“Καμπανάκι” για τους εκπαιδευτικούς Νομική Γνωμοδότηση της ΟΛΜΕ για την απεργία -αποχή από την αξιολόγηση

"...οι εκπαιδευτικοί αποτελέσουν δέκτες των κυρώσεων του ν.4823/2021, θα απαιτηθεί δικαστική ακύρωση τούτων από τα αρμόδια δικαιοδοτικά όργανα, τα οποία θα κληθούν να κρίνουν την νομιμότητά τους και την συνταγματικότητα του όλου άρθρου 56 ν.4823/2021"

14/09/2021

Ενημερώθηκε: 14/09/2021, 23:00

Άκουσε το άρθρο

“Καμπανάκι” χτυπάει γνωμοδότηση Νομικών την οποία παρέλαβε το ΔΣ της ΟΛΜΕ , μετά από σχετικό αίτημά της, συνοδευόμενο από ερωτήματα για τις συνέπειες   όσων συμμετάσχουν στην απεργία αποχή από την αξιολόγηση, που η ίδια κήρυξε.

Οι Νομικοί απάντησαν με έγγραφη γνωμοδότηση στην ΟΛΜΕ   ότι  οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στην απεργία αποχή θα “εισπράξουν” από το υπουργείο Παιδείας κυρώσεις, βάσει της κείμενης νομοθεσίας.  Τις κυρώσεις θα πρέπει    στη συνέχεια   οι εκπαιδευτικοί να τις προσβάλουν   στα διοικητικά δικαστήρια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες,  στο “δια ταύτα”   οι Νομικοί που κλήθηκαν  από το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών, την ΟΛΜΕ, να γνωμοδοτήσουν  , αναφέρουν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

“..... πρέπει να παρατηρηθεί εισαγωγικώς ότι η ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 56 ν.4823/2021 από την διοίκηση, θα στηριχθεί στον μη διακηρυγμένο πανηγυρικώς, αλλά πάντως υποκρυπτόμενο αυτό στόχο του κοινού νομοθέτη, με αποτέλεσμα να είναι σαφές ότι η επίκληση του δικαιώματος-απεργίας αποχής των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Β.Π. και Ε.Ε.Π. να μην είναι ικανή να αποτρέψει ex ante την ενεργοποίηση του συστήματος κυρώσεων του ν.4823/2021.

Καίτοι η επίκληση του εν λόγω συνταγματικού δικαιώματος θα έπρεπε να αποτελεί επαρκή λόγο για την δικαιολογημένη αποχή από την άσκηση των καθηκόντων που συνδέονται με την διαδικασία αξιολόγησης και αυτό-αξιολόγησης του ν.4692/2020, για τους λόγους που θα εκτεθούν αναλυτικά κατωτέρω, η διοικητική πρακτική που ακολουθήθηκε στην ουσιωδώς όμοια περίπτωση του άρθρου 36 παρ.2 ν.4489/2017 (με τον αποκλεισμό δηλαδή δημοσίων υπαλλήλων που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης Προϊσταμένων σε θέσεις Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών και οι οποίοι προσέφυγαν ακολούθως δικαστικώς), καθώς και η πραγματική στοχοθεσία του ν.4823/2021 που είναι η καταστολή της απεργίας-αποχής (όπως ήταν και στην περίπτωση του ν.4489/2017), καθιστούν σαφές ότι η διοίκηση θα επιβάλλει τις κυρώσεις του άρθρου 56, παρά την επίκληση του συνταγματικού δικαιώματος απεργίας-αποχής των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. Τούτου δοθέντος, ο έλεγχος της νομιμότητας των εν λόγω κυρώσεων, καθώς και της συμφωνίας των διατάξεων του άρθρου 56 ν.4823/2021 με το άρθρο 23 Συντ. και άλλες συνταγματικές εγγυήσεις, θα επαφεθεί στα διοικητικά δικαστήρια μετά από άσκηση των οικείων ενδίκων βοηθημάτων".

"....όπως διαφαίνεται από τον χρονισμό και τον πραγματικό λόγο που οδήγησε στην ψήφιση του ν.4823/2021 και όπως άλλωστε συνέβη και στην περίπτωση του άρθρου 36 παρ.2 ν.4489/2017, και οι εκπαιδευτικοί αποτελέσουν δέκτες των κυρώσεων του ν.4823/2021, θα απαιτηθεί δικαστική ακύρωση τούτων από τα αρμόδια δικαιοδοτικά όργανα, τα οποία θα κληθούν να κρίνουν την νομιμότητά τους και την συνταγματικότητα του όλου άρθρου 56 ν.4823/2021".

"...Παρά τα προβλήματα συμφωνίας που γεννούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 56 ν.4823/2021 προς τις ανωτέρω διατάξεις του Συντάγματος, η επίκληση του δικαιώματος-απεργίας αποχής των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Β.Π. και Ε.Ε.Π. δεν είναι ικανή να αποτρέψει την ενεργοποίηση του συστήματος κυρώσεων του ν.4823/2021".

".....Η πραγματική στοχοθεσία του ν.4823/2021 που είναι η καταστολή της απεργίας-αποχής (όπως ήταν και στην περίπτωση του ν.4489/2017), καθιστούν σαφές ότι η διοίκηση θα επιβάλλει τις κυρώσεις του άρθρου 56, παρά την επίκληση του συνταγματικού δικαιώματος απεργίας-αποχής των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. Τούτου δοθέντος, κάθε πρόσωπο που θα υποστεί τις εν λόγω κυρώσεις θα πρέπει να προσφύγει δικαστικώς για να την ακύρωσή τους και για να ελεγχθεί συναφώς η νομιμότητά τους και η  συμφωνία των διατάξεων του άρθρου 56 ν.4823/2021 με το άρθρο 23 Συντ."

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (32)

Μισό λεπτό για να καταλάβω
|

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί με 5, 10, ή 15 χρόνια στην εκπαίδευση μας λέτε ότι η ΟΛΜΕ είναι άχρηστη, μας κοροϊδεύει κ θα μας κρεμάσει...οκ...ποτέ ψηφίσατε τελευταία φορά για ΟΛΜΕ ή ελμε; γιατί δεν βάλατε ικανούς ανθρώπους; Οι τζάμπα μάγκες που λυπούνται τα 15€ μας κουνάνε το δάχτυλο για το τι είναι δημοκρατία κ συνδικαλισμός ...Ε λοιπόν κυρίες και κύριοι η γκρίνια και η μιζέρια σας μας κούρασε, δεν έχετε πρόβλημα με τα πρόσωπα αλλά με το θεσμό...προτιμώ να είμαι δίπλα στο δεξιό Τσουχλο παρά στην Κεραμεως

GalloRojo
|

ΟΛΜΕ: «Ενημερωτικό για την νομιμότητα της απεργίας αποχής»
Συνεχίζουμε τον αγώνα, συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία αποχή, σπάμε τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία του ΥΠΑΙΘ!

Συνάδελφοι/ισσες,
Η απεργία αποχή ως μορφή απεργίας έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020). Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.
Ακόμα και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, αναγνωρίζοντας την λευκή απεργία ως νόμιμη μορφή απεργιακής κινητοποίησης, εξέδωσε την υπ’ αριθμόν 2038978/4420/0022/14-06-1990 εγκύκλιό του, στην οποία αναφέρεται: «1. Σύμφωνα με τη νομολογία (8384/79 και 8272/89 αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών και 920/1983 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών) η μείωση της απόδοσης των εργαζομένων (ποσοτική ή ποιοτική) ή η επιβράδυνση του ρυθμού της εργασίας - λευκή απεργία- αποτελεί μορφή απεργίας. Συνεπώς η αποχή των εκπαιδευτικών από ορισμένα καθήκοντα τους, συνεπάγεται ποσοτική μείωση της απόδοσης τους, η οποία κατά τα ανωτέρω, αποτελεί μορφή απεργίας, τη λευκή απεργία (βλ. σχετικώς και ΔΙΚΠΡ/Φ9/2741/7072/3.9.86 και ΔΙΚΠΡ/ Φ9 /241 /11026/ 23.10.85 έγγραφα του Υπουργείου Προεδρίας Κυβερνήσεως)».
Όσον αφορά στις κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 56 του ν.4823/2021 επισημαίνουμε τα εξής:
1. Σύμφωνα με το άρ. 106 του ν.3528/2007 πειθαρχικό παράπτωμα αποτελεί κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος, που συντελείται με υπαίτια πράξη ή παράλειψη και μπορεί να καταλογιστεί στον υπάλληλο. Επομένως, για την τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος απαιτείται υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου (ΣτΕ 2030/1976, 3607/1981, 786/1990, 2816/2000, 4185/2001 κα). Δεν συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα πράξεις ή παραλείψεις, που αποτελούν ενάσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του υπαλλήλου.
2. Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 107 ν.3528/2007: «3. Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή κατά την έννοια της περίπωσης ε` της παρ. 1 του παρόντος άρθρου η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης.»
3. Με την 27/2004 απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου αναγνωρίσθηκε το τεκμήριο της νομιμότητας των απεργιακών κινητοποιήσεων, υπό την έννοια ότι μέχρι μια απεργιακή κινητοποίηση να κριθεί αμετακλήτως ως παράνομη από το αρμόδιο δικαστήριο θεωρείται νόμιμη, με συνέπεια, στο ενδιάμεσο αυτό χρονικό διάστημα (από την κήρυξη της απεργίας μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση) να μη μπορεί να επέλθει σε βάρος των απεργών οποιαδήποτε δυσμενής συνέπεια εξαιτίας της συμμετοχής του στην απεργία.
4. Υπενθυμίζουμε ότι με την διάταξη του άρθρου 36 παρ.2 ν.4489/2017 είχε αντιστοίχως προβλεφθεί στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, ότι η συμμετοχή στην διαδικασία αξιολογήσης, αποτελεί προϋπόθεση για την επιλογή υπαλλήλου σε διαδικασίες κρίσεων και τοποθέτησης προϊσταμένων. Η ως άνω διάταξη καταργήθηκε μεταγενεστέρως αφού με την υπ’ αρ. 559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κρίθηκε ότι η συμμετοχή υπαλλήλου σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργία δεν κωλύει την συμμετοχή του σε διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων, αφού η ως άνω διάταξη έχει την έννοια της επιβολής υπηρεσιακών κυρώσεων σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση και όχι στην περίπτωση, που ο υπάλληλος ασκεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, όπως το δικαίωμα της απεργίας: «η παράλειψη του αιτούντος να προβεί στην αξιολόγηση των υφισταμένων του, οφειλόμενη στη συμμετοχή του στην απεργιακή αυτή κινητοποίηση, δεν εκώλυε τη συμμετοχή του στη επίδικη διαδικασία επιλογής του ιδίου ως προϊσταμένου, όπως, μη νομίμως, κρίθηκε με τις προσβαλλόμενες αποφάσεις».
5. Επιπλέον, έχει κριθεί, ότι η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982 (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002).
6. Η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία.
Επομένως, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΟΛΜΕ (επισυνάπτεται), η μη συμμετοχή στελέχους εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στις διαδικασίες αξιολόγησης «δεν μπορεί νομίμως να οδηγήσει σε ενεργοποίηση των κυρώσεων των παρ.4, 5, 6 και 8 του άρθρου 56 ν.4823/2021, όταν η παράλειψή του αυτή οφείλεται σε άσκηση του συνταγματικού δικαιώματός του σε απεργία-αποχή, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας. Συνεπώς, είτε η διοίκηση υποχρεούμενη σε σύμφωνη με το άρθρο 23 παε.2 Σύντ. ερμηνεία θα πρέπει να απόσχει από την επιβολή κυρώσεων σε βάρος του εν λόγω προσωπικού, εφόσον τούτο μετέχει σε απεργία-αποχή από κάθε ενέργεια συνδέεται με την διαδικασία αξιολόγησης της παρ.4 του άρθρου 56 ν.4823/2021, είτε εφόσον προχωρήσει σε τέτοιες κυρώσεις, τούτες θα πρέπει να προσβληθούν δικαστικώς για να ελεγχθεί η νομιμότητά τους υπό το πρίσμα των όσων έκρινε η ΔΕφΑθ 559/2020 και για να ελεγχθεί η συμφωνία του άρθρου 56 προς το άρθρο 23 παρ.2 Συντ.»

Σοβαρά ερωτήματα
|

Τι είναι η περικοπή μισθού; Τι σημαίνει δε θέλω να εφαρμόσω τη νομοθεσία; Τι πιο απλό να υπογράψω απεργία αποχή για καθήκοντα και μισθό βέβαια; Τι να τα κάνουμε τα χρήματα;

ΠΕ19
|

@Πλατάρο Γιάννη
Σωστός ο Δάσκαλος

Το θέμα μπήκε στη σωστή βάση δηλαδή. Κάνω απεργία δικαίωμά μου μαγκιά μου και καομποϋλίκι. Δεν παίρνω καμία ποινή απλά δε δουλεύω. Αλλά δεν πληρώνομαι κιόλας και Che-guevara και δεξιά τσέπη δεν γίνεται.
Είναι εύκολο να παραιτείσαι όταν περιμένεις ότι σε λιγότερο από 1 χρόνο θα αλλάξει η κατάσταση και η παραίτηση (η άρνηση επί τοις ουσίας εκτέλεσης καθήκοντος) είναι το υπέρτατο προσόν, αλλά όταν αυτό δεν είναι το πλέον πιθανό ενδεχόμενο τί γίνεται ???
Να κάνω και λίγο το συνωμοσιολόγο ? μήπως η αργοπορία της επιλογής στελεχών έχει αυτό το σκοπό ??? Δηλαδή κάποιοι που παλιότερα σήκωναν τα λάβαρα της επανάστασης ή να αρνηθούν (και να έχουν τις συνέπειες ) ή να γίνουν βασιλικότεροι του βασιλέως και να χάσουν την αξιοπιστία τους (το λέω κομψά).
Για να τελειώνουμε με αυτά, προσωπική μου άποψη, ΚΑΜΙΑ ποινή σε αρνητή της αξιολόγησης πέρα της περικοπής μισθού.

Εμπρός παιδιά!
|

Η αρχή έγινε, ολοταχώς για απεργία αποχή χωρίς καμία παρακράτηση μισθού! Καμία ώρα δεν περισσεύει από το φορτωμένο πρόγραμμα μας για χαζομάρες! Όλοι αυτοί που μιλάτε καταλαβαίνετε ότι δουλεύουμε χωρίς ανάσα 8.30 με 13.00 ;; Ποτέ θα γίνει η αξιολόγηση μετά το ωράριο ή στα λίγα κενά στο ωράριο; Ελεος!

Πιτσιφλής
|

Οι αληθινοί Δάσκαλοι δεν εκβιάζουν, αγωνίζονται μόνο για να πείσουν τους γονείς. Όταν τους κερδίσουμε, θα νικήσουμε!...

ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ
|

Το μίσος των "άριστων" απέναντι στην κοινότητα των εκπαιδευτικών δεν έχει τέλος. Αφού παραδέχτηκαν με το ξινό χαμόγελο της αποδοχής ότι η τηλεκπαίδευση πέτυχε χάρη στις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, κάτι που ισχύει και για την εκπαίδευση γενικώς, κατόπιν προχώρησαν στην απόλυτη ψύχωση και ιδεοληψία της "αξιολόγησης", διά της οποίας δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο: ούτε εμπιστεύονται τους εκπαιδευτικούς, ούτε ανέχονται να υπάρχει κλάδος με πραγματικά περισσότερα προσόντα και επάρκεια από τους αστέρες της ψευδοαριστείας. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ο Νοέμβριος είναι κοντά και το νέο λοκντάουν έρχεται. Η επόμενη τηλεκπαίδευση έρχεται. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΟΘΟΥΝ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Οι τζάμπα μαγκιές των "αρίστων", για επιτυχία της τηλεκπαίδευσης με τα προσωπικά μέσα των εκπαιδευτικών και των μαθητών, επιβάλλεται να τελειώσουν. Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Πολλοί για να φανεί πόσα απίδια χωράει ο σάκος.

Ηλίας
|

Πρός "Δημοκράτη εκπαιδευτικό" όποιος διαφώνεί μαζί σας θα περνά πειθαρχικό; απόλυτη εφαρμογή της δημοκρατίας. Και μια ερώτηση: όποιος δεν εφαρμόζει ΥΑ και νόμους τι πρέπει να παθαίνει; Μάλλον να γίνεται ήρωας στο μυαλό κάποιων.

Παπαδόπουλος Διονύσης
|

Τα πράγματα είναι απλά: όλοι μαζί στην απεργία, ο καθένας μόνος του στη δικαίωση.
Μία δικαίωση που αφού περνά μέσα από τα Διοικητικά Δικαστήρια, πιο σύντομο φαντάζει να προκηρυχθούν εκλογές, αλλάξει η κυβέρνηση και καταργήσει το νόμο παρά να βγει τελεσίδικη απόφαση από Διοικ.Δικαστήριο.
Προσωπικά εγώ μόλις πληρώθηκα την αποζημίωση από την ενισχυτική του 2009 μετά από μια 12ετία στα Διοικητικά δικαστήρια. Ευχαριστώ δε θα (ξανα)πάρω!

Γιωργος
|

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ: ΜΑΥΡΙΣΜΑ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΟΠΟΤΕ ΓΙΝΟΥΝ!

Παύλος
|

Αν αυτή η γνωμοδότηση είναι πραγματική και εν γνώσει του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, γιατί δεν είναι σε γνώση των άμεσα ενδιαφερόμενων; Η αντίστοιχη γνωμοδότηση της ΔΟΕ μόλις στάλθηκε στα σχολεία.

Γιώργος Π.
|

@ Δημοκράτη Εκπαιδευτικό
"Δεν έφτασαν τόσες απανωτές ήττες του υπ.παιδείας. Προκαλεί και άλλη μία !" Αλήθεια τόοοσες...!!! Για πες μία!

Προς ΑΠΑΝΤΕΣ του κυβερνητικούς υποστηρικτές ...
|

... που αυτοαναφλέγονται για την πιστή εφαρμογή και των νόμων και διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους εναντίον των αλλοπίστων. Θα απαντήσω σύντομα χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη ΑΥΣΤΗΡΑ το τμήμα της περίφημης τελικής έκθεσης Πισσαρίδη, που είναι ο θεωρητικός βραχίονας επιβολής των νόμων αυτοαξιολόγησης και ατομικής αξιολόγησης.
1) Να υποθέσω οτι ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ δεν την έχει διαβάσει (ή δεν φαίνεται να την έχει διαβάσει). Άλλωστε γιατί να την διαβάσει; Αφού οι περίφημοι νόμοι εξυπηρετούν τον πόθο της φλεγόμενης ψυχή κάποιων σας για να ξαναποκτήσετε θέσεις και να αξιολογήσετε τους ΠΑΝΤΕΣ και τα ΠΑΝΤΑ ως οι μικροί "θεοί" της εκπαίδευσης. Παρατηρώ την ανηλεή σφοδρότητα του πάθους με την οποία γράφετε εναντίον όποιου έχει οποιαδήποτε διαφορετική άποψη. Εύγε και εις ανώτερα, η υπουργός θα κλαίει από την συγκίνηση της για την ανυπόκριτη και ανιδιοτελή υποστήριξη που της προσφέρετε.
2) Δεν σας ενδιαφέρει ότι στην έκθεση με την έννοια της αυτονομίας των σχολείων υποδηλώνεται σαφέστατα η διοικητική και λειτουργική υπαγωγή της διαχείρισης "... του κύριου και βοηθητικού προσωπικού των σχολείων ..." (sic) στους Δήμους, με την προϋπόθεση (βεβαίως, βεβαίως) της διασφάλισης της εργασιακής τους σχέσης. Καλά ο Πισσαρίδης δεν ξέρει τι γίνεται στην Ελλάδα; Που ζεί; Οπότε το εκάστοτε Δημοτικό συμβούλιο θα είναι οι νέοι "πασάδες" των σχολείων. Έλα τώρα υπερβολές, τι είναι αυτά που γράφω;
3) Η έκθεση Πισσαριδη σπεύδει να "στολίσει" το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω των αποτελεσμάτων των Ελλήνων μαθητών στους κατάλληλα προετοιμασμένους διαγωνισμούς PISA. Αλήθεια τί αξιοπιστία μπορεί να έχει ένας διαγωνισμός που διοργανώνεται και υποστηρίζεται από οικονομικούς οργανισμούς που σκοπό έχουν να τον χρησιμοποιήσουν για να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ τις ΔΙΚΕΣ τους εκπαιδευτικές πολιτικές; Υπερελάχιστα να αλλάξει κάποιος την φιλοσοφία και το περιεχόμενο των θέματων του και οι μικροί Φινλανδοί και Νοτιοκορεάτες μαθητοθεοί θα καταρρεύσουν ΑΜΕΣΑ. Άλλωστε είναι γνωστό ότι ο κόσμος είναι γεμάτος με Φινλανδούς και Νοτιοκορεάτες επιστήμονες ενώ οι αντίστοιχοι Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού είναι ελάχιστοι και παραπαίοντες... Έτσι δεν είναι παλικάρια μου;
4) Η έκθεση διαπιστώνει ότι έχουμε πάρα πολύ μικρά σχολεία, αναλογιζόμενη σχολεία της Γαλλίας με 1500 και 2000 μαθητές. Επίσης αναδεικνύει και διασυνδέει το προηγούμενο με την μεγάλη τάση υπογεννητικότητας στην Ελλάδα. Πως μεταφράζεται αυτό ω λαλίστατοι ρήτορες ; Αθρόα κλεισίματα και συγχωνεύσεις σχολείων "αμελλητί" και διευθυντές εν είδει αυτοκρατόρων που κυβερνούν αχανείς σχολικές εκτάσεις.
Αυτά για αρχή ! Κατεβάστε τους τόνους, γιατί πλέον εκτίθεστε ανεπανόρθωτα..
Υ.Γ. Σε περίπτωση επίθεσης εναντίον μου εγγυούμαι μεγαλύτερη, αναλυτικότερη και απείρως cross-referenced απάντηση.

Ο θάνατος του τζάμπα μάγκα
|

Πολύ δούλεμα, ως συνήθως, από τους συνδικαλιστές.Επειδή βλέπουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να απεργησει κανείς με περικοπή μισθού, αρχίζουν να ψάχνουν δικαιολογίες για την απουσία κινητοποιήσεων.Δηλαδη επιστρέφουν στην κοινή λογική και αφήνουν τους δήθεν αγώνες.Για να μην ξεχνάμε ότι ένα είναι το κόμμα στη μεταπολιτευτική Ελλάδα:το ΠΑΣΟΚ. Ή αλλιώς: αριστερά με δεξιές τσέπες.

NIC
|

Πρόταση, ΟΛΜΕ βγάζει ένα κείμενο το οποίο απαντάει στις ερωτήσεις του ΙΕΠ όπως:
ΑΞΟΝΑΣ: Πώς κρίνουμε την ποιότητα της λειτουργίας του σχολείου μας στον συγκεκριμένο άξονα;
Ερ.: Είναι εξαιρετική (χωρίς προβλήματα); Ποια στοιχεία θεωρούμε ότι κάνουν το σχολείο μας εξαιρετικό ως προς αυτόν τον άξονα;
Απ.:. Eξαιρετική. Η εφαρμογή των νόμων και εγκυκλίων που εκδόθηκαν από το ΥΠΕΘ
Ερ.: Πώς αντιμετωπίστηκε η αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης;
Απ.: Σύμφωνα με τους νόμους και τις εγκυκλίους που εκδόθηκαν από το ΥΠΕΘ
Ερ.: Σε ποιον βαθμό ενημερώθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες καθώς και οι γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με θέματα προστασίας και ασφάλειας στο πλαίσιο της σχολικής ζωής σε σχέση με τον COVID-19;
Απ.: Στον μέγιστο βαθμό σύμφωνα με τους νόμους και τις εγκυκλίους που εκδόθηκαν από το ΥΠΕΘ
Ερ.: Πώς ανταποκρίθηκε το σχολείο στις ανάγκες των εκπαιδευτικών για ενημέρωση και υποστήριξη του έργου τους κατά την τηλεκπαίδευση (π.χ. ενημέρωση σχετικά με θέματα τηλεκπαίδευσης, ενημέρωση σχετικά με διαθέσιμες πηγές και υλικό κ.λπ.)
Απ.: Στον μέγιστο βαθμό σύμφωνα με τους νόμους και τις εγκυκλίους που εκδόθηκαν από το ΥΠΕΘ
Με λίγα λόγια, όλα άριστα και κανονικό τρολάρισμα. Σε ένα τέταρτο το υπογράφουν όλοι και το καταθέτουν χωρίς καμιά αλλαγή.

GIANNIS G.
|

Κύριοι της ΟΛΜΕ ανήκετε σε άλλες παρωχημένες αντιλήψεις δεκαετίες πριν.. Καληνύχτα σας...

@τηρηση νόμων
|

Αναλόγως τους νόμους αγαπητέ. Επειδή είναι τρελοί και νομοθετουν τρελά πράγματα δε σημαίνει ότι θα χορεύουμε στον σκοπό τους.

ΝΤΙΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

@Δημοκράτης εκπαιδευτικός
Αγαπητέ συνάδελφε και οι άλλοι, εγώ είμαι αυτός που γράφει το όνομά μου από την Λάρισα.
Βάλε και εσύ το όνομά σου και μην κρύβεστε πίσω από ανωνυμίες και καμουφλάζ για να απειλείτε κάθε φορά. Δεν σου έμαθαν ότι δημοκρατία είναι διαφάνεια. Όσον αφορά για τους συλλόγους ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ δεν τους πιστεύει κανένας πλέων αφού δεν πάει κανείς σε συνελεύσεις.
Να περάσουν λες πειθαρχικό αυτούς τούς νομοταγείς που εφαρμόζουν τους νόμους και τις υπουργικές αποφάσεις;;; Μα ποιοι είναι αυτοί; Δικιά τους είναι η εκπαίδευση; Απαίτηση δική μας από το υπουργείο είναι σε καμία περίπτωση να μην είναι υποψήφιοι για στελέχη οι τωρινοί Δντες που δεν πραγματοποίησαν σύλλογο διδασκόντων το Μάρτιο για αξιολόγηση. Επίσης να απομακρυνθούν από την εκπαίδευση όσοι δεν εφαρμόζουν Υ.Α. Βαρεθήκαμε όλοι εσείς να αλωνίζεται μέσα στην εκπαίδευση κάθε φορά και να κρατάτε τα σχολεία σε ΤΕΛΜΑ.

ΕΙστε σιγουρος οτι ειστε @Δημοκράτης εκπαιδευτικός
|

απο ποιον να περνουν πειθαρχικο???????!!!!!! απο τις ελμε????!!!!! πειθαρχικο!!!!! αφου πρωτα "διαγραφουν παραυτα" μετα θα περασουν και πειθαραχικο???!!!
αν με τετοια επιχειρηματα παμε να πεισουμε τους συναδελφους να απεχουν απο την αξιολογηση ας το κλεισουμε το μαγαζι
* ελπιζω να προκειται περι τρολλ βεβαιως βεβαιως

Σιχλιμίρης Βασίλειος
|

Για άλλη μια φορά η ΟΛΜΕ φαίνεται αλλά και είναι ανίκανη να υποστηρίξει τους συναδέλφους στην Απεργία- αποχή. Πληρώνει νομικούς ...αλλά για ότι ..συμβεί..ο κάθε συνάδεφος δα τρέχει...μόνος του...Τα ...ψιλά γράμματα να μας εξηγήσει...και να μας πεί πως θα μας ..καλύψει...

Μυαλό δεν θα βάλει αυτό το κεφάλι
|

ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΔΙΕΞΟΔΑ.
Όπως και το 2013 με την ΕΡΤ, με τα ΕΠΑΛ, με τους σχολικούς φύλακες και τις καθαρίστριες, με τους δημοτικούς αστυνομικούς, με τους διοικητικούς υπαλλήλους των πανεπιστημίων.

Δημήτρης Κ.
|

Αυτή η γνωμοδότηση δεν έχει καμία αξία από τη στιγμή που όποιος απεργήσει και κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες εναντίον του θα είναι αποκλειστικά μόνος του!
Τέτοιες γνωμοδοτήσεις έχουν αξία μόνο για τους επαγγελματίες συνδικαλιστές που έχουν κομματική στήριξη (βλ. κομματικοί δικηγόροι, κομματικές αποφάσεις οργάνων, κ.λπ.).

Πιτσιφλής
|

@ Πλατάρος Γιάννης
Αααααχαχαχαχααααααααααααααααααααααααααααα....
«Γράφουν πλατιασμούς.»!...
Αυτό φτάνει. Μας ρίξατε την πίεση, πετάξαμε τα χάπια!
Γιατρέ μου!

ΤΗΡΗΣΗ ΝΟΜΩΝ
|

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εφαρμόζουν τους νόμους !!

Δημοκράτης εκπαιδευτικός
|

Όπως δεν πέρασε η τρομοκρατία απέναντι στους εκπαιδευτικούς το 2010/2014 δε θα περάσει και το 2021.

Η εκπαίδευση μπορεί να υπάρξει μόνο δημοκρατική κι όχι τρομοκρατική
Δεν έφτασαν τόσες απανωτές ήττες του υπ.παιδείας. Προκαλεί και άλλη μία !

Όσοι εκπαιδευτικοί στηρίζουν αυτήν την αυταρχική αξιολογηση σαφώς πρέπει να διαγράφονται πάραυτα από τους συλλόγους τους και να περνούν πειθαρχικό!

ANTONIOS
|

Θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα.

Γιάννης
|

Επειδή η εργασία είναι απαραίτητο αγαθό ας μη σύρουμε εκπαιδευτικούς σε περικοπές και πειθαρχικά. Δεν είναι ανυπέρβλητες οι δυσκολίες. Υπήρχε περίπτωση υπουργείο με τόσους εξαίρετους νομικούς να μην ήξεραν τι έγραφαν;

Πλατάρος Γιάννης
|

Γράφουν πλατιασμούς. Την αλήθεια δεν την λένε.... Ή την λένε, κι όποιος μυημένος, κατάλαβε...
*** η αποχή από ένα καθήκον που προβλέπεται από νόμο και η εκπλήρωση όλων των άλλων, δεν αμβλύνει την κατηγορία "άρνηση εκτέλεσης καθηκοντος'"
*** η πειθαρχική δίωξη για αποχή από το συγκεκριμένο καθήκον, της αξιολόγησης, είναι πλέον "ιδιωνυμο". Δηλ. δεν θέλει ειδική αιτιολογηση για να ενταχθεί στην γενική κατηγορία "παράβαση καθήκοντος"
*** Δεν μετεχεις είτε παρακωλυεις στην αξιολογηση= πειθαρχικό παράπτωμα.
*** Όλοι οι νόμοι υπόκεινται σε συνταγματικό ελεγχο ακόμα και από τα Ειρηνοδικεια, ακόμα και από τα ΠΥΣΔΕ που δεν είναι καν δικαστικές αρχές, αλλά αμιγώς διοικητικές.
Η αίτηση ακύρωσης ενος προδηλως, εκδηλως, καταδηλως, πασιφανως αντισυνταγματικού νομου, νομικά δεν είναι εύκολη υπόθεση και έχουμε πρωτοφανές φαινόμενο, να καταγράφεται από την μειοψηφουσα άποψη του Σ. τ. Ε. δολοφονία του Διοικητικού Δικαίου της Νομικής επιστημης. χρειάζονται 4 χρόνια με ρεκόρ επίσπευσης.
Οποιος πάει σε διοικητικά δικαστήρια, ακόμα και να δικαιωθεί, θα χρειαστεί να δικαιωθεί σε επίπεδο Εφετείου και στο τέλος σε επίπεδο Ανώτατου Ακυρωτικου δικαστηρίου, αφού το κράτος σε κάθε δικαίωση σε χαμηλότερο βαθμό θα κάνει ένσταση υπέρ του νόμου σε ανώτερο δικαστήριο.
*** οι "νομικοί της ΟΛΜΕ" λένε αφόρητες κοινοτοπιες με δικανικη ορολογία.
*** το "πάπλωμα" είναι η αντισυνταγματικοτητα του νόμου η οποία ουδαμοθεν δύναται να προκύψει.
*** η επί του πεδίου σύγκρουση της υποχρέωσης εφαρμογής του νόμου με το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας, είναι υπαρκτή, αλλά δεν έχει καμία τυχη ΤΖΆΜΠΑ!... "Τζάμπα" σημαίνει, το "αρνουμαι να εκτελέσω αυτο το καθήκον, χωρίς καμία απολύτως οικονομική επίπτωση!
Και τώρα πάμε στο πιο εύλογο ερώτημα που μπορεί να αρθρώσει συναδελφος:
- Όταν απείχαμε πέρυσι γιατί δεν έκαναν περικοπή μισθού;
Απαντηση:
-Απλώς δεν ήθελαν!!!...
-Είναι στο χέρι τους να μην θέλουν;
- Σχεδόν ναι, εκτός αν '"διώξει" κάποιος την Διοίκηση, για παραβαση υποχρέωσης περικοπής μισθού σε απέχοντες από συγκεκριμένο καθήκον. Δεν βρέθηκε κανένας, δεν έγιναν περικοπές. Και να βρισκόταν, θέλαμε χρόνια πολλά, ενώ η Διοίκηση, ΑΝ ΘΈΛΕΙ, έχει δεκάδες κόλπα να καθυστερεί είτε να μην συμμορφωνεται και το ξέρουμε πολύ καλά!
-Τι έχει αλλάξει τώρα εκτός από το "ιδιωνυμο";;;
-Ουσιαστικά τίποτα.... Εικάζω ότι τώρα θα επιβληθούν περικοπές, διότι το "απεργώ τζάμπα" δεν υφίσταται ουδαμου πλην Ελλάδας και τώρα πια δεν διαφαίνεται κάτι τέτοιο.!...
Το υπουργείο, αυτοβούλως έχει μειώσει εντυπωσιακά τον καταγγελλομενο επιπρόσθετο κόπο των εκπαιδευτικών. Υπάρχει όμως ακόμα φόρτος και δεν είναι αμελητεος. Αυτό όμως έχει και την λογική ανάγνωση του τύπου "δεν θα κάνω εγώ την δική σου δουλειά και εσύ να απέχεις νομίμως και χωρίς κόστος!"...
"Να απεχεις, όσο θέλεις σχεδόν, μεχρι τα όρια καταχρήσεως, αλλά με περικοπές σε κάποιες κλασματικες του ημερομίσθιου αποδοχές,αναλογες του φόρτου εργασίας της αξιολόγησης."
Αν δηλαδή ισχυσει το μοτίβο. " ο μερικώς εργαζομένος μερικώς εσθιετω" τότε δεν υπαρχει καμία συνταγματική σύγκρουση μεταξύ δικαιώματος στην απεργία και υποχρεώσεως νομικής.
Οι παραπάνω σημειώσεις, κοινοτοπες είναι, όπως κοινοτοπες και των " νομικων της ΟΛΜΕ" πλην ελπίζω κατανοητές σε όλους που δεν είναι μυημενοι στα" δικηγορίστικα"
Περιμένω παρατηρήσεις και αντίλογο, διότι αυτό το θέμα θα πρωταγωνιστήσει στην επικαιρότητα προσεχώς εντονοτατα.
Μην εκχωρειτε το δικαίωμα να σας δουλεύουν τρίτοι έστω και αν προέρχονται από τα σπλάχνα μας.
Προσωπικώς είμαι με την αλήθεια στα γεγονότα. Άλλο η ερμηνεία τους. Συνηθεστατα όμως δεν συμφωνούμε ούτε στα γεγονότα κοινής αντίληψης κι αυτό είναι ελληνική χρόνια κατάρα. Ελπίζω κάποιος να καταθέσει καλύτερη ανάλυση εδώ να ενημερωθούμε καλύτερα όλοι...

Ψιλά... γράμματα
|

Αγαπητοί κ.κ. της ΟΛΜΕ,
Νομίζω ότι στις ενημερώσεις των Σ.Δ. οφείλετε να διευκρινίσετε και τα "ψιλά γράμματα" της περίφημης γνωμοδότησης της Νομικού Συμβούλου σας, όπως πχ ότι, σε περίπτωση επιβολής κυρώσεων, ο κάθε συνάδελφος/ισσα, θα "τρέχει" μόνος/η να δικαιωθεί, πράγμα λίαν αβέβαιον, για να μην πω αδύνατον (όπως έδειξε η μέχρι τώρα ιστορία τέτοιων υποθέσεων) στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Ωραία τα μεγάλα λόγια, αλλά το διά ταύτα είναι αυτό που μετράει, τελικά!

Γιώργος
|

Πότε θα βγούμε , επιτέλους, από τον γύψο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ