Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παραμυθάδες χωρίς παραμύθια

Δημοσίευση: 29/08/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Γιάννη Πανούση

Γύρω γύρω τα όνειρά της

κρατούσαν σημειώσεις

Λίλη Ντίνα,Βεστιάριο σιωπής

Μοιάζει όλοι οι αρμόδιοι να λένε μισοαλήθειες ή να ζουν σε παράλληλα σύμπαντα σε σχέση με τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.Τόσο τα ‘παροράματα ‘ της ΝΔ,ότι με τις Βάσεις Εισαγωγής θα επέλθει προληπτική εκκαθάριση[liquidation]από το εξαρχής περιττό ή άσχετο μαθητικό δυναμικό,όσο και τα ‘οράματα’ του ΣΥΡΙΖΑ,ότι με  την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και τη ‘βάφτιση’ των σπουδαστών του 3 σε φοιτητές του18,θα επιτυγχάνετο η κοινωνική ισότητα[sic],έχουν πάρει μεγάλη απόσταση από την πραγματικότητα.Χρειαζόταν ένας κοινωνιολόγος κι ένας ψυχολόγος αλλά οι μεν χρησιμοποιούσαν στατιστικολόγο και μάνατζερ και οι δε καθοδηγητή και ιδεοληπτικό.

Σε κάθε περίπτωση εδώ που έχουμε φτάσει σήμερα για την αναβάθμιση του συστήματος παιδείας[κι όχι των τοπικών ταβερνών και γκαρσονιερών] χρειάζονται :

1.σύγχρονα προγράμματα κι επιμορφωμένοι δάσκαλοι στο Λύκειο

2.ορθός επαγγελματικός προσανατολισμός στο Λύκειο

3.μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων[ιδίως αυτών που βρίσκονται στη μέση του πουθενά]

4.εθνικό απολυτήριο κι όχι πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής

5.δημιουργία ενιαίου περιφερειακού ιδρύματος εκπαίδευσης[ΑΕΙ,ΤΕΙ,ΙΕΚ,ΚΕΚ,Κέντρα ερευνών κλπ][αλήθεια γιατί η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι η μόνη που δεν διαθέτει ίδιον πανεπιστήμιο;]

6.υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων από τους φοιτητές

7.ασυμβίβαστο καθηγητή-επαγελματία

8.εξ αποστάσεως σπουδές για τους φοιτητές των φτωχών οικογενειών

9.επαγγελματικά πτυχία 2ετούς διάρκειας[και για διοικητικούς]

10.άμεση επαγγελματική διέξοδος για τους αποτυχόντες των φετεινών εξετάσεων

Πέραν των ιδεολογημάτων-καραμέλα των μεν[αναβαθμίζουμε τη δημόσια εκπαίδευση με την πανεπιστημιακή αστυνομία] και των δε[κάτω η ιδιωτική εκπαίδευση...εκτός από αυτήν στην οποία φοιτούν τα παιδιά μας],νομίζω ότι ήρθε η ώρα να συζητηθεί δίχως παρωπίδες η δομή ,λειτουργία και κυρίως το άρωμα Παιδείας των ΑΕΙ,σε όλες τις φανερές και κρυφές τους διαστάσεις.

Όλα τα άλλα είναι κατάλληλα για λα’ι’κή κατανάλωση από πολύχρωμες λα’ι’κίστικες φυλλάδες..

Σχόλια (10)

 
Προκαλεί τον γέλωτα
30 Αυγ 2021 14:14

ο συντάκτης του σημειώματος είναι ο συνσυγγραφέας του περίφημου Ν.1268/82. Του νόμου που οδήγησε στην κατηφόρα το ελληνικό πανεπιστήμιο.
Τώρα στα γεράματα έγινε Επιμηθεύς.

 
Dimitris
30 Αυγ 2021 11:55

Ο Καθηγητής Κύριος Πανούσης περιγράφει εύστοχα την πραγματικότητα που επικρατεί στην εκπαίδευση και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ο εκπαιδευτικός επαγγελματίας και το ασυμβίβαστο το οποίο θα πρέπει να λάβει σοβαρά η πολιτεία εάν πραγματικά στηρίζει την αναβάθμιση και επίσης η υποχρεωτική παρακολούθηση των μαθημάτων στα πανεπιστήμια. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι αφοσιωμένοι στους στόχους μάθησης και εκπαίδευσης και να σκέφτονται για τους μαθητές τους, όπως ο εργαζόμενος στην επιχείρηση. ο επιχειρηματίας από την στιγμή που σε προσλαμβάνει θα πρέπει να σκέφτεσαι για την επιτυχία της επιχείρησης και πως θα συμβάλλεις για το καλύτερο αποτέλεσμα. Αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί και στην εκπαίδευση. Επίσης έχει επικρατήσει είμαι φοιτητής και εργαζόμενος όχι για όλους, μπορείς πρακτικά να τα υποστηρίξεις και τα δυο η κάποιο το αδικείς.

 
ΔΜ
30 Αυγ 2021 09:05

@Ανώνυμος, για αυτό χρειάζεται τράπεζα θεμάτων και αξιολόγηση ώστε μετά από κάποια χρόνια να είναι πραγματικά Εθνικό απολυτήριο και να έχει σημαντικό ρόλο στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

 
Δον Κιχώτης
30 Αυγ 2021 09:05

Μου κάνει πάντως ιδιαίτερη εντύπωση στην αρχή και μετά, εκεί στην περιοχή του 10, μένω με την απορία γιατί λείπει μία σαφής αναφορά στην αναγκαιότητα μιας ισχυρής λαϊκής ή διακομματικής συναίνεσης, ικανής να δημιουργήσει το πρώτο μεθυστικό «άρωμα Παιδείας» στον άοσμο και άγονο τόπο της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας. Αν δεν «μεθύσουμε» όλοι μαζί, πώς θα δημιουργήσουμε το θαύμα, κύριε Καθηγητά;

 
Ανώνυμος
30 Αυγ 2021 01:38

Εθνικό απολυτήριο που δεν θα αποκτάται με πανελλήνιες είναι μη αξιόπιστο. Αλλά και με πανελλήνιες να αποκτάται είναι αναξιόπιστο γιατί θα συμμετέχει ο σχολικός βαθμός ο οποίος ακόμη και με αναπροσαρμογή θα δημιουργήσει προβλήματα.
Το εξεταστικό σύστημα είναι μια χαρά: γλώσσα & 3 δεσμικά μαθήματα, ελάχιστη βάση καθορισμένη από τα τμήματα και συντελεστές στο κάθε μάθημα ορισμένοι από τα πανεπιστήμια. Δεν χρειάζεται καμία άλλη αλλαγή.
Υποχρεωτική παρακολούθηση, τουλάχιστον σε θεωρητικές σχολές, δεν υφίσταται ούτε στα καλύτερα αμερικάνικα πανεπιστήμια.

 
Θυμιος
29 Αυγ 2021 23:06

Κατάργηση τόσων τμημάτων και επαναφορά των ΤΕΙ ! Πολύ σωστά!

 
Μουρικης
29 Αυγ 2021 22:55

Πόσες αλήθειες μαζεμένες σε λιγες γραμμές...

 
Δον Κιχώτης
29 Αυγ 2021 22:38

Καὶ νὰ ἀδελφέ μου ποὺ μάθαμε νὰ κουβεντιάζουμε ἥσυχα κι ἁπλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα, δὲν χρειάζονται περισσότερα.
Κι αὔριο λέω θὰ γίνουμε ἀκόμα πιὸ ἁπλοί.
Θὰ βροῦμε αὐτὰ τὰ λόγια ποὺ παίρνουνε τὸ ἴδιο βάρος
σ᾿ ὅλες τὶς καρδιές, σ᾿ ὅλα τὰ χείλη.
Ἔτσι νὰ λέμε πιὰ τὰ σύκα-σύκα καὶ τὴ σκάφη-σκάφη.
Κι ἔτσι ποὺ νὰ χαμογελᾶνε οἱ ἄλλοι καὶ νὰ λένε,
«Τέτοια ποιήματα, σοῦ φτιάχνουμε ἑκατὸ τὴν ὥρα.»
Αὐτὸ θέλουμε κι ἐμεῖς.
Γιατὶ ἐμεῖς δὲν τραγουδᾶμε γιὰ νὰ ξεχωρίσουμε ἀδελφέ μου ἀπ᾿ τὸν κόσμο.
Ἐμεῖς τραγουδᾶμε γιὰ νὰ σμίξουμε τὸν κόσμο.

Αμήν!

 
Legend
29 Αυγ 2021 21:20

Εθνικό απολυτήριο τύπου μπακαλορεά. Στις σχολές εκκαθάριση στο πρώτο έτος. Κλείσιμο τμημάτων! Ωραία η ιδέα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά δεν είναι αξιοκρατική αφού δεν υπάρχει αντικειμενική αξιολόγηση.

 
PE19
29 Αυγ 2021 19:34

Ακούει κανείς ή μπααααα
(ίσως η μόνη ένσταση στις πανελλαδικές με το εθνικό απολυτήριο τουλάχιστον όχι αμέσως).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.