Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σκληρή κριτική από τους προέδρους και Κοσμήτορες των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών στην πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

«Οι μέχρι τώρα ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου το μόνο που ξεκάθαρα υποδηλώνουν είναι το ενδιαφέρον της για τα ιδιωτικά κολλέγια»
Δημοσίευση: 03/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σκληρή κριτική  στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  ασκεί , με ανακοινωθέν η  Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και  Σχολών, σχετικά με την Εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην έκδοση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων .
 
«Οι μέχρι τώρα   ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου το μόνο που ξεκάθαρα υποδηλώνουν είναι το ενδιαφέρον της για τα ιδιωτικά κολλέγια, και στον αντίποδα, τη συνεχή, συστηματική, πολύμορφη υπονόμευση των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων», τονίζει η Σύνοδος και υπογραμμίζει:

«Αν το Υπουργείο ενδιαφερόταν για την επανεξέταση του συστήματος εισαγωγής και τον αριθμό των εισακτέων, θα έπρεπε να ζητήσει και να λάβει υπόψη του τις προτάσεις των πανεπιστημίων και των τμημάτων, σε συνδυασμό με τη θέσπιση μέτρων για την ενίσχυση των πανεπιστημίων, ειδικά των περιφερειακών, των οποίων η επιλογή στα μηχανογραφικά των υποψηφίων δεν γίνεται μόνο με κριτήρια ακαδημαϊκής ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών, αλλά κυρίως με γεωγραφικά  κριτήρια».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών με δυσαρέσκεια, αλλά όχι με έκπληξη αφού το είχε προβλέψει και είχε έγκαιρα τοποθετηθεί σχετικά, πληροφορήθηκε μαζί με την ελληνική κοινωνία τα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων σύμφωνα με τα οποία η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) είχε ως αποτέλεσμα περισσότερες από 16.000 θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια να μείνουν κενές, δημιουργώντας κατ' αυτόν τον τρόπο εν δυνάμει πελάτες για τα κολλέγια. Την ίδια μέρα, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, παρακολουθήσαμε την συνέντευξη της Υπουργού στην Ελληνική Τηλεόραση και την είδαμε αφενός να αγνοεί και να μην απαντά σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την δυνατότητα των αποτυχόντων υποψήφιων φοιτητών να εγγραφούν σε ιδιωτικά κολλέγια και αποφοιτώντας από αυτά να μπορούν να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των δημοσίων πανεπιστημίων, αφετέρου να διατυπώνει την αυθαίρετη, αντιπαιδαγωγική, αντιεπιστημονική και τελικά άκρως προσβλητική για τα ελληνικά πανεπιστήμια άποψη, ότι οι "αδύναμοι" φοιτητές που έμειναν εκτός πανεπιστημίων, δεν θα εγκλωβίζονται πλέον σε αυτά.

Θέση της Συνόδου είναι ότι, η θέσπιση ΕΒΕ με βάση το μέσο όρο του βαθμού των υποψηφίων του πεδίου με δυνατότητα δεν έχει καμιά παιδαγωγική τεκμηρίωση, δεν αναβαθμίζει την ποιότητα σπουδών των Ιδρυμάτων, όπως υποκριτικά διακηρύσσεται. Αντίθετα, συμβάλλει στον κοινωνικό αποκλεισμό δημιουργώντας ανισότητες πέραν των όσων ήδη υπάρχουν για μαθητές χαμηλής κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης. Προφανής στόχος της θέσπισης ΕΒΕ είναι η μείωση των εισακτέων, η περαιτέρω μείωση του τακτικού προϋπολογισμού των Ιδρυμάτων από την πολιτεία - αφού ο αριθμός φοιτητών/τριών αποτελεί έναν από τους παράγοντες υπολογισμού του-, ο επανασχεδιασμός του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας με κατάργηση Τμημάτων και πιθανόν και Ιδρυμάτων.

Ταυτόχρονα, οι υποψήφιοι/ες που απέτυχαν να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, θα μπορούν -όσοι και όσες από αυτούς/ές έχουν την οικονομική ευχέρεια πληρωμής διδάκτρων- να εγγράφονται στα ιδιωτικά κολλέγια (τα οποία σημειωτέον δεν έχουν βάση εισαγωγής) και, αφού ολοκληρώσουν τις “σπουδές” τους, θα απολαμβάνουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των αποφοίτων των δημόσιων πανεπιστημίων.  

Αν το Υπουργείο ενδιαφερόταν για την επανεξέταση του συστήματος εισαγωγής και τον αριθμό των εισακτέων, θα έπρεπε να ζητήσει και να λάβει υπόψη του τις προτάσεις των πανεπιστημίων και των τμημάτων, σε συνδυασμό με τη θέσπιση μέτρων για την ενίσχυση των πανεπιστημίων, ειδικά των περιφερειακών, των οποίων η επιλογή στα μηχανογραφικά των υποψηφίων δεν γίνεται μόνο με κριτήρια ακαδημαϊκής ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών, αλλά κυρίως με γεωγραφικά  κριτήρια. Οι μέχρι τώρα όμως ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου το μόνο που ξεκάθαρα υποδηλώνουν είναι το ενδιαφέρον της για τα ιδιωτικά κολλέγια, και στον αντίποδα, τη συνεχή, συστηματική, πολύμορφη υπονόμευση των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων.

Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και  Σχολών

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1.    Παιδαγωγική Σχολή
2.     Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
3.     Τμήμα  Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

4.    Σχολή Επιστημών Αγωγής
5.    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
6.    Τμήμα των Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ  

7.    Σχολή Επιστημών Αγωγής
8.     Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
9.    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY

10.    Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
11.    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
12.    Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

13.    Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
14.     Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
15.     Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

16.    Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
17.    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
18.    Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
19.    Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20.    Σχολή Επιστημών Αγωγής
21.    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
22.    Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

23.    Σχολή Επιστημών Αγωγής
24.    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
25.    Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

26.    Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
27.     Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
28.    Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

 

Σχόλια (13)

 
περιορισμός παιδαγωγικών
05 Σεπ 2021 11:49

θεωρώ ότι πρέπει να ελαττωθεί ο αριθμός των εισαγόμενων στις παιδαγωγικές τουλάχιστον κατά 30% ...είναι αρκετά φουσκωμένος και δημιουργεί κύμα ανεργίας, ενώ οι σχετικά χαμηλές βάσεις εξηγούν την χαμηλή ζήτηση και την αξιοποίηση της σχολής σαν εναλλακτική λύση ασθενέστερων μαθητών.
Το γεγονός ότι επιλέγονται από όλα τα επιστημονικά πεδία ανησυχεί περισσότερο.

 
Οικονομολόγος
03 Σεπ 2021 22:38

Μια αντίστοιχη ενέργεια οφείλουν να πράξουν οι κοσμήτορες ,οι πρυτάνεις , οι πρόεδροι και τα μέλη ΔΕΠ των οικονομικών πανεπιστημίων και τμημάτων ως μορφή διαμαρτυρίας - πίεσης προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την υποβάθμιση της Οικονομικής Παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στο Λύκειο.

 
Συντεχνιακός Λαϊκισμός
03 Σεπ 2021 19:10

Η ανακοίνωση των Κοσμητόρων και των Προέδρων είναι δείγμα αφόρητου λαϊκισμού. Μαθητής που δεν μπορεί να γράψει ούτε 10 (ή κάτι αντίστοιχο με ΕΒΕ) πρέπει απλώς να ξαναπροσπαθήσει ή να στραφεί σε άλλες κατευθύνσεις. Έλεος πια με την καραμέλα για τα 'φτωχά' παιδιά. Από πότε η φτώχεια είναι το απόλυτο κριτήριο για επίδοση κάτω από τη βάση (δεν μιλάμε για αριστούχους); Μπορεί ένα παιδί με τέτοιες επιδόσεις να σπουδάσει στα σοβαρά; Δεν καταλαβαίνουμε πόσο πέφτει το επίπεδο σπουδών των ελληνικών πανεπιστημίων με πολυάριθμους φοιτητές αυτών των επιδόσεων και πόσο αδικούνται και τα ίδια τα παιδιά και οι οικογένειές τους μακροπρόθεσμα;

 
Μάκης
03 Σεπ 2021 16:20

Βρήκαμε το θέμα των ημερών. Γιατί δεν τα λέγατε πριν τις εξετάσεις και τα λέτε τώρα; Μίλια άρχισαν οι θέσεις μας « να τρίζουν» και να μην έχουμε δουλειά τότε …ε δεν πάει έτσι.

 
Νεοδημοκράτης
03 Σεπ 2021 15:36

Συγχαρητήρια!

 
Γιώργος
03 Σεπ 2021 13:49

Άρεσαν στους κοσμήτορες οι βάσεις εισαγωγής των προηγούμενων ετών; Εννοώ σχολές με κάτω του 8 πολλές φορές. Ας σκεφτούμε τι ακριβώς θελουμε. Περσι αλλά λέγαμε. Αν είναι να μπαίνουν όλοι οι υποψήφιοι δεν υπάρχει λόγος παννελαδικων. Όταν γεμίζουν οι επαρχιακές πόλεις με ΑΕΙ τότε φυσικά και Θα γίνονται εκπτώσεις.

 
Εγώ εσας πολύ σας αγαπώ
03 Σεπ 2021 11:52

Να αγιάσει το στόμα σας!!!Επιτέλους!!!

 
Αριστεία, όχι αστεία
03 Σεπ 2021 11:46

Ο κόσμος τό 'χει τούμπανο κι αυτή κρυφό καμάρι.
Υπουργός ιδιωτικής εκπαίδευσης, αυτό και τίποτα άλλο.

 
ΞΑΝΘΟΣ
03 Σεπ 2021 11:08

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ.......ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ......ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.......ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ,
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΔΩ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ .....ΣΧΕΔΟΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΑ......ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΗΤΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ.
Η ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ ....ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΕΙ.....!!!
ΒΡΕΙΤΕ ΝΟΜΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΘΕΛΕΤΕ......ΑΝ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ......ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ .......ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ.
ΚΑΝΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ........ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ.....ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ.....!!!
ΤΗΝ Ε.Β.Ε. 1,20 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΤΗΝ ΕΒΑΛΑΝ , ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ 0,80.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ......ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ.
ΚΑΝΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.....ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΝΑΔΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ......!!!
ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ........ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΧΟΜΠΥ......ΟΠΩΣ ΛΑΝΣΑΡΕΤΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑ.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΕΝ ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ.....ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ ΜΕ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΑΜΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΧΟΥΝ ΜΟΡΙΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΑΡΙΣΤΑ......!!!
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ........ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.....

 
Αριθμος εισακτεων που τον οριζει το Υπουργειο
03 Σεπ 2021 10:58

Επισης δυστυχως το Υπουργειο εχει και την πιτα και το μαχαιρι.....αφου οριζει πχ για καποιο Τμημα πχ 200 εισακτεους (ενω αυτο ζηταει 120), οταν σε αυτο μπουν 95 θα πει εχετε πχ 47,5% καλυψη θεσεων πρεπει να σας κλεισω/ενωσω με αλλα κλπ....
1. Θα πρεπει να οριστει επειτα απο μελετη αναγκων πχ θελουμε 635 Μηχανολογους Μηχανικους ανα ετος
2. να ζηταει το Υπουργειο το ποσους μπορει το καθε αντιστοιχο τμημα να του προσφερει ποιοτικες σπουδες (εδω να υπαρχει συμμορφωση σε δεικτες πχ 1 ΔΕΠ ανα 20 φοιτητες το πολυ για ολα τα ετη σπουδων)
3. να παρει απο ολα τα Τμηματα το τι ζητησαν
4. αν αυτος ο αριθμος ειναι μεγαλυτερος του πχ 635 για τους Μηχανολογους να κανει ενωσεις Τμηματων κλπ αν οχι να δωσει τις θεσεις που ζητησε το καθε Τμημα και μεχρι να πιασουμε τον αριθμο 635 να δωσει περισσοτερες θεσεις στα περιφερειακα ιδρυματα

Αυτος ειναι ο σωστος τροπος λειτουργιας.

 
Κώστας Π
03 Σεπ 2021 10:36

Δεν θα έρθουν εκλογές;
Τότε θα δούμε Κα Κεραμέως πόσα απίδια πιάνει ο σάκος σας!!!!

 
τοσο καιρο δε μιλουσαν
03 Σεπ 2021 10:35

η κα υπουργος με αναλγησία, αδιαφορία συμπεριφέρθηκε στη γ΄λυκειου των φτωχων οικογενειών, όχι του επιπεδου των παιδιών τους φυσικά τα οποια σπουδάζουν όπου θέλουν πχ Yale.

 
Επιτέλους
03 Σεπ 2021 10:05

Επιτέλους, ας ξυπνήσουν οι πανεπιστημιακοί μας ταγοί. Η υπουργός με διάφορα προσχηματικά και ευτελή επιχειρήματα προσπαθεί να υποβαθμίσει την δημόσια εκπαίδευση, το πανεπιστήμιο, το δημόσιο αγαθό της γνώσης. Ας μπει ένα τέλος στον κατήφορο αυτόν. Το αίσχος αυτό, με τα "επονομαζόμενα" ποικίλα νομοθετήματα - ιδεολογήματα που "αναβαθμίζουν" την παιδεία, πρέπει να σταματήσει. Η αποπομπή της σημερινής υπουργού κ. Κεραμέως, είναι η πρώτη και αναγκαία προϋπόθεση για την ανάταξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.