Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Αξιολόγηση: Τα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει το κάθε σχολείο

Δεκαοκτώ παραδείγματα τεκμηρίωση και αποτίμησης
Δημοσίευση: 15/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οδηγό  με ερωτήματα που καλείται να απαντήσει το κάθε σχολείο, συνοδευόμενο από δεκαοκτώ παραδείγματα τεκμηρίωση και αποτίμησης, εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ

Ερωτήματα:

  • Πώς κρίνουμε την ποιότητα της λειτουργίας του σχολείου μας στον συγκεκριμένο άξονα;
  • Είναι εξαιρετική (χωρίς προβλήματα); Ποια στοιχεία θεωρούμε ότι κάνουν το σχολείο μας εξαιρετικό ως προς αυτόν τον άξονα;
  • Είναι καλή (με περισσότερα θετικά παρά αρνητικά στοιχεία); Ποια είναι τα θετικά που υπερτερούν των αρνητικών;
  • Είναι επαρκής (με κάποια προβλήματα); Ποια είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι το έργο του σχολείου ως προς τον συγκεκριμένο άξονα είναι επαρκές αλλά όχι εξαιρετικό;
  • Είναι μη επαρκής (με αρκετά σοβαρά προβλήματα); Ποια είναι τα στοιχεία που
  • κάνουν μη επαρκή/προβληματική τη λειτουργία του σχολείου;
  • Είναι αυτονόητο ότι για τη σχολική χρονιά 2020-2021 τα ερευνητικά ερωτήματα θα εστιάζουν στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου στις συνθήκες της πανδημίας. Θα πρέπει, για παράδειγμα, να διερευνηθούν και να αποτυπωθούν παράμετροι, όπως η τηλεκπαίδευση ως εκπαιδευτική διαδικασία, η σχέση σχολείου οικογένειας υπό το πρίσμα της επικοινωνίας και συνεργασίας για ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας, η άρση της εργασιακής και σχολικής κανονικότητας κ.ά.:
  • Πώς οργανώθηκε και λειτούργησε η τηλεκπαίδευση; Ποια ήταν τα προβλήματα στο σχολείο μας και πώς αντιμετωπίστηκαν;
  • Πώς αντιμετωπίστηκε η αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης;
  • Πώς επιχειρήθηκε να διασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στα τηλεμαθήματα;
  • Προσαρμόστηκε η διδασκαλία και το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεσματικά για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης;
  • Πώς υποστηρίχθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες ώστε να αναποκριθούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο – δεδομένων των υποδομών και των μέσων που διαθέτουν – στις νέες διαδικασίες που επέβαλε η τηλεκπαίδευση (πρόσβαση στο υλικό και υποβολή εργασιών τους κ.λπ.);
  • Πώς ενημερώθηκαν και υποστηρίχθηκαν οι γονείς και κηδεμόνες για την αντιμετώπιση της νέας πραγματικότητας σε σχέση με τη διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης;
  • Σε ποιον βαθμό ενημερώθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες καθώς και οι γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με θέματα προστασίας και ασφάλειας στο πλαίσιο της σχολικής ζωής σε σχέση με τον COVID-19;
  • Σε ποιον βαθμό δόθηκε έμφαση στην τήρηση των κανόνων προφύλαξης και υγιεινής για την αποφυγή διασποράς του COVID-19;
  • Πώς λειτούργησε ο Σύλλογος Διδασκόντων στο νέο πλαίσιο εργασίας του κατά τη διάρκεια του lock down;
  • Πώς αντιμετωπίστηκαν οι επιδράσεις της πανδημίας στη σχολική ζωή;
  • Πώς ανταποκρίθηκε το σχολείο στις ανάγκες των εκπαιδευτικών για ενημέρωση και υποστήριξη του έργου τους κατά την τηλεκπαίδευση (π.χ. ενημέρωση σχετικά με
  • θέματα τηλεκπαίδευσης, ενημέρωση σχετικά με διαθέσιμες πηγές και υλικό κ.λπ.)

Σχόλια (9)

 
BELLA
16 Σεπ 2021 22:52

Εμείς μπορούμε να ξιολόγησουμε την αγκυλωμένη διοίκηση και οχι ευέλικτη πολιτική του Υπουργείου και των Δ/σεων Εκπ/σης?
Ολοι εσεις του ΙΕΠ και των Υπουργείων εχετε παει ποτέ στα σχολεία να δείτε τι συνθήκες επικρατούν?
Εμείς αντε και την κάνουμε την αξιολόγηση. Θα μας χτίσετε καινούργιες αίθουσες? Θα μας πάρετε εποπτικό υλικό? Θα μειώσετε τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις? Θα διορίσετε ολους αυτούς τους αναπληρωτές που τρέχουν χρόνια στα νησιά?
Δουναι και λαβείν. Δωστε μας αυτά που θέλουμε και μετα εμείς να κάνουμε αυτά που θέλετε.

 
Επιτέλους
16 Σεπ 2021 10:28

Επιτέλους πρέπει οι σύλλογοι να ασχοληθούν με το σχολείο τους. Κάθε καθηγητής θεωρεί μοναδική του υποχρέωση να κάνει το μάθημά του με κλειστή πόρτα και κατά τα άλλα, θέλει το σύλλογο κυρίαρχο όργανο. Πώς θα γίνει αυτό όταν κάποιος δεν θέλει να απαντήσει ούτε σε αυτές τις ερωτήσεις; Όταν η κοινωνία μας θεωρεί κακομαθημένους τι θα λέμε;

 
Κεραμιδα
15 Σεπ 2021 23:55

Κηρύσσω απεργία αποχή από τη μισθοδοσία για όσους κάνουν απεργία αποχή από τα καθήκοντά τους.

 
Blind Guardian
15 Σεπ 2021 22:08

Μου θυμίζουν κάτι πίνακες που συμπληρώναμε στην λήξη του Σχ.Έτους και κάποιες παρατηρήσεις που γράφαμε. Μια φορά λοιπόν έγραψα: -Δεν σημειώνω κάτι, επειδή τόσα χρόνια επισημαίνω διάφορα και ουδείς επιλαμβάνεται. Μου έχει δοθεί η εντύπωση ότι δεν τα μελετάτε και είναι μια τυπική διαδικασία.-
Το επανέλαβα και το επόμενο έτος και μετά σταμάτησαν να ζητούν αυτούς τους πίνακες. Ίσως κάποιος αρχαίος θυμηθεί ποιος πίνακας ήταν ο εν λόγω.

 
Η ανακάλυψη του τροχού
15 Σεπ 2021 21:46

Εγώ κι εγώ μια ερώτηση προς το ΙΕΠ. Σε ποιά άλλη χώρα έχει εφαρμοστεί η συγκεκριμένη αξιολόγηση στο εκπαιδευτικό της σύστημα και με ποιά αποτελέσματα? Ευχαριστώ.

 
Ψάχνοντας...
15 Σεπ 2021 20:29

Ναι, αλλά ,΄''για παράδειγμά'' ,λέει (με υπογράμμιση). Άρα τα ερωτήματα που δίνονται στον οδηγό αυτόν δεν ''καλείται να τα απαντήσει'' κάθε σχολείο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ... Μάλλον ενδεικτικά είναι...Και πιο κάτω λέει ''ένα σχολείο με πολύ μεγάλη δραστηριότητα και εξαιρετικής ποιότητας διδακτικό έργο είναι πιθανό να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα λόγω των συνθηκών λειτουργίας του. Το γεγονός αυτό δεν στερεί από το σχολείο το δικαίωμα να χαρακτηρίσει το έργο του ως «εξαιρετικό»'' . Εγώ ,τουλάχιστον, καταλαβαίνω ότι το ''εξαιρετικό σχολέιο'' δεν είναι αυτό που έχει, ντε και καλά, εξαιρετικά αποτελέσματα. Αλλά αυτό που, με όσα λίγα του δίνονται, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ να έχει . Και μάλιστα (αν, πάλι καταλαβαίνω καλά από όσα διαβάζω στο επίσημο υλίκό που υπάρχει εδώ iep. edu gr σε επίπεδο Συλλόγου διδασκόντων.. Συλλογικά, όχι μονοπρόσωπα. ΊΣΩΣ να κάνω λάθος αλλά αυτό καταλαβαίνω..

 
να κυκλοφορήσει
15 Σεπ 2021 18:38

ενιαίο κείμενο για ολα τα σχολεία και να αποσταλεί ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ , ΚΑΘΟΛΙΚΗ συμμετοχή, χαρούμενοι όλοι και ας τρέχει να βρει η κεράμω άκρη. ούτε επαναστατικές γυμναστικές , ούτε δεκανίκια στην αλλοπρόσαλλη πολιτική της. πόλεμος έξυπνος με τα όπλα της , δεν έχει ο κλάδος καλύτερα

 
GalloRojo
15 Σεπ 2021 18:37

Δεν πρόκειται να απαντήσουμε σε κανένα ερώτημα καρδιά μου!
Απεργία - Αποχή!!!!!

 
ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
15 Σεπ 2021 18:13

Σε άλλο σχολείο και σε άλλη δευτεροβάθμια φέτος κι εγώ και άλλοι πρώην αναπληρωτές και νυν νεοδιόριστοι συνάδελφοι. Σε άλλο σχολείο και οι φετινοι αναπληρωτές. Και αποτελούμε το 1/3 των συλλόγων. Δλδ τι, ξέρουμε τι γινόταν πέρσι ενώ ήμασταν απόντες; Αν ήμασταν άγγελοι και πετουσαμε πάνω από τα σχολεία, θα είχαμε μια ιδέα. Τώρα όμως;;; Μήπως το πιο λογικό είναι να αναβληθεί η διαδικασία; Αφού τα τμήματα θα κλείνουν λόγω covid και εφόσον λείπουν και πάρα πολλοί συνάδελφοι, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν προσληφθεί; Αφού δεν υπάρχει καμία ομαλότητα και προσπαθεί το δημόσιο σχολείο να βρει τους ρυθμούς του μετά από δύο χρόνια, μήπως επιβάλλεται η αναβολή της διαδικασίας αξιολόγησης;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ