Υπ. Παιδείας: Τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων -Σε 10 ήμερη "καραντίνα" το κρούσμα-Δύο rapid test σε όλη την τάξη-Καθημερινά self-test στους δίπλα ή στους μπροστινούς και στους πίσω από το κρούσμα

Τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων για το έτος 2021-2022 , απ΄τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.
Ειδικότερα, τα μέτρα έχουν ως εξής:
Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:
- οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,
- οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.
Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19:
- απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.
- επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Επιπλέον, για τις στενές επαφές:
- προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:
Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:
- 2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων
- εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).
Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:
- 2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.
Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.
Το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες διαχείρισης των κρουσμάτων.
Στενή επαφή
Στο πρωτόκολλο ορίζεται συγκεκριμένα τι σημαίνει στενή επαφή κρούσματος με άλλους συμμαθητές .
Για παράδειγμα:
- Γίνεται ειδική αναφορά στο φιλί μεταξύ δύο μαθητών.
- Ειδική αναφορά στην επαφή του κρούσματος με συμμαθητή ή συμμαθητές στο διάλειμμα.
Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.
Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.
Ως προς τον εμβολιασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα,το υπουργείο Παιδείας τονίζει τα εξής :
- Οι εκπαιδευτικοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα και μαζικά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και τους ευχαριστούμε θερμά, όχι μόνο γιατί θωρακίζουν με αυτό τον τρόπο την ατομική, δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και γιατί αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά και για όλους μας. Τους ευχαριστούμε θερμά για την υπεύθυνη στάση τους και τη συνεισφορά τους στο τείχος ανοσίας.
- Απευθύνουμε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον κορωνοϊό, αλλά και στους γονείς μαθητών από 12 ετών και άνω να προστατεύσουν τα παιδιά τους, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στη μείωση της διασποράς του ιού.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Πανελλαδικές 2023: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Μεταπτυχιακό στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Μεταπτυχιακό στη Γλωσσική Τεχνολογία
- Μεταπτυχιακό στην Πληροφορική
- Διάβημα της Ζωής Κωνσταντοπούλου προς τον υπουργό Παιδείας
- Ν. Κεραμέως: Μόνο αρρωστημένα μυαλά θα μπορούσαν να οργανώσουν μία τέτοια επίθεση
- ΝΔ: Ο Γρ. Ψαριανός δεν στοχοποίησε ανθρώπους, δεν στοχοποίησε κλάδους. Στοχοποίησε συγκεκριμένες συμπεριφορές
- Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Οδηγίες στα Εξεταστικά και Βαθμολογικά Κέντρα
- Οδηγίες για την εξέταση του μαθήματος: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
- Μήνυμα του υπουργού Παιδείας Χρ. Κίττα ενόψει της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Σχόλια (33)
Αν ήθελε πραγματικά η πολιτεία να στηρίξει τα σχολεία που ούτως ή άλλως αποτελούν περίπτωση με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ΚΑΙ τα τμήματα θα αραίωνε ΚΑΙ προσωπικό καθαριότητας θα τοποθετούσε καθόλη την διάρκεια λειτουργίας τους ΚΑΙ θα μεριμνούσε για τα ευπαθή παιδιά κι εκπαιδευτικούς. Δεν θα τους πετούσε μέσα σε εικοσιπεντάρια τμήματα αφήνοντάς τους στην τύχη τους. Πώς να προστατέψει η κυρία Κεραμέως τα σχολεία ; Μήπως γνώρισε και ποτέ την σχολική πραγματικότητα των δημόσιων σχολείων;
Αυτη η υπουργος εμεινε στη θεση της; Με οσα εχει κανει και θα κανει; Προφανως πληρης διαλυση και αδιαφορια.
Μάλιστα, μετά από δυο χρόνια με τον covid και μετά από τα παγουρίνα, τις μάσκες αλεξίπτωτα, το ανοίξτε τα παράθυρα η Κεραμέως δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα πια: 50+1 λέει.
Όλοι μας στο λάκκο και ο σώζων εαυτόν σωθήτο. Καληνύχτα!!!
Αυτά είναι μέτρα. Απλά και ξεκάθαρα. Σαν την κυβερνητική πολιτική ένα πράγμα.
Φάνηκε σε κανέναν σας, να δυσαρεστήθηκαν πέρυσι υπουργός και κυβέρνηση, που τα σχολεία λειτούργησαν 80% εξ αποστάσεως και 20% δια ζώσης?....
Για τα πανεπιστήμια, δεν το συζητάω καν....
Οντως Νikos20 δεν έχει γίνει καμία αναφορά για αυτή την κατηγορία συναδέλφων. Έχει πέσει κάτι στην αντίληψη κάποιου; Αν είναι να μπουν σε τηλεκπαίδευση πότε περιμένουν να το ανακοινώσουν;
Εκτός να είναι τόσο ανάλγητοι που θεωρούν ότι αυτές είναι κατηγορίες κινδυνεύουν και πρέπει να κάνουν 3η δόση, αλλά μπορούν να μπουν σε μια τάξη με 27 παιδιά.
Επίσης και με τις έγκυες τι θα γίνει;
Η δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ των μαθητών ή/και το εργαστηριακό τέστ των εκπαιδευτικών (που δεν γνωρίζει κανείς αν τα τέστ αυτά αληθώς πραγματοποιήθηκαν...) δεν λύνουν το πρόβλημα. Επιπρόσθετα εβδομαδιαία επαναλαμβανόμενα δειγματοληπτικά τέστ στα σχολεία, ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ, θα δώσουν ορθότερη αναφορά για την πορεία της covid.
Μόνο ο εμβολιασμός γονιών, καθηγητών, μαθητών μπορεί να κρατήσει τα σχολεία ανοιχτά. Το δημοτικό και η προσχολική εκπαίδευση όμως; Εκεί θα υπάρξει τον πρώτο κιόλας μήνα μεγάλο πρόβλημα. Έχουν εμβολιαστεί αρκετά παιδιά 12-18. Ο ένας με τον άλλον θα πειστούν και όσα έμειναν. Αλλά τα μικρά;
Αν επιβεβαιωθεί κρούσμα πρέπει οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί και μαθητές με στενή επαφή με το κρούσμσ να κάνουν 2 ραπιντ τεστ + καθημερινά self test. Οι δομές εμβολιασμού είναι ανοιχτά πρωινές ώρες και τα δωρεάν Self test θα είναι δύο την εβδομάδα. Προβλέπω πληρωμή από την τσέπη για τα τελευταία.
Μόνο ντροπή πρέπει να νιώθεις με όσα τραγικά ακούς
Στη Γαλλία φέτος με ένα κρούσμα κλείνει τμήμα αναλογιζόμενοι την ταχεία μετάδοση της μεταλλαξης Δ στα παιδιά.Οι ευπαθείς σύμφωνα με το υπουργείο εσωτερικών( εγκ. 59) είναι σε τηλεργασια.η back office.οι εκπαιδευτικοί είναι superman ;
Τα ευπαθή παιδιά δεν είναι παιδιά κατώτερου θεού... Στηρίξτε τους ευπαθείς! Ντροπή
Δηλ στα 400 παιδιά 201 με covid για να κλείσουν;
Καλά τον Νοέμβριο θα τα πούμε.,.
Ο Θεός να μας φυλάει από εσάς και τον ιο
Τα μικρά παιδιά δεν κάνουν το self test σε πάρα πολύ μεγάλο και άρα επικίνδυνο ποσοστό! Είναι επιβεβαιωμένο αυτό από πολλούς συναδέλφους στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό. Ποια μέριμνα μπορεί να υπάρξει για σχετικό έλεγχο και πρόληψη; Ας σκεφτούν κάτι οι ειδικοί γιατί θα πάθουμε μεγάλη ζημιά.
@Λευτέρης
Παραβιάζεις ορθάνοιχτες θύρες με τα προσχηματικά σου ερωτήματα, τα οποία ήδη έχουν απαντηθεί άπειρες φορές. Αν - όπως λες - θεωρείς σωστό μέτρο το μικρό αριθμό μαθητών, τότε αποτελεί κραυγαλέα αντίφαση το ρητορικό ερώτημά σου για το ποια άλλη χώρα έχει τόσο μικρή αναλογία μαθητών και εκπαιδευτικών!
Θα έλεγα ωστόσο επιπλέον ότι αυτό είναι ένα ερώτημα υποκριτικό, γιατί δεν καταλαβαίνω μια τέτοια σύγκριση που έχεις στο μυαλό σου, η οποία δε λαμβάνει υπόψη της αμέτρητα άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καθιστούν εκ των πραγμάτων μειονεκτική και όχι πλεονεκτική την αναλογία αυτή! Δε γίνεται τελικά να κάνουμε συγκρίσεις μόνο όπου μας βολεύει, ενώ ξέρεις πολύ καλά σε πόσο πλεονεκτικότερη θέση λειτουργεί ο ξένος εκπαιδευτικός στο εργασιακό του περιβάλλον!
Η έκτακτη πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε περίπτωση δημιουργίας μικρών τμημάτων ασφαλώς και μπορεί να γίνει αξιοκρατικά με βάση τους πρόσφατους πίνακες ενδιαφερομένων που διαθέτει το υπουργείο από τη διαδικασία διορισμού. Κι εν πάση περιπτώσει είχε τόσον καιρό στη διάθεσή του το υπουργείο να μεθοδεύσει αυτή τη διαδικασία, αν όντως συμμερίζονταν την αναγκαιότητα των μικρών τμημάτων.
Όσο για το κόστος, ας μη λέμε συνεχώς κοινοτοπίες. Το κόστος είναι πολύ μικρότερο από τις υπερβολές που διαδίδει το υπουργείο, γιατί η ανάγκη για μικρά τμήματα δε σημαίνει διπλασιασμό των υπαρχόντων τμημάτων, αφού τα περισσότερα είναι ήδη μικρά. Δε νομίζω ότι το ποσοστό των νέων τμημάτων θα υπερβεί το 1/4 των υπαρχόντων. Και βέβαια χρήματα ...υπάρχουν! Απλώς σπαταλώνται σε επικοινωνιακά πεδία, ώστε να εξασφαλίζεται η αμέριστη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής από εκείνους που έχουν μετατρέψει την ενημέρωση σε φτηνή προπαγάνδα!
Τα μέτρα δεν είναι σοβαρά και είναι και ολίγον ρατσιστικά και λυπούμαι που το λέγω. Δεν γίνεται να υπάρχει τέτοιος διαχωρισμός.
Όλοι μαζί συνυπάρχουμε στο σχολικό χώρο, δεν μπορούμε να έχουμε συναδέλφους και μαθητές δυο κατηγοριών. Όλοι ερχόμαστε σε δύσκολη θέση.
Τα μέτρα είναι τιμωρητικά από τη μια ,αναποτελεσματικά από την άλλη.
Ούτε γονεις, ούτε παιδιά ,ούτε εκπαιδευτικούς ικανοποιούν και θα τιγκάρουμε και στον ιο.
Ευτυχώς η Δ δεν είναι τόσο ισχυρή, αν και πολύ μεταδοτική,οπότε δε θα πεθάνουμε, αλλά θα ταλαιπωρηούε όλοι χωρίς λόγο.
Παρακαλούμε το υπουργείο για τη σχετική στροφή...
Για τους μαθητές- και τους καθηγητές- που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και ιδιαίτερα αυτούς που είναι σε ανοσοκαταστολή και στους οποίους τα εμβόλια δεν τους προστατεύουν επαρκώς-γιαυτό και θα υποβληθούν σύντομα και σε τρίτη δόση- θα εφαρμοστεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία με διαδικτυακά Τμήματα των Περιφερειών, όπως πέρυσι ?
Το πρόβλημα όλων όσων ασχολούνται με το θέμα είναι ότι δεν έχουν συνειδητοποιήσει, πως επειδή σκέφτονται οι ίδιοι λογικά, δεν σημαίνει ότι το ίδιο λογικά σκέφτονται και οι υπουργάρες.
κρούσμα , οι γονείς - οι σοβαροί - θα σταματήσουν να στέλνουν τα παιδιά σχολείο. εκτός αν σταλεί και καμιά προφορική να μην ανακοινώνονται (και να σταυρώνονται οι εκπαιδευτικοί όταν διαρρέει κάτι τέτοιο). αφού είναι στον κόσμο τους , μην ασχολείστε , ζητήστε το έλεος του θεού καλύτερα
Παιδιά δύο κατηγοριών είναι μόνο η αρχή. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε πόσο θα στιγματιστούν, ούτε το bullying που θα γίνεται, ούτε τα τραύματα στην ψυχή τους.
Διαβάζουμε συχνά να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη. Σωστό, αρκεί να προσληφθούν οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται. Τα ερωτήματα είναι α. Με ποιες διαδικασίες και χωρίς αξιόλογη; Β. Το κόστος πώς θα καλυφθεί; Η. Σε ποιο κράτος η αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητές είναι τόσο μικρή;
Οι διατυπώσεις των μέτρων προσπαθούν ανεπιτυχώς να κρύψουν τον πανικό για αυτό που έρχεται. Πολλά τεστ, πολλή θεωρία, μακριά από τη σχολική καθημερινότητα, και στο βάθος... τηλεκπαίδευση.
Τα περί στενής επαφής και πως ορίζεται, το ποσοστό κρουσμάτων που κλείνει το τμήμα και τα τέστ που πρέπει να γίνονται είναι τα τρία εντελώς εκτός πραγματικότητας στοιχεία.
Κι ένα ερώτημα. Τα ραπιντ τέστ των ανεμβολιαστων θα μπορούν τελικά να γίνονται και στα σημεία δωρεάν ελέγχου του ΕΟΔΥ;
Τέλος το καθισιό στο σπίτι. Επιτέλους!
Δεν μας είπε τίποτα τι θα με τους μαθητές και καθηγητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες;
Για τους μαθητές κάτι είχαν ψελλίσει για τηλεκπαίδευση.
Με τους καθηγητές τι θα γίνει;
Ας εξηγήσει καποιος στους φιλοσοφους που βγάζουν τις αποφάσεις ότι οι ιοί μεταδίδονται εκθετικά και όχι γραμμικά και ως εκ τούτου ποσοστά του στυλ 50% +1 δεν έχουν νόημα.
Αυτά τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση με τα 2 self tests την εβδομάδαπου την επομένη μπορεί να γίνουν 4 και μάλιστα rapid και την μεθεπόμενη πάλι self και μετα πάλι rapid κ.ο.κ.,δεν νομίζω πως στόχο έχουν να κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά.Νομίζω πως στόχος είναι πως όταν ξεκινήσει η τηλεκπαίδευση όπως ποστεύω μεχρι τις αρχες του Χειμώνα,να μην υπάρχει κανείς που να μην χαίρεται που τελείωσε αυτό το μαρτύριο των επαναλαμβανόμενων ελέγχων κσι μάλιστα περιμένοντας σε ουρές στις δημόσιες Δομές.Και προφανώς αναφέρομαι και στα ίδια τα παιδιά.Η μόνη λύση κατά τη γνώμη μου είναι ο μαζικός εμβολιασμός των παιδιών.Μια λύση πογ αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση ,εκτός βέβαια αν τα πράγματα φθάσουν εκεί που κανείς μας δεν θέλει καν να φανταστεί.
Αυτό ΔΕΝ είναι πρωτόκολλο, είναι ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ
Άλλη μία αστοχία. Τη Δευτέρα 13/9 είναι ο αγιασμός. Ποιος θα αντιληφθεί ότι η πρώτη Παρασκευή είναι η 10/9;
Τι ντροπή είναι αυτή; Μέτρα μόνο για να διαδώσουν τον κόβιντ..
Όταν σκάσουν τα κρούσματα πιστεύει κανείς ότι θα συνεχίσουμε κανονικά τα μαθήματα σα να μην συμβαίνει τίποτα; Εφιάλτης!!!
Μειώστε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα ...
Μέτρα; Ποια μέτρα; Πού είναι τα μέτρα;
Σελίδες