Απόφαση: Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022

Ωρωλόγιο πρόγραμμα-Ποιοι μαθητές δικαιούνται να συμμετάσχουν

10/09/2021

Ενημερώθηκε: 11/09/2021, 08:03

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση, η οποία ορίζει τις διαδικασίες παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Ειδικότερα, η απόφαση προβλέπει τα εξής:

Άρθρο 1

1. Όλως εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2021-2022 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σύμφωνα με την από 44/02-09-2021 εισήγηση του ΙΕΠ, η διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήμα- τος συνιστάται να είναι από 30 έως και 45 λεπτά, ενώ ο αριθμός μαθητών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό φυσικού τμήματος που προβλέπεται στις κείμενες διατάξεις.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:

Α. Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον Προϊστάμενο/η σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Β. Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, και συγκεκριμένα:

i) Σε μαθητές/τριες ηλικίας κάτω των δώδεκα (12) ετών που πάσχουν από τα κάτωθι σοβαρά υποκείμενα νοσή- ματα και ειδικότερα:

1. Μαθητές/τριες με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια,

2. μαθητές/τριες με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές/τριες με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου,

3. μαθητές/τριες με σύνθετα μεταβολικά νοσήματα,

4. μαθητές/τριες με βαριές νευρολογικές/νευρομυικές παθήσεις (πχ. νωτιαία μυϊκή ατροφία κ.λπ.),

5. μαθητές/τριες με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια,

6. μαθητές/τριες που παρουσιάζουν σοβαρή ανοσοκαταστολή (συγγενή ή επίκτητη), HIV λοίμωξη και CD4<500,

7. μαθητές/τριες υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα),

8. μαθητές/τριες που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της,

9. μαθητές/τριες μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες,

10. μαθητές/τριες μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από είκοσι τέσσερις (24) μήνες,

11. μαθητές/τριες με δρεπανοκυτταρική αναιμία και ιστορικό εμφάνισης επιπλοκών καθώς και πολυμεταγγιζόμενα μαθητές/τριες που έχουν συνοσηρότητες υπό την προϋπόθεση ότι προσκομίζονται στην σχολική μονάδα τα απαραίτητα ιατρικά δικαιολογητικά, τα οποία έχουν εκδοθεί από δημόσια δομή υγείας.

ii) Σε μαθητές/τριες άνω των δώδεκα (12) ετών, οι οποί- οι/ες ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες υποκείμενων νοσημάτων, κατόπιν σχετικού αιτήματος για ένταξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ύστερα από σχετική γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού. Τα παραπάνω αιτήματα εξετάζονται από αρμόδια Επιτροπή της παρ. 3 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/ΠΓ.οικ. 55254/09-09-2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 4187),

iii) Σε μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομο/άτομα που πάσχει/πάσχουν από υποκείμενο νόσημα που οδηγεί σε σοβαρή ανοσοκαταστολή, και ιδίως:

1. άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

2. άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

3. άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία,

4. άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική νόσος σταδίου),

5. άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυασμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμωξης με CD4<200 κύτταρα/μL ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοειδών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων.

Τα παραπάνω αιτήματα εξετάζονται από αρμόδια Επι- τροπή της παρ. 3 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/ ΠΓ.οικ. 55254/09-09-2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 4187).

2. Στην περίπτωση 1.Α. παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στην περίπτωση 1.Β. (υποπερ. i,ii και iii) παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπό τη μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε περιπτώσεις όπου καθίσταται δυσχερής η εφαρμογήτης ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού τμημάτων, στα οποία τόσο ο/η εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία («διαδικτυακά τμήματα»).

Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας επικοινωνεί με τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος που θα απαρτίζεται είτε από μαθητές/τριες μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα.

Τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές/τριες της οικείας Διεύθυνσης, από τον Περιφερειακό Διευθυντή, εφόσον αφορούν σε μαθητές/τριες από πάνω από μία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, και από τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές/τριες από πάνω από μία Περιφερειακή Διεύθυνση της Επικράτειας.

Στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, η οποία κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι εφικτή η δημιουργία διαδικτυακού τμήματος σε οποιοδήποτε επίπεδο, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές/τριες των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό.

3. Η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες.

4. Η υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους/τις μαθητές/τριες. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών/ τριών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατ- φόρμας Webex Meetings, η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/ τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους. Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/ κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (Α’ 137). Βασικά χαρακτηριστικά της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ότι:

I. Για την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» - SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

II. Έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής/ αποθήκευσης του μεταδιδόμενου μαθήματος.

III. Έχουν δημιουργηθεί «κλειδωμένες» ψηφιακές αί- θουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.

Ο τρόπος λειτουργίας της πλατφόρμας είναι ο ακόλουθος:

1) Ο/Η εκπαιδευτικός ακολουθεί τον σύνδεσμο της διαπιστευμένης εφαρμογής που θα αποσταλεί με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αρχικά, πραγματοποιείται η αυθεντικοποίησή του/της εκπαιδευτικού μέσω της υπηρεσίας κεντρικής πιστοποίησης χρηστών (SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τη συμπλήρωση του ονόματος χρήστη (username) και του κωδικού πρόσβασης (password) σε αυτόν.

2) Εν συνεχεία, ο/η εκπαιδευτικός ανακατευθύνεται στην πλατφόρμα εισάγοντας τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του που είναι καταχωρισμένη στο ΠΣΔ. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού.

3) Ακολούθως, ο/η Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η της κάθε σχολικής μονάδας αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/τριες τους, μετά από ενημέρωση των γονέων/κηδε- μόνων.

4) Ο/Η εκπαιδευτικός, με τη σειρά του, αποστέλλει τον σύνδεσμο της προσωπικής του ηλεκτρονικής τάξης στους/στις μαθητές/τριες ή στους γονείς/κηδεμόνες αυτών με όποιον τρόπο κρίνει πρόσφορο, επί παραδείγματι με e-mail ή με ανάρτηση στην Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη) https://e-class.sch.gr ή στην ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα https://e-me.edu.gr, προκειμένου να εισέλθουν στην ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας.

5) Οι μαθητές/τριες ακολουθούν τον σύνδεσμο της διαπιστευμένης εφαρμογής τηλεκπαίδευσης και ανακατευθύνονται στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων και στη συγκεκριμένη ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας, ο σύνδεσμος της οποίας τους έχει κοινοποιηθεί κατά τα ανωτέρω από τον/την εκπαιδευτικό. Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη μέσω υπολογιστή, ταμπλέτας, κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου.

Θα παρασχεθούν εγγράφως οδηγίες σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες για την πρόσβασή τους στην ει- δικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων και τη χρήση αυτής.

Πριν την εκκίνηση της προγραμματισμένης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πραγματοποιείται προεπισκόπηση του ήχου ή/και της εικόνας, ώστε να επιβεβαιώσει ο/η εκπαιδευτικός ότι ο ήχος ή/και η εικόνα λειτουργούν σωστά. Στο σημείο αυτό, ο/η εκπαιδευτικός, όπως και ο κάθε μαθητής/τρια, έχει την επιλογή να απενεργοποιήσει τον ήχο ή/και την εικόνα του. Για τον έλεγχο πρόσβασης, οι τάξεις είναι κλειδωμένες και οι μαθητές/τριες περιμένουν στην αίθουσα αναμονής ώσπου να τους επιτραπεί η συμμετοχή. Ο/Η εκπαιδευτικός καλείται να εγκρίνει την είσοδο κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά. Καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, εκπαιδευτικός και μαθητής/ τρια έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν και να επανενεργοποιούν την μετάδοση του ήχου ή/και της εικόνας τους. Ο/Η εκπαιδευτικός έχει, κατά την κρίση του, τη δυνατότητα διακοπής μετάδοσης ήχου (σίγαση) από μαθητή/τρια, ή/και αποβολής του από την ψηφιακή τάξη. Στην τελευταία περίπτωση, είναι δυνατή η εκ νέου συμμετοχή του μαθητή/τρια στην ψηφιακή τάξη, κατά την κρίση του/της εκπαιδευτικού. Για τον σκοπό αυτό, απαιτείται ο/η εκπαιδευτικός να εγκρίνει σχετικό αίτημα του/της μαθητή/τριας εκ νέου.

6) Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των ανακυπτόντων τεχνικών ζητημάτων και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Τα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν

α) τη διεύθυνση IP,

β) το αναγνωριστικό «User Agent»,

γ) τον τύπο υλικού,

δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος,

ε) την έκδοση διακομιστή-πελάτη, στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση),

ζ) την έκδοση εφαρμογής,

η) τις υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ),

θ) τις πληροφορίες σύσκεψης: i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή/και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν.

7) Απαγορεύεται η καταγραφή και αποθήκευση ήχου ή/και εικόνας του ηλεκτρονικώς μεταδιδόμενου μαθήματος καθώς και οποιαδήποτε άλλη χρήση του περιεχομένου που μεταδίδεται ηλεκτρονικώς, πέραν της ζωντανής μετάδοσης ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο με αποκλειστικούς αποδέκτες τους/τις μαθητές/ τριες. Η πλατφόρμα από το σχεδιασμό της και την παραμετροποίηση που πραγματοποιήθηκε για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αποκλείει τέτοιου είδους καταγραφή. Στην περίπτωση παράνομης καταγραφής επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρ. 38 του ν. 4624/2019.

Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται από τον/την εκπαιδευτικό, για τους κανόνες και όρους ορθής συμπεριφοράς που οφείλει να τηρεί ο/η μαθητής/τρια στην ψηφιακή τάξη, σύμφωνα και με τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ειδικά για την περίπτωση της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, ως αυτή ορίζεται στην παράγραφο 2, η ζωντανή μετάδοση αφορά μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση μαθήματος. Η ζωντανή μετάδοση δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μα- θητών/τριών.

Ο/Η εκπαιδευτικός λαμβάνει τα παρακάτω μέτρα:

α) Για τη μετάδοση του ήχου, η συσκευή θα πρέπει να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον/στην εκπαιδευτικό. Ο/Η εκπαιδευτικός διατηρεί το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή/τριας ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εάν το κρίνει απαραίτητο.

β) Στην περίπτωση που πραγματοποιείται μετάδοση εικόνας, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον/στην εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές/τριες που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας.

8) Υπεύθυνος Επεξεργασίας δεδομένων κατά την έννοια του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») είναι:

α) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και

β) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης το πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, ή άλλου είδους νομική οντότητα ανεξαρτήτως νομικής προσωπικότητας στα οποία έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της αντίστοιχης ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής. Κάθε Υπεύθυνος Επεξεργασίας δεδομένων υποχρεούται να ορίσει έναν Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Κ.Π.Δ.

9) Στο πλαίσιο λειτουργίας της ως άνω πλατφόρμας που διατίθεται προς χρήση από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ισχύουν τα κάτωθι:

α) Τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών, συγκεκριμένα το ονοματεπώνυμο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αυτών, δύνανται να κοινοποιούνται στο συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και δια- δικτυακού χώρου, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID- 19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2021-2022. Εν συνεχεία, διαγράφονται από τους εν λόγω παρόχους.

β) Τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων, συγκεκριμένα τα στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητάς τους ως μαθητών/ τριών ή/και γονέων/κηδεμόνων και της σχέσης τους, αντίστοιχα, με το ελληνικό δημόσιο ή με τον ιδιωτικό φορέα στον οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της ιδιωτικής σχολικής μονάδας, είναι δε αναγκαία για την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/ τριές τους και την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του ελληνικού δημοσίου ή του προαναφερθέντος ιδιωτικού φορέα, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκ- παιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα ονόματα ή ονόματα χρηστών ή άλλα στοιχεία ταυτοποίησης, εξαιρουμένων των μεταδεδομένων των μαθητών/τριών κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν αποθηκεύονται από συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με τον προαναφερθέντα ιδιωτικό φορέα ιδιωτικής εκπαίδευσης πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου. Τα μεταδεδομένα δια- γράφονται είκοσι μία (21) ημέρες μετά την ημερομηνία δημιουργίας τους.

10) Σε περίπτωση που σχολική μονάδα ιδιωτικής εκ- παίδευσης επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οφείλει να λαμβάνει κάθε απαραίτητο μέτρο και να προβαίνει σε κάθε απαραίτητη ενέργεια προκειμέ- νου να συμμορφώνεται με τις κείμενες διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδίως ο σχεδιασμός της πλατφόρμας να ανταποκρίνεται από τον σχεδιασμό και εξ ορισμού στις βασικές αρχές επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων.

11) Σκοπός επεξεργασίας των ανωτέρω δεδομένων είναι το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όπως είναι η πανδημία του COVID-19. Η νόμιμη βάση επεξεργασίας των εν λόγω δεδομένων είναι το στοιχ. ε της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. συνδυαστικά με το στοιχ. γ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ.

12) Τα Υποκείμενα των Δεδομένων έχουν δικαίωμα να λάβουν επιβεβαίωση από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας για το αν και κατά πόσον προσωπικά δεδομένα που τους αφορούν υφίστανται επεξεργασία.

Τα Υποκείμενα των Δεδομένων έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μεταδεδομένα που δημιουργούν, εφόσον έχουν χρησιμοποιήσει τα πραγματικά τους στοιχεία (email και ονοματεπώνυμο για τους εκπαιδευτικούς, ονοματεπώνυμο για τους μαθητές/τριες), έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν. Επιπλέον, μπορούν να ικανοποιούν το δικαίωμα διόρθωσης ανακριβειών στα δεδομένα πρόσβασης και υπό προϋποθέσεις το δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργα- σία από το ελληνικό δημόσιο/τον ιδιωτικό φορέα στον οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό. Προβλέπεται δικαίωμα υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

13) Ο/Η Διευθυντής/ντρια της κάθε σχολικής μονά-δας υποχρεούται να ενημερώσει εγγράφως όλους τους εκπαιδευτικούς, τους/τις μαθητές/τριες και γονείς/κηδε- μόνες των μαθητών/τριών σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων αποκλειστικά για τον σκοπό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποστέλλοντάς τους το ενημερωτικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή.

14) Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών/τριών, των γονέων/κηδεμόνων τους και του εκπαιδευτικού προσωπικού για τις εκπαιδευτικές δομές της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οφείλει να τηρεί όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, καθώς και τις διατάξεις του ν. 4624/2019 (Α’ 137). Τις αυτές υποχρεώσεις οφείλει να τηρεί ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας δεδομένων κάθε πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, στο οποίο έχει χορηγηθεί άδεια για τη λειτουργία ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών της σχετικής εκπαιδευτικής δομής, τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτήν.

Άρθρο 2

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ απο- στάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγ- χρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 1 της παρούσας, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι οποίες έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες.

2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Άρθρο 3

1. Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό κατά παρέκκλιση του άρθρου 27 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21.05.2019 (Β’ 2005) κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος της παρούσας, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.

2. Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού.

3. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών/τριών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο κα- ταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή/τρια που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο/η οποίος/α το τηρεί ηλεκτρονικά.

4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

Άρθρο 4

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ESOS : (Η απόφαση στο ΦΕΚ το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στο μεν κείμενο ορίζει ώρα έναρξης στις 08:15  στον πίνακα προβλέπει στις 14:10- Προφανώς το υπουργείο Παιδείας πρέπει να κάνει διόρθωση και να αναφέρει την πραγνατική ώρα έναρξης).

1. Στην περίπτωση που κριθεί σκόπιμο οι Διευθυντές/ τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση του άρθρου 1, η οποία είναι υποχρεωτική, καθορίζουν κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων το κατ’ ελάχιστον Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύμφωνα με τα κάτωθι οριζόμενα και το κοινοποιούν στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

α. Η έναρξη των μαθημάτων ορίζεται στις 08:00 για τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στις 08:30 για τα Γυμνάσια και στις 08:15 για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά.

β. Η διάρκεια της διδακτικής περιόδου ορίζεται για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα 30 λεπτά. Η διάρκεια των διαλειμμάτων στα Δημοτικά σχολεία ορίζεται στα 10 λεπτά, ενώ στα Νηπιαγωγεία η διάρκεια των διαλειμμάτων ορίζεται στα 20 λεπτά. Το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα περιλαμβάνει σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία τουλάχιστον τρεις (3) και πέντε (5) διδακτικές ώρες αντίστοιχα.

γ. Η διάρκεια της διδακτικής περιόδου ορίζεται για την Δευτεροβάθμια Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στα 40 λεπτά και η διάρκεια των διαλειμμάτων ορίζεται στα 10 λεπτά. Το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι (6) ή επτά (7) διδακτικές ώρες, ανάλογα με το γενικότερο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

δ. Με ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται το πρόγραμμα διδακτικής ώρας - διαλείμματος των Εσπερινών Γυμνασίων και των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και υλοποιείται κατά τη διάρκεια του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας τους.

ε. Κατ’ εξαίρεση και εφόσον κριθεί αναγκαίο, ιδίως στην περίπτωση της παρ. 1 του άρθρου 1, οι Διευθυντές/ τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζουν, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων το κατ’ ελάχιστον Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύμφωνα με τα παρακάτω προγράμματα:


2. Το εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης διαμορφώνεται, λαμ- βάνοντας υπόψη τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες, όπου υπηρετούν, οι οποίες συνεχίζουν κανονικά την διοικητική τους λειτουργία, προκειμένου να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες κάνοντας χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα. Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης και ο/η Διευθυντής/τρια της Σχολικής Μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, λαμβάνουν κάθε μέτρο για να διασφαλιστεί η παροχή από εκπαιδευτικούς, σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολική μονάδα που τελεί σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σχόλια (13)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΑΣ
|

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ-ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Ορίστε ένα ΠΑΡΑΔΟΞΟ της πολιτείας:
1. Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 – 1.11 της περ. 1 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό.( Δ1α/ΓΠ.οικ. 53950/ΚΥΑ/ Β΄/ΦΕΚ 4054/04-09-2021 ).
2. Οι διευθύνσεις προσωπικού πολλών υπηρεσιών αναφέρουν ότι: Το προσωπικό τους θα εργάζεται, με φυσική παρουσία. Από απόσταση θα εργάζεται μόνο εφόσον δεν υπάρχουν αποστάσεις ασφαλείας στα γραφεία…
3. Στην με αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 55254/ΦΕΚ 4187 ΚΥΑ/ 10-09-2021 σχετικά με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπεται ότι:
Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται: και σε μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομο/άτομα που πάσχει/πάσχουν από υποκείμενο νόσημα που οδηγεί σε σοβαρή ανοσοκαταστολή, και ιδίως:…….

4. Όμως, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, υποχρεούνται να επιστρέψουν κανονικά στην εργασία τους και να εργάζονται σε τάξεις 30-35τμ με 20-27 μαθητές, σε σχολεία τουλάχιστον 600 ατόμων. Επιπλέον, τα τέκνα τους δικαιούται και θα συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για να προστατευτεί ο γονιός/εκπαιδευτικός.

ΔΗΛΑΔΗ, ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ;;;;;;;;;

Μαιρη
|

Ντροπή! Οι ευπαθείς με σοβαρά προβλήματα θα μπουν με 25 παιδιά στην τάξη και άλλα 300 στο διάλειμμα;Στο υπόλοιπο δημόσιο και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις οι ευπαθείς δουλεύουν τηλεργασια.Εφαρμοστε ίση μεταχείριση και σε εκπαιδευτικούς!! Πολύ φοβάμαι πως θα θρηνήσουμε θύματα φέτος.Αλλα μάλλον δεν σας καιγετε καρφί!!!

Έρως
|

Ο έρωτας αυτής της κυβέρνησης με την τηλεκπαίδευση είναι απίστευτος. Όπως απίστευτο είναι και το χάος που εισηγείται το νομοσχέδιο.

Για τους μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας υπάρχει εδώ και δεκαετίες ο θεσμός της κατ'ιδίαν φοίτησης. Στο νομοθετικό πλαίσιο της κατ'ίδίαν φοιτήσης θα μπορούσαν να είχαν προσθέσει ένα άρθρο για κατ'ίδίαν φοίτηση εξ αποστάσεως και να τελειώνει η υπόθεση.

Ευπαθείς και συνοικούντες
|

Έχει λογαριάσει το Υπουργείο Παιδείας πόσους εκπαιδευτικούς θα χρειαστούν για ευπαθείς μαθητές και συνοικούντες ; Εύκολα μπορεί ο αριθμός των συνοικουντων να μεγαλώσει πολύ. Πρόκειται για μαθητές που δεν παίρνουν απουσίες σύμφωνα με το ΦΕΚ και θα “παρακολουθούνε” από το το σπίτι με το κινητό και τις πιτζάμες. Κατά το διαπερασμένο διδακτικό έτος χρησιμοποιήθηκαν μόνο στην Αττική πάνω από 500 ευπαθείς εκπαιδευτικοί μόνο για τα τμήματα ευπαθών μαθητών δηλ. χωρίς τους συνοικουντες που μας ήρθαν τον Απρίλιο.
Αμφιβάλλω αν το μέτρο των συνοικούντων εφαρμοστεί μόνο για αυτούς που το δικαιούνται. Είναι ένα μέτρο που μπήκε για να φέρει ψήφους στις εκλογές που καταφθάνουν. Όμως ποιος θα πληρώσει τους παραπάνω εκπαιδευτικούς; Εκτός αν οι υποσχέσεις μείνουν στο κενό.

@
|

Κι εμείς κατά κάποιο τρόπο ευπαθείς είμαστε και εμβολιασμένοι. Αφήστε να δημιουργηθούν πρώτα τέτοια τμήματα …

Κατια
|

Γιατί δεν λέει το υπουργείο τι θα γίνει με τους ευπαθείς εκπαιδευτικούς; Ισχύει το ΦΕΚ του εσωτερικών;Οι περιπτώσεις 1.1- 1.10 είναι χωρίς επαφή με το κοινό αλλά γενικά προτείνει τηλεργασια στις ευπαθείς ομάδες! Οι εκπαιδευτικοί που είναι ευπαθείς είναι άτρωτοι για το υπουργείο Παιδείας;Και όσοι δεν τους επιτρέπεται και ο εμβολιασμός με ιατρική γνωμάτευση για λόγους υγείας και είναι και ευπαθείς τι κάνουν;Τον σταυρό τους; Υγιείς στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα δουλεύουν εκ περιτροπής,δύο μέρες αυτοπροσώπη παρουσία και 3 τηλεργασια!!
Ακούτε κύριοι στο Παιδείας;Τι περιμένετε να πεθάνουμε;;;; Ντροπή!

Μ.Ρ
|

ΠΡΟΣ ΕΥΠΑΘΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
Συνάδελφε, νομίζω πως πρέπει να κάνεις αίτηση στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ που ανήκεις ή στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και να το ζητήσεις εξηγώντας ότι φοβάσαι. Νομίζεις ότι δε ξέρουν ότι τα μέτρα στο σχολείο δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν;
Προφανώς δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί η σύγχρονη τηλεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς της τάξης, Οπότε σύμφωνα με το άρθρο 1 2.της απόφασης αν ο Διευθυντής του σχολείου που μαθητές του πρέπει να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως τα μαθήματα θα υποβάλει αίτημα στη Διεύθυνση και από εκεί θα αποφασιστεί σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αν θα δημιουργηθούν τμήματα στη Διεύθυνση ή στην Περιφέρεια . Είναι φανερό ότι δε μπορεί να γίνει σύγχρονη τηλεκπαίδευση με το τμήμα της δια ζώσης διδασκαλίας. Γιατί το αναφέρουν; Για να μειώσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και των κηδεμόνων για υποβολή αίτησης. Οπότε συνάδελφε αν φοβάσαι μπορείς να πάρεις κανονική ή αναρρωτική ώσπου να σε χρειαστούν για εξ αποστάσεως διδασκαλία ( ελπίζω σύντομα)

Γονιός
|

Στους μαθητές που δικαιούνται να συμμετάσχουν πρέπει να προστεθούν και αυτοί που τίθενται σε υποχρεωτική καραντίνα (προσωρινή συμμετοχή, τουλάχιστον εφόσον παρέχεται η ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση), ειδικά αν πρόκειται για παιδιά που είναι ανεμβολίαστα, δεν έχουν διαγνωστεί θετικά τα ίδια αλλά είναι στενές επαφές τρίτων που διαγνώστηκαν θετικοί (π.χ., μέλος οικογένειας).

Γιάννης
|

Η περίπτωση 1Β που αφορά την **ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση** για παιδιά που **δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία**, δεν αναφέρει τα παιδιά που έχουν μπει σε καραντίνα για οποιονδήποτε λόγο, είτε γιατί διαγνώστηκαν τα ίδια θετικά σε covid19, είτε γιατί διαγνώστηκε θετικό κάποιο άλλο άτομο με το οποίο συγκατοικούν. Μπορεί δηλαδή να προκύψει η περίπτωση σε ένα σχολικό τμήμα να παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ένα ανεμβολίαστο παιδί να τεθεί σε καραντίνα επειδή διεγνώσθη θετικό κάποιο μέλος της οικογένειάς του, και να μην του επιτραπεί να παρακολουθήσει το μάθημα (και φυσικά να πάρει απουσίες, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον προβιβασμό του στην επόμενη τάξη).

Γιατί τέτοιο χάος;
|

Δώστε το δικαίωμα στους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς των ευπαθών ομάδων να διδάξουν εξ αποστάσεως τα ευπαθή παιδιά. Δώστε σαφείς και ξεκάθαρες οδηγίες σε όλους τους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς, Διευθύνσεις,διευθυντές, προισταμένους, οικογένειες). Η συγκεκριμένη απόφαση είναι δαιδαλώδης και ασαφής και δεν διαφωτίζει. Η σχολική χρονιά αρχίζει κι ακόμη κανείς δεν είναι ενημερωμένος για το τι ισχύει. Όλοι οι διευθυντές/προιστάμενοι των Σχολείων και οι σύλλογοι διδασκόντων ασχολούνται νυχθημερόν με τους "νεωτερισμούς" της υπουργού. Αρχίζουν τα μαθήματα και η απόφαση για τους ευπαθείς δεν έχει φθάσει ακόμη στα Σχολεία. Δώστε λύση στους ευπαθείς εκπαιδευτικούς με απλές και ξεκάθαρες οδηγίες, τώρα !!

Άννα
|

Πώς δηλώνουμε ενδιαφέρον για διδασκαλία στα εξ αποστάσεως?

Ευπαθής εκπαιδευτικός
|

Προσωπικά θέλω να διδάξω στα διαδικτυακά τμήματα. Όμως εμβολιάστηκα και πρέπει να πάω υποχρεωτικά στο σχολείο μου. Υπάρχει κάποια λύση να προσφέρω εξ αποστάσεων εκπαίδευση;

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

ΑποΦΑΣΙΖΟΜΕΝ και διατάσσομεν...Τώρα, το αν όλα αυτά μπορούν να υλοποιηθούν αποτελεί ένα θέμα που δεν απασχολεί το υπουργείο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ