, οχι παιδια τους.

ΛΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΣ,
|

φυσικα οχι για το γονο του πρωθυπουργου!  Σε καμια περπτωση δεν επρεπε να ισχυσει η ΕΒΕ εφετος, ειδικα με τις τραγικες συνθηκες λογω κορωναϊου. Δεν ειναι τυχαιο που ποτε δεν ισχυσε κατι τοσο αμεσα στη παιδεια. Δε σας ενδιαφερε ομως. Γιατι το προβλημα δεν ειναι δικο σας, αλλα χιλιαδων φτωχων οικογενειων που δεν εχουν τα χρηματα σας και της κα Κεραμεως για το Yale.

@Ιησουιτες...
|

Το κακο και αποκρουστικο ειναι να διαλεγεις τη χειροτερη χρονια για να φερεις το δυσκολο μετρο, να διαλυεις χωρις τυψεις ονειρα, και εσυ να παιρνεις το αεροπλανο για Yale! Δειχνει το μεγεθος της αναισθησιας, εγωισμου, ατομικισμου.
Δεν ειναι το θεμα τα χρηματα του....τα ξεραμε.

Στην υγεια των κοροϊδων!
|

Ως πολιτεία αντί να σκύψουν πάνω από τα παιδιά που δύο χρόνια τώρα ταλαιπωρούνται, κάνουν μάθημα σε μια οθόνη, με ανεπάρκειες και ελλείψεις, προσπαθούν να διαχειριστούν το άγχος και την αγωνία τους ,τους δίνουν την χαριστική βολή με ένα ανάλγητο μέτρο, δεν τους έδωσαν ούτε τον χρόνο να προσαρμοστούν οπως επιβαλλεται.
Στο τελος, ειπαν, αυτα ειναι για εσας, εγω ειμαι ηδη αλλου!

Κυριοι αριστοι,
|

40000 υποψηφιοι που αφησατε εκτος με μενος, ζητουν να μαθουν την ΕΒΕ για Yale να πανε!

Σα δε ντρεπονται!
|

Διαλεξαν τη χειροτερη χρονια, αντι να συμπαρασταθουν. Δε μπορουσαν να περιμενουν φυσιολογικες πςριοδους; Μα γιατι να περιμενουν, τα συμφεροντα περιμενουν, και τα παιδια τους ετοιμαζουν βαλιτσα για εξωτερικο. Αυτοι οι ανθρωποι πιστευουν στο Θεο;

Προκλητικοι
|

Αφου μας δωσατε επιδοματα για να ζησουμε,αφου επιβαλλατε ΕΒΕ στους υποψηφιους με κλειστα σχολεια, αφου αφησατε προκλητικα δεκαδες χιλιαδες παιδια εκτος πανεπιστημιων, ειπατε φευγω για να σποδασασει το παιδι! Τα παιδια τα δικα μας που χαντακοσατε τι ειναι, προβατα; Ντροπη σας, κυριοι αριστοι!

ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ
|

την ψηφισατε

ποναει δοντι κοβει κεφαλι
αυτοι ειναι νδ

Δον Κιχώτης
|

Δεν αρκεί ο ορθολογισμός και η πολιτική τόλμη για την πρόοδο των νέων, χρειάζονται κι άλλες σπάνιες πολιτικές αρετές. Εκείνο όμως που είναι παρήγορο στη σημερινή συγκυρία είναι η ήρεμη στροφή των νέων προς άλλους δρόμους περισσότερο ελπιδοφόρους. Η δύναμη της αγάπης του πατέρα και της μάνας είναι αρκετή για να επηρεάσει θετικά το παιδί, ώστε όλη η οικογένεια να ακούσει με προσοχή τους συγγενείς, τους φίλους, τον καλό γείτονα και όχι τους δημα-γωγούς που δείχνουν χωρίς ίχνος ντροπής τους παράλογους δρόμους προς τις αμέτρητες αχρείαστες σχολές του τόπου. Χιλιάδες νέοι σήμερα κατέχουν πτυχία που δεν τα χρειάζεται ο τόπος μας. Πόσα ακόμα πρέπει να δούμε ώστε να εκφραστεί επιτέλους το πατριωτικό συναίσθημα, η αγάπη γι΄αυτόν τον βασανισμένο τόπο με τα λίγα παιδιά του;

Ω.
|

Τα παιδιά μας έδωσαν με το υπάρχον σύστημα.Αυτό δεν αλλάζει.Προχωράμε σε αλλαγή σελίδας.Διευκρινίσεις ζητώ.Όπως του ότι δεν έχουν διδαχτεί την ύλη των λατινικών από το σχολείο επειδή έδιναν Κοινωνιολογία με το σύστημα του κ Γαβρόγλου και τώρα καλούνται με την αλλαγή της κ.Κεραμέως να εξεταστούν σε ένα άλλο μάθημα.Μην κρυβόμαστε τα φροντιστήρια πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους...πόσο θα περιμένουμε ακόμη με πιο μάθημα θα δώσουν.Εμπεδώσαμε ότι μπήκαν πάλι τα λατινικά αλλά στα προηγούμενα παιδιά; τελικά;

Jimy
|

Αν θες να κλείσεις σχολές, κλείνεις σχολές, δε μηχανευεσαι τερτίπια για να τις κλείσεις σε 2 χρόνια. Αν θες αναβάθμιση σπουδών κάνεις ποιοτικές αλλαγές και ρίχνεις χρήμα. Αυτό δεν το πετυχαίνει η απλή αύξηση βάσεων εισαγωγής. Με αυτή τη λογική, τη δεκαετία του 80 που για να μπεις σε ΤΕΙ χρειαζόταν 12000 είχαμε άριστα ιδρύματα. Το να θεωρείς ότι τα ΙΕΚ είναι η λύση, πρέπει να θεωρείς ότι αυτό αφορά και τα παιδιά σου, όχι μόνο τα παιδιά των άλλων. Και ο ακατάλληλος για τα δημόσια ΑΕΙ να είναι κατάλληλος για τα ιδιωτικά που η κυρία υπουργός τους αναγνωρίζει επαγγελματικά δικαιώματα !

Γενναίες αλλαγές
|

Ο εξορθολογισμός των πανεπτιστημίων και των τμημάτων τους είναι απαραίτητος. Πολλά τμήματα, χωρίς σύνδεση με τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας παράγουν αφειδώς μέλλοντες ανέργους.
Πολλά τμήματα θα πρέπει να κλείσουν. Τελεία.
Επανασύσταση των ΤΕΙ. Εγκληματική η συγχώνευση με τα πανεπιστήμια.
Αυστηρή αξιολόγηση παντού. Αρχής γενομένης από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μορφή αξιολόγησης που ανακοινώθηκε πέρσι είναι μια αρχή. Ας εφαρμοστεί και από εκεί και πέρα θα πρέπει να υπάρχει και ανατροφοδότηση, αξιολόγηση της διαδικασίας και βελτίωση.
Άμεση ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης στην οποία θα πρέπει να πέσει το βάρος.
Μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων.
Επιτέλους, σοβαρή συζήτηση για το μέλλον της εκπαίδευσης. Διεθνώς όλοι "ψάχνονται". Όλα αλλάζουν ραγδαία και εμείς έχουμε εκπαίδευση σχεδιασμένη για την πρώτη άντε τη δεύτερη φάση της βιομηχανικής επανάστασης και ούτε.
Είμαστε σε άλλη εποχή πια. Το σχολείο δεν μπορεί να υπάρχει για να βολεύει το προσωπικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
Περισσότερη συνεργασία και διαθεματικές προσεγγίσεις.
Να σταματήσει επιτέλους η εκτύπωση βιβλίων. Τέλος. Από ένα τάμπλετ στους μαθητές και όλα ψηφιακά. Έτσι κι αλλιώς όλα τα βιβλία υπάρχουν ψηφιακά.

Σπασμωδικές αντιδράσεις
|

Οι σπουδές είναι Σκυταλοδρομία, ούτε αγώνας ταχύτητας ούτε μαραθώνιος.

Λίγα λόγια και καλά: Όταν καταλαγιάσει ο θόρυβος, σε 1-2 εξάμηνα θα δούμε αν πραγματικά υπάρχει πρόβλημα ή απλώς κάποιοι αντιδρούν σπασμωδικά.

Προτεραιότητα είναι να ανοίξουν τα πανεπιστήμια κανονικά τον Σεπτέμβριο, διότι με την τηλεκπαίδευση θα ξεχάσουν κι αυτά που έμαθαν οι φοιτητές!

Επιτέλους αλλαγή καθεστώτος
|

Να μιλήσουμε για παιδιά που έγραψαν 3, 4 και 5 και «πέρασαν» σε τμήματα Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Μηχανικών ΤΕΙ;

Το 2020 υποψήφιος από Γενικό Λύκειο εισήχθη σε ΑΕΙ με 0,625 στα 20, λιγότερο από την μονάδα.

Αυτό και μόνο αρκεί. Φτάνει πια η υποκρισία.

Στόχος δεν είναι να γεμίζουν οι θέσεις αλλά να σπουδάζουν και να αποφοιτούν τα παιδιά των οικογενειών στην Ελλάδα με αξιοπρέπεια. Έχουμε πληρώσει όλα αυτά τα χρόνια, από το 1975 μέχρι σήμερα, για να φτιάξουμε μια σωστή εκπαίδευση - αδιανόητο να σταματήσουμε τώρα επειδή μερικοί εμμονικά αντιδρούν στην αλλαγή.

Τα ελάχιστα κριτήρια απόδοσης πχ. βάση στο 8 στα περισσότερα τμήματα) είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ (όχι ικανή) συνθήκη για Πανεπιστημιακές Σπουδές.

Οι γνώσεις Λυκείου είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ, δεν μπορούν να καλυφθούν όλα τα κενά στις πανεπιστημιακές διαλέξεις, στα σεμινάρια και εργαστήρια - παιδιά που είναι λειτουργικά αναλφάβητα, αναρωτηθήκατε όλοι οι αγανακτισμένοι πώς θα περάσουν 30 μαθήματα για το πτυχίο τους αφού «εγγραφούν» στις όποιες διάσπαρτες σχολές σε κάθε χωριό και κωμόπολη ή νησί έτυχε να περάσουν;

Εισαγωγικές Εξετάσεις και Ποιότητα Σπουδών
|

Όσοι δεν περάσουν με την πρώτη, ας μελετήσουν και ας δώσουν ξανά το 2022 ή το 2023. Τα έξοδα προετοιμασίας, ακόμα και με ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήρια, δεν είναι περισσότερα από το ΕΛΑΧΙΣΤΟ κόστος διαβίωσης σε μια επαρχιακή πόλη (περίπου 5000 ευρώ κάθε χρόνο) - αλλά το κυριότερο, είναι ο χρόνος που θα χάσουν λιμνάζοντας σε τμήματα για τα οποία δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον.

Πουθενά στην Ευρώπη δε δηλώνουν οι υποψήφιοι για *προπτυχιακές σπουδές* 30 ή παραπάνω σχολές με την ελπίδα να τους «δεχτεί» κάποια. Αντιθέτως, έχουν τις κατατακτήριες/εισαγωγικές εξετάσεις, έχουν φάκελο από το σχολείο τους και κάνουν ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ αιτήσεις σε 2-3 Πανεπιστημιακές Σχολές. Στη συνέχεια τους δέχονται με υποτροφία ή φοιτητικό δάνειο και έχουν στήριξη σε όλη την πορεία των σπουδών τους.

Κάθε χρόνο αποφοιτούν περίπου 40 χιλιάδες από όλα τα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και πρώην ΤΕΙ).

Αυτό σημαίνει ότι από τους περίπου 70.000 υποψηφίους το να μην εισαχθούν «με την πρώτη» (βλ. στην τύχη) σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή μαθητές που έγραψαν λιγότερο από 7 στα 20 ως μέσο όρο -όχι σε ένα μόνο διαγώνισμα, λόγω ατυχίας ή ασθένειας, αλλά έγραψαν πολύ χαμηλά και στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα- είναι μια ευεργεσία πρώτα για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για τα Πανεπιστήμια.

Επιτέλους, ας ασχοληθούμε με τα ΑΕΙ από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο, και όχι μόνο τους δύο καλοκαιρινούς μήνες που ανακοινώνονται τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων.

@Άρα η ΕΒΕ έκοψε 13780
|

Μαθηματικός πρέπει να είσαι!!!
Αν θέλεις μας το εξηγείς...γιατί χρειάζονται ανώτερα μαθηματικά!!!
Βγάλε τα μπλε Γιαλιά σου και δες την πραγματικότητα.
Έλεος!!!

Με ποια εβε πατε Αμερικη;
|

Αφου υποβαλατε σε σφαγη τα παιδια μας, πηρατε το αεροπλανο χαρουμενος!

ΠΕ19
|

Μα καλά θα μας τρελάνετε ???? 77.4-56.9=20.5 /77.4 = 26.5 % !!!!
Τι θα πει 8.500 πέρασαν σε ΙΕΚ και άλλοι 1000 θα πάνε εξωτερικό και άλλοι τόσοι στα κολέγια είμαστε σοβαροί ???
Κενές θέσεις σε ΑΕΙ εσωτερικού 20.500 το 1/4 των θέσεων.
Μήπως Η υπουργός ΠΡΕΠΕΙ να αναλάβει την πολιτική ευθύνη του φιάσκου.
Μη μου πείτε ότι το να αφήνεις τμήμα ακριτικής περιοχής χωρίς εισακτέους επειδή σε ονείρεψε η Παναγία να βάλεις 3 βάσεις, τη μία στη ζωγραφική !!! (αυτό είναι ελεύθερο σχέδιο) και κάποιος ποιο άσχετος πρόεδρος δεν σκέφτηκε ότι αν βάλει ΕΒΕ 1.1 (δηλαδή θα χρειαστεί να απορρίψει 60% των υποψηφίων και μάλιστα 3 φορές) θα τελειώσουν οι υποψήφιοι και προφανώς δεν θα πάει κανένας στη Ξάνθη !!!!!! Το τελευταίο δεν το σκέφτηκε και κανείς στο Υπουργείο !!!!!
Κ. Πρωθυπουργέ μην σκεφτείτε να ανασχηματίσετε την Υπουργό μας ΠΡΕΠΕΙ να αναλάβει τις ευθύνες της.

Κα Κεραμεως
|

Προσπαθειτε να δικαιολογησετε τα αδικαιολογητα. Ντροπη σας!!!

Κιτσος
|

Μετά τη σφαγή λόγω ΕΒΕ που θίγει χιλιάδες μαθητές υπάρχει μεγαλύτερο αυτογκόλ από την μετάβαση Μητσοτάκη στις ΗΠΑ για να εγκαταστήσει την κόρη; Αλλά πως το είχε πει η Νίκη όταν αναφέρθηκε ο Φίλης στα παιδιά της;

Ακης
|

Σε ποιο υπουργείο θα κρύψουν τη Νίκη μας οσονούπω; Να διορθώσει και κει τα κακώς κείμενα;

Αθλιοτητες
|

Ειστε η προσωποποιηση της καταστροφης. Διαλυσατε χιλιαδες παιδια. Πως τα πηγε η κορη του ΠΘ

Ντροπη σας
|

Ποια η εβε για το Yale? Γιατι εδω πετσοκοψατε 40000 υποψηφιους!

Κατεστρεψαν τα παιδια!
|

Δεν αφορα τα δικα τους φυσικα. Οι χειροτεροι των χειροτερων!

kostas
|

Μεγάλη επιτυχία της¨αριστείας¨.Αρχιτεκτονική Ξάνθης με 0 εισακτέους

Νίκη...
|

... σοκ και δεος

KONSTANTINOS
|

Κεραμέως παραιτήσου τώρα !!!

Θεσπισατε εβε οχι για εσας
|

Ντροπη στον ΠΘ και στην υπουργο για το φετινο αισχος και τη καταφωρη αδικια στα παιδια.

Λοιπόν....
|

Ο γιος μου έχει 8000 μόρια και ήθελε να περάσει μηχανικών ναυτικού. Αν δείτε εισάγονται 167 από τις 344 θέσεις. Η βάση στην μηχανικών τα τελευταία χρόνια κυμαίνονταν από 7400 έως 7.600 μόρια. Μπορούν να μας πουν αν αυτοί που πέρασαν με αυτά τα μόρια πόσοι έβγαλαν την σχολή τελικά; Και κάτι άλλο. Ο τελευταίος που μπήκε στην σχολή τα μόρια του είναι αν θυμάμαι καλά είναι 7131 και είναι σίγουρα ειδική κατηγορία. Εξηγήστε μας παρακαλώ το παιδί αυτό τελικά θα αποφοιτήσει από την σχολή ή όχι;

Εκπαιδευτικός
|

Πόσοι βουλευτές ΝΔ θα μείνουν εκτός βουλής στις επόμενες εκλογές άραγε; και τα λέει εκπαιδευτικος που έδωσε 4 οικογενειακους ψήφους στη ΝΔ! Χαιρετίσματα λοιπόν στην εξουσία!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ