Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πρύτανης ΑΠΘ: Να καλύψουμε τα όποια κενά των φοιτητών

Δημοσίευση: 14/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η  αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη, μετά και την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ, η αποτίμηση της εφαρμογής των νόμων που έχουν ψηφιστεί για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και η δια ζώσης επαναλειτουργία των πανεπιστημίων, βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης  με θέμα «Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, για το παρόν και το μέλλον» στο Thessaloniki Helexpo Forum της 85ης ΔΕΘ,  με την υπουργό Παιδείας  Ν.Κεραμέως, τον τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη, τον Πρύτανη του ΑΠΘ Ν. Παπαϊωάννου, τον πρόεδρο του ΙΕΠ Γιάννη Αντώνιου, και τον Διευθυντή του ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ  Χρήστο Γούλα.

Ο Πρύτανης του ΑΠΘ , στο εισαγωγικό του σημείωμα , και απαντώντας στις ερωτήσεις τόνισε τα εξής:

Για τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη: Το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να μείνει αποκομμένο από τις εξελίξεις που διαδραματίζονται σε ακαδημαϊκό, επιστημονικό ή κοινωνικό επίπεδο. Ο ρόλος του είναι να αφουγκράζεται τις σύγχρονες ανάγκες και να απαντά σε αυτές, μέσα από μία διεργασία μετεξέλιξης των προγραμμάτων σπουδών, ώστε πλέον να μην έχουν ως βασικό στόχο μόνο τη γνώση, αλλά απόφοιτους καταρτισμένους με δεξιότητες, που η αγορά εργασίας έχει ανάγκη, προκειμένου να τους αξιοποιήσει, προκειμένου να τους δώσει την ευκαιρία να μείνουν στη χώρα, να συνεισφέρουν στην κοινωνική και οικονομική ευημερία του τόπου.

Στη Σύνοδο των Πρυτάνεων συζητήσαμε και το υπουργείο Παιδείας περιμένει τις απόψεις μας για τον επανασχεδιασμό του ακαδημαϊκού χάρτη. Είναι κάτι καθαρά ακαδημαϊκό , θα το κάνουν τα πανεπιστήμια, δε θα το κάνουν τα κόμματα, ή η κυβέρνηση.

Αποτίμηση ΕΒΕ: Με συνολική θετική τοποθέτηση της Συνόδου των Πρυτάνεων για πρώτη φορά τα πανεπιστήμια έχουν ρόλο στην αυτονομία τους με τον καθορισμό της βάσης εισαγωγής από τα ίδια τα τμήματα. Θα πρέπει, όμως, και οι διδάσκοντες και οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων να έχουν μία σύνεση και λογική απέναντι στις επιλογές που θα έχει το κάθε τμήμα στη διαμόρφωση της ΕΒΕ.

Τα αποτελέσματα των βάσεων που ανακοινώθηκαν δεν είχαν αρνητικό αντίκτυπο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.

Υπάρχει μία διεθνής συζήτηση για την κρίση στις ανθρωπιστικές σπουδές, που σχετίζεται με τις επαγγελματικές προοπτικές που προσφέρουν. Οι Κλασικές Σπουδές του ΑΠΘ βρίσκονται φέτος στην 14η θέση παγκοσμίως, κι είναι η υψηλότερη επίδοση τμήματος ελληνικού πανεπιστημίου. Αξιοποιούμε το πλεονέκτημα αυτό, εργαζόμαστε για να διατηρήσουμε αυτές τις επιδόσεις και κυρίως να διασφαλίσουμε πως προσφέρουμε συγκεκριμένες επαγγελματικές διεξόδους στους αποφοίτους μας των τμημάτων της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών.

Για τα θέματα ασφάλειας ματακαι αναβάθμισης του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και της εξωστρέφειας των ΑΕΙ:

Ζούμε σε ένα κράτος δικαίου και από τη στιγμή που ψηφίζεται κάποιος νόμος -είτε μας αρέσει, είτε δε μας αρέσει, είτε προέρχεται από κυβέρνηση με την οποία συμφωνούμε ή διαφωνούμε- όταν είμαστε σε θέσεις ευθύνης πρέπει να τον εφαρμόζουμε, να προσπαθούμε κάθε νόμος της ελληνικής πολιτείας να γίνεται πράξη. Η διοίκηση του ΑΠΘ εφάρμοσε τη νομιμότητα και θα την εφαρμόζει, γιατί θέλουμε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο το οποίο να είναι αντάξιο των απαιτήσεων του 21ου αιώνα.

Για δεκαετίες υπήρχαν φοβικά σύνδρομα στην κοινωνία και μέσα στο πανεπιστήμιο. Αυτό φάνηκε όχι μόνο στο θέμα της ασφάλειας, αλλά και των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, όπου επίσης είχαμε πολιτικό ακτιβισμό , φάνηκε ακόμη και στις αντιδράσεις για τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όταν είναι αυτονόητο ότι πρέπει επιτέλους να υπάρχει αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο.

Για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των ΑΕΙ:

Τα ΑΕΙ πρέπει να ανοίξουν. Υπάρχουν τα ΦΕΚ και οι ΚΥΑ για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα τηρηθούν, όμως η ατομική συνείδηση διδασκόντων, φοιτητών και εργαζομένων μέσα από τον εμβολιασμό τους, αποκτά ταυτόχρονα και κοινωνικό χαρακτήρα, γιατί έτσι θα κάνουμε ένα βήμα επιστροφής στην κανονικότητα.

Τα παιδιά που εισήχθησαν πέρυσι στις σχολές δεν έχουν δει ακόμη τι εστί αμφιθέατρο. Πρέπει εμείς ως διδάσκοντες να τρέξουμε και να προσπαθήσουμε στον χρόνο από εδώ και πέρα να τους εφοδιάσουμε με θεωρητική και πρακτική γνώση, να καλύψουμε τα όποια κενά, γιατί έχουμε εργαστήρια, κλινικές ασκήσεις, είναι παιδιά που θα αποφοιτήσουν από σχολές επιστημών υγείας και άλλες σχολές και δεν είναι τιμητικό να τους ρωτάνε «πότε τελείωσες» ή «πότε σπούδασες». Όλοι σπούδασαν και θα σπουδάσουν το ίδιο.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.